Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Trailers met vooruitloop, ervaringen gevraagd

 
Profiel   

Ik ben stilletjes aan op zoek naar een trailer met vooruitloop, dit is echt een vereiste voor mij.

Ik ken de Ifor Williams en ben groot fan van deze. Heb hem enkele keren kunnen lenen van iemand en vindt het een hele fijne trailer, ligt ook heel stabiel achter de auto. Enige nadeel vind ik het hogere eigen gewicht, maar goed ik heb eigenlijk nooit 2 grote paarden bij dus dat is nog te overzien. Moet ik enkel het MTM terug laten zetten. Mijn auto mag 2 ton trekken.

Ik vraag me echter af of er nog meer merken zijn met vooruitloop en of mensen daar ervaringen mee hebben.

Wat moet de trailer verder hebben?
- sowieso een vooruitloop dus
- vaste klep boven de laadklep ipv zeiltje
- liefst verstelbare stangen in hoogte maar daar valt nog over te discussiëren
- 2 paards.

Verder ken ik de Cheval Liberté trailers met vooruitloop, deze heb ik ook geleend van iemand, super fijne trailers en heel ruim, enkel wil ik de vooruitloop absoluut rechts en zit die bij Cheval Liberté links.

Dus wie weet nog merken die een vooruitloop hebben, shoot :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 21:46 



 
Profiel   

Humbaur
https://voskamphall.nl/product/notos-al ... entrailer/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 21:55 



 
Profiel   

Wij hebben op stal ook een veetrailer met vooruitloop, een Henra.
Maar deze is al wel wat jaartjes oud en niet erg groot dus jouw wensen zitten hier niet op.

Ook Henra zijn zwaardere trailers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:04 



 
Profiel   

MelissaV schreef
Ik ben stilletjes aan op zoek naar een trailer met vooruitloop, dit is echt een vereiste voor mij.

Ik ken de Ifor Williams en ben groot fan van deze. Heb hem enkele keren kunnen lenen van iemand en vindt het een hele fijne trailer, ligt ook heel stabiel achter de auto. Enige nadeel vind ik het hogere eigen gewicht, maar goed ik heb eigenlijk nooit 2 grote paarden bij dus dat is nog te overzien. Moet ik enkel het MTM terug laten zetten. Mijn auto mag 2 ton trekken.

Ik vraag me echter af of er nog meer merken zijn met vooruitloop en of mensen daar ervaringen mee hebben.

Wat moet de trailer verder hebben?
- sowieso een vooruitloop dus
- vaste klep boven de laadklep ipv zeiltje
- liefst verstelbare stangen in hoogte maar daar valt nog over te discussiëren
- 2 paards.

Verder ken ik de Cheval Liberté trailers met vooruitloop, deze heb ik ook geleend van iemand, super fijne trailers en heel ruim, enkel wil ik de vooruitloop absoluut rechts en zit die bij Cheval Liberté links.

Dus wie weet nog merken die een vooruitloop hebben, shoot :D

Verdiep je even in de regels voordat je iets schrijft.
[TAO] FAQ TAO

Ga daarna naar de Ifor-dealer en bestel er eentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:09 



 
Profiel   

ikke schreef
MelissaV schreef
Ik ben stilletjes aan op zoek naar een trailer met vooruitloop, dit is echt een vereiste voor mij.

Ik ken de Ifor Williams en ben groot fan van deze. Heb hem enkele keren kunnen lenen van iemand en vindt het een hele fijne trailer, ligt ook heel stabiel achter de auto. Enige nadeel vind ik het hogere eigen gewicht, maar goed ik heb eigenlijk nooit 2 grote paarden bij dus dat is nog te overzien. Moet ik enkel het MTM terug laten zetten. Mijn auto mag 2 ton trekken.

Ik vraag me echter af of er nog meer merken zijn met vooruitloop en of mensen daar ervaringen mee hebben.

Wat moet de trailer verder hebben?
- sowieso een vooruitloop dus
- vaste klep boven de laadklep ipv zeiltje
- liefst verstelbare stangen in hoogte maar daar valt nog over te discussiëren
- 2 paards.

Verder ken ik de Cheval Liberté trailers met vooruitloop, deze heb ik ook geleend van iemand, super fijne trailers en heel ruim, enkel wil ik de vooruitloop absoluut rechts en zit die bij Cheval Liberté links.

Dus wie weet nog merken die een vooruitloop hebben, shoot :D

Verdiep je even in de regels voordat je iets schrijft.
[TAO] FAQ TAO

Ga daarna naar de Ifor-dealer en bestel er eentje.

Welke regels doel je op dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:11 



 
Profiel   

carone schreef

Thanks die was ik nog niet tegengekomen, zijn wel een heel stuk duurder als de Ifor Williams zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:11 



 
Profiel   

Je hoeft voor je auto niets terug te laten keuren.

Als je geen B-E hebt, heb je helemaal niks te zoeken in het 2-paards segment. Daar mag je niks zinvols mee.

Lees de tweede post in de link even goed door.
Heb je daarna nog vragen, lees ik dat graag.


Los van dit alles; ELK fatsoenlijk merk levert je een trailer met voorlader. Kwestie van even goed kijken in de optielijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:14 



 
Profiel   

ikke schreef
Je hoeft voor je auto niets terug te laten keuren.

Als je geen B-E hebt, heb je helemaal niks te zoeken in het 2-paards segment. Daar mag je niks zinvols mee.

Lees de tweede post in de link even goed door.
Heb je daarna nog vragen, lees ik dat graag.


Los van dit alles; ELK fatsoenlijk merk levert je een trailer met voorlader. Kwestie van even goed kijken in de optielijst.


No worries ik heb mijn E, ik woon in België dus de regels liggen hier anders als in het topic wat je geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:16 



 
Profiel   

MelissaV schreef
No worries ik heb mijn E, ik woon in België dus de regels liggen hier anders als in het topic wat je geeft.

Oh, dat had je er niet bij gezet, sorry!
In België geldt er wel iets met TMM trailer en trekgewicht auto dat bij elkaar moet passen, maar daar weet ik het fijne niet van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:21 



 
Profiel   

De Fautras Oblic en de mogelijkheid om je paard schuin te laten staan in de trailer.

Groet Karin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:22 



 
Profiel   

missfalki schreef
De Fautras Oblic en de mogelijkheid om je paard schuin te laten staan in de trailer.

Groet Karin.

Die kwam ik net heel toevallig tegen op 2dehands, alleen woog die 1300kg leeg, dat wordt wel krap als ik er al eens 2 mee wil nemen denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:23 



 
Profiel   

ikke schreef
MelissaV schreef
No worries ik heb mijn E, ik woon in België dus de regels liggen hier anders als in het topic wat je geeft.

Oh, dat had je er niet bij gezet, sorry!
In België geldt er wel iets met TMM trailer en trekgewicht auto dat bij elkaar moet passen, maar daar weet ik het fijne niet van!

Nee kon je ook niet weten.
Ik heb destijds eens geïnformeerd bij verschillende instanties, zeg bijvoorbeeld mtm trailer 2400 kg, auto mag 2t trekken. Ene instantie zegt mag niet want mtm trainer is te hoog, andere instantie zegt mag wel zolang je onder 2t gewicht blijft met je trailer. Dus ik wil voor de zekerheid het mtm gewoon op 2t zetten, dan kan er al niet moeilijk gedaan worden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 22:25 



 

Sirius heeft ook een trailer met vooruitloop maar helaas wel met een zeiltje. Qua prijs gaat hij ook over de Ifor heen.

Ik heb zelf de 1,5 paards Ifor Willams en ben daar super tevreden over. De Cheval zou ik persoonlijk laten staan.

https://www.zuidzijdegoudriaan.nl/2013- ... ooruitloop

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 04:48 



 
Profiel   

Fautras provan, die van mij is tweepaards en ledig 740 kg.en Mtm 2000 Twee grote deuren i.p.v. klep aan de voor - en achterzijde. De nieuwe modellen hebben ook het AID systeem, kun je alleen laden. Door aan een hendel te trekken voorin de trailer, sluit de bilstang automatisch. Verder levenslange garantie op de bodem. Ik vind ze heel fijn!


Laatst bijgewerkt door dems75 op 07-06-21 05:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 05:10 



 
Profiel   


Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 05:13 



 
Profiel   

Wij hebben een Bockmann 2-paards met vooruitloop gehad. Superfijne trailer, maar wel met een zeiltje boven de klep. Bovendien ook flink zwaarder dan de Ifor, maar onze auto mocht 3000 trekken dus gewicht is voor ons nooit een issue geweest. Niet echt wat je zoekt dus, maar toch....hij staat er nog niet bij dus ik noem 'm toch maar even.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 05:32 



 
Profiel   

dems75 schreef
[ Video ]

Ken jij toevallig een dealer in Nederland of België? Zijn ook hele fijne trailers inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 08:08 



 
Profiel   

MelissaV schreef
ikke schreef

Oh, dat had je er niet bij gezet, sorry!
In België geldt er wel iets met TMM trailer en trekgewicht auto dat bij elkaar moet passen, maar daar weet ik het fijne niet van!

Nee kon je ook niet weten.
Ik heb destijds eens geïnformeerd bij verschillende instanties, zeg bijvoorbeeld mtm trailer 2400 kg, auto mag 2t trekken. Ene instantie zegt mag niet want mtm trainer is te hoog, andere instantie zegt mag wel zolang je onder 2t gewicht blijft met je trailer. Dus ik wil voor de zekerheid het mtm gewoon op 2t zetten, dan kan er al niet moeilijk gedaan worden :+

België gaat hierin mee in de europese wetgeving:
B = gewichten op papier tellen, dus je trailer mag mtm hebben wat de auto mag trekken en totale mtm max 3500 kilo
BE= effectieve gewichten tellen, mtm trailer mag dus zwaarder zijn dan wat de auto kan trekken, maar je mag uiteraard maar beladen wat de auto mag trekken.
Nadeel hiervan is wel, ALS je gestopt wordt en ze controleren je papieren, mtm trailer is 2700 en auto mag er 2000 trekken, dat ze je gegarandeerd op de weegbrug gaan zetten. Met mijn paarden zou dat geen probleem zijn, die kan ik overal op en afladen, als je wat hittepitjes hebt is dat mss wel iets om in gedachten te houden.

Voor de rest ga ik mee met Ikke, als je Ifor kan betalen, ga dan voor een Ifor, die heb je voor je leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 08:10 



 
Profiel   

Sirius vond ik inderdaad ook, maar viel af door het zeiltje, vervoer regelmatig merrie met veulen en vind een zeiltje dan geen veilig gevoel.

Bockmann ken ik persoonlijk niet, vind ze er wel altijd stevig en degelijk uit zien, maar hier is inderdaad ook het zeiltje het probleem

Duhelo: bedankt, wist dat het zoiets was maar kon het niet juist terugvinden hoe en wat. Nu zal ik in principe nooit 2 paarden erop hebben, het is of 1 quarter of 1 quarter met veulen, de keren dat ik de 2 quarters samen bij heb is echt op 1 hand te tellen. Dus met 1 quarter en mtm van 2t kom ik nog een heel eind denk ik. Denk dat het inderdaad een Ifor moet worden als ik het zo lees

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 08:13 



 
Profiel   

Ik stond effe te kijken. Huh? België? Wel BE maar terug laten keuren owv mtm auto? Ik heb dezelfde situatie als jij maar mijn auto kan 1800 trekken. Ik heb een tweepaards Ifor en rij altijd maar met 1 paard rond. Ik vond 2paards handiger om te kopen, stabieler op de weg en de mogelijkheid om ooit toch met twee paarden op stap te gaan.

Ik ben en blijf fan van Ifor. Ik wil niets anders meer. Ze zijn zo stevig, alles is herstelbaar. Ze zijn praktisch. Ze zijn misschien (zeker de oudere modellen) niet moeders mooiste maar het moet je paard vervoeren, het is geen modeshow. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik met mijn paard de vooruitloop amper tot niet gebruik. Misschien is dat met een ouder paard ooit wel anders...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 08:18 



 
Profiel   

neile schreef
Ik stond effe te kijken. Huh? België? Wel BE maar terug laten keuren owv mtm auto? Ik heb dezelfde situatie als jij maar mijn auto kan 1800 trekken. Ik heb een tweepaards Ifor en rij altijd maar met 1 paard rond. Ik vond 2paards handiger om te kopen, stabieler op de weg en de mogelijkheid om ooit toch met twee paarden op stap te gaan.

Ik ben en blijf fan van Ifor. Ik wil niets anders meer. Ze zijn zo stevig, alles is herstelbaar. Ze zijn praktisch. Ze zijn misschien (zeker de oudere modellen) niet moeders mooiste maar het moet je paard vervoeren, het is geen modeshow. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik met mijn paard de vooruitloop amper tot niet gebruik. Misschien is dat met een ouder paard ooit wel anders...


Ja mij hebben ze ooit, toen ik mijn BE nog niet had, gezegd dat je dus geen trailer mag trekken die een hoger MTM heeft dan wat je auto mag trekken, maar dat is dus enkel als je B hebt en vervalt bij BE rijbewijs. Gelukkig heb ik inmiddels al weer een jaar of 3 mijn E :+

Mijn auto heeft trekvermogen van 2t en zou ik dus met een Ifor Williams van 940kg leeg ongeveer 1000kg laadvermogen overhouden, dat lijkt mij ruim voldoende.

Ik gebruik de vooruitloop wel veel, vandaar ook dat ik persee een trailer wil met vooruitloop, ben bijna altijd alleen om te laden en dan is het wel fijn om ze gewoon vooruit af te laden zonder dat ze achter de stang eruit proberen te duwen :+ plus ik denk dat het met merrie en veulen ook makkelijker is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 08:39 



 
Profiel   

Dus... je moet gewoon voor een Ifor gaan.. ;) Neem het maar gewoon van me aan. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 08:48 



 
Profiel   

neile schreef
Dus... je moet gewoon voor een Ifor gaan.. ;) Neem het maar gewoon van me aan. ;)

Denk het ook :+ zijn precies ook goedkoper als andere merken

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 09:02 



 
Profiel   

Ik vind de Ifor helemaal niets. Rammelen aan alle kanten, sluitingen onhandig (vaak 2 handen nodig en dat is niet altijd even fijn tussenschot is in het midden deelbaar te verzetten maar dan bv weer geen vastzethaakje waardoor schot terug kan klappen.), bij buitenstaan best wel snel roest (wielen, grepen etc).
Vooruitgang wordt eigenlijk gewoon niet gebruikt bij de meeste mensen, maar goed wel handig als je paard achteruit niet fijn vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 09:15 



 
Profiel   

Dat roesten heb ik bij geen 1 ifor nog meegemaakt. Die van ons staat toch al een paar jaar continu buiten en die van stalgenoten ook. Wij zijn er allemaal erg blij mee.

Helaas heb ik nu al 2 paarden achter elkaar die de vooruitgang maar raar vinden en daar met sprong vanaf wilden, dus ik laad eigenlijk alleen achter uit. Moet daar op oefenen, want vind het in sommige situaties heelnprettig, maat nu met blessure niet handig om te oefenen. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 09:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen