Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 9 [ 214 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help, ik word het erf afgezet

 
Profiel   

Gisteren avond laat heeft ze mij nog in een dronken bui zitten appen over van alles. Ze heeft o.a. aangegeven dat we met de paarden per 1 augustus moeten vertrekken.

Jammer dat het zo moest lopen, dat is nooit mijn intentie geweest. Maar dit is niet meer te repareren
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 07:43 



 
Profiel   

Wat een rotsituatie zeg... Gaat het wel lukken om voor 1 augustus een andere woning te vinden, of kun je in geval van nood bij een bekende terecht?

En ik zag dat je qua stalling een beetje bij mij in de buurt iets zoekt. Heb je bepaalde wensen en eisen? Dan kan ik mijn ogen open houden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 08:17 



 
Profiel   

davinci2412 schreef
Gisteren avond laat heeft ze mij nog in een dronken bui zitten appen over van alles. Ze heeft o.a. aangegeven dat we met de paarden per 1 augustus moeten vertrekken.

Jammer dat het zo moest lopen, dat is nooit mijn intentie geweest. Maar dit is niet meer te repareren

Ik denk dat ze denken een schip met geld te verdienen met de stal maar zodra dit bekend word is het snel gebeurt. Ik zou mijn paard niet op stal willen hebben bij een stel zuipende schreeuwende niet deskundige stalhouders .

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 08:20 



 
Profiel   

Van waar ben je? Misschien kan ik je helpen met een tijdelijke oplossing voor je paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:04 



 
Profiel   

Ik kan je niet helpen maar wil je wel een hart onder de riem steken. Wat zit je in een vervelende situatie. Helaas vrees ik dat de situatie voor de nieuwe eigenaren nog veel vervelender wordt: zonder verstand van zaken een pensionstal willen runnen maar wel moeten om het financieel rond te kunnen breien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:06 



 
Profiel   

Volgensmij heb je mega veel rechten als huurder en wisten de kopers dondersgoed wat de afspraken waren voordat ze het pand kochten.

Ze hebben helaas de keuze gemaakt je weg te pesten en te intimideren. Vervelende is dat jij in je recht staat en zij met de intimidatie ook niet snel zullen stoppen. Dan moet je wel een erg gladde rug hebben wik je hier geen mentale last van krijgen.

Ik zou de eer aan mezelf houden en ergens anders heen gaan. En me berusten in de waarschijnlijkheid dat die mensen wrs binnen een jaar enorm in de problemen zitten financieel... dat heet dan karma en sommige mensen roepen dat echt over zichzelf af...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 10:55 



 
Profiel   

Whatsapp berichten zijn ook bindend en bruikbaar voor rechtspraak (in ieder geval een aantal jaren geleden). Ik heb toen gewonnen alleen uiteindelijk weinig aan gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:14 



 
Profiel   

Ook al heb je veel rechten als huurder, de stress die zo'n situatie met zich mee brengt, dat wil je niet hebben. Wegwezen naar een andere plek. Sterkte, hopelijk vind je snel een nieuwe plek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:15 



 
Profiel   

magdabouma schreef
Van waar ben je? Misschien kan ik je helpen met een tijdelijke oplossing voor je paarden.


Ik kom uit Putten. Ik werk in Amersfoort dus in die omgeving zou ook nog kunnen.


Maflinger_S schreef
Ik kan je niet helpen maar wil je wel een hart onder de riem steken. Wat zit je in een vervelende situatie. Helaas vrees ik dat de situatie voor de nieuwe eigenaren nog veel vervelender wordt: zonder verstand van zaken een pensionstal willen runnen maar wel moeten om het financieel rond te kunnen breien.


Bedankt :)


chitra schreef
Volgensmij heb je mega veel rechten als huurder en wisten de kopers dondersgoed wat de afspraken waren voordat ze het pand kochten.

Ze hebben helaas de keuze gemaakt je weg te pesten en te intimideren. Vervelende is dat jij in je recht staat en zij met de intimidatie ook niet snel zullen stoppen. Dan moet je wel een erg gladde rug hebben wik je hier geen mentale last van krijgen.

Ik zou de eer aan mezelf houden en ergens anders heen gaan. En me berusten in de waarschijnlijkheid dat die mensen wrs binnen een jaar enorm in de problemen zitten financieel... dat heet dan karma en sommige mensen roepen dat echt over zichzelf af...


Wij zijn inmiddels wel actief opzoek naar iets anders. Voor de merrie met het veulen ga ik woensdag naar een plekje kijken, dan hebben we daar in ieder geval rust mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:16 



 
Profiel   

Op de Aardenhoeve in Achterveld is volgens mij plek. Maar geen idee of ze merrie+veulen aannemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:23 



 
Profiel   

Ts, gelijk hebben of recht hebben op is een ding, krijgen is vers twee.
Bedenk dit als de eigenaar nu al begint de zeuren kan je beter de benen nemen want dat wordt alleen maar ellende. En je moet wel gewoon kunnen leven en wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:41 



 
Profiel   

Ik heb 8jr in Ermelo gewoond tot 2jr terug en zit nu hard te denken welke stal is verkocht/overgenomen.........

Ik snap alleen een aantal gemaakte afspraken niet.

Je woont op het erf en werkte mee op stal. Toen je stopte, kon je toch wel je eigen paarden blijven doen? dat zijn er 2/3? Als je ze aan huis hebt doe je dat ook voor en na je werk.

Het zijn geen paardenmensen, maar ze hebben iets gekocht met stallen?

Wanneer is jullie verteld dat het verkocht is? Hebben deze nieuwe mensen zich voorgesteld met hun (nieuwe) plannen?

Willen ze leeg en iets anders gaan doen? Of het compleet verhuren? Of denken ze toch wel verstand van paarden te hebben?
Kan me niet voorstellen dat je veel geld uigeeft voor een huis met stallen zonder enige kennis of liefde voor paarden. Zeker nu niet qua prijzen van de huizen.

Ik zou zelf geen discussie meer aan gaan en het via de officiele wegen doen. Naar een juridisch loket en die een brief laten opstellen over het opzeggen en de betalingen van laatste huren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:50 



 
Profiel   

Ts pas, op niet veel info op een openbaar forum kan juridisch tegen je gebruikt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:52 



 
Profiel   

superpony schreef
Ik heb 8jr in Ermelo gewoond tot 2jr terug en zit nu hard te denken welke stal is verkocht/overgenomen.........

Ik snap alleen een aantal gemaakte afspraken niet.

Je woont op het erf en werkte mee op stal. Toen je stopte, kon je toch wel je eigen paarden blijven doen? dat zijn er 2/3? Als je ze aan huis hebt doe je dat ook voor en na je werk.

Het zijn geen paardenmensen, maar ze hebben iets gekocht met stallen?

Wanneer is jullie verteld dat het verkocht is? Hebben deze nieuwe mensen zich voorgesteld met hun (nieuwe) plannen?

Willen ze leeg en iets anders gaan doen? Of het compleet verhuren? Of denken ze toch wel verstand van paarden te hebben?
Kan me niet voorstellen dat je veel geld uigeeft voor een huis met stallen zonder enige kennis of liefde voor paarden. Zeker nu niet qua prijzen van de huizen.

Ik zou zelf geen discussie meer aan gaan en het via de officiele wegen doen. Naar een juridisch loket en die een brief laten opstellen over het opzeggen en de betalingen van laatste huren.

Wat maakt het ts uit wat de nieuwe eigenaren er mee gaan doen? Ze gaat sowieso per 1 Augustus weg daar was al eerder besproken en gisteren via de app nogmaals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:56 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
Ts pas, op niet veel info op een openbaar forum kan juridisch tegen je gebruikt worden.


Heb je gelijk in. Bedoel ook niet dat ze hier naam en adres zou moeten noemen. Maar als ik daar nog had gewoond, had ik wel geweten over wie en waar het ging denk ik zo.

Het probleem is dat TS hier advies vraagt en je maar 1 kant hoort. Voor advies heb je echt wel meer en alle info nodig. Ik snap de paniek, maar ze heeft een juridisch loket nodig om dit netjes en correct af te handelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:58 



 
Profiel   

In eerste instantie wilde ik dus niet met mijn paarden weg, daarom heb ik ook steeds geprobeerd met te werken wat betreft het huis.

Het plan is ook niet om juridisch een gevecht met ze aan te gaan, tenzij de boel dus echt escaleert zoals het gisteren even leek te gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:00 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Wat maakt het ts uit wat de nieuwe eigenaren er mee gaan doen? Ze gaat sowieso per 1 Augustus weg daar was al eerder besproken en gisteren via de app nogmaals.


Het maakt uit wat de vorige eigenaren hebben verteld bij vertrek en de nieuwe bij aankomst. Dan had ze kunnen weten; ze willen hier iets anders mee. Het zal haar worst wezen idd wat ze gaan doen, maar dit had voorkomen kunnen worden.
Daarnaast kan het juridisch wel verschil maken hoe dingen worden medegedeeld, wanneer, door wie etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:00 



 
Profiel   

davinci2412 schreef
In eerste instantie wilde ik dus niet met mijn paarden weg, daarom heb ik ook steeds geprobeerd met te werken wat betreft het huis.

Het plan is ook niet om juridisch een gevecht met ze aan te gaan, tenzij de boel dus echt escaleert zoals het gisteren even leek te gebeuren.


Maar het is wel belangrijk welke afspraken jij had met de vorige eigenaren en nu met deze.

Het is geen juridisch gevecht als je iemand netjes alles laat opstellen om tot die tijd er te kunnen wonen en huren, je dieren te verzorgen etc. Dan weten beide partijen hoe en wat.

Nu denken zij met wat berichtjes je onder druk te zetten. Het is nu 14-6 en ik weet uit ervaring dat dit niet uit te houden is als het nu al zo gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:02 



 
Profiel   

superpony schreef
Ineke2 schreef
Wat maakt het ts uit wat de nieuwe eigenaren er mee gaan doen? Ze gaat sowieso per 1 Augustus weg daar was al eerder besproken en gisteren via de app nogmaals.


Het maakt uit wat de vorige eigenaren hebben verteld bij vertrek en de nieuwe bij aankomst. Dan had ze kunnen weten; ze willen hier iets anders mee. Het zal haar worst wezen idd wat ze gaan doen, maar dit had voorkomen kunnen worden.
Daarnaast kan het juridisch wel verschil maken hoe dingen worden medegedeeld, wanneer, door wie etc.

Nee, er staat niks op papier haal ik uit haar berichten. Dan word dat erg lastig ivm bewijslast.
Ik duim voor ts dat ze snel een fijn plekje vindt voor haar paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:04 



 
Profiel   

juval schreef
als huurder heb je toch altijd recht op huurbescherming?


Absoluut en hoeft niet altijd op papier

Daarnaast nieuwe kopers nemen in principe huurders mee over(huis) (stalling weet ik niet)
Zomaar eruit zetten of verhoging kan en mag niet.

In deze zo snel mogelijk rechtsbijstand inschakelen en zou inderdaad ook voor wijk agent erbij kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:05 



 
Profiel   

TS, je hebt juridisch gezien recht op een verhuiskostenvergoeding. Die is in 2021 wettelijk vastgesteld op €6334,-. Aangezien jij gewoon huur hebt betaald en dat ook kan aantonen is er redelijkerwijs gewoon een huurovereenkomst tot stand gekomen. Als hun die overeenkomst willen beëindigen zullen ze moeten lappen. Koop breekt geen huur en zo'n huurverhoging mag gewoon nooit.
Je moet inderdaad voor jezelf afvragen hoe moeilijk je wilt gaan doen als ze je weg pesten. Maar de verhuiskostenvergoeding kan, staat mij bij, je ook op een later moment alsnog afdwingen.
Kijk eens op de website van de woonbond. Dan krijg je een beter idee waar je recht op hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:13 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Nee, er staat niks op papier haal ik uit haar berichten. Dan word dat erg lastig ivm bewijslast.
Ik duim voor ts dat ze snel een fijn plekje vindt voor haar paarden.


Ze maakte het geld over, dus dat deel heeft ze wel.

Deze mensen hebben het gekocht van de vorige eigenaren en ook daar kan je nog infomatie vandaan halen. Is het als particulier gekocht? Als bedrijf? Hoe is het bedrijfsdeel overgenomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:17 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Dit zal wel niet de gewenste reactie zijn, maar ik plaats hem toch maar:



Heel eerlijk, ik denk dat je geen poot hebt om op te staan.

Huis met stallen verkocht.

Jij had contracten en afspraken met
de oude eigenaren. Niet met de nieuwe.
De nieuwe willen heel duidelijk niet de afspraken overnemen die je met de oude eigenaren had.

Ik weet niet hóe de boel verkocht is (met doorloop bedrijf? Was het überhaupt een bedrijf, met meer dan alleen jou als pensiongast?) maar het klinkt eigenlijk een beetje als dat je leuke onderlinge afspraken had met vorige eigenaren en niet met de huidige.


Mensen die een huis met een paar stallen kopen voor privégebruik.
En nu ineens'opgescheept' zitten met een ongewenste onderhuurder van de vorige eigenaren, die nog van alles eist ook...


Alles valt en staat met hoe eea op papier staat.

Maar ik denk echt dat je blij moet zijn dat je überhaupt nog 1 a 2 maanden krijgt om wat anders te zoeken...


Dit klopt niet.
Een overeenkomst (ook al is die mondeling) moet overgenomen worden door nieuwe eigenaar.

Ons huis is al 3x veranderd van verhuurder, zou mooi wezen als we eruit zouden moeten omdat nieuwe eigenaar andere plannen heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:19 



 
Profiel   

Ik lees hier al een paar keer dat zo'n grote huurverhoging niet mag, maar dit klopt niet. Als de huurprijs ver onder de gemiddelde markthuurprijs ligt is daarin wel wat mogelijk. Zie bijvoorbeeld: https://www.pharosadvocaten.nl/en/van-e ... me-huur-2/. Stel dat ts nu €200 betaalt en er wordt een voorstel van een verhoging naar €600 gedaan, is dat helemaal niet zo gek. Maar zo laat daarmee aankomen is natuurlijk niet echt oké. Daarnaast ligt de bewijslast bij de verhuurder om te laten zien dat de woning dat bedrag waard is.

Ik hoop voor je dat het een beetje rustig blijft ts en je snel wat anders vind voor je paardjes (en later jezelf). Succes in ieder geval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:20 



 
Profiel   

Inmiddels zit ik al bij mijn ouders. Ik woon dus niet meer in de woning, al staan de meeste spullen er wel. Het conflict ontstaat nu puur over de huur van de maand juli.
Ik had al aangegeven er netjes uit te gaan per augustus omdat ik snap dat ze een huur verhoging willen maar de verhoging die zij vragen is voor mij gewoon niet betaalbaar. En eerlijk gezegd is het huis het ook gewoon niet waard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 12:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 9 [ 214 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen