Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 214 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help, ik word het erf afgezet

 
Profiel   

Naar mijn weten hebben huurders gewoon rechten als er een nieuwe koper komt, kunnen niet zomaar de huur extreem verhogen of de huurder er uit knikkeren, dat gaat niet zo simpel. Ik was een tijd aan het rondkijken voor koopwoningen en hier werden ook woningen aangeboden die nog verhuurd worden en die mochten er ook niet uit gezet worsening opeens een gigantische stijging van huur die niet gegrond is. Kijk als ze alles zouden verbouwen en renoveren zou het nog te onderbouwen zijn ná de verbouwing,


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 16:18 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Naar mijn weten hebben huurders gewoon rechten als er een nieuwe koper komt, kunnen niet zomaar de huur extreem verhogen of de huurder er uit knikkeren, dat gaat niet zo simpel. Ik was een tijd aan het rondkijken voor koopwoningen en hier werden ook woningen aangeboden die nog verhuurd worden en die mochten er ook niet uit gezet worsening opeens een gigantische stijging van huur die niet gegrond is. Kijk als ze alles zouden verbouwen en renoveren zou het nog te onderbouwen zijn ná de verbouwing,


[ [url=m/1ZySrz.png]Afbeelding[/url] ]



Even het topic doorlezen voor je deze opmerking maakt... Dit stadium is de ts allang gepasseerd. Het gaat nu over diefstal en pesterijen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 16:21 



 
Profiel   

Ik heb het topic ook gelezen ;) je hoeft geen aannames te doen omdat ik reageer op iets waar het topic mee begonnen is. Ik las dat TS een advocaat in hand heeft genomen, heel goed, zeker omdat de nieuwe eigenaren zich niet aan de wet houden met betrekking tot huurverhoging en al helemaal niet met betrekking tot diefstal en verduistering van andermans goederen. Deze mensen mogen hier echt niet mee weg komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 16:34 



 
Profiel   

Jeetje wat een verhaal :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 16:55 



 
Profiel   

En hoe is het nu met moederpoes en kittens ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 17:39 



 
Profiel   

sasja0705 schreef
En hoe is het nu met moederpoes en kittens ?


De kittens zijn gelukkig allemaal naar hun nieuwe adres. Die werden zaterdag 8 weken. Moederpoes heb ik inmiddels ook een oplossing voor alleen willen die mensen haar pas na de vakantie, dus zal ze nog 10 dagen bij mij in huis moeten blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 07:53 



 
Profiel   

Abzolem heeft het juist.

Helaas heb ik met mijn gezin iets soortgelijks mee gemaakt. Wij hadden wel een huurcontract, woonden er al 5 jaar, stonden ingeschreven bij de gemeente én hadden gelukkig rechtsbijstand.

Ik en mijn toenmalige dochter van 13, 14 jaar, werden bedreigd, als mijn partner niet thuis was. Zelfs fysiek. Pesterijen, bedreigingen, spullen stelen, álles werd ingezet.
Ik heb diverse keren meldingen en aangifte gedaan. Onze wijkagent wist precies, wat er speelde. De gemeente ook (want ze verhuurde ook huisjes illegaal op haar grond). En onze rechtsbijstand heeft haar goed aangepakt.

Wilden we er nog wonen? Nee, natuurlijk niet. Maar je hebt niet zomaar wat anders. Uiteindelijk heeft ze een heel fijn bedrag mogen betalen. Wat hebben wij gejuicht toen. Heeft zo'n 2 jaar geduurd, deze enorme procedure.

Ondertussen hadden wij vlak voor het einde, een mooi appartement gevonden. Geniet nog elke dag van onze ruimte, waar wij een prachtig nieuw begin konden maken, haha...

Verkoop mag geen huur verbreken. Dat mens bij ons gooide het ook op zogenaamde verkoop. Eigenlijk haalde ze alles aan, lang verhaal, één en al leugens. En zomaar als een gek de huur verhogen, mag niet (enkel het jaarlijkse wettelijk vastgestelde percentage).

Ik heb mijn kind moeten beschermen tegen die randdebielen daar, maar wij kozen voor gerechtigheid. Het uitzitten en de advocaten het werk laten doen. Achteraf ben ik erg blij dat wij het zo gedaan hebben. Hoe heftig het ook geweest is. Ja, ze haat ons door en door. Stuurde nog wat dreigbrieven, toen ze achter ons nieuwe plekje kwam. Ik heb ze in het dossier opgeborgen in de kelder ;-).

Maar voor jou, TS... Ik zou mijn paarden daar weg halen. Zo gauw mogelijk. Want hoe kun je hen beschermen? Doe melding bij de politie over de escalaties en eventuele (be)dreiging. Je gaat weg in augustus? Of je zet er een advocaat op. Zíj hebben een probleem, hoor, als jij kunt aantonen dat je maandelijks netjes je huur betaalt. Maar je moet met het gedoe kunnen dealen en dat kan heel zwaar zijn. Sterkte!!! Het is zo heftig, als je je thuis niet veilig voelt. Wij hebben er alle drie héél veel last van gehad toen. Wat een impact kan dat hebben....

PS: ik heb niet alles gelezen op het einde, ben at work. Dus sorry als er iets in mijn verhaal staat, wat al geregeld is. Lees net iets over een advocaat, super!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 08:36 



 
Profiel   

Ik heb 3,5 jaar geleden ook zoiets meegemaakt, gelukkig zonder stalling.
Ik kreeg een brief onder mijn neus geduwd, met de mededeling dat ik binnen 2 maanden moest vertrekken. HUN kregen geen woonbestemming erop. Terwijl ik al 1,5 jaar daar woonde.
Dan raak je ff gestrest, waar moet ik heen, waar ga ik met mijn konijnen en vogels heen. Kon altijd bij mijn ouders terecht natuurlijk, maar dat wil je natuurlijk niet meer.
Het was op dat moment al heel moeilijk om een woonruimte te vinden.
Dan ga je links en rechts het verhaal vertellen, iedereen die zei dus: hun mogen jou niet zomaar eruit zetten, je hebt zeker recht op 3 maanden opzeggen. Je moet hier een advocaat achter zetten.
Dus contact opgenomen met een advocaat, verhaal uitgelegd. Deze zei al vrij snel, dit ga jij winnen.
Die periode was niet fijn wonen, maar goed. Ondertussen doorzoeken naar een huisje om te huren. Geïnformeerd voor eventueel te kopen. Uiteindelijk gekocht, heb 3 maanden moeten overbruggen bij mijn ouders, was werd gedaan, er werd gekookt :P . De kosten van de advocaat, al mijn bezittingen die in de opslag stonden, en nog wat dingen zijn vergoed.

Goed dat je een advocaat heb genomen, heel veel succes :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 09:47 



 
Profiel   

Iedereen super bedankt voor alle lieve reacties, de tips & tricks en het meedenken.

Als het goed is krijgen ze deze week opnieuw bericht van mijn advocaat. We hebben geen directe reactie gehad op de eerste brief.
Helaas is het wel zo dat mijn bijrijder, die mijn pony op proef had, de pony niet mag laten staan. Ze willen mij niet meer op het erf hebben, dus de pony moet ook weg. Dat is even een tegenvaller want ze hadden in eerste instantie ingestemd. Nu moeten we dus voor 1 augustus stalling vinden voor mijn D-pony. Ik had wel zo iets verwacht dus had wat stallen achter de hand. Helaas blijkt nu dat die stallen inmiddels verhuurd zijn en geen plek meer hebben. Maar het komt ongetwijfeld goed, desnoods komt ze in de achtertuin :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 09:14 



 
Profiel   

Ik heb in bijna hetzelfde schuitje gezeten als jij, alleen zonder stalling voor de paarden.

Als jij je huur netjes per bank over maakt, kan je bewijzen dat je al die maanden dat je er woont huur betaald hebt.
Huidige eigenaren hebben het pand gekocht ket behoud van bedrijf wat dus inhoud dat, ookal staat jou huur niet op schriftelijke overeenkomst, er wel een mondelinge overeenkomst is welke net zo rechtsgeldig is als schriftelijk.
Jij hebt dus recht op huurbescherming.
Ook mogen ze de huur zeker niet met 40p% verhogen, ik meen dat dit iets van max. 10 a 20% per jaar mag zijn.

De stalling wordt ook per bank betaald? Dan geld hier ook gewoon een mondelinge overeenkomst voor en ook dan geld dus een max. verhoging van 10 a 20% en opzegtermijn van in ieder geval 1 maand (huur van de woning is hier anders in, je start met 3 maanden opzegtermijn en per jaar dat je er woont komt er een maand bij met een max. van 6 maand (voor de verhurende partij, niet voor de huurder) opzegtermijn.
Ook mag de nieuwe eigenaar alleen onder bepaalde voorwaarden de huur ontbinden, dit zijn geloof ik 5 redenen en mogen enkel schriftelijk de huur opzeggen.

Verhuurders kunnen bijzonder weinig maken, en met 10 a 20% huursverhoging (voor zowel woning als stalling) kan je het eventueel nog steeds betalen en zou je er zelfs dus kunnen blijven wonen als je wil.

Ik zou rechtsbijstand/advocaat inschakelen, de verhurende partij staat niet sterk namelijk, jij als hurende partij wel.
Ik heb de rechtszaak niet doorgezet, en sla mezelf voor mijn hasses dat ik dat toen niet gedaan heb aangezien de mentale, financiele en lichamelijke gebreken naderhand nog zeker 1,5 jaar heeft voort geduurd en ik nog steeds met een nasleep kamp van dit alles.

Mocht je nog vragen hebben over de situatie oid, schroom dan niet om even een PB te sturen.

Ik wens je veel succes met deze stressvolle situatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 09:58 



 
Profiel   

Niet reageren, betekent ook dat jij gewoon kunt blijven zitten.... Ik denk dat ze dat niet verwachten, dat je er werk van maakt. Dat deed mijn toenmalige huisbazin ook niet, dus ging ze maar treiteren en dreigen. Al hielp dat weinig...

Vervelend van je pony... Ook dat mag niet zomaar, wat zij doen. Bewaar alle correspondentie, appjes en mail , want als het ooit een rechtzaak wordt, staan ze er niet best voor met dit soort acties. De schadevergoeding wordt er alleen maar hoger van ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 16:42 



 
Profiel   

Deze maand is nog betaald, toch? Dan mogen ze je niet zonder reden weigeren.....Hebben ze dat aangegeven hoe en waarom?

Nu moet je inderdaad weer onnodige extra kosten maken, dus alles tegen ze gebruiken. Ik zou nu echt woest worden en echt alles tegen ze gebruiken. Wat een mafketels.....

En misschien lezen ze wel mee waardoor ze nog bozer zijn, maar ze hadden ook kunnen gaan nadenken. Hopelijk gaat het ze veel geld extra kosten en wordt ze goed uitgelegd dat zij fout zitten. Zulke mensen hebben echt een harde les nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 17:32 



 
Profiel   

Ik heb stilletjes meegelezen en wil je complimenteren met jouw geduld en nette houding.
Kunnen een hoop mensen van leren ( inclusief de nieuwe eigenaren). Hopelijk snel actie van je advocaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 17:42 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!
Ik kreeg ook alweer een aantal super lieve PB's van mensen. Fijn dat jullie allemaal zo meeleven en meedenken.

Ik mag nog tot 1 augustus het erf op. Daarna niet meer, dus we zijn nu voor 1 augustus op zoek naar een plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 07:35 



 
Profiel   

davinci2412 schreef
Bedankt allemaal!
Ik kreeg ook alweer een aantal super lieve PB's van mensen. Fijn dat jullie allemaal zo meeleven en meedenken.

Ik mag nog tot 1 augustus het erf op. Daarna niet meer, dus we zijn nu voor 1 augustus op zoek naar een plekje.



1 augustus is gebasseerd op helemaal niks. Ze mogen jou de toegang naar je huis niet ontnemen zolang ze niet de wettelijk en tevens schriftelijk aangegeven opzegtermijn in acht nemen.
Van de stalling van de paarden is anders als dit een maand eerder opgezegt is. Maar van je huis heb je zowiezo van hun kant een schriftelijke opzeggen nodig met 1 van de 5 geldende regels, daarbij 3 maand opzegtermijn en per jaar dat je er woont 1 extra, dus stel je woont er al 3 jaar dan hebben zij 6 maanden opzegtermijn, alleen schriftelijk op te zeggen met 1 van de regels die hiervoor gelden.
Eerder hoef jij absoluut niet van het terrein af te blijven. Ze kogen max 10 a 20% omhoog qua huur 1 maand van te voren aangegeven en als jij hiermee akkoord gaat, kan jij nog minimaal 3 maanden (standaard opzegtermijn) zonder problemen blijven zitten.

Laat je vooral niet uit je huis jagen.
Je kunt je paarden verhuizen maar zelf lekker blijven zitten als ze geen geldige reden voor opzeggen hebben.

Bel een advocaat hierover...die kan jou vertellen hoe het exact zit en dat je helemaal niet bang hoeft te zijn voor eruit gezet te worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 13:48 



 
Profiel   

Waar haal jij die 10 tot 20% huurverhoging vandaan? Max is wat er op dat moment geldt vanuit de wet en dat was 5% tot de huren werden bevroren ivm corona.
Meer % mag alleen al er een upgrade aan de woning is geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 09:11 



 
Profiel   

cissy schreef
Waar haal jij die 10 tot 20% huurverhoging vandaan? Max is wat er op dat moment geldt vanuit de wet en dat was 5% tot de huren werden bevroren ivm corona.
Meer % mag alleen al er een upgrade aan de woning is geweest.


Excuses,
Voor 2 jaar terug toen ik in dezelfde situatie zat zo ongeveer werd er door mijn advocaat ik meende 10 a 20% verhoging maximaal per jaar...dit is geloof ik ook wat de woningbouw aanhoud van wat ik begrepen heb.
In ieder geval, ging het niet precies om de hoeveelheid % de huur omhoog mag, het ging erom dat 300% verhoging gewoonweg niet mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:15 



 
Profiel   

Woningbouw houd dat sowieso niet aan. Ze moeten kijken naar het inkomen in geval van sociale huur en je mag maar een x % omhoog gaan (Max 5% uit mn hooft)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 19:49 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Woningbouw houd dat sowieso niet aan. Ze moeten kijken naar het inkomen in geval van sociale huur en je mag maar een x % omhoog gaan (Max 5% uit mn hooft)


Social e huur mag dit jaar niet verhoogd worden, normaal stelt de minister het maximale percentage vast. Doorgaans tussen de 2 en 5%

Vrije sector is normaal niet gebonden aan beperkingen vanuit de overheid, maar vanaf dit jaar is dat anders: 1% + inflatie, wat voor 2021 uitkomt op 2,4%

Het voorstel van de verhuurder is dus onrechtmatig en ook nog eens te laat aangezegd, dat had voor 1 mei gemoeten.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ng-in-2021

Punt is wel dat ze mondeling heeft aangegeven per 1/8 te vertrekken, daar zal ze zich aan moeten houden maar ze hoeft de huurverhoging over de maand juli niet te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 20:23 



 
Profiel   

davinci2412 schreef
Bedankt allemaal!
Ik kreeg ook alweer een aantal super lieve PB's van mensen. Fijn dat jullie allemaal zo meeleven en meedenken.

Ik mag nog tot 1 augustus het erf op. Daarna niet meer, dus we zijn nu voor 1 augustus op zoek naar een plekje.


En? Is alles nog gelukt ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 07:56 



 
Profiel   

sasja0705 schreef
davinci2412 schreef
Bedankt allemaal!
Ik kreeg ook alweer een aantal super lieve PB's van mensen. Fijn dat jullie allemaal zo meeleven en meedenken.

Ik mag nog tot 1 augustus het erf op. Daarna niet meer, dus we zijn nu voor 1 augustus op zoek naar een plekje.


En? Is alles nog gelukt ?



Inmiddels zijn de paarden verhuisd. Ik zelf ben ook verhuisd op aanraden van de advocaat. 2 augustus zijn ze begonnen met verbouwen. Momenteel zijn we een juridische procedure aan het opstarten, maar zelf ben ik vooral opgelucht dat de paarden nu allemaal een goed plekje hebben. Ook al is het op 3 verschillende plekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 12:13 



 
Profiel   

Ik vind het heel goed dat je het er niet bij laat zitten en een advocaat in de arm hebt genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 12:29 



 
Profiel   

Wat fijn dat je je paarden heb kunnen onderbrengen ergens. Hopelijk snel weer bij elkaar. En op naar een goede straf voor die lui, dat t ze zeer mag doen zulk gedrag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 12:33 



 
Profiel   

veel succes in de juridische strijd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 12:44 



 
Profiel   

Goed om te horen dat jij en je paarden in ieder geval op een veilige plek zijn. Hopelijk sm weer allemaal bij elkaar
En zo fijn dat je het er niet bij laat zitten. Dat doen "we" nog veel te vaak.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 13:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 214 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen