Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Trailer voor lang paard?

 
Profiel   

Ik ben rustig aan het zoeken naar een trailer voor mijn paard, alleen is dit nogal een klus omdat hij vrij groot is. Hij is 1.82m hoog en weegt rond de 780kg :+

We huren nu regelmatig een Ifor Williams HBX403, super fijne trailer qua wegligging maar helaas staat mijn paard toch te krap tussen de stangen.
Deze heeft op de ruimste stand 1.83m tussen de stangen, ik ben dus opzoek naar een trailer die tussen de stangen meer ruimte heeft.

Wie heeft de gouden tip?
Liefst maximaal €3.500 maar dit budget zou eventueel iets verhoogd kunnen worden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 13:13 



 
Profiel   

Mijn mustang camplet is vrij lang, heb hem alleen nog nooit precies nagemeten.
Zijn alleen geen goedkope trailers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 13:21 



 
Profiel   

Kun je de bevestiging niet laten verlengen? Dat heb ik ooit gedaan voor mijn paard. De bevestiging 10cm naar achteren laten plaatsen en ik had geen problemen meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 13:21 



 
Profiel   

De Sirius S45
Die is extra hoog en breed. mijn reus van 1.76 heeft zat ruimte. Hij lijkt er zelfs klein in

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 13:26 



 
Profiel   

Wij zijn pas bij een trailer handelaar in Barneveld geweest die had Sluis staan, met een variant voor grote paarden. Die trailer was extra hoog en iets breder en langer dan normaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 13:38 



 
Profiel   

Ifor hb511. Super fijne trailer en heb er al jaren plezier van met mijn reus! Hij is naar mijn weten ontworpen voor (twee) koudbloeden en dat zie je ook terug in het max toegestane gewicht voor de tweepaards = 2700 kg. Leeg is de trailer ook al relatief zwaar dus met dit model wel goed kijken naar de trekkracht van de auto. Succes met de zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 14:11 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties!

Ik kan zelf natuurlijk niks aan een huur trailer aanpassen, dus die stangen aanpassing is helaas geen optie.

Maximale trekgewicht van de auto is 3500kg dus dat is gelukkig geen belemmering.

Die Sirius is geloof ik echt boven budget helaas, de Ifor HB511 had ik ook al naar gekeken, die lijkt me inderdaad erg geschikt!

Het merk Sluis ken ik niet, in welke prijsklasse vallen die?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 14:22 



 
Profiel   

Ik denk dat je beste optie is om een goede veilige trailer te zoeken binnen je budget en dan de stangen laten verzetten.
Met 3500 kom je niet in de buurt van de trailers die nu genoemd worden. Denk ook tweede hands niet, al weet ik dat niet zeker. en is het zeker het zoeken waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 14:23 



 
Profiel   

De Sirius is 30 cm langer dan de meeste trailers.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 14:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen