Help, ik word het erf afgezet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-21 17:24

superpony schreef:
davinci2412 schreef:
Het is nu redelijk rustig, we negeren elkaar eigenlijk volledig. Van de week de stalhuur voor de merrie en het veulen opgezegd. Ik had verwacht dat daar nog wel wat gezeur van zou komen, maar nog niets van ze vernomen.
De pony hebben we zo goed als verkocht, dus dat is al een zorg minder. Alleen zit ik nog met mijn shetlander. Daar had ik een plekje voor maar dit mensen haken helaas toch weer af. Voor hem moet ik dus nog iets vinden voor 1 augustus.


Voor tijdelijk of voor verkoop? Ruin/Merrie? Hoe oud? Sociaal? Hb geweest? Ik weet iemand die iets zocht.


En je andere pony/paard is dus al verkocht? Anders wel intresse :o

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 09:51

davinci2412 schreef:
Het is nu redelijk rustig, we negeren elkaar eigenlijk volledig.


Misschien maar ook het beste nu, geeft iig de minste stress voor zowel jezelf als indirect je dieren :(:) Succes met de verkoop van de Shetlander en hopelijk komen jullie lekker tot rust op de andere plek!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 10:07

superpony schreef:
davinci2412 schreef:
Het is nu redelijk rustig, we negeren elkaar eigenlijk volledig. Van de week de stalhuur voor de merrie en het veulen opgezegd. Ik had verwacht dat daar nog wel wat gezeur van zou komen, maar nog niets van ze vernomen.
De pony hebben we zo goed als verkocht, dus dat is al een zorg minder. Alleen zit ik nog met mijn shetlander. Daar had ik een plekje voor maar dit mensen haken helaas toch weer af. Voor hem moet ik dus nog iets vinden voor 1 augustus.


Voor tijdelijk of voor verkoop? Ruin/Merrie? Hoe oud? Sociaal? Hb geweest? Ik weet iemand die iets zocht.


Nu zoek ik tijdelijk een plekje, uiteindelijk wil ik mijn paarden weer allemaal bij elkaar. Hij is dus ook zeker niet voor de verkoop.
Het is een ruin van 27. Sociaal, alleen soms met kleinere shetlanders kan hij ze wat op hun donder zitten. Niet bevangen geweest, wel insuline resistent. Dus mag niet meer op het gras.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-21 10:08

mirna6308 schreef:
En je andere pony/paard is dus al verkocht? Anders wel intresse :o


Mijn bijrijder wil haar graag kopen, dus we zijn aan het kijken wat de mogelijkheden zijn wat dat betreft. Definitief is ze dus nog niet verkocht.
Mocht dat toch niets worden hou ik je in gedachte.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:25

Wat een nare situatie zit je in davinci. Sterkte.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 13:58

davinci2412 schreef:
mirna6308 schreef:
En je andere pony/paard is dus al verkocht? Anders wel intresse :o


Mijn bijrijder wil haar graag kopen, dus we zijn aan het kijken wat de mogelijkheden zijn wat dat betreft. Definitief is ze dus nog niet verkocht.
Mocht dat toch niets worden hou ik je in gedachte.


Top! Wij zijn nog opzoek naar een leuk maatje

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:02

davinci2412 schreef:
Nu zoek ik tijdelijk een plekje, uiteindelijk wil ik mijn paarden weer allemaal bij elkaar. Hij is dus ook zeker niet voor de verkoop.
Het is een ruin van 27. Sociaal, alleen soms met kleinere shetlanders kan hij ze wat op hun donder zitten. Niet bevangen geweest, wel insuline resistent. Dus mag niet meer op het gras.


Oke, die zoeken wel koop. Ook een ir/hb pony, maar loopt wel enkele uurtjes op goed hoog paarden gras. Maar gaat echt om kopen.

BOTtraining
Berichten: 131
Geregistreerd: 22-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 14:42

Even paar vragen:
1. Vanaf wanneer heb je daar huur betaald?
2. Hoe hoog was de huur? (Voor zover je dit kwijt wilt uiteraard! Mag ook per pb) Het is belangrijk om te weten, zodat je weet in welke huurvorm je valt.. een sociale of een vrije sector. Veel mensen denken namelijk (daar was ik altijd 1 van) dan als je via een particulier huurt je dan direct in de vrije sector categorie valt. Maar dit is afhankelijk van de netto huurkosten.
3. Is de “korting” op de huur vooraf berekend ( de korting welke je kreeg omdat je in ruil werkzaamheden hebt verricht)? Was dit een vast bedrag per maand?

Je hebt als huurder veel rechten. Zo ook met het opzeggen van de huur vanuit de verhuurder.

Ook al is het zojuist overgenomen door nieuwe eigenaren. Als jij eenmaal onder huurbescherming valt, dan mag je onder *dezelfde voorwaarden blijven huren. De nieuwe eigenaren zijn verplicht je over te nemen. Vaak staat dit dan ook in het koopcontract opgenomen, zeker als je ‘wit’ huurt en via de bank je huur betaalt.
*de voorwaarden zijn even belangrijk helder te hebben zover deze er waren.

Weet je zeker dat je dat huis uit wilt? Ondanks alle gedoe momenteel bedoel ik dan.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 17:21

Gisteren schreef ik nog dat alles rustig was, vandaag helaas weer een escalatie gehad.

Ze wilde met de aannemer mijn huis in. Dus ik heb gevraagd hoe laat, want ik wil er immers zelf bij zijn. Daarnaast nog om een opzegging gevraagd van de huur, gezien ik ook met mijn paarden moet vertrekken.
Helaas beviel dat meneer totaal niet. Hij ging niet opzeggen want zaterdag was ik er toch uit en ging hij slopen. Dus hem maar weer even duidelijk gemaakt dat ik in ieder geval voor 1 augustus niet vertrek. Toen werd er weer verwezen naar de huurverhoging. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik dat niet betaal en dat als ik geen opzegging ontvang ik daarna ook niet vertrek.
Na nogmaals uit te hebben gelegd waarom ik de huur verhoging ook niet ging betalen en vanaf 1 augustus maximaal de wettelijk toegestane verhoging ging betalen was de reactie, Je huurt niets bij ons dus niets op te zeggen, zaterdag wordt er gesloopt. Hoe laat haal je die paarden van je op.

Inmiddels ben ik dit kinderachtige gedrag echt enorm zat dus heb ik hem verteld ik niet vertrek en dat als hij in mijn huis komt, of als ze aan mijn paarden/spullen zitten in de politie bel.
Daarna nog een soort van bedreiging gehad, dat ik mijn ouders maar mee moest nemen als ik vanavond voor mijn paarden kwam.

Ik heb inmiddels aangegeven enkel nog schriftelijk te communiceren. Dit hele verhaal hierboven is overigens over de whatsapp verlopen gezien ik gewoon moet werken.

Gelukkig heb ik hele lieve vrienden en heb ik inmiddels een geschikt plekje gevonden voor de shetlander.

Ontzettend jammer dat het zo moet verlopen, ik had gehoopt zonder al te veel gedoe 1 augustus afscheid te nemen. Helaas...

DuoPenotti

Berichten: 29484
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:26

Ik zou de politie nu al bellen, ze op de hoogte stellen dat hij wil gaan slopen enz.
Eens kijken wat die zeggen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:28

:(:) jemig ze zijn in staat om gewoon de boel te slopen met jou spullen en jou erin. Wat een geld beluste gestoorde figuren zeg. Kan de politie of desnoods een kort geding met advocaat iets voor je betekenen? Desnoods om het voor jou veilig te houden. -O-

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:34

TS ik heb echt met je te doen. Zoek alsjeblieft contact met juridisch loket en ga zelf niet meer het gesprek aan maar laat je helpen door een jurist. In veel gemeentes is dit gratis! Google maar eens op het jurisch loket.
Echt je hebt recht op huurbescherming en je moet je niet laten bedreigen en chanteren.
Echt haal er juridisch advies bij, liefst ga je morgen naar het juridisch loket en legt alle feiten op tafel.
Dan hoef je zelf niet de confrontatie meer aan maar kun je hem verwijzen naar je jurist!
Het lijkt erop dat hij misbruik maakt van zijn te denken machtspositie maar laat je svp bijstaan! En anders ook de politie zoals al gezegd! Ook deze bedreigingen kunnen niet!
Dit is een juridische kwestie en moet je ook zodanig oplossen, en vooral je niet verder laten intimideren.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 30-06-21 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:38

Ik zou nu per direct alle registers en hulp open trekken. Aangifte wegen bedreiging de hele mik mak

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 17:44

Ppffffffff TS sterkte! Heel naar dit soort dingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:10

Goh, wat een verhaal joh :\.

Ik zou alvast weer contact opnemen met de politie, je documentatie overleggen, dan zijn ze alvast op de hoogte. En dan contact opnemen met het juridisch loket.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 18:16

Ik zou ook nu al de politie bellen. Je hebt ook misschien een wijkagent die polshoogte gaat nemen en een eerste gesprek met ze aan gaat misschien.

Ze hebben zich vast vreselijk vergist in wat ze hebben gekocht, maar dat is niet jouw probleem.

En ik snap je wel, maar aan de ene kant zou ik voor mn eigen veiligheid kiezen en vertrekken, maar dan ook niks betalen. Dan wel bewijs vastleggen met foto's en de krant welke datum jij het leeg hebt achtergelaten.
Vraag op je nieuwe plek een contract vanaf wanneer je voor de paarden huurt en deze gearriveerd zijn etc.

Maar aan de andere kant, is dat niet even snel te doen misschien en wil en kan je nu ook niet toegeven.

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 23:21

Jemig wat heftig TS! Dit is idd bedreiging en zou ik iig een melding van maken bij de politie. Dan staat het in elk geval geregistreerd mochten ze echt gekke dingen gaan doen. "Fijn" dat hij zulke gesprekken via WhatsApp voert, sta jij weer iets sterker met bewijslast.

Humn

Berichten: 40
Geregistreerd: 03-06-17
Woonplaats: op een eiland

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 03:44

Ongeacht wat voor rechten en plichten jij en de verhuurders hebben.. Wil je daar blijven wanneer de eigenaren jou het leven zuur kunnen maken?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 08:50

Humn schreef:
Ongeacht wat voor rechten en plichten jij en de verhuurders hebben.. Wil je daar blijven wanneer de eigenaren jou het leven zuur kunnen maken?


Nee zeker niet. Ik woon er ook al niet meer. Na de ruzie op zondag een paar weken geleden ben ik al min of meer bij mijn ouders ingetrokken. Ik had echter nog even tijd nodig om wat spullen op te slaan en te verhuizen. Daarom had ik met hun ook de afspraak gemaakt er per 1 augustus uit te gaan.

Dit hele verhaal gaat ook eigenlijk alleen om de huur van de maand juli...

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:16

Deze mensen hebben duidelijk nog wat te leren over verhuren en hoe een huisbaas te zijn.
Op het internet is dit heel makkelijk terug te vinden over verkoop van een huurhuis en de plichten en rechten daarna:
De hoofdregel die geldt wanneer uw verhuurder het pand gaat verkopen is het zogeheten ‘koop breekt geen huur’. Dit betekent dat het verkopen van een pand niet betekent dat een huurovereenkomst eindigt. De koper van het pand neemt alle rechten van uw verhuurder over. Dit is vast gelegd in de wet (artikel 7:226 BW) en geldt voor zowel woon- als bedrijfsruimte. Dit is dwingend recht, dat betekent dat hier niet van afgeweken kan worden.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:10

meggiemeg, dat dus ook. Toen wij iets zochten, waren er ook huizen die verhuurt waren of een deel, een bakhuisje etc. De info daarover was open, duidelijk en eerlijk.

Ik vraag me echt af hoe deze mensen dit huis hebben kunnen kopen zonder die kennis.

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 13:23

davinci2412 schreef:
Humn schreef:
Ongeacht wat voor rechten en plichten jij en de verhuurders hebben.. Wil je daar blijven wanneer de eigenaren jou het leven zuur kunnen maken?


Nee zeker niet. Ik woon er ook al niet meer. Na de ruzie op zondag een paar weken geleden ben ik al min of meer bij mijn ouders ingetrokken. Ik had echter nog even tijd nodig om wat spullen op te slaan en te verhuizen. Daarom had ik met hun ook de afspraak gemaakt er per 1 augustus uit te gaan.

Dit hele verhaal gaat ook eigenlijk alleen om de huur van de maand juli...


De verhuurder doet iets onrechtmatigs, bedreigd je zelfs, en jij kunt daar nog voor gaan betalen terwijl je er niet eens meer kunt wonen? Je hebt mogelijk veel extra stress en kosten.
Zou zeker een flinke schadeclaim op hem verhalen!
Heb je inmiddels al een juridisch advies ingewonnen/een jurist in de arm genomen?
Zoals gezegd, koop breekt geen huur en het is zeker niet jou probleem dat hij dat niet wist. En dan ook nog jou nu het leven zuur gaat maken en bedreigen.
Ik zou je vrienden meenemen en daar juist eens flink gaan zitten bv het weekend, jouw huis, jij betaald ervoor en bij nog een dreigement de politie bellen. Gesodemieter dat je nu zgn snel moet oprotten! Komt hij in je tuin of huis dan is dat huisvredebreuk en ook dan kun je daar aangifte van doen!

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Help, ik word het erf afgezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 08:58

Ik ben aan het kijken naar juridisch advies en eventueel een advocaat om hier de strijd mee aan te gaan. Ik heb helaas een te hoog verzamel inkomen voor het juridisch loket waardoor ze me daar niet verder kunnen helpen.

Gisteren gelukkig de merrie met het veulen al kunnen verhuizen, dus die staan nu heerlijk op de wei te genieten met andere merrie's en veulens.

pien_2010

Berichten: 43296
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:16

Leuk dat je merrie elders staat. Kijk even goed wat voor jou het beste voelt. Misschien het er gewoon bij laten dat de meeste levensvreugde geeft.
Je woont nl bij je ouders en je paarden zijn weg. Al die trammelant nog aan gaan moet je goed over nadenken of het je dat waard is. Het kan zijn dat dit nog maanden dan je leven in beslag gaat nemen. Is het je dat waard?
Bedenk ook dat het altijd heel gemakkelijk is om van achter de computer te roepen:" ik zou het er niet bij laten zitten". Die mensen krijgen niet alle trammalant over zich heen plus risico van extra kosten.
Succes ermee en wat je ook kiest en voor wat het waard is, ik sta altijd achter je.

Christiene
Berichten: 7720
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:20

DuoPenotti schreef:
Ik zou de politie nu al bellen, ze op de hoogte stellen dat hij wil gaan slopen enz.
Eens kijken wat die zeggen.

Dit alvast doen