Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 104 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stal opzeggen

 
Profiel   

Hoi,

Even een vraagje ik heb vandaag mijn stalling opgezegd we hebben een contract.
Maar nou staat er in het contract:

De huurovereenkomst eindigt door opzegging van één van de partijen, minimaal een maand van te voren. Opzeggen kan alleen schriftelijk, er vind geen restitutie plaats.

Dat staat in het contract.

Nou zei dus de staleigenaar een maandkalender en dat we dus heel juli ook moeten betalen. ik er dus vanuit ging om die 5 dagen nog te betalen plaats van een helle maand. En wij willen dus de 26ste eigenlijk verhuizen wegens het gezondheid van het paard die dus eigenlijk zo veel en lang mogelijk buiten moet zijn wat op de huidige stal niet lukt en niet mogelijk is.

Wie heeft er gelijk de contract wat er aan mij geven en wat er in staat of mijn staleigenaar? Ik ga er vanuit dus dat ik dus tot 5 juli moet betalen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:13 



 
Profiel   

Juni opgezegd is juli nog betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:14 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Juni opgezegd is juli nog betalen.



Maar ook als je dus maar voor die paar dagen wilt betalen? En niet de volle mep?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:15 



 
Profiel   

StalNollie schreef
Juni opgezegd is juli nog betalen.


Dit inderdaad
Je betaald waarschijnlijk per kalendermaand dus opzegging ook per kalendermaand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:16 



 
Profiel   

Dat is altijd een kalender maand dus je staleigenaar heeft gelijk je moet heel juli betalen. Dat jij dat niet wilt doet daar niets aan af. Maar opzegtermijn is kalendermaand dus voor 1 juli opzeggen is heel juli betalen en geen 5 dagen. Maakt niet uit of je eerder weggaat. Dan had je voor 1 juni moeten opzeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:16 



 
Profiel   

In deze lijkt het mij geen kalendermaand. Dat staat er niet. Inderdaad een maand opzegtermijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:17 



 
Profiel   

1 kalender maand dus in dit geval volgendsmij ook juli betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:17 



 
Profiel   

trysteffy schreef
StalNollie schreef
Juni opgezegd is juli nog betalen.



Maar ook als je dus maar voor die paar dagen wilt betalen? En niet de volle mep?


Ja ook dan :j

Je kan dus wel de 26e weg maar dan betaal je juli stalgeld van twee stallen: je nieuwe en de stal waar je nu nog staat.


Laatst bijgewerkt door Drico op 05-06-21 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:18 



 
Profiel   

Esther_r20 schreef
StalNollie schreef
Juni opgezegd is juli nog betalen.


Dit inderdaad
Je betaald waarschijnlijk per kalendermaand dus opzegging ook per kalendermaand.


Maar dat staat dus niet in het contract en het stukje van de opzegging. Zoals in het contract van me werk staat dat er duidelijk in vermeld dat het om een kalendermaand gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:18 



 
Profiel   

Babsiej schreef
In deze lijkt het mij geen kalendermaand. Dat staat er niet. Inderdaad een maand opzegtermijn.

Wettelijk spreek je ook altijd van een kalendermaand. Zeker als je ook per kalendermaand betaald. Of betaal je normaal ook van de 5e tot de 5e ts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:18 



 
Profiel   

Babsiej schreef
In deze lijkt het mij geen kalendermaand. Dat staat er niet. Inderdaad een maand opzegtermijn.


Zo lees ik dat dus ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:18 



 
Profiel   

Opzeggen gaat eigenlijk altijd per de eerste van de maand, dus als je na 1 juni hebt opgezegd moet je juli ook betalen. Het staat je vrij eerder te vertrekken maar je hebt helaas hoe dan ook betalingsverplichting

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:21 



 
Profiel   

https://www.ikwileenhuurcontract.nu/maa ... ndermaand/

Hier staat het ook zo uitgelegd. En overeenkomst is bindend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:21 



 
Profiel   

Polly schreef
Opzeggen gaat eigenlijk altijd per de eerste van de maand, dus als je na 1 juni hebt opgezegd moet je juli ook betalen. Het staat je vrij eerder te vertrekken maar je hebt helaas hoe dan ook betalingsverplichting



Er staat niet dat er voor de eerste van de maand opgezegd moet worden maar 1 maand van tevoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:22 



 
Profiel   

Babsiej schreef
https://www.ikwileenhuurcontract.nu/maa ... ndermaand/

Hier staat het ook zo uitgelegd. En overeenkomst is bindend.

Maar dit is ook niet perse een bindende wet he.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:23 



 
Profiel   

Kalendermaand en maand zijn inderdaad twee verschillende dingen. Om erachter te komen wie er gelijk heeft zou je kunnen kijken in het contract: staat er iets genoemd over wanneer je het stalgeld moet betalen? Welke woorden gebruikt hij/zij daarvoor?

Zou fijn zijn als de stalhouder snel iemand vindt die in je stal kan, dan kan hij misschien coulant voor je zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:38 



 
Profiel   

paars schreef
Kalendermaand en maand zijn inderdaad twee verschillende dingen. Om erachter te komen wie er gelijk heeft zou je kunnen kijken in het contract: staat er iets genoemd over wanneer je het stalgeld moet betalen? Welke woorden gebruikt hij/zij daarvoor?

Zou fijn zijn als de stalhouder snel iemand vindt die in je stal kan, dan kan hij misschien coulant voor je zijn.

Maand vooruit betaal en uiterlijk op de 1e van de maand op de rekening of contact.
Helaas word mijn box niet gevuld ze nemen voorlopig niemand meer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 18:54 



 
Profiel   

Opzeggen van een stal is eigenlijk altijd wel vóór eerste van de maand, opzegtermijn tot de 1ste van de volgende maand.
Het staat er wel wat vreemd maar het is wel zo netjes om het net af te sluiten zeg maar. Eerder weg gaan is een keuze, maar betalen tot de volgende maand hoort er bij. Ik heb half mei mijn stalling opgezegd en betaal dus tot juli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 19:00 



 
Profiel   

Hmm dus het woord kalendermaand komt er verder niet in voor...Ben bang dat de stalhouder dan in z’n recht staat.

Hoop dat het op de nieuwe plek snel beter gaat met de gezondheid van je paard. Da’s uiteindelijk waar je het voor doet. Zie het als een investering in zijn gezondheid waarmee je hopelijk dierenartskosten in de toekomst bespaard ;-) dan voelt het mss minder vervelend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 19:08 



 
Profiel   

paars schreef
Hmm dus het woord kalendermaand komt er verder niet in voor...Ben bang dat de stalhouder dan in z’n recht staat.

Hoop dat het op de nieuwe plek snel beter gaat met de gezondheid van je paard. Da’s uiteindelijk waar je het voor doet. Zie het als een investering in zijn gezondheid waarmee je hopelijk dierenartskosten in de toekomst bespaard ;-) dan voelt het mss minder vervelend.


Ja dat is dus vreemd. En daarom denk ik van maand van te voren denk ik aan 5 juli.

Helaas zit er al duizenden euro’s in het paard wegens einschuss en maagzweren. En de einschuss verbetert steeds niet en daar loopt ie al sinds februari al mee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 19:11 



 
Profiel   

Dat is kortgezegd niet het pakkie aan van de stalhouder... Als jij voor de 1e van de maand betalen moet dan is je betaalperiode dus een kalendermaand. Je opzegtermijn is normaal gelijk aan je betalingstermijn dus inderdaad die kalendermaand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 19:15 



 
Profiel   

Ik heb eigenlijk nog nooit ander gehoord dan voor de 1e.
Is dat sowieso niet met de meeste contracten zo?
Ook voor een huurhuis, voor je baan, altijd voor de 1e anders geldt die maand ook nog mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 19:15 



 

Zo stond het ook in mijn huurcontract voor mijn appartement en ik moest na afloop van de huidige maand ook de maand erna nog betalen. De verhuurder was in mijn geval ook nog flink in gebreke gebleven qua onderhoud dus ik heb het juridisch loket om hulp gevraagd en het was echt onmogelijk om er onderuit te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 19:20 



 
Profiel   

Ik heb toevallig gister mijn pony verhuisd.
Mijn pony stond gewoon bij particulier, geen grote stal of dergelijk.
Wel haddrn wr een contractje waar in stond een maand opzeg termijn.
Ik heb 5 mei opgezegd en dus 4 juni vertrokken in overleg met hun.

Ik denk dat het per stal verschilt en je dus gewoon nog eens met hun om tafel moet.
Vraag om duidelijkheid, misschien kun je samen een midden weg vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 19:23 



 
Profiel   

Eigenlijk is het altijd per de eerste van de maand. En dan bedoel ik kalendermaand.

Ook om het overzichtelijk te houden. Stel dat iedereen die van de stalhouder huurt, een andere begin datum zou hebben, is dat niet meer te overzien wie er wanneer betaald moet hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 19:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 104 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen