Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Trailers met vooruitloop, ervaringen gevraagd

 
Profiel   

EllyC schreef
Ik vind de Ifor helemaal niets. Rammelen aan alle kanten, sluitingen onhandig (vaak 2 handen nodig en dat is niet altijd even fijn tussenschot is in het midden deelbaar te verzetten maar dan bv weer geen vastzethaakje waardoor schot terug kan klappen.), bij buitenstaan best wel snel roest (wielen, grepen etc).
Vooruitgang wordt eigenlijk gewoon niet gebruikt bij de meeste mensen, maar goed wel handig als je paard achteruit niet fijn vind.


Ik weet niet over welke trailer jij het hebt. Maar de Ifor is heel praktisch qua sluitingen en het tussenschot kun je gewoon vastzetten..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 09:55 



 
Profiel   

EllyC schreef
Ik vind de Ifor helemaal niets. Rammelen aan alle kanten, sluitingen onhandig (vaak 2 handen nodig en dat is niet altijd even fijn tussenschot is in het midden deelbaar te verzetten maar dan bv weer geen vastzethaakje waardoor schot terug kan klappen.), bij buitenstaan best wel snel roest (wielen, grepen etc).
Vooruitgang wordt eigenlijk gewoon niet gebruikt bij de meeste mensen, maar goed wel handig als je paard achteruit niet fijn vind.

Jij hebt volgens mij een maandagmodel gezien :+
Zelfs bij de oudere modellen zie je zelden roest, tussenschot is er wel een haakje om vast te zetten.
Als ik heel eerlijk ben vind ik de sluitingen van ifor ook niet zo handig, ik presteer het ook telkens om mijn vingers ertussen te krijgen. Maar, ze zijn wel oerdegelijk, niks in de sluiteingen die kapot kan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 09:58 



 
Profiel   

Wij hebben wel andere sluitingen erop gezet toen de oude minder goed werden. Dus vingers kunnen er niet meer tussen :') nu je het zegt herken ik het, maar wij hebben alweer een tijd andere haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 10:00 



 
Profiel   

Je kunt ook een apart veulen rekje op de achterklep laten maken. Dan kun je wel voor een zeiltje kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 11:56 



 
Profiel   

ikke schreef
MelissaV schreef
No worries ik heb mijn E, ik woon in België dus de regels liggen hier anders als in het topic wat je geeft.

Oh, dat had je er niet bij gezet, sorry!
In België geldt er wel iets met TMM trailer en trekgewicht auto dat bij elkaar moet passen, maar daar weet ik het fijne niet van!


Dat was vroeger zo, zonder BE rijbewijs mocht je geen trailer trekken waarvan de MTM hoger was dan de MTM van de auto. Nu geldt zonder BE gewoon dat de MTM van auto en trailer samen minder dan 3,5 ton moet zijn, die regel is dus afgeschaft.

Ik heb er destijds voor gekozen om de MTM van mijn trailer niet terug te laten zetten, omdat ik een vrij grote trailer heb die eventueel met een andere auto ervoor wel zwaarder kan geladen worden.
@Duhelo, ik geloof niet dat je je paarden mag afladen om op de weegbrug te rijden, je trailer moet bij controle in geladen toestand gewogen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 12:23 



 
Profiel   

Eline91 schreef
ikke schreef

Oh, dat had je er niet bij gezet, sorry!
In België geldt er wel iets met TMM trailer en trekgewicht auto dat bij elkaar moet passen, maar daar weet ik het fijne niet van!


Dat was vroeger zo, zonder BE rijbewijs mocht je geen trailer trekken waarvan de MTM hoger was dan de MTM van de auto. Nu geldt zonder BE gewoon dat de MTM van auto en trailer samen minder dan 3,5 ton moet zijn, die regel is dus afgeschaft.

Ik heb er destijds voor gekozen om de MTM van mijn trailer niet terug te laten zetten, omdat ik een vrij grote trailer heb die eventueel met een andere auto ervoor wel zwaarder kan geladen worden.
@Duhelo, ik geloof niet dat je je paarden mag afladen om op de weegbrug te rijden, je trailer moet bij controle in geladen toestand gewogen worden.

JA, geladen toestand inderdaad, maar ik wil nog eens zien dat ze mijn trailer gaan afkoppelen terwijl mijn paarden erop staan. Als er al zoiets te pas komt, mogen ze mijn trailer en mijn paarden apart wegen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 12:39 



 
Profiel   

Ik heb ook een Ifor Williams en ben er echt happy mee.
Ik woon ook in Belgie en heb de trailer zijn MTM niet terug laten keuren.
Volgens mij is dat in Belgie niet nodig, hier telt wat het daad werkelijk weegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 12:46 



 
Profiel   

Zie al veel ervaringen, het rammelen heb ik bij de geleende trailer eigenlijk niet gemerkt, was een 2015 uitvoering.
Heb even belletje gedaan naar iemand die voor zijn werk deze regels allemaal moet kennen en die zegt inderdaad, MTM van de trailer doet er niet toe, je moet gewoon kijken dat je hem niet zwaarder laad dan die 2000kg, dus daar hoef ik mij dan niet druk in te maken.

Ben al druk offertes aan het aanvragen her en der.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 12:57 



 
Profiel   

MelissaV schreef
dems75 schreef
[ Video ]

Ken jij toevallig een dealer in Nederland of België? Zijn ook hele fijne trailers inderdaad.



In Nijkerk zit een dealer; Kraay

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 05:16 



 
Profiel   

Ik begrijp niet dat er nog trailers zonder vooruitloop zijn. :+ Wat een gedoe altijd om je paard via de achterkant eruit te halen, moet je ook weer omlopen en alles.

Ruim een jaar geleden heb ik voor de ifor gekozen. Ik was bij Konag in Nagele waar ze zowel de cheval als Ifor hadden staan. Voor minder dan 2000 euro meer heb je de veel degelijkere en beter afgewerkte ifor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 06:46 



 
Profiel   

Freyr schreef
Ik begrijp niet dat er nog trailers zonder vooruitloop zijn. :+ Wat een gedoe altijd om je paard via de achterkant eruit te halen, moet je ook weer omlopen en alles.

Ik wel: die zijn niet cheapest of the list.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 16:20 



 
Profiel   

Je kunt ook kijken naar equitrek trailers....die hebben een zijlader waardoor ze e4 vooruit ook weer af kunnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 05:24 



 
Profiel   

dems75 schreef
Je kunt ook kijken naar equitrek trailers....die hebben een zijlader waardoor ze e4 vooruit ook weer af kunnen

Klopt, maar daar staan ze achteruit op en dan reist mijn merrie niet zo rustig als schuin of vooruit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen