Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard schade gemaakt aan voertuig bij inladen

 
Profiel   

Ik ben van België.

Ts: heb je je paard extra laten bij verzekeren onder je familiale? Die zou het volgens mij moeten dekken. Heb je dat niet gedaan heb je pech vrees ik. Lijkt mij ook logisch dat jij aansprakelijk bent. Zelfs bij huurcontracten blijft de huurder altijd aansprakelijk voor schade. Voor extra geld kun je die aansprakelijkheid vaak deels of volledig afkopen maar dat is geen verzekering.

Ook belangrijk als je een auto huurt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:46 



 
Profiel   

Ja dat stond ook in de link hierboven.

Maar ik geloof dat ik mis in dat artikel dat het hier om een particulier gaat die zijn paard laat vervoeren door een bedrijf.
Niet het stalgenootje dat wil helpen.
Ik neem aan dat het bedrijf een verzekering heeft voor schade. Want als je beroepsmatig paarden vervoert weet je ook dat er niet altijd makke bij zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:50 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Maar ik geloof dat ik mis in dat artikel dat het hier om een particulier gaat die zijn paard laat vervoeren door een bedrijf.
Niet het stalgenootje dat wil helpen.


Even NL recht hoor : dat maakt helemaal niks uit voor de aansprakelijkheid wie er schade oploopt. Het enige wat verschil kan maken is een eventuele mate van eigen schuld bij degene die de schade heeft geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:54 



 
Profiel   

Nee hoor dat heeft er normaal echt niets mee te maken. Potje breken is echt potje betalen met dit soort dingen.

Ik kom uit autoverhuur en echt geen enkele verzekeraar ter wereld is zo gek om dat te verzekeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:55 



 
Profiel   

bigone schreef
Dus de schade is al vergoed door de verzekering van de tegenpartij en die verzekering probeert het nu op jouw verzekering te verhalen, zou zeggen, laat ze het lekker uitvechten. Daar worden ze voor betaald. En jouw verzekering kan wel zeggen, hier zijn we geen partij in maar daar denk ik toch anders over. Of het moet in België wel heel vreemd geregeld zijn.


Ik ben zelf Nederbelg (dus ik woon in Belgie), het bedrijf dat ik heb ingehuurd, die is Nederlands

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:57 



 
Profiel   

En is je paard bij verzekerd in je familiale? Mijn stal vroeger verplichtte dat trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:58 



 
Profiel   

Merlen schreef
In België zijn paarden niet mee verzekerd in de BA verzekering of familiale verzekering zoals wij dit noemen.Huisdieren wel en bij mijn familiale vallen pony's daar ook onder.
Paarden,vanaf 1,48m,niet dus daar heb je een aparte verzekering voor nodig.Deze is echter niet verplicht.
Maakt je paard schade,zal je deze dus zelf moeten betalen.

Mocht ik een paardentransport bedrijfje uitbaten,zou ik me toch wel verzekeren voor schade door andermans paarden.Je weet dat dit kan gebeuren.

Edit:familiale BA verzekering is in België ook niet verplicht.


Ik zit bij AG Insurance

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 11:59 



 
Profiel   

Dank je LDRD en poes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:00 



 
Profiel   

En heb je hem extra verzekerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:01 



 
Profiel   

sanderph01 schreef
belle_boef schreef
Leg het aan je eigen WA voor


Ik vraag het hier, omdat ik een belgische WA verzekering heb en die zegt geen tussenkomst te kunnen bieden.


Bedankt



Jou paard veroorzaakt toch schade aan 3 de . Dus dat is toch via de familiale verzekering dan. Als je paard ergens op hol slaat en onderweg schade berokkend dan kun je dit toch ook via de familiale verzekering regelen. Alleen nu vermeld je dat jij je paard aan het laden bent en het een gehuurd bedrijf is.ik denk dat jou verzekering ertussenuit probeert te komen.


Bij mijn Belgische familiale verzekering zit tot 5 paarden in.


Laatst bijgewerkt door kitobeer op 19-06-21 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:03 



 
Profiel   

poes schreef
En heb je hem extra verzekerd?


Nee, maar ik lees op de AG Insurance dat het meeverzekerd is standaard. Ik ga wel even mijn Assurantiekantoor bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:04 



 
Profiel   

Ok. Bij Fortis wisten ze het ook niet. Eerst zeiden ze van wel en toen ik ging doorvragen was het idd enkel twee pony’s. Ze wisten wel zelf niet wat een pony was :roll: dus ik heb moeten bij verzekeren. Kan dat dat ook AG was dat zij gebruikten.
Wat geven ze aan als reden dat ze niet willen uitkeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:07 



 
Profiel   

Hier zitten mijn 3 paarden mee in de familiale verzekering. Destijds ook zo opgegeven.
Is bij Ethias.

Maar misschien moet ik toch eens goed navragen nu ik dit lees over die ponies :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 12:12 



 
Profiel   

sanderph01 schreef
poes schreef
En heb je hem extra verzekerd?


Nee, maar ik lees op de AG Insurance dat het meeverzekerd is standaard. Ik ga wel even mijn Assurantiekantoor bellen.


Hier ook een familiale bij AG en materiële schade door eigen paard is normaal wel gedekt. Dat heb ik ook eens nagevraagd toen ik meerdere verzorg/trainingspaarden had. Alleen voor die externe paarden werd mij toen aangeraden een extra verzekering af te sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:10 



 
Profiel   

Ook wij zijn verzekerd bij AG insurance.

Paard van dochter maakte in Nederland een deuk in een auto van een Nederlandse dierenarts.

Was gewoon verzekerd, helaas wel 200 euro eigen risico.

Zou toch eens bellen inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:32 



 
Profiel   

Eerlijk snap ik niet als je een paard hebt, je niet weet hoe of waar hij al dan niet mee in de BA verzekering zit. Een paard kan sérieuse schade veroorzaken en zelfs ernstige ongelukken veroorzaken k. Bepaalde gevallen, dan wil je toch niet onverzekerd zijn voor derden? Dat betaal je de rest van je leven af.
Je koopt een paard en zorgt dat je BA verzekerd bent van zodra het paard van jou is, ik dacht dat iedereen zoiets toch weet en doet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 13:56 



 
Profiel   

Ik snap niet dat als je paard schade maakt aan andermans eigendommen jij je niet verantwoordelijk voelt, wat je verzekering ook zegt. Als het niet verzekerd is dan zal je het uit eigen zak moeten betalen. Lijkt mij heel logisch, jij bent verantwoordelijk voor de daden van je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 16:03 



 
Profiel   

Percy schreef
Ook wij zijn verzekerd bij AG insurance.

Paard van dochter maakte in Nederland een deuk in een auto van een Nederlandse dierenarts.

Was gewoon verzekerd, helaas wel 200 euro eigen risico.

Zou toch eens bellen inderdaad.


Dit is de reactie van mijn verzekeraar (AG Insurance):


Ik ben zo vrij op deze zaak terug te komen.
Inmiddels werd dit schadegeval uitvoering onderzoek door onze
inspectiedienst.
Onze verzekerde heeft **** zijn
paardenwagen ingehuurd om een paard van hem te vervoeren.
**** is met de paardenwagen naar het adres van onze
verzekerde gereden. Ik verwijs hiervoor naar Whatssapp
berichten welke reeds in uw bezit zijn.
Bij het opladen van het paard is het echter misgegaan en heeft
het paard van onze verzekerde schade berokkend aan de wagen.
De eigen cascoverzekeraar ***** regelde inmiddels de schade
aan de paardenwagen.
Voor wat betreft de dekking binnen huidige waarborg blijkt het
om een niet-gedekt schadegeval te betreffen.

Het betreft hier om contractuele schade, terwijl wij binnen de
waarborg BA Familiale enkel tussenkomst verlenen voor schade
buiten elke overeenkomst op basis van artikelen 1382-1386bis en
544 BW.
Onze verzekerde heeft namelijk de tegenpartij betaald om zijn
paard te vervoeren. Tijdens de uitvoering van deze
overeenkomst, het effectief inladen van het paard om dit te
vervoeren, heeft het paard van onze verzekerde schade berokkend
aan de tegenpartij, welke tevens een contractuele partij is.
Het paard van onze verzekerde bracht schade toe aan het gehuurd
goed welke dus binnen de contractuele sfeer situeert.
Ik zie mij dan ook genoodzaakt dit dossier tussenkomst te
rangschikken.

Indien nog vragen? Aarzel mij niet te contacteren.
Vriendelijke groeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 09:01 



 
Profiel   

Dus zij beweren dat de ander de schade moet denken omdat jij ze ingehuurd hebt? Dat is echt quatsch volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 13:47 



 
Profiel   

Dat jouw verzekering het niet dekt zegt niets over of je wel of niet aansprakelijk bent voor de schade.

Als ik een taxi inschakel en mijn kind sloopt de bekleding en mijn AVP zegt: sorry dat vergoeden wij niet want het betreft een gehuurd iets; moet ik echt wel betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 13:53 



 
Profiel   

Dan blijft de vraag , heb jij hem op de wagen gezet of de vervoerder ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 14:01 



 
Profiel   

bigone schreef
Dan blijft de vraag , heb jij hem op de wagen gezet of de vervoerder ?


Ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 17:01 



 
Profiel   

Gaat het over sérieuse schade of een grote schram?(bij wijze van spreken), want zoiets heeft meestal ook franchise, als er dan amper iets overschiet zou ik gewoon betalen en indien het wel om een groot bedrag gaat, je verzekeringsmakelaar aanklampen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 17:12 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Gaat het over sérieuse schade of een grote schram?(bij wijze van spreken), want zoiets heeft meestal ook franchise, als er dan amper iets overschiet zou ik gewoon betalen en indien het wel om een groot bedrag gaat, je verzekeringsmakelaar aanklampen.


Paard is helemaal door de wielkast gezakt. Schade rond de 2000.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 17:13 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Gaat het over sérieuse schade of een grote schram?(bij wijze van spreken), want zoiets heeft meestal ook franchise, als er dan amper iets overschiet zou ik gewoon betalen en indien het wel om een groot bedrag gaat, je verzekeringsmakelaar aanklampen.


Ik kan mij er niet mee verenigen dat de verzekeraar probeer om er tussen uit te knijpen. Ik betaal de premie al jarenlang en ik heb nooit schade gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 17:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen