Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Aankoop veulen

 
Profiel   

Dat verzekeren is mooi maar een veulen van 7500/10.000 euro krijg je niet zomaar verzekerd. Misschien tegen bepaalde ziektekosten maar hoe zit het met dood ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:02 



 
Profiel   

je kan voor elk bedrag verzekeren, betaal je alleen meer premie

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:03 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
je kan voor elk bedrag verzekeren, betaal je alleen meer premie

Jij als fokker , ik neem aan dat dit toch wel een contract is dat jij niet aan je kopers voor legt ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:14 



 
Profiel   

nee hoor, heb wel een contract, maar alle kosten en risico's zijn voor mij, tot overdacht, ik laat meestal 1000,- aanbetalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:16 



 
Profiel   

Inderdaad , zo gaat het bij de meeste fokkers en verkopers. Betalen voor ze de dam afgaan. En aanbetaling is normaal en er stukje zekerheid voor fokker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 09:18 



 
Profiel   

Goed gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-21 10:02 



 
Profiel   

De verkoper is akkoord met al onze voorwaarden! Dus we zijn door gegaan met de koop en medio september komt ons (voor nu gereserveerde ;))veulen onze kant op!

Het gaat om deze dame:

[ img ]


Iedereen bedankt voor het delen van jullie ervaringen en meningen, mijn vriend en ik zijn jullie erg dankbaar. Hopelijk gebeuren er geen gekke dingen in de tussentijd en kunnen we snel van haar gaan genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 20:54 



 
Profiel   

Gefeliciteerd :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 20:56 



 
Profiel   

Gefeliciteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 21:03 



 
Profiel   

Gefeliciteerd
Wat een knappe <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 21:09 



 
Profiel   

Wat een schitterend veulen. <3 Gefeliciteerd met jullie aankoop en wat verstandig dat jullie ook echt iets hebben gedaan met alle adviezen hier op Bokt. Ik hoop dat er een vervolg topic komt van jullie mooie dame.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 21:51 



 
Profiel   

Wat een plaatje, snap wel dat je er voor gevallen bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 22:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd, schitterend veulen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 22:50 



 

Gefeliciteerd, ze is prachtig! :) Wat is haar afstamming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 23:18 



 
Profiel   

bigone schreef
Dat verzekeren is mooi maar een veulen van 7500/10.000 euro krijg je niet zomaar verzekerd. Misschien tegen bepaalde ziektekosten maar hoe zit het met dood ?


Ik heb mijn veulen voor 2500 in de verzekering staan (heb hem zelf gefokt) Vervolgens wel uitgebreid ziektekosten. Betekent dat zijn OCD operatie van 2000 wel is verzekerd. Dat is toch fijn. Verder maken ze in de opfok ook vanalles door; de kosten kunnen aardig oplopen. De verzekering kost 600 per jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 07:53 



 
Profiel   

Mooi veulentje hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 07:54 



 
Profiel   

gelukkig kom ik toch niet aan 600,- per jaar voor ziektekosten

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 08:12 



 
Profiel   

Ja, verzekeringen moet ik ook even uitzoeken nog. Als iemand er één kan aanraden hoor ik het graag.

Afstamming veulen is Glamourdale x Painted Black x Balzflug

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 08:23 



 
Profiel   

opmerkelijk, je koopt een veulen en hebt meteen al kosten voor stalhuur en smid?
bij mijn weten is het dan gereserveerd voor jou en betaal je pas in september na 4 maanden als het al gespeend is en gezond verklaard door een onafhankelijke D.A. ook is het verstandig om zijn hele lijn na te pluizen op prestaties en ziektes.
maar schijnbaar zijn de tijden veranderd en moet alles op contract en met opmerkelijke kosten...de eerste tijd loopt het veulen bij zijn moeder toch?. ik hoop serieus dat je een wereld topper hebt gekocht en dat er in dat contract ook wat voor jou bestwil staat, desnoods zou ik ook een contract opstellen met alle eisen die voor jou van belang zijn. ;).

overigens proficiat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 08:33 



 
Profiel   

fokfanaat schreef
gelukkig kom ik toch niet aan 600,- per jaar voor ziektekosten

Dat weet je toch nooit , dat zie je met Babootje wel ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 08:45 



 
Profiel   

kwita schreef
opmerkelijk, je koopt een veulen en hebt meteen al kosten voor stalhuur en smid?
bij mijn weten is het dan gereserveerd voor jou en betaal je pas in september na 4 maanden als het al gespeend is en gezond verklaard door een onafhankelijke D.A. ook is het verstandig om zijn hele lijn na te pluizen op prestaties en ziektes.
maar schijnbaar zijn de tijden veranderd en moet alles op contract en met opmerkelijke kosten...de eerste tijd loopt het veulen bij zijn moeder toch?. ik hoop serieus dat je een wereld topper hebt gekocht en dat er in dat contract ook wat voor jou bestwil staat, desnoods zou ik ook een contract opstellen met alle eisen die voor jou van belang zijn. ;).

overigens proficiat!


Als je goed had gelezen, dan weet je dat TS starter niet zomaar akkoord is gegaan.
Ze heeft alle adviezen ter harte genomen en de afspraken opnieuw gemaakt met de verkoper.
Prima geregeld dus en geen extra kosten voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 08:50 



 
Profiel   

KahluaB schreef
fokfanaat schreef
gelukkig kom ik toch niet aan 600,- per jaar voor ziektekosten

Dat weet je toch nooit , dat zie je met Babootje wel ..


nee maar ik heb al langer paarden en gemiddeld kom ik daar niet aan . een jaarling aan OCD laten helpen is ook wel een uitzondering

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 08:54 



 
Profiel   

KahluaB schreef
fokfanaat schreef
gelukkig kom ik toch niet aan 600,- per jaar voor ziektekosten

Dat weet je toch nooit , dat zie je met Babootje wel ..


fokfanaat schreef
nee maar ik heb al langer paarden en gemiddeld kom ik daar niet aan . een jaarling aan OCD laten helpen is ook wel een uitzondering


Het is zo ongeveer lopende-band-werk met 1, 2 en 3 jarigen bij dierenartsen. Misschien heb je gewoon geluk fokfanaat. Verder heb ik begrepen dat 1/3 van de veulens de 3 jaar niet haalt, terwijl het best problemen kunnen zijn die best verholpen kunnen worden. Door de fokker wordt dan gewoon een kosten/baten afweging gemaakt. TS heeft het veulen om te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 09:13 



 
Profiel   

TS, ik heb mijn veulen verzekerd bij Equipe Paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 09:14 



 
Profiel   

Babootje schreef
[
Het is zo ongeveer lopende-band-werk met 1, 2 en 3 jarigen bij dierenartsen. Misschien heb je gewoon geluk fokfanaat. Verder heb ik begrepen dat 1/3 van de veulens de 3 jaar niet haalt, terwijl het best problemen kunnen zijn die best verholpen kunnen worden. Door de fokker wordt dan gewoon een kosten/baten afweging gemaakt. TS heeft het veulen om te houden.

2 en 3 jarigen wel, maar jaarlingen worden normaliter niet op de foto gezet omdat daar ook nog eea aan kan veranderen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 09:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen