Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Flower033 schreef:@Brainless: het klopt inderdaad dat sommige verzekeraars schades aan geleende spullen vergoeden. Maar in dit geval is de schade door een motorrijtuig veroorzaakt. De schade zal daarop afgewezen worden.
.
Rosje8 schreef:Dit topic geeft vooral weer waarom ik mijn auto en trailer niet wil uitlenen.
Begrijp ik het goed dat de WA verzekering van de auto de schade aan de trailer niet dekt omdat deze was aangekoppeld? Want je WA verzekering dekt toch altijd schade aan (spullen van) anderen?
Dus als de bus tegen de trailer was gereden vóór het aankoppelen dan had die verzekering toch de schade aan de trailer vergoed? Dan doet het toch niet ter zake wie er reed, want de verzekering zit op de auto en niet op de persoon.
meggiemeg schreef:Wat ik me nu afvraag is: ondernemen alle betrokkene nu stappen om navraag te doen bij hun verzekering of er wat gedekt wordt of blijft het maar naar elkaar kijken en afwachten tot iemand opstaat?
Uit alle ervaringen die er worden gegeven en van de mensen die in de verzekeringen zitten (al dan niet de opleiding er voor doen) zal het een zware dobber worden om het vergoed te krijgen.
Is er al over dat scenario gesproken samen? Wat als er geen verzekering op staat om te vergoeden hoe dan verder? Voor diegene van de trailer is het wel erg zuur dat er zo over gesteggeld moet worden.
Tessebes schreef:Ik heb ook een schade aan de hand gehad en de AVP van de lener gaf niet thuis. Schade aan geleende aanhangers wordt niet vergoed. Blijf het wel vreemd vinden overigens. Je kunt onderhand overal voor verzekeren, maar dit wordt nergens gedekt.
Moestuin schreef:Als C op eigen houtje akkoord geeft voor reparatie dan kan C ook maar de kosten dragen… Zoiets overleg je. Moest ik B zijn dan kon C toch fluiten naar mijn geld. Eerst een bestek, dan kijken: Is het de kosten waard? Dus misschien heb je met een kleine opleg wel een gelijkwaardige of betere trailer en is A sneller geholpen. Ook kan een bestek van dealer tot dealer verschillen. Of een onafhankelijk iemand.
3 dragen de kosten dus 3 beslissen…
Delaja schreef:meggiemeg schreef:Wat ik me nu afvraag is: ondernemen alle betrokkene nu stappen om navraag te doen bij hun verzekering of er wat gedekt wordt of blijft het maar naar elkaar kijken en afwachten tot iemand opstaat?
Uit alle ervaringen die er worden gegeven en van de mensen die in de verzekeringen zitten (al dan niet de opleiding er voor doen) zal het een zware dobber worden om het vergoed te krijgen.
Is er al over dat scenario gesproken samen? Wat als er geen verzekering op staat om te vergoeden hoe dan verder? Voor diegene van de trailer is het wel erg zuur dat er zo over gesteggeld moet worden.
Er is naar alle verzekeringen gekeken en aangezien de trailer zelf niet verzekerd is, hebben ze helaas pech.
Als je alles goed had gelezen, had je gezien dat drie betrokkenen de kosten zullen dekken, zodat A in ieder geval weer een veilige trailer heeft. Er is dus helemaal geen gesteggel over.
De trailer staat nu voor reparatie. B baalt alleen dat C niet eerst naar een prijsindicatie heeft gevraagd, maar daar is nu helaas niets meer aan te doen.
oji schreef:Vraagje, er zitten wat verzekerings experts hier. Hoe bereken je de dagwaarde van je trailer (ongeveer). Ik heb in 2015 een nieuwe aluminium Atec trailer gekocht en ben benieuwd wat die dan nu nog waard is voor de verzekering. Ik zag dat als je het opvraagt, dat je daar weer 7 euri voor moet betalen en dat vind ik dan weer zo'n onzin als er bv gewoon een percentage jaarlijks van de nieuwprijs afgaat.
Ik neem tenminste aan dat je bij reparaties nooit meer als de dagwaarde vergoed krijgt, net zoals bij auto's.
Als de dagwaarde nog maar iets van 2000 is ofzo, dan ga ik de boel niet lopen verzekeren, maar als ik bv nog 70% van de nieuwwaarde krijgt wordt het wel interessant.
Moestuin schreef:Als C op eigen houtje akkoord geeft voor reparatie dan kan C ook maar de kosten dragen… Zoiets overleg je. Moest ik B zijn dan kon C toch fluiten naar mijn geld. Eerst een bestek, dan kijken: Is het de kosten waard? Dus misschien heb je met een kleine opleg wel een gelijkwaardige of betere trailer en is A sneller geholpen. Ook kan een bestek van dealer tot dealer verschillen. Of een onafhankelijk iemand.
3 dragen de kosten dus 3 beslissen…
DuoPenotti schreef:Onze trailer toen nieuw gekocht uit 98 vorig compleet laten opknappen bij officieel bedrijf.
Maar niet verzekerd, hij is en blijft uit 98 ook al is hij nu als nieuw.