Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard schade gemaakt aan voertuig bij inladen

 
Profiel   

Goedenavond,

Ik heb iemand ingehuurd om een paard te vervoeren van A naar B.

Bij het inladen is het paard op hol geslagen en heeft ze schade gemaakt aan het voertuig.

Ben ik hiervoor verantwoordelijk? De verzekering van de tegenpartij zegt van wel op basis van Artikel 6:179 van het Burgerlijk Wetboek + artikel 7:962 BW.

Dank!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:08 



 
Profiel   

Leg het aan je eigen WA voor

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:12 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Leg het aan je eigen WA voor


Ik vraag het hier, omdat ik een belgische WA verzekering heb en die zegt geen tussenkomst te kunnen bieden.

Ik was eigenlijk op zoek naar reacties van mensen die tegen betaling paarden vervoeren en ervaringen van mensen.

Bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:15 



 
Profiel   

Van wie is het voertuig? Zijn er vooraf afspraken gemaakt/algemene voorwaarden van toepassing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:16 



 
Profiel   

Lieke schreef
Van wie is het voertuig? Zijn er vooraf afspraken gemaakt/algemene voorwaarden van toepassing?


Het voertuig is van degene die ik heb ingehuurd, geen contract, handje contantje betaald. Alles mondeling en via Whatsapp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:16 



 
Profiel   

sanderph01 schreef
Lieke schreef
Van wie is het voertuig? Zijn er vooraf afspraken gemaakt/algemene voorwaarden van toepassing?


Het voertuig is van degene die ik heb ingehuurd, geen contract, handje contantje betaald. Alles mondeling en via Whatsapp.



Maar dus wel een bedrijf. Iemand die dit professioneel doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:19 



 
Profiel   

Bij mijn weten is de eigenaar van het paard verantwoordelijk voor schade die zijn/haar dier maakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:19 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Maar dus wel een bedrijf. Iemand die dit professioneel doet.



Ja dat klopt, het is een bedrijf, ook de wagen is zakelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:24 



 
Profiel   

Jij bent verantwoordelijk voor de schade en zou dus gewoon moeten betalen.

Heb ook wel eens gehad dat bij een gehuurde trailer paardlief onder de stang dook, stang krom en ik had een leuke rekening. Wat je sloopt hoor je te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:28 



 
Profiel   

mala26 schreef
Jij bent verantwoordelijk voor de schade en zou dus gewoon moeten betalen.

Heb ook wel eens gehad dat bij een gehuurde trailer paardlief onder de stang dook, stang krom en ik had een leuke rekening. Wat je sloopt hoor je te betalen.


Ik heb iemand ingehuurd om mijn paard te vervoeren. Ik heb de wagen zelf niet gehuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:29 



 
Profiel   

sanderph01 schreef
belle_boef schreef
Maar dus wel een bedrijf. Iemand die dit professioneel doet.



Ja dat klopt, het is een bedrijf, ook de wagen is zakelijk.


Dan horen ze hier voor verzekerd te zijn.
Meestal teken je dan een huurovereenkomst waarin een eigen risico wordt afgesproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:30 



 
Profiel   

Wat zegt de tegenpartij, wanneer diegene dit voor betaling bij vreemden doet lijkt me dat hij verzekerd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:31 



 
Profiel   

sanderph01 schreef
mala26 schreef
Jij bent verantwoordelijk voor de schade en zou dus gewoon moeten betalen.

Heb ook wel eens gehad dat bij een gehuurde trailer paardlief onder de stang dook, stang krom en ik had een leuke rekening. Wat je sloopt hoor je te betalen.


Ik heb iemand ingehuurd om mijn paard te vervoeren. Ik heb de wagen zelf niet gehuurd.


en was degene die je inhuurde een gecertificeerd paarden vervoerbedrijf of iemand die een bedrijf heeft en toevallig een auto met trekhaak en trailer had en jouw paard wel tegen betaling wilde vervoeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:35 



 
Profiel   

bigone schreef
Wat zegt de tegenpartij, wanneer diegene dit voor betaling bij vreemden doet lijkt me dat hij verzekerd is.


De verzekering van de tegenpartij heeft de tegenpartij schadeloos gesteld en de verzekering van de tegenpartij probeert nu de schade op mij te verhalen onder mom van het eerdergenoemde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:35 



 
Profiel   

speurneusc schreef
Ik heb iemand ingehuurd om mijn paard te vervoeren. Ik heb de wagen zelf niet gehuurd.


en was degene die je inhuurde een gecertificeerd paarden vervoerbedrijf of iemand die een bedrijf heeft en toevallig een auto met trekhaak en trailer had en jouw paard wel tegen betaling wilde vervoeren?[/quote]

Diegene heeft geen gecertificeerd paarden vervoerbedrijf. Diegene heeft een bedrijf genaamd "XXX Horse Services" en hij heeft een paardenbus op naam van dat bedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:38 



 
Profiel   

speurneusc schreef
Ik heb iemand ingehuurd om mijn paard te vervoeren. Ik heb de wagen zelf niet gehuurd.

en was degene die je inhuurde een gecertificeerd paarden vervoerbedrijf of iemand die een bedrijf heeft en toevallig een auto met trekhaak en trailer had en jouw paard wel tegen betaling wilde vervoeren?


Diegene heeft geen gecertificeerd paarden vervoerbedrijf. Diegene heeft een bedrijf genaamd "XXX Horse Services" en hij heeft een paardenbus op naam van dat bedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:39 



 
Profiel   

[TAO] Lastige situatie. Trailer kapot, wie verantwoordelijk?

Moest gelijk aan dit topic denken.. Hier staan wellicht nuttige tips in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:41 



 
Profiel   

Een paardenvervoersbedrijf zal niet een verzekering kunnen afsluiten om risico's af te kopen die niet door eigen toedoen veroorzaakt zijn?
Je kan je alleen verzekeren voor bedrijfsrisico.

In zekere zin was de ingehuurde persoon nog niet aan het werk: ze vervoerden het paard nog niet van A naar B, waar ze voor adverteren.

Eigenaar van het paard zal dus verwacht ik verantwoordelijk zijn voor de schade en de kosten moeten betalen: als eigenaar ben je verantwoordelijk voor het feit dat jouw paard handelbaar is bij het voorbereiden op transport. Tenzij er ernstig verwijtbaar gedrag door de ingehuurde persoon is vertoond, maar dat komt niet uit het verhaal naar voren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 22:44 



 
Profiel   

Jij bent verantwoordelijk.

Stel je belt voor een taxi voor jou en jouw kind en kindlief schopt een deuk in de taxi omdat hij er niet in wilt; dan ben jij er gewoon verantwoordelijk voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 23:55 



 
Profiel   

Jolliegirl schreef
[TAO] Lastige situatie. Trailer kapot, wie verantwoordelijk?

Moest gelijk aan dit topic denken.. Hier staan wellicht nuttige tips in.

Bedenk wel dat dit topic over een Belgische situatie gaat, en het topic wat je benoemt over een Nederlandse situatie. Echter zijn er in dat topic door o.a. Iris82 wel zinvolle tips gegeven over hoe de aansprakelijkheid werkt/uitgezocht kan worden, misschien heeft TS daar toch wat aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 05:35 



 
Profiel   

[code][/code]
upendo schreef
Een paardenvervoersbedrijf zal niet een verzekering kunnen afsluiten om risico's af te kopen die niet door eigen toedoen veroorzaakt zijn?
Je kan je alleen verzekeren voor bedrijfsrisico.

In zekere zin was de ingehuurde persoon nog niet aan het werk: ze vervoerden het paard nog niet van A naar B, waar ze voor adverteren.

Eigenaar van het paard zal dus verwacht ik verantwoordelijk zijn voor de schade en de kosten moeten betalen: als eigenaar ben je verantwoordelijk voor het feit dat jouw paard handelbaar is bij het voorbereiden op transport. Tenzij er ernstig verwijtbaar gedrag door de ingehuurde persoon is vertoond, maar dat komt niet uit het verhaal naar voren.


Ik ben ook wel benieuwd wie het paard vast had. De vervoerder of TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 05:50 



 
Profiel   

Bij mijn weten ben jij verantwoordelijk en lijkt me dat ook niet meer dan logisch.
Ik heb 1x een wagen + chauffeur gehuurd, daar stond dat ook in de voorwaarden.
Het lijkt me ook dat je je als chauffeur hier niet tegen kan verzekeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 05:55 



 
Profiel   

Heb je WA verzekering waarin de schade die je paard maakt ook is verzekerd? Dan zou ik de vraag daar neerleggen, laat die verzekeringen het samen uitzoeken.

Voor mijn bedrijf heb ik een aansprakelijkheidsverzekering, ik heb een hondenuitlaatservice. Toch blijven de eigenaren aansprakelijk voor schade die de hond maakt als ik met ze onderweg ben. Zo krom geregeld. Weet natuurlijk niet hoe dat in Belgiƫ is geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 06:25 



 
Profiel   

Maar zo krom is dat toch niet? Stel je kind gaat op kamp en breekt daar een bril van een ander kindje, dan is het kamp toch ook niet verantwoordelijk, maar wel de ouders?

@TS, iedereen heeft toch een BA(burgelijk aansprakelijk) verzekering voor zijn paard? Dat valt daar toch gewoon onder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 06:57 



 
Profiel   

Dus de schade is al vergoed door de verzekering van de tegenpartij en die verzekering probeert het nu op jouw verzekering te verhalen, zou zeggen, laat ze het lekker uitvechten. Daar worden ze voor betaald. En jouw verzekering kan wel zeggen, hier zijn we geen partij in maar daar denk ik toch anders over. Of het moet in Belgiƫ wel heel vreemd geregeld zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 08:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 95 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen