Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Lau07 schreef:Momenteel is het inderdaad alleen Tesla en Audi die opties hebben. Later dit jaar komen er veel elektrische pick-ups uit die wel echt zwaar mogen trekken (O.a. Rivian, Ford F-150 en de Cybertruck van Tesla).
Danique_G schreef:Wij zitten een beetje met hetzelfde dilemma. Voor nu willen wij gaan voor een hybride: de Hyundai Kona hybrid of Honda e-Niro plug in hybrid. Deze kan tot 1300 kg dus dan kun je 1 paard net meenemen..
hybride zou dus evt wel kunnen. De technologie gaat wel snel dus als je een jaartje wacht zijn er misschien meer opties
Arabesk schreef:Wat kost zo'n Tesla of ander model die een tweepaards kan trekken.....?
Sizzle schreef:Ikke, Ik bedoel wel nabije toekomst hoor, ik maak geen plannen voor over 20 jaar over het algemeen
Sizzle schreef:Daarom zei ik dus ook: 2 auto‘s
Eentje met krassen voor de trailer en een kleine die aan je zonnepaneel kan slurpen.
Sizzle schreef:Ikke, wat is precies je probleem?
Waarom is het raar om voor de kleine stukjes (die het meeste energie kosten) eventueel een kleine zuinige auto te kopen die je (deels) van eigen dak kunt voeden?
Voor ons persoonlijk is het niet echt een oplossing omdat A de panelen er nog niet opliggen en B ik ook graag een fijne auto voor lange afstand wil.
Echter zie ik het op stal steeds meer dat mensen een trekauto + een kleine electrische versie hebben.
Arabesk schreef:Ikke heeft wel een punt. Heel veel elektrische auto's rijden op steenkool, oftewel, hangen aan een grijs stopcontact.
8nnemiek schreef:Arabesk schreef:Ikke heeft wel een punt. Heel veel elektrische auto's rijden op steenkool, oftewel, hangen aan een grijs stopcontact.
Dat klopt inderdaad, maar zelfs als een elektrische auto volledig op grijze stroom loopt produceert ie nog steeds veel minder CO2 dan een benzine auto, als je het pompen, raffineren, transporteren etc van die benzine mee telt.