Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Elektrische auto voor trailer? Ervaringen gevraagd

 
Profiel   

Danique_G schreef
Arme TS, denkt even een vraag uit te zetten over auto’s en krijgt nu dit :knuffel:
:+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 13:58 



 
Profiel   

Er is maar 1 daadwerkelijke oplossing, maar daar wil geen politicus zijn neusje aan stoten.

Doe iets aan de overbevolking van de aarde door de mens. Dat is de enige duurzame oplossing.

8nnemiek schreef
Elcid, er is een paar jaar geleden al de 'gouden standaard' toegekend aan de zekerheid waarmee is vastgesteld dat de huidige klimaatverandering door de mens komt. Dat vind niemand leuk, maar ontkennen doet het niet verdwijnen.

De huidige klimaatverandering komt niet door de mens, dat is van alle tijden. Alleen de mens heeft wel een bijdrage in de snelheid waarmee die verandering nu gaat. Hoe groot die bijdrage is en of die bijdrage ook het resultaat over vele miljoenen jaren beïnvloedt, dat weet niemand. Wij kijken zover als onze neus lang is...en die is kennelijk net lang genoeg tot 2030.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 14:05 



 
Profiel   

oji schreef
Er is maar 1 daadwerkelijke oplossing, maar daar wil geen politicus zijn neusje aan stoten.

Doe iets aan de overbevolking van de aarde door de mens. Dat is de enige duurzame oplossing.

8nnemiek schreef
Elcid, er is een paar jaar geleden al de 'gouden standaard' toegekend aan de zekerheid waarmee is vastgesteld dat de huidige klimaatverandering door de mens komt. Dat vind niemand leuk, maar ontkennen doet het niet verdwijnen.

De huidige klimaatverandering komt niet door de mens, dat is van alle tijden. Alleen de mens heeft wel een bijdrage in de snelheid waarmee die verandering nu gaat. Hoe groot die bijdrage is en of die bijdrage ook het resultaat over vele miljoenen jaren beïnvloedt, dat weet niemand. Wij kijken zover als onze neus lang is...en die is kennelijk net lang genoeg tot 2030.

Hey, wil je niet de vinger op de echte zere plek leggen, graag }>

De klimaatverandering is van alle tijden en wordt er aan de haren bijgesleept om ons bang te maken en klaar te stomen voor elektrische auto's (dat lost niks op, maar het doet het leuk bij de milieu terroristen)

Dat is er intussen zo in geramd dat we die twee dingen niet meer los zien. Als je de klimaatverandering door de mens ontkent ben je automatisch ook tegen alle andere aanpassingen!

Om maar eens een dwarsstraat te noemen: Corona heeft ons geleerd dat we acuut het CO2 probleem oplossen als we stoppen met naar kantoor rijden! Krijg je het als geplaagde en bezorgde overheid het op een presenteerblaadje aangereikt, doe je niks......

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 14:32 



 
Profiel   

Ik zag nb een tijdje geleden nog een artikel voorbij komen waarin werd gezegd dat er te weinig baby's geboren worden............Ofwel; er moet gewoon doorgefokt worden want anders zitten wij straks met nog meer vergrijzing! Over puur egoïsme gesproken. Er zijn veel te veel mensen en volgens sommigen moeten er nog meer bij!? We gebruiken nu al 1,5 ( of is het intussen meer) aardbol. Maar dingen als kinderbijslag, toeslagen, etc. etc. zijn nog steeds van deze tijd en helpen niet echt mee om mensen te overtuigen om hun gierende hormonen een halt toe te roepen. Blijkbaar is het voor al die ouders "to be" niet echt interessant in wat voor wereld hun kind straks terecht gaat komen ( want dan roepen ze dat er altijd al gezegd wordt dat het niet goed gaat met de mensenwereld).

Zeker dragen we ons steentje bij aan de snelheid van de klimaatverandering maar het is ook een natuurlijk proces en als we niet vandaag ( of eigenlijk al "gisteren" in de breedste zin van het woord) stoppen met gebruiken van allerlei energie slurpende apparaten dan zijn we dus al veel en veel te laat. Die klimaatverandering is er al en zal verder gaan, "The sixth exctinction" staat voor de deur en daar veranderen wij, als arrogante mens die denk alles te kunnen beheersen, helemaal niets aan. Alle mooie praat en verzinsels op dit gebied ten spijt.

2030 is een soort magisch jaar geworden, denken we/ ze nou echt dat alles dan goed komt als we maar alles elektrisch gaan doen. Wie houdt wie nou voor de gek? Ik hoop dat we 2030 überhaupt gaan redden........tegen die tijd zitten we al een soort van Mad Max wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 14:33 



 
Profiel   

Iemand ook echt een antwoord op de vraag? Was wel benieuwd namelijk maar 4 pagina's milieushit doorlezen lukt me niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 14:35 



 
Profiel   

ElCid schreef
Ik zag nb een tijdje geleden nog een artikel voorbij komen waarin werd gezegd dat er te weinig baby's geboren worden............Ofwel; er moet gewoon doorgefokt worden want anders zitten wij straks met nog meer vergrijzing! Over puur egoïsme gesproken. Er zijn veel te veel mensen en volgens sommigen moeten er nog meer bij!? We gebruiken nu al 1,5 ( of is het intussen meer) aardbol. Maar dingen als kinderbijslag, toeslagen, etc. etc. zijn nog steeds van deze tijd en helpen niet echt mee om mensen te overtuigen om hun gierende hormonen een halt toe te roepen. Blijkbaar is het voor al die ouders "to be" niet echt interessant in wat voor wereld hun kind straks terecht gaat komen ( want dan roepen ze dat er altijd al gezegd wordt dat het niet goed gaat met de mensenwereld).

Zeker dragen we ons steentje bij aan de snelheid van de klimaatverandering maar het is ook een natuurlijk proces en als we niet vandaag ( of eigenlijk al "gisteren" in de breedste zin van het woord) stoppen met gebruiken van allerlei energie slurpende apparaten dan zijn we dus al veel en veel te laat. Die klimaatverandering is er al en zal verder gaan, "The sixth exctinction" staat voor de deur en daar veranderen wij, als arrogante mens die denk alles te kunnen beheersen, helemaal niets aan. Alle mooie praat en verzinsels op dit gebied ten spijt.

2030 is een soort magisch jaar geworden, denken we/ ze nou echt dat alles dan goed komt als we maar alles elektrisch gaan doen. Wie houdt wie nou voor de gek? Ik hoop dat we 2030 überhaupt gaan redden........tegen die tijd zitten we al een soort van Mad Max wereld.

Dan ga ik verhuizen naar België, daar gebeurt alles 50 jaar later :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 14:37 



 
Profiel   

ikke schreef
Hey, wil je niet de vinger op de echte zere plek leggen, graag }>

De klimaatverandering is van alle tijden en wordt er aan de haren bijgesleept om ons bang te maken en klaar te stomen voor elektrische auto's (dat lost niks op, maar het doet het leuk bij de milieu terroristen)

Dat is er intussen zo in geramd dat we die twee dingen niet meer los zien. Als je de klimaatverandering door de mens ontkent ben je automatisch ook tegen alle andere aanpassingen!

Om maar eens een dwarsstraat te noemen: Corona heeft ons geleerd dat we acuut het CO2 probleem oplossen als we stoppen met naar kantoor rijden! Krijg je het als geplaagde en bezorgde overheid het op een presenteerblaadje aangereikt, doe je niks......

Tuurlijk niet, zonder motivatie krijg je er nl geen stemmen mee (moet je een andere baan zoeken als politicus). Huidige systeem gaat dit niet fixen, terwijl het zeker mogelijk is en zonder werkelijk inleveren qua welzijn en geluk.



Kort gezegd : goed OV, thuiswerken, lokale economie, reparabele goederen. En het hollywood geluksplaatje van samen met vrienden om de tafel past daar ook nog in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 14:39 



 
Profiel   

Probleem is waar die tafel moet staan, volgens de media.

Of, zoals de buurman terecht opmerkte in het begin van Corona: het kan toch ook niet uit dat de halve binnenstad uit eettentjes bestaat (die het zelden twee jaar vol houden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 14:44 



 
Profiel   

zimbabwe schreef
Iemand ook echt een antwoord op de vraag? Was wel benieuwd namelijk maar 4 pagina's milieushit doorlezen lukt me niet...


Gewicht verplaatsen kost energie, meer gewicht = meer energie nodig (en dus zwaardere accu = meer gewicht = zwaardere accu nodig ... . Trekken (of gewicht vervoeren in hetzelfde voertuig zoals een vrachtwagen) hinkt dus altijd op de onverenigbare combi van vermogen en nodig gewicht voor dat vermogen. Dan krijg je iets als een 25.000kg vrachtwagen waarvan 5000kg laadvermogen is. Rekenplaatje voor electrische vliegtuigen loopt ook tegen zo'n probleem op. En snelheid maken is helemaal een energievreter.
Het is daarmee duur, funest voor de infrastructuur (extra gewicht = meer slijtage wegdek) en al met al eigenlijk geen alternatief voor diesel, benzine of gas. Enige voordeel aan meer gewicht trekkend voertuig is meer tegenwicht ivm levende en dus bewegende lading. Qua werkelijke milieukosten, flexibiliteit en aanschafkosten is het een slechte keuze.

Kijk dus kritisch naar waarvoor je een trailertrek auto wil en of die zelf hebben eigenlijk wel de beste optie is in jouw situatie. Uitgaande ook dat afhankelijk van waar in het land je zit de belasting van het stroomnet mogelijk het laden niet aankan en/of de betrouwbaarheid van het net bij jouw kan/zal afnemen (en de kosten zullen omhoog gaan incl. wegenbelasting ivm extra slijtage infrastructuur door zwaardere auto's en al veroudering hele wegenstelsel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 14:49 



 
Profiel   

oji schreef
De huidige klimaatverandering komt niet door de mens, dat is van alle tijden. Alleen de mens heeft wel een bijdrage in de snelheid waarmee die verandering nu gaat.

Een bijdrage.... deze dragen we voor in de categorie "understatement van het jaar"

Diersoorten verspreiden zich al miljoenen jaren over de hele wereld.
mens: brengt konijnen, ratten en reuzenpadden naar Australië.
misschien een "kleine bijdrage" in de verspreiding van diersoorten. Kleine bijdrage, ja ja.


De atmosfeer is iets van 100 km, maar de lucht niet steeds ijler werd hield het na 7,5 km al op. Had je gewoon zo'n 50 bergtoppen die in de ruimte liggen.
En was de lucht vloeibaar dan haalden we net 9,8 meter. Zit de dak van menig huis al in het luchtledige...

De aarde heeft een diameter van 12.750 km. Stop die in een kamer van 2,50 meter hoog.
De 7,5 km lucht dichtheid zeeniveau is dan een schil van 1,5 millimeter.



Zoals eerder gezegd, er hadden 50-60 jaar geleden flinke stappen gemaakt moeten worden. Harde stappen zoals de 1-kind politiek in China. Want de bevolking groeit met 227.000 mensen per dag. Elke dag een Tilburg of Almere erbij. Nederland in 2,5 maand, de bevolking van Duitsland erbij in een jaar. Daar helpt geen zonnepaneel of windmolen, dat is een glas water tegen een vuurzee.

Aan de andere kant wordt dat glas door schaalvergroting en beter technieken in de toekomst hopelijk een emmer en die emmer een brandweerauto. Alleen ben ik bang dat ons huis dan verzwolgen wordt door de vuurzee die ons bedreigt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 16:32 



 
Profiel   

Een hoop bijgesschreven, ik heb geen tijd om hele lappen tekst hier neer te gaan planten (jaja, ook deze 'milieuterrorist' heeft gewoon een baan), en het is hier ook nogal offtopic.. maar ik vraag me werkelijk af hoe mensen de invloed van de mens op klimaatverandering nog kunnen ontkennen 8)7 Hoe veel duidelijker moet het nog worden vraag ik mij af. Droogte, ongekende hittegolven, grote bosbranden..
De afgelopen duizend jaar was het klimaat stabiel, de temperaturen van die tijd zijn af te leiden uit jaarringen van bomen, koraal, ijs enz.. En sinds de industriële revolutie is de CO2 concentratie in de lucht bijna verdubbeld (die honderdduizenden jaren stabiel is geweest) en heel toevallig is de gemiddelde temperatuur op aarde ook aan het stijgen.
Dus ja, wij kunnen het klimaat veranderen, en als we ons best zouden doen hopelijk ook de verandering afremmen.

Ikke, 'klimaatterroristen' }:0
Dat zegt meer over jou dan over de mensen die dag in dag uit bezig zijn uit te vogelen hoe we de aarde voorlopig leefbaar kunnen houden voor de mensheid.
Jammer dat sommige mensen eerst moeten voelen voordat ze beginnen te horen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 16:41 



 
Profiel   

Wél fijn aan elektrisch is geen fijnstof in de steden en geen geluidsoverlast van ronkende uitlaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 17:11 



 
Profiel   

Arabesk schreef
Wél fijn aan elektrisch is geen fijnstof in de steden en geen geluidsoverlast van ronkende uitlaten.

En het rijdt ook nog eens erg prettig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 17:19 



 
Profiel   

Ach er zijn zat voordelen :j
De stroom is goedkoper dan benzine/diesel
De wegenbelasting is lager (is natuurlijk afwachten voor hoe lang, maar voorlopig is het gratis)
Goedkoper in onderhoud
Een elektromotor gaat veel langer mee dan een brandstofmotor
Je kan je auto vanuit huis koelen in de zomer of opwarmen in de winter
Meer laadruimte doordat de accu's onder de auto liggen en de motor veel kleiner is

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 17:24 



 
Profiel   

Maar een knol achter je wagen kost je een ton :D
Nouja, bij een spoedrit naar de kliniek, wat vaak door een koliekaanval komt, moet je dan maar stappend afleggen, iets wat ze altijd aanraden, bij koliek, ' ga even met hem lopen' :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 17:59 



 
Profiel   

Danique_G schreef
Arme TS, denkt even een vraag uit te zetten over auto’s en krijgt nu dit :knuffel:


Hahaha, ja, ik dacht pagina's vol met opties :') Jammerrrr.

Ik snap het verder wel hoor de discussie. Ik twijfel ook aan of het wel echt zoveel beter is onder de streep.

Ik neem het iig mee ik de gesprekken met m'n pa en wel benieuwd wat hij dan in z'n hoofd had. Maar ik blijf het een niet fijne gedachte vinden dus ik denk dat het er uiteindelijk op neer komt dat ik ook voor een andere auto moet gaan {:}

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 19:43 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Een hoop bijgesschreven, ik heb geen tijd om hele lappen tekst hier neer te gaan planten (jaja, ook deze 'milieuterrorist' heeft gewoon een baan), en het is hier ook nogal offtopic.. maar ik vraag me werkelijk af hoe mensen de invloed van de mens op klimaatverandering nog kunnen ontkennen 8)7 Hoe veel duidelijker moet het nog worden vraag ik mij af. Droogte, ongekende hittegolven, grote bosbranden..
De afgelopen duizend jaar was het klimaat stabiel, de temperaturen van die tijd zijn af te leiden uit jaarringen van bomen, koraal, ijs enz.. En sinds de industriële revolutie is de CO2 concentratie in de lucht bijna verdubbeld (die honderdduizenden jaren stabiel is geweest) en heel toevallig is de gemiddelde temperatuur op aarde ook aan het stijgen.
Dus ja, wij kunnen het klimaat veranderen, en als we ons best zouden doen hopelijk ook de verandering afremmen.

Ikke, 'klimaatterroristen' }:0
Dat zegt meer over jou dan over de mensen die dag in dag uit bezig zijn uit te vogelen hoe we de aarde voorlopig leefbaar kunnen houden voor de mensheid.
Jammer dat sommige mensen eerst moeten voelen voordat ze beginnen te horen.

[ [url=m/HRmyRR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als er iemand bezig is met het daadwerkelijk mogelijk maken van de energietransitie dan zijn het mijn gewaardeerde collega's wel. Nee, ik werk er nog niet zo lang, dus mijn bijdrage is nog beperkt maar wij zien de uitdagingen op ons bureau liggen.

Wat jij propageert kan niet, simpelweg omdat het fysiek niet realiseerbaar is in de tijd die de milieuterroristen willen. DAT is de uitdaging, f*ck de rest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 20:26 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ach er zijn zat voordelen :j
De stroom is goedkoper dan benzine/diesel
De wegenbelasting is lager (is natuurlijk afwachten voor hoe lang, maar voorlopig is het gratis)
Goedkoper in onderhoud
Een elektromotor gaat veel langer mee dan een brandstofmotor
Je kan je auto vanuit huis koelen in de zomer of opwarmen in de winter
Meer laadruimte doordat de accu's onder de auto liggen en de motor veel kleiner is



Laten we het dan maar niet over de aanschaf hebben. De meeste mensen kunnen zo'n auto niet betalen.

Meeste uitstoot komt van het vliegverkeer en de scheepvaart. Laat ze daar maar wat aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 21:29 



 
Profiel   

Lindor92 schreef
8nnemiek schreef
Ach er zijn zat voordelen :j
De stroom is goedkoper dan benzine/diesel
De wegenbelasting is lager (is natuurlijk afwachten voor hoe lang, maar voorlopig is het gratis)
Goedkoper in onderhoud
Een elektromotor gaat veel langer mee dan een brandstofmotor
Je kan je auto vanuit huis koelen in de zomer of opwarmen in de winter
Meer laadruimte doordat de accu's onder de auto liggen en de motor veel kleiner is



Laten we het dan maar niet over de aanschaf hebben. De meeste mensen kunnen zo'n auto niet betalen.

Meeste uitstoot komt van het vliegverkeer en de scheepvaart. Laat ze daar maar wat aan doen.

Joh, die heilige aanbidding van de elektrische accu-auto is er enkel om de aandacht af te leiden. Voor mensen die niet kunnen of willen snappen wat de totale energie-transitie betekend en welke impact dat gaat hebben.

Dan hoef je je tenminste niet te verdiepen in de opwekking, opslag, transport, regeling en gebruik van al die ongecontroleerd opgewekte energie.
In systemen die het mogelijk gaan maken om jouw opgewekte energie te gaan verhandelen op de APX.
Installaties die overtollige energie opnemen en opslaan in transportabele, bewaarbare energiedragers.

Daarmee regel je niet meer de opwek maar regel je de belasting op het net. Dat is effectiever voor je net, beter voor je opwekapparatuur en beter voor je totale energiebalans.
Je zuigt als het ware aan de opgewekte energie, zodat je het ergens naar toe kunt "lokken" en daarmee je belasting op netdelen kunt sturen.

Dat gel*l van Frans Timmermans, gisteravond? Gezwets in de marge. Zoethoudertje en warmmakertje voor de enorme kosten die eraan komen en die vooral op de eenvoudige burger afgewenteld worden.
Hij weet dondersgoed dat het zo niet werkt maar je moet iets om je de milieuterroristen van het lijf te houden.
Hij moet tijd kopen bij die sukkels om alle ontwikkelingen mogelijk te maken. Tegen 2030 is hij er niet meer en degene die dan verantwoordelijk is, ziet maar dat ie het weer recht l*lt. Dat het niet gelukt is, sorry, sorry, sorry maar we doen onze stinkende best (maar we hebben domweg veel meer tijd nodig om alle technologie te ontwikkelen, te beproeven, te bouwen en alle installaties aangepast te krijgen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 07:54 



 
Profiel   

Interessante discussie, maar idd niet helemaal het antwoord op de vraag van ts :o . Ik zou zeggen, voor nu een hybride trekauto (of toch diesel, of voor wat minder grote afstanden benzine) en kijken hoe de ontwikkelingen hierin zullen gaan. Hoe staat het eigenlijk met de ontwikkeling van bedrijfsbussen op stroom? Die mannen willen vaak een aanhanger erachter kunnen slingeren, toch?

Verder ben ik wel benieuwd naar het plaatje van de grootste ' vervuilers', of wel, waar valt de grootste winst te behalen in deze transmissie? Mijn idee zegt namelijk dat de overheid heel hard roept dat de burgers aan het werk moeten, maar zal uit het 80/20-gedachtengoed niet komen dat bedrijven verantwoordelijk zijn voor die 80? Neemt niet weg dat burgers hun steentje kunnen bijdragen, maar de capaciteit en het netwerk zijn hiertoe nu niet uitgerust en dus zijn we, voor nu, vooral energiezuinig op ' vuile' stroom. Maar mss zit ik er helemaal naast?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:41 



 
Profiel   

Het zit je wel hoog he ikke :')

Discussiëren hierover heeft weinig zin merk ik, jouw mening staat vast, maar waar ik wel nog even op in wil gaan: de 'enorme kosten'.
Heb je er wel eens bij stil gestaan hoe enorm veel subsidie een kolencentrale nodig heeft om te blijven draaien?
Voor windmolens is ook subsidie beschikbaar gesteld, maar een windmolen brengt meer op dan dat je erin stopt. Er zijn participatieprojecten waarbij je kan investeren in een windmolen en 15 jaar lang een rendement van pakweg 5% ontvangt. Na die 15 jaar is zo'n molen afbetaald en de stroom die deze daarna opbrengt is nog veel goedkoper. Ze gaan theoretisch 20 jaar mee, maar worden steeds degelijker gebouwd waardoor de levensduur ook langer wordt, en daarmee dalen de kosten verder. Hoe meer er gebouwd wordt, hoe meer er ook geïnnoveerd wordt, hoe beter en goedkoper en milieu/diervriendelijker het wordt.
Zelfde geldt uiteraard voor andere soorten duurzame energie als zonnepanelen en waterkrachtcentrales en energieopslag-methodes.
Hoe meer we naar duurzaam overstappen, hoe goedkoper het gaat worden in de toekomst. De initiële inleg zal veel geld kosten, tuurlijk, maar kijk eens wat verder dan je neus lang is.

Wij hebben thuis zonnepanelen gelegd. Die zijn inmiddels afbetaald, en wij leven nu bijna gratis, voor de komende 20 jaar..

https://www.duurzaamnieuws.nl/niet-de-w ... -subsidie/
https://energiesamen.nu/verhalen/16/een ... e-omgeving

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:48 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Het zit je wel hoog he ikke :')

Discussiëren hierover heeft weinig zin merk ik, jouw mening staat vast, maar waar ik wel nog even op in wil gaan: de 'enorme kosten'.
Heb je er wel eens bij stil gestaan hoe enorm veel subsidie een kolencentrale nodig heeft om te blijven draaien?
Voor windmolens is ook subsidie beschikbaar gesteld, maar een windmolen brengt meer op dan dat je erin stopt. Er zijn participatieprojecten waarbij je kan investeren in een windmolen en 15 jaar lang een rendement van pakweg 5% ontvangt. Na die 15 jaar is zo'n molen afbetaald en de stroom die deze daarna opbrengt is nog veel goedkoper. Ze gaan theoretisch 20 jaar mee, maar worden steeds degelijker gebouwd waardoor de levensduur ook langer wordt, en daarmee dalen de kosten verder. Hoe meer er gebouwd wordt, hoe meer er ook geïnnoveerd wordt, hoe beter en goedkoper en milieu/diervriendelijker het wordt.
Zelfde geldt uiteraard voor andere soorten duurzame energie als zonnepanelen en waterkrachtcentrales en energieopslag-methodes.
Hoe meer we naar duurzaam overstappen, hoe goedkoper het gaat worden in de toekomst. De initiële inleg zal veel geld kosten, tuurlijk, maar kijk eens wat verder dan je neus lang is.

Wij hebben thuis zonnepanelen gelegd. Die zijn inmiddels afbetaald, en wij leven nu bijna gratis, voor de komende 20 jaar..

https://www.duurzaamnieuws.nl/niet-de-w ... -subsidie/
https://energiesamen.nu/verhalen/16/een ... e-omgeving

Ik heb kolencentrales onderhouden. Ik weet dus wat dat kost en wat het oplevert, zonder subsidies......
Ik stoor me mateloos aan jouw beperkte kijk op de energiemarkt.

Je kunt wel blijven jammeren dat ik zogenaamd niet weet waar het over gaat maar het punt is dat zon en wind het niet op gaan lossen. Daar horen veel meer installaties bij voordat de complete infrastructuur het niveau haalt wat de gas- en kolencentrales nu bieden.

Je hebt die gascentrales namelijk gewoon nodig om je continuïteit te behouden. Jij gaat het echt never verkocht krijgen in dit deel van de wereld dat we er maar mee moeten leven dat 's nachts de stroom een paar uur weg is. Je zult dus een alternatief moeten hebben voor die momenten dat zon en wind je in de steek laten. Dat zullen de gascentrales zijn, die je dan niet meer stookt op aardgas maar met een synthetische gasvorm.

En op datzelfde gas gaat jouw toekomstige auto ook rijden. Over de omzettingsvorm kunnen we het nog hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:15 



 
Profiel   

Natuurlijk kunnen we niet in een paar jaar tijd alle centrales sluiten en over op 100% groene energie, dat is niet haalbaar, maar ik ben er van overtuigd dat dat uiteindelijk prima gaat lukken.
Aan energieopslag voor zonne- en windenergie wordt al jaren hard gewerkt, en met succes.
Als wij op ons bootje van 13 meter al bijna volledig offgrid kunnen leven, genoeg stroom kunnen opwekken én opslaan om te koken, te varen, te koelen, drinkwater te maken enz enz.. dan moet een gemiddeld huis op het land dat ook prima kunnen. Zeker naarmate de technieken verbeteren, zonnepanelen en windmolens efficiënter worden en de prijzen en capaciteit van opslag verbetert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:39 



 
Profiel   

Even tussendoor: de advertisement bij deze pagina is de nieuwe Hyundai kona electric :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:12 



 
Profiel   

Even antwoord op de vraag van TS :+

Wij rijden hybride met een Mitsubitshi Outlander PEHV trekgewicht 1500kg en als je elektrisch rijd haal je ongeveer 40 km. De auto bevalt echt prima, als je elektrisch rijd ook echt voldoende trekkracht etc. Maar ja op alleen elektrisch rijd je dus niet echt ver. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 108 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen