Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 11 [ 260 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Plaats een nieuw onderwerp

Lastige situatie. Trailer kapot, wie verantwoordelijk?

 
Profiel   

Nou precies. Je zou sowieso eerst moeten weten wat de kosten zijn. En dan aan A voorleggen van wil je dat we hem laten repareren, of wil je liever dat we je dit bedrag geven zodat je zelf kan kijken wat je er mee doet? Wie weet heeft A de trailer al niet meer echt nodig / wilde kijken voor iets nieuws en dan zou het nog een geluk bij een ongeluk kunnen zijn ofzo...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 11:34 



 
Profiel   

ja daar hadden we vorig jaar ook nog naar gekeken, deze opknappen of een alu kopen.
Maar dit was dan toch weer goedkoper. Staat in een veldschuur, dus droog. Dus ga er vanuit dat hij nog weer een hele poos mee gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 11:35 



 
Profiel   

Moestuin schreef
Als C op eigen houtje akkoord geeft voor reparatie dan kan C ook maar de kosten dragen… Zoiets overleg je. Moest ik B zijn dan kon C toch fluiten naar mijn geld. Eerst een bestek, dan kijken: Is het de kosten waard? Dus misschien heb je met een kleine opleg wel een gelijkwaardige of betere trailer en is A sneller geholpen. Ook kan een bestek van dealer tot dealer verschillen. Of een onafhankelijk iemand.

3 dragen de kosten dus 3 beslissen…

Eens over meerdere offertes. Voor de rest oneens. Drie dragen de kosten, maar A beslist.

Dat is de benadeelde partij met een trailer in de prak. Je kan niet even voor een ander beslissen dat die genoegen moet nemen met een andere trailer omdat dat goedkoper is voor B, C, E.
Of dat de trailer gerepareerd wordt bij een bedrijf waar A geen zaken mee wil doen.

Goed overleg tussen alle betrokkenen is hier noodzakelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:52 



 

Daar heb je gelijk in. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:55 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Tessebes schreef
Ik heb ook een schade aan de hand gehad en de AVP van de lener gaf niet thuis. Schade aan geleende aanhangers wordt niet vergoed. Blijf het wel vreemd vinden overigens. Je kunt onderhand overal voor verzekeren, maar dit wordt nergens gedekt.


Dit is wel te verzekeren door de aanhanger casco te verzekeren.

Hippo-verzekeringen biedt een trailerverzekering aan voor, als ik het goed lees, aansprakelijkheid en casco-schades. En de premie vind ik nog wel meevallen.

Een tussenpersoon kan je hierover uitstekend adviseren. Advies kost misschien wat, maar dan heb je ook wat.


Trailer meer dan 20 jaar oud en zal vermoedelijk bij de eerste de beste schade total loss worden verklaard. Ik doelde meer op een aansprakelijkheidsverzekering bij schade veroorzaakt door een derde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 19:31 



 
Profiel   

Schade aan een trailer kan wel verzekerd zijn op een AVP. In specifieke omstandigheden. Wat niet vergoed op een AVP is schade door een motorrijtuig of schade aan een geleende trailer. En iemand moet wel aansprakelijk zijn.

Bijvoorbeeld als iemand op een fiets tegen je geparkeerde trailer aanrijdt. Een ponymeisje op stal wast spontaan je trailer met een schuurspons en de mooie laklaag heeft allemaal krassen. Dat wordt vergoed door de AVP van (de ouders van) degene die de schade heeft veroorzaakt.

Overigens kan iemand aansprakelijk zijn zonder dat de verzekering de schade vergoedt. Eigenlijk is het niet jouw probleem of de verzekering van een ander iets vergoedt of niet. Als iemand aansprakelijk is, kun je de schade vorderen. Het is natuurlijk makkelijker als een verzekeraar het betaalt. Als je je trailer uitleent en iemand brengt de trailer beschadigd terug (en jij kunt aantonen dat je de trailer onbeschadigd hebt meegegeven) dan moet de ander jou de schade vergoeden. Dat staat los van of de AVP-verzekeraar van de schadeveroorzaker de schade gaat betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:33 



 
Profiel   

@Flower033: We hebben het hier over een geleende trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 16:05 



 
Profiel   

@Tebbes Ik dacht dat je in het algemeen wilde weten of schade aan een trailer op een AVP verzekerd kan zijn.
Ik begrijp niet goed wat de vraag dan is. Bedoel je een aansprakelijkheidsverzekering die als verzekerd object de aanhanger heeft en die uitkeert als een derde aansprakelijk is voor schade AAN de trailer?

(De verzekering van Hippo heeft een aansprakelijkheidsdekking voor schade DOOR de trailer gecombineerd met een cascodekking voor schade AAN de trailer).

Edit: als je bedoelt, iemand leent een trailer en brengt die beschadigd terug, is dat verzekerd op een AVP? Dat is eerder al besproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 16:54 



 
Profiel   

Nog even een update: de trailer is gefixt en staat weer (goedgekeurd) bij de eigenaresse.
De kosten waren lager dan verwacht, dus dat is een meevaller!

Nog een antwoord op een vraag die ik voorbij zag komen: ik ben inderdaad partner van en één van de anderen is (tijdelijk) onze huisgenoot tot er eigen woonruimte is gevonden. Ik ben er dus niet direct bij betrokken geweest, maar sta er wel dichtbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 22:08 



 
Profiel   

Fijn dat de eigenaresse weer over haar trailer kan beschikken. Goede les voor iedereen geweest denk ik om het in de toekomst anders aan te pakken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 08:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 11 [ 260 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen