Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 104 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stal opzeggen

 
Profiel   

Ik dacht meer in de zin van voer…
Nu zeg ik iets heel stoms wellicht… Ik weet niet hoelang je al op de huidige stal staat, maar 1 of 2 maanden dat maakt geen wereld verschil zolang het paard wel goede voeding krijgt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 07:20 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ik dacht meer in de zin van voer…
Nu zeg ik iets heel stoms wellicht… Ik weet niet hoelang je al op de huidige stal staat, maar 1 of 2 maanden dat maakt geen wereld verschil zolang het paard wel goede voeding krijgt.


Nouja ik vind een paard met een einschuss been dan best lang :+ hij loopt er al sinds februari mee en we dachten dat het goed ging tot vorige week woensdag was ie weer enorm dik en stijf...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 08:33 



 
Profiel   

Uhm even een vraag. Weet je waardoor de Einschuss is ontstaan? Ik denk namelijk niet dat dat bij de stal neerlegd kan worden, eerder in een adequate verzorging ervan. Veel meer buiten staan is natuurlijk fijn voor een paard, maar kan Einschuss niet voorkomen. Ik heb het ook gehad met mijn paard. Hij kon er amper op lopen. Moest zelfs naar de kliniek omdat ondanks alle medicatie etc het niet minder werd. Wat zegt je dierenarts? Ook met veel buiten staan kan Einschuss ontstaan. Het zit hem in de verzorging van het been. Of zijn het meer stalbenen?

Sorry dat ik even off topic ben, maar ik vind het wel een essentieel punt om mee te nemen. Ik zou eerder daar mijn geld even instoppen. Ik weet natuurlijk niet hoe je daar al mee bezig bent. Mag ook per pb hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 09:59 



 
Profiel   

Ik zou heel netjes de eer aan mezelf houden en de maand juli ook betalen.
Je zegt dat er in je omgeving maar weinig stallen zijn, en wie weet heb je de stal ooit weer eens nodig.
Ook pensioneigenaren spreken elkaar, dus een slechte naam is zo door gegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 23:38 



 
Profiel   

Maand opzeg termijn kan ook geïnterpreteerd worden als vandaag 9 juni dan tot 9 juli te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 00:15 



 
Profiel   

Pubelia, heb jij ook maar iets van het topic gelezen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 06:34 



 
Profiel   

trysteffy schreef
Ineke2 schreef
Ik dacht meer in de zin van voer…
Nu zeg ik iets heel stoms wellicht… Ik weet niet hoelang je al op de huidige stal staat, maar 1 of 2 maanden dat maakt geen wereld verschil zolang het paard wel goede voeding krijgt.


Nouja ik vind een paard met een einschuss been dan best lang :+ hij loopt er al sinds februari mee en we dachten dat het goed ging tot vorige week woensdag was ie weer enorm dik en stijf...

https://www.paardenarts.nl/kennisbank/e ... j-paarden/

Een einschuss been ligt niet aan een staleigenaar en langer naar buiten zoals je meld in de openingspost gaat dat niet oplossen.

Als de reden van verhuizing een eischuss been is waarvan je stal de schuld geeft omdat je paard er sinds Februari mee loopt en het terug komt is dat zeker niet de schuld van een staleigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 07:12 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Ik dacht meer in de zin van voer…
Nu zeg ik iets heel stoms wellicht… Ik weet niet hoelang je al op de huidige stal staat, maar 1 of 2 maanden dat maakt geen wereld verschil zolang het paard wel goede voeding krijgt.


Nouja ik vind een paard met een einschuss been dan best lang :+ hij loopt er al sinds februari mee en we dachten dat het goed ging tot vorige week woensdag was ie weer enorm dik en stijf...[/quote]
https://www.paardenarts.nl/kennisbank/e ... j-paarden/

Een einschuss been ligt niet aan een staleigenaar en langer naar buiten zoals je meld in de openingspost gaat dat niet oplossen.

Als de reden van verhuizing een eischuss been is waarvan je stal de schuld geeft omdat je paard er sinds Februari mee loopt en het terug komt is dat zeker niet de schuld van een staleigenaar.[/quote]


Waar lees jij dat ik de schuld geef aan de stal eigenaar?
Dierenartsen fysio en lymfe hebben het uiteindelijk tegen ons gezegd dat ie te weinig vrije beweging heeft en daar door de lymfe/afval stoffen moeilijk op gang gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 07:20 



 
Profiel   

Maar daar kan de staleigenaar dus niets aan doen. En als jij nu met alle geweld eerder weg wil, zit je aan haar salaris en maak je van jouw probleem, haar probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 07:39 



 
Profiel   

Utixo schreef
Maar daar kan de staleigenaar dus niets aan doen. En als jij nu met alle geweld eerder weg wil, zit je aan haar salaris en maak je van jouw probleem, haar probleem.

Dat bedoel ik daar inderdaad mee te zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 07:41 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Alleen in strafzaken word het gewoonterecht nooit meegewogen, omdat dat niet mag.
In burgerzaken is het gewoonterecht meelaten wegen heel normaal en ook regelmatig terug te vinden in de jurisprudentie.

Een maand stalling betalen is goedkoper dan een rechtszaak.
Wat ik al eerder zei; je kunt op je centen willen zitten maar het wereldje is klein.


Ach welnee. Als TS wordt gedagvaard, zal ze bij de kantonrechter verweer dienen te voeren. Je betaalt geen griffierecht als gedaagde en er is geen verplichte procesvertegenwoordiging. Het kost dus hoogstens wat tijd om op een dagvaarding te reageren, maar dat zal hier wel meevallen. Voor de staleigenaar zal het meer kosten. Zal hij vast niet doen.

Een procedure lijkt me trouwens voor beide partijen in dit geval ook helemaal niet wenselijk. Ik zie het er ook niet snel van komen om een onderwerp als dit, dus begrijp niet waarom daarnaar wordt verwezen.

Overigens kijkt de rechter niet altijd naar het "gewoonterecht". Je hebt namelijk ook de wet (waarvan je in het geval van de opzegtermijn van het gehuurde mag afwijken van de wet in positieve zin voor de huurder) die is best wat waard. :+ Vervolgens is het contract zelf leidend als er mocht worden afgeweken van de wet. Is daar onduidelijkheid over dan kijk je naar de bedoeling van partijen.

Het is te kort door de bocht door te stellen dat de opzegtermijn altijd maar een kalendermaand is en dat je daaraan vastzit. Dat klopt niet. Sterker nog, in veel huurcontracten die toezien op een sociale huurwoning, is een opzegtermijn van een maand opgenomen die tegen elke dag kan worden opgezegd. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:05 



 
Profiel   

TS, ben je het gesprek met de stalhouder nog aangegaan en hebben jullie een oplossing gevonden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 13:12 



 
Profiel   

Cinderella schreef
Ineke2 schreef
Alleen in strafzaken word het gewoonterecht nooit meegewogen, omdat dat niet mag.
In burgerzaken is het gewoonterecht meelaten wegen heel normaal en ook regelmatig terug te vinden in de jurisprudentie.

Een maand stalling betalen is goedkoper dan een rechtszaak.
Wat ik al eerder zei; je kunt op je centen willen zitten maar het wereldje is klein.


Ach welnee. Als TS wordt gedagvaard, zal ze bij de kantonrechter verweer dienen te voeren. Je betaalt geen griffierecht als gedaagde en er is geen verplichte procesvertegenwoordiging. Het kost dus hoogstens wat tijd om op een dagvaarding te reageren, maar dat zal hier wel meevallen. Voor de staleigenaar zal het meer kosten. Zal hij vast niet doen.

Een procedure lijkt me trouwens voor beide partijen in dit geval ook helemaal niet wenselijk. Ik zie het er ook niet snel van komen om een onderwerp als dit, dus begrijp niet waarom daarnaar wordt verwezen.

Overigens kijkt de rechter niet altijd naar het "gewoonterecht". Je hebt namelijk ook de wet (waarvan je in het geval van de opzegtermijn van het gehuurde mag afwijken van de wet in positieve zin voor de huurder) die is best wat waard. :+ Vervolgens is het contract zelf leidend als er mocht worden afgeweken van de wet. Is daar onduidelijkheid over dan kijk je naar de bedoeling van partijen.

Het is te kort door de bocht door te stellen dat de opzegtermijn altijd maar een kalendermaand is en dat je daaraan vastzit. Dat klopt niet. Sterker nog, in veel huurcontracten die toezien op een sociale huurwoning, is een opzegtermijn van een maand opgenomen die tegen elke dag kan worden opgezegd. :)

Met stalling ligt dat anders.
Daar speelt veelal coulance van de stalhouder mee als er vanaf geweken wordt.
Daarnaast wordt er 9 van de 10x ook nog eens contact betaald door de huurder. Dan heb je weinig om op terug te vallen.

De huurder is beter af om op zo goed mogelijke voet uit elkaar te gaan, omdat het roddelcircuit nou eenmaal snel gaat in de paardenwereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 22:09 



 
Profiel   

Even een vraag in dit topic ipv dat ik er zelf 1 open. Kan ik iemand iets vragen over stalling opzeggen? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 02:33 



 
Profiel   

Eh dat doe je nu al, dus wat wil je weten :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 07:31 



 
Profiel   

Escada schreef
Even een vraag in dit topic ipv dat ik er zelf 1 open. Kan ik iemand iets vragen over stalling opzeggen? :)

Je kunt ook gewoon dit topic lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 09:08 



 
Profiel   

pillow schreef
Escada schreef
Even een vraag in dit topic ipv dat ik er zelf 1 open. Kan ik iemand iets vragen over stalling opzeggen? :)

Je kunt ook gewoon dit topic lezen.


Dat heb ik gedaan natuurlijk maar dit is net iets anders ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 10:51 



 
Profiel   

Ik begrijp überhaupt nooit waarom dit zo vaak zo'n strijd is..

1: Het is nagenoeg algemeen bekend dat 't om een kalendermaand gaat.. Het gros van de stallen werkt op die manier..
2: Als het punt van maand/kalendermaand zo onduidelijk is, waarom is deze vraag dan niet gesteld voor het tekenen van het contract? Je tekent toch niet iets waarvan de betekenis niet 100% duidelijk is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 11:15 



 
Profiel   

Escada schreef
Even een vraag in dit topic ipv dat ik er zelf 1 open. Kan ik iemand iets vragen over stalling opzeggen? :)


Mij mag je een berichtje sturen hoor! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 11:22 



 
Profiel   

nine1987 schreef
Ik begrijp überhaupt nooit waarom dit zo vaak zo'n strijd is..

1: Het is nagenoeg algemeen bekend dat 't om een kalendermaand gaat.. Het gros van de stallen werkt op die manier..
2: Als het punt van maand/kalendermaand zo onduidelijk is, waarom is deze vraag dan niet gesteld voor het tekenen van het contract? Je tekent toch niet iets waarvan de betekenis niet 100% duidelijk is?


Zo algemeen bekend is het blijkbaar niet, en geen van de 3 stallen waar ik mijn paard heb gehad gold het (en een 4e stal waar ik mee te maken had deed het ook niet zo).
Overigens ook niet bij de huurwoningen waar ik woonde, de 6e opzeggen was vanaf de 6e de volgende maand mogen beëindigen. De laatste maand betaalde je dan 6/(28/29/30/31)e van de huurprijs (dus grofweg 20%).

Als er maand staat, ga ik er vanuit dat er maand bedoeld wordt, niet dat er kalendermaand bedoeld wordt. De onduidelijkheid ontstaat pas als er niet geschreven staat wat bedoeld wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 11:29 



 
Profiel   

Ik ben wel benieuwd wat Escada dan voor vraag heeft. Kan die hier niet gesteld worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 13:09 



 
Profiel   

Ik lees niet van het woord kalendermaand in het contract bij dat stukje wat ts laat zien.

In mijn ogen is het dan inderdaad 1 maand opzegtermijn ingaande op de datum van opzeggen.

Zo gaat het toch eigenlijk altijd wel? Je komt ergens halverwege de maand, dan betaal je toch ook alleen maar huur voor die dagen van die maand dat je er staat, niet voor de dagen ervoor van diezelfde maand.

Maar loop eens een juridisch loket binnen, kost je even wat tijd voor de afspraak, maar gratis advies en ik heb geen idee waar je staat in welke omgeving maar dat zou je nog wel eens een bak geld kunnen schelen, of niet , maar dan weet je het tenminste...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 13:19 



 
Profiel   

Ik denk dat de TS van dit topic zelf allang der antwoord heeft :D en ik ben inmiddels ook geholpen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 13:21 



 
Profiel   

TS, kun je niet regelen dat je de box reservering betalen zult?
Dan betaal je de kale stal zonder stro/hooi/krachtvoer en andere kosten.
Bij ons is dat d acht ik €200.00.
Dan kun jij eerder weg, de stalhouder krijgt nog wat geld van de stal .
Is dat geen redelijke optie voor beide kanten ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 13:43 



 
Profiel   

Dit topic is al 2 maand oud, dus ik denk niet dat het nog zin heeft TS te adviseren. Even inlezen is toch niet zo moeilijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 14:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 104 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen