Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Je slecht voelen om te stallen

 
Profiel   

Hallo allemaal! Ik heb twee lieve paarden, we zijn onlangs verhuisd van een stal waar we ze het hele jaar buiten kunnen houden en ze binnen kunnen brengen, in de winter en ze dan overdag buiten kunnen laten. Naar een plek waar ze de hele dag binnen moeten blijven en alleen worden uitgelaten als we aan het uitmesten zijn, ze mogen eens in de 4 dagen naar buiten, maar de velden zijn super modderig en staan ​​onder water. Ik kan het gewoon niet helpen, maar voel me slecht voor mijn twee die moeten blijven na jarenlang zoveel vrijheid te hebben gehad. Ik weet dat het iets is waar ze aan moeten wennen, maar het is verschrikkelijk. Er zijn geen andere livery's in de buurt waar ze het hele jaar door worden verhuurd, dus het is een beetje een valstrik. De werfeigenaar zal ze weer uitlaten als de velden niet meer zo nat zijn. Ik voel me goed als het echt slecht weer is en ze zijn allemaal gezellig. Ik weet gewoon niet hoe ik over het schuldgevoel heen moet komen, voelt iemand anders zich zo
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:41 



 
Profiel   

Klinkt niet als NL?

Ik zou er ook niet blij van worden eerlijk gezegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:42 



 
Profiel   

Verhuizen die hap, je gaat toch niet je paarden maar eens in de 4 dagen naar buiten laten.

Als het nu nog modderig is dan gaat die situatie echt niet verbeteren.

Kies voor je paarden en zoek wat anders. Alles beter dan dit zou ik zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:42 



 
Profiel   

Nou als je je paard dagenlang in die box houdt en 1x om de vier dagen eens even vrij lopen, dan denk ik dat dat schuldgevoel zeer terecht is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:43 



 
Profiel   

MichelKesin schreef
Hallo allemaal! Ik heb twee lieve paarden, we zijn onlangs verhuisd van een stal waar we ze het hele jaar buiten kunnen houden en ze binnen kunnen brengen, in de winter en ze dan overdag buiten kunnen laten. Naar een plek waar ze de hele dag binnen moeten blijven en alleen worden uitgelaten als we aan het uitmesten zijn, ze mogen eens in de 4 dagen naar buiten, maar de velden zijn super modderig en staan ​​onder water. Ik kan het gewoon niet helpen, maar voel me slecht voor mijn twee die moeten blijven na jarenlang zoveel vrijheid te hebben gehad. Ik weet dat het iets is waar ze aan moeten wennen, maar het is verschrikkelijk. Er zijn geen andere livery's in de buurt waar ze het hele jaar door worden verhuurd, dus het is een beetje een valstrik. De werfeigenaar zal ze weer uitlaten als de velden niet meer zo nat zijn. Ik voel me goed als het echt slecht weer is en ze zijn allemaal gezellig. Ik weet gewoon niet hoe ik over het schuldgevoel heen moet komen, voelt iemand anders zich zo


Wat naar, en eerlijk gezegd snap ik niet dat je hier naartoe verhuisd bent. Het is volkomen logisch dat je je slecht voelt hierover, dus, oplossing: weer verhuizen, maar nu naar een echt goede plek. Paarden blij, jij blij.


Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 15-06-21 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:48 



 
Profiel   

Daar zou ik echt nooit van mijn leven voor kiezen.
Nog los van dat ik vind dat paarden veeeeel meer uren per dag buiten horen. Is eens in de 4 dagen ook zo onlogisch als wat. Daar zit geen regelmaat in. En dat lijkt mij alleen maar voor meer onrust te zorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:48 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Klinkt niet als NL?

Ik zou er ook niet blij van worden eerlijk gezegd.


Klinkt zelfs niet als een Nederlandse - is een google translate post: 'livery's' kon dankzij spelfout sowieso niet vertaald worden, en 'werfeigenaar', 'valstrik' en meer ongebruikelijke woorden komen ook uit de koker van google.


Laatst bijgewerkt door Ibbel op 15-06-21 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:55 



 
Profiel   

Je voelt je terecht schuldig. Wegwezen daar en gun je paarden iets beters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:55 



 

Ik zag zojuist ook al een vreemde post van iemand anders. Beide zelfde soort rare post en beide accounts ook zojuist pas aangemaakt. Ik denk dat het spam is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 07:57 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Klinkt zelfs niet als een Nederlandse - is een google translate post: 'livery's' kon dankzij spelfout sowieso niet vertaald worden, en 'werfeigenaar', 'valstrik' en meer ongebruikelijke woorden komen ook uit de koker van google.

:')

... maar wel lief dat zo'n post serieus genomen wordt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 08:02 



 
Profiel   

livery is gewoon de engelse term voor pensionstal overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 08:03 



 
Profiel   

Cer schreef
Ibbel schreef
Klinkt zelfs niet als een Nederlandse - is een google translate post: 'livery's' kon dankzij spelfout sowieso niet vertaald worden, en 'werfeigenaar', 'valstrik' en meer ongebruikelijke woorden komen ook uit de koker van google.

:')

... maar wel lief dat zo'n post serieus genomen wordt :j


Ik vind het eigenlijk zorgelijk dat niemand meteen de alarmbellen hoort bij zulk raar Nederlands. Geen wonder dat phishing emails nog steeds succes hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 08:05 



 
Profiel   

Geheel terecht dat je je schuldig voelt, dit is niet een plek waar je een paard neer moet zetten. Ofwel een betere plek vinden, ofwel op zoek naar een nieuwe eigenaar die wel een waardige plek voor je dieren kan vinden.



(Wat betreft de post: Was het niet juist de bedoeling niet-Nederlandse gebruikers google-translate gebruiken en andere gebruikers in het Nederlands antwoorden? Dan is dit toch prima?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 08:07 



 
Profiel   

Overdrijven is ook een vak, er staat geen linkje oid in die post, daar kan je weinig aan verkeerd doen, door er op te antwoorden. Is het fake, wordt het wel verwijderd.

Er zijn wel meer anderstaligen die een Google translate gebruiken om te posten. Dat is niet altijd spam/phishing oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 08:08 



 
Profiel   

Bwa ik werk veel met mensen uit het buitenland die nederlands hebben geleerd en daar komen soms ook rare woorden en vreemde zinsconstructies uit (alle respect voor die mensen overigens, is ook niet eenvoudig). Dus ik ben niet echt verbaasd. Mijn baas spreekt net zo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 08:19 



 
Profiel   

Kan, ik vond t raar... geen introductie niks, gewoon 'hup' een beetje vreemderig bericht..

maar goed, ik ben te achterdochtig misschien :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 08:20 



 
Profiel   

Er is nog een andere nieuwe TS die tegelijk is aangemeld met vragen over plaatsen die voorkomen in de Games of Thrones.

(Le Mont) Saint Michel Kesin is 1 van de plekken die gebruikt zijn voor de opnames.. dus voor mij iets te toevallig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 08:28 



 
Profiel   

Slotje op dit topic, vermoeden van fake account
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 08:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen