Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 9 [ 214 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help, ik word het erf afgezet

 
Profiel   

Liezel1 schreef
Mensen, geloof me...
Je kunt je wel proberen te gaan beroepen op huurderbesxherming etc, maar daar heb je in dit geval niks aan.
Ja, je hebt er op papier wel wat aan en je zou het wellicht nog voor elkaar krijgen om te mogen blijven, maar de vraag is of je dat moet willen.
Je woont op hetzelfde terrein, jouw woongenot gaat ontzettend aangetast worden en dat is nog los van het gevoel van onveiligheid over je levende have die je op het terrein hebt.
Dit moet je gewoon niet willen.
Ook al zou je winnen, je zit daar nooit meer rustig.



Gaat erom dat ze niet per vanmiddag op straat staat. Want dat staat ze gewoon niet. Ze kan gewoon rustig zoeken naar wat anders. En die verhuurders hebben er maar mee te leven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 09:38 



 
Profiel   

Liezel1 schreef
Mensen, geloof me...
Je kunt je wel proberen te gaan beroepen op huurderbesxherming etc, maar daar heb je in dit geval niks aan.
Ja, je hebt er op papier wel wat aan en je zou het wellicht nog voor elkaar krijgen om te mogen blijven, maar de vraag is of je dat moet willen.
Je woont op hetzelfde terrein, jouw woongenot gaat ontzettend aangetast worden en dat is nog los van het gevoel van onveiligheid over je levende have die je op het terrein hebt.
Dit moet je gewoon niet willen.
Ook al zou je winnen, je zit daar nooit meer rustig.

Iedereen zegt toch ook dat ze op zoek moet gaan naar een andere plek?
Alleen meegaan in die extreme huurverhoging hoeft ze niet te doen en zomaar op straat staan ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 09:40 



 
Profiel   

Ik heb zojuist contact gehad met de politie na aanleiding van mijn mail naar de wijkagent. Zij hebben mij geadviseerd zelf de paarden te verzorgen en contact op te nemen met het juridisch loket.

Zodra ze aan mijn paarden of andere spullen komen is dat verduistering en kan ik de politie bellen. Dan komen ze polshoogte nemen. Daarnaast kan ik ze bellen als de situatie weer escaleert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 09:52 



 
Profiel   

Misschien heeft M en M in Voorthuizen nog wel wat te huur voor je? Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 09:52 



 
Profiel   

Wat een rotsituatie :(
Geen idee hoe het is zonder contract masr met contract kunnen ze je in iedergeval niet zomaar uitzetten. Mijn broer huurt ook een bijwoning op een erf en hoe graag de nieuwe eigenaren ook zouden willen dat hij vertrekt, dat kunnen ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 09:56 



 
Profiel   

Vanwege de lage huur omdat er geholpen werd op het bedrijf zou er een kans kunnen bestaan dat de woning als dienstwoning gezien wordt en dan mag de huur ook opgezegd worden wanneer de werkzaamheden stoppen.

In het andere geval heb je huurbescherming en is er een opzegtermijn van minimaal 3 maanden. Dit loopt op naarmate je er langer hebt gewoond.

In de onderstaande linkjes kun je dit terugvinden.



https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... escherming

https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... erhuurder/

Los daarvan is het vooral altijd ellending wanneer het je dieren betreft. Deze mensen klinken alsof ze niet bepaald diervriendelijk zijn en er niet heel veel moeite mee zullen hebben om jou te raken via je paarden, helaas.

Ik zou dus zeggen, zo snel mogelijk de paarden verhuizen en zelf "rustig" een andere woning zoeken. Tenminste als je tegen de stres kan van zulke mensen. Als je daar teveel last van hebt dan ook gewoon zsm je spullen pakken.
Het is eeuwig zonde maar dit soort mensen krijgen het te vaak voor elkaar om zo hun zin door te drijven maar het is vaak ook gewoon de strijd niet waard.

Hoe dan ook, sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 09:59 



 
Profiel   

Jemig wat een rotsituatie! Klinkt alsof de nieuwe eigenaren de (financiële) boel nogal onderschat hebben. Tenzij het oorspronkelijke echt bizar laag was zullen ze met deze 300% verhoging alleen maar klanten wegjagen :?

Maar idd, geluk boven gelijk. Ik zou juridisch loket (gratis) of je rechtsbijstandsverzekering bellen met de vraag of jij verplicht bent het verhoogde stalgeld per direct te betalen (lijkt me niet want het is een dusdanige verhoging dat er bijna een nieuw contract aan te pas zou moeten komen, maar ik ben ook geen jurist) en ondertussen een fijnere plek zoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:01 



 
Profiel   

Alik schreef
Vanwege de lage huur omdat er geholpen werd op het bedrijf zou er een kans kunnen bestaan dat de woning als dienstwoning gezien wordt en dan mag de huur ook opgezegd worden wanneer de werkzaamheden stoppen.

In het andere geval heb je huurbescherming en is er een opzegtermijn van minimaal 3 maanden. Dit loopt op naarmate je er langer hebt gewoond.

In de onderstaande linkjes kun je dit terugvinden.



https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... escherming

https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... erhuurder/

Los daarvan is het vooral altijd ellending wanneer het je dieren betreft. Deze mensen klinken alsof ze niet bepaald diervriendelijk zijn en er niet heel veel moeite mee zullen hebben om jou te raken via je paarden, helaas.

Ik zou dus zeggen, zo snel mogelijk de paarden verhuizen en zelf "rustig" een andere woning zoeken. Tenminste als je tegen de stres kan van zulke mensen. Als je daar teveel last van hebt dan ook gewoon zsm je spullen pakken.
Het is eeuwig zonde maar dit soort mensen krijgen het te vaak voor elkaar om zo hun zin door te drijven maar het is vaak ook gewoon de strijd niet waard.

Hoe dan ook, sterkte!



Bedankt voor de linkjes, ik ga eens even lezen. Mijn bijrijder (die is advocaat) zei dat het geen dienstwoning betreft omdat ik wel huur heb betaald. Bij een dienstwoning betaald de bewoner geen huur, dit wordt ingehouden van het loon.


FeverGloves schreef
Jemig wat een rotsituatie! Klinkt alsof de nieuwe eigenaren de (financiële) boel nogal onderschat hebben. Tenzij het oorspronkelijke echt bizar laag was zullen ze met deze 300% verhoging alleen maar klanten wegjagen :?

Maar idd, geluk boven gelijk. Ik zou juridisch loket (gratis) of je rechtsbijstandsverzekering bellen met de vraag of jij verplicht bent het verhoogde stalgeld per direct te betalen (lijkt me niet want het is een dusdanige verhoging dat er bijna een nieuw contract aan te pas zou moeten komen, maar ik ben ook geen jurist) en ondertussen een fijnere plek zoeken!


Het gaat hier om de huur van de woning. Wat betreft de stalhuur weten we nog niet wat ze doen met de prijs. We horen deze maand ergens wat de stalhuur gaat zijn die we dan per 1 juli zouden moeten gaan betalen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:05 



 
Profiel   

Ja daarom had ik ook twijfel over het dienstwoning verhaal, omdat je wel aangaf dat het meewerken op het bedrijf de reden is dat de huur extra laag is. Maar goed, ik ben zeker geen deskundige, vind het alleen leuk om zulke dingen op te zoeken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:07 



 
Profiel   

Alik schreef
Vanwege de lage huur omdat er geholpen werd op het bedrijf zou er een kans kunnen bestaan dat de woning als dienstwoning gezien wordt en dan mag de huur ook opgezegd worden wanneer de werkzaamheden stoppen.


Dit vraag ik me eigenlijk ook af in hoeverre de verhuurders die lage huur misschien toch wel kunnen aanvechten?
Want om even een extreem als voorbeeld te geven: als ik een huis verhuur aan mijn beste vriendin, en omdat het mijn beste vriendin, zij heel veel voor mij doet en ik niet om geld verlegen zit, zet ik de huishuur op een lage 100 euro per maand. Wanneer ik dan dat thuis verkoop kunnen de nieuwe eigenaren toch niet "gedwongen worden" om die huur aan dat belachelijk lage tarief verder te zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:10 



 
Profiel   

Gini schreef
Alik schreef
Vanwege de lage huur omdat er geholpen werd op het bedrijf zou er een kans kunnen bestaan dat de woning als dienstwoning gezien wordt en dan mag de huur ook opgezegd worden wanneer de werkzaamheden stoppen.


Dit vraag ik me eigenlijk ook af in hoeverre de verhuurders die lage huur misschien toch wel kunnen aanvechten?
Want om even een extreem als voorbeeld te geven: als ik een huis verhuur aan mijn beste vriendin, en omdat het mijn beste vriendin, zij heel veel voor mij doet en ik niet om geld verlegen zit, zet ik de huishuur op een lage 100 euro per maand. Wanneer ik dan dat thuis verkoop kunnen de nieuwe eigenaren toch niet "gedwongen worden" om die huur aan dat belachelijk lage tarief verder te zetten?

Ja, dat worden ze wel. Daar is dan ook de koopprijs op aangepast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:16 



 
Profiel   

Echt? En met de huidige woningmarkt kan ik me voorstellen dat de nieuwe eigenaren toch nog flink hebben mogen dokken, als je dan met een onderbetalende huurder zit, kan ik me wel voorstellen dat je daar flink de pest in hebt.
Niet dat ik zeg dat TS fout is of dat de eigenaren zo onredelijk mogen roepen en tieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:27 



 
Profiel   

Even voor de duidelijkheid, ze hoeven van mij die lage huur niet te hanteren. Ik had prima meer huur willen betalen, maar dit is erg extreem.
Daarom heb ik netjes aangegeven er per 1 augustus uit te gaan. Echter hebben we nu ruzie over de huur voor de maand juli. Ik wil de extreme huur verhoging die zij hanteren niet betalen en zij vinden dat ik dit wel moet doen.

Het probleem zit hem er denk ik in dat ze financieel zich een beetje hebben verslikt in de boel

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:29 



 
Profiel   

FeverGloves schreef
Jemig wat een rotsituatie! Klinkt alsof de nieuwe eigenaren de (financiële) boel nogal onderschat hebben. Tenzij het oorspronkelijke echt bizar laag was zullen ze met deze 300% verhoging alleen maar klanten wegjagen :?

Maar idd, geluk boven gelijk. Ik zou juridisch loket (gratis) of je rechtsbijstandsverzekering bellen met de vraag of jij verplicht bent het verhoogde stalgeld per direct te betalen (lijkt me niet want het is een dusdanige verhoging dat er bijna een nieuw contract aan te pas zou moeten komen, maar ik ben ook geen jurist) en ondertussen een fijnere plek zoeken!

Die 300% gaat over de woning, niet over de stalhuur, al zijn ze daar ook in overtreding, want daar staat minimaal een maand voor. Halverwege juni een verhoging per 1 juli afkondigen is illegaal.
Aan de quote over meebetalen aan de hypotheek te begrijpen, hebben ze inderdaad een flinke inschattingsfout gemaakt qua werklast lopend bedrijf. Zeker omdat ze zo te lezen geen kennis hebben van hoe ze zo'n bedrijf moeten draaien qua wat voor werk en kunde er bij komt kijken, communicatie, wetgeving huur, etc. Dan is er of gewoon een klap geld beschikbaar geweest, of een goede adviseur ingeschakeld die het bedrijfsplan voor de hypotheek geschreven heeft. Als deze mensen niet heel rap gaan leren hoe dit zowel menselijk als wettelijk hoort, gaat dit bedrijf (hopelijk voordat er dieren ellende van hebben) rap op de fles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:33 



 
Profiel   

davinci2412 schreef
Even voor de duidelijkheid, ze hoeven van mij die lage huur niet te hanteren. Ik had prima meer huur willen betalen, maar dit is erg extreem.
Daarom heb ik netjes aangegeven er per 1 augustus uit te gaan. Echter hebben we nu ruzie over de huur voor de maand juli. Ik wil de extreme huur verhoging die zij hanteren niet betalen en zij vinden dat ik dit wel moet doen.

Het probleem zit hem er denk ik in dat ze financieel zich een beetje hebben verslikt in de boel


Ik denk het inderdaad ook. Maar goed, daar moeten ze niet jouw probleem van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:34 



 
Profiel   

Gini schreef
Echt? En met de huidige woningmarkt kan ik me voorstellen dat de nieuwe eigenaren toch nog flink hebben mogen dokken, als je dan met een onderbetalende huurder zit, kan ik me wel voorstellen dat je daar flink de pest in hebt.
Niet dat ik zeg dat TS fout is of dat de eigenaren zo onredelijk mogen roepen en tieren.


In die situatie zit mijn broer :j
De nieuwe eigenaren hebben in eerste instantie toegezegt dat ze instemmen en nu zitten ze aan hem ‚vast‘. Hij wil op zich ook best verhuizen maar in zijn regio is het eigenlijk niet realistisch om iets vergelijkbaars te vinden voor die prijs. Hij woont er al iets van 15 jaar en in die tijd is de markt steeds slechter geworden.
Je mag overigens wel huur gradueel verhogen op basis van een huur punten index dacht ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:37 



 
Profiel   

Lijkt me voor de rest van de pensionklanten ook een nare situatie.
Onzekerheid over stalhuurverhoging en over de kwaliteit van verzorging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:38 



 
Profiel   

Jeetje TS wat klote…
Ik ga er vanuit dat de nieuwe eigenaren wisten dat jij hier woonde. Dus dat ze zo ineens met alles komen is heel gek.

Weet je, soms kun je het beste je verlies nemen. Hier wordt jij niet gelukkig van. Helaas bestaan zulke mensen en ik houd dan altijd vast aan dat zij ook zeker niet gelukkig kunnen zijn door zo te zijn :)

Ik zou als ik jou was lekker vlot een plekje zoeken waar jij terecht kunt, ondanks dat je natuurlijk wel in je recht staat.

Sterkte en hopelijk vind je snel een fijne woonplek :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:42 



 
Profiel   

juval schreef
Lijkt me voor de rest van de pensionklanten ook een nare situatie.
Onzekerheid over stalhuurverhoging en over de kwaliteit van verzorging.


Er heerst enorm veel onrust op stal en veel mensen zijn aan het rondkijken naar iets anders. Helaas is dat nog niet zo heel makkelijk hier in de omgeving dus proberen we te roeien met de riemen die we hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:47 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Gini schreef
Echt? En met de huidige woningmarkt kan ik me voorstellen dat de nieuwe eigenaren toch nog flink hebben mogen dokken, als je dan met een onderbetalende huurder zit, kan ik me wel voorstellen dat je daar flink de pest in hebt.
Niet dat ik zeg dat TS fout is of dat de eigenaren zo onredelijk mogen roepen en tieren.


In die situatie zit mijn broer :j
De nieuwe eigenaren hebben in eerste instantie toegezegt dat ze instemmen en nu zitten ze aan hem ‚vast‘. Hij wil op zich ook best verhuizen maar in zijn regio is het eigenlijk niet realistisch om iets vergelijkbaars te vinden voor die prijs. Hij woont er al iets van 15 jaar en in die tijd is de markt steeds slechter geworden.
Je mag overigens wel huur gradueel verhogen op basis van een huur punten index dacht ik.




De kopers hebben iets gekocht onder bezwaar van huur, dat ze daar verder niet over nagedacht hebben blijkbaar maakt van hen de sufferds. Dat ze het dan financieel te moeilijk gaan krijgen hebben ze ook volledig aan zichzelf te danken. Het is zo makkelijk om jezelf rijk te rekenen, dit doe ik ook elke maand weer opnieuw. Maar als je een bedrijf met huurders en verschillende opstallen gaat kopen dan vind ik het oprecht raar dat je eea niet degelijker onderzoekt.

En wanneer het een geval net wel of net niet is maar het is een lang gekoesterde droom dan moet je zeker de sprong wagen. Maar om dan je frustratie op anderen uit te gaan leven wanneer het moeilijk blijkt dan ben je, opnieuw, een grote sufferd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 10:52 



 
Profiel   

Wat een vervelende situatie.Een huurder er zomaar uitzetten of de huur extreem verhogen mag volgens mij niet. Maar in deze verpeste sfeer is het toch niet meer prettig wonen voor ts en haar paarden.Dus zo snel mogelijk verhuizen zal de beste oplossing zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 11:01 



 
Profiel   

Je hebt als huurder behoorlijk wat rechten, ze mogen de huur niet ineens extreem verhogen en ze mogen je er niet zomaar uitknikkeren. Vaak wordt er dan ook een oprotpremie betaald om een huurder er toch uit te krijgen. De nieuwe eigenaars hebben de huurder er bij gekocht, ze hadden dit van te voren kunnen weten.

Maximale huurverhoging in de vrije sector is 2,4%. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ng-in-2021

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 11:05 



 
Profiel   

Sta je officeel ingeschreven op dit adres bij de gemeente, of woon je op papier nog bij je ouders ?
Weet niet of dit nog invloed heeft op je rechten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 11:06 



 
Profiel   

Heb je borg moeten betalen. En zou je recht hebben op huurtoeslag

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 11:09 



 
Profiel   

Vervelende situatie, niet alleen voor TS maar ook voor de mensen die er paarden op pension hebben staan.

Meeste is al gezegd, TS heeft keurig gehandeld en staat in haar recht om per 1 juli nog niet de verhoging te betalen, heel netjes al dat ze een paar keer (zo lezen kosteloos) heeft meegeholpen. Om dan zo toegesproken te worden is gewoon super asociaal. Begrijpelijk dat je iets nieuws gaat zoeken.

Toch apart dat de nieuwe eigenaren een pensionstal overkopen zonder gedegen kennis en ervaring. Als ze nu al beginnen te piepen over hun hypotheek maar daarnaast de paarden niet goed verzorgen dan voorspel ik een hoop problemen als de huidige pensiongasten hun paarden gaan verhuizen.

...Ben wel erg benieuwd wat ze met de stalprijs gaan doen...Halverwege juni doorgeven om te verhogen per 1 juli gaat hem sowieso niet worden, dan sta je ook minder 'alleen' want ik neem aan dat de rest van de pensionklanten dat ook niet zomaar over zich heen laten komen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 11:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 9 [ 214 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen