Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

geld terug?

 
Profiel   

Ibbel schreef
Je bent ergens als stagiaire gaan werken en kreeg een relatie met 'de baas'. Interpreteer ik dat goed?
Dat je dan stopt als stagiaire is werktechnisch gezien niet onverstandig, relaties met werkgevers zijn niet handig.

Relatie is een knipperlichtrelatie, toen het weer aan was, heb je dat ruiterkamp geboekt.

Ex-werkgever/ruiterkamporganisator is ondertussen op haar initiatief ook weer ex-vriendin en wil daarom jou niet op ruiterkamp mee. Kan ik inkomen.

Zakelijk gezien moet ze je terugbetalen, relationeel gezien lijkt me dat eigenlijk ook de snelste manier om van je af te komen.



Nee dit klopt niet. Ik verzorgde haar paarden al bijna 2 jaar, de eigenaar was een soort tante voor mij. Toen ik een stage zocht heeft zij aangeboden dat ik dat daar kwam doen. Dit deed ik toen 1 dag in de week, dit was goed te doen en ook geen problemen. Ik heb me 4 maanden geleden al opgegeven voor dat kamp. Ik moest de afgelopen 5 weken blokstage lopen dat liep niet lekker. Kamp is zaterdag al, en ze heeft me maandag afgezegd
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:32 



 
Profiel   

Maar wat liep er niet lekker. Heb jij je werk niet gedaan? Ben je niet komen opdagen?

Blijft dan nog zo dat ze eigenlijk je geld moet terugkrijgen als zij cancelt. Maar heb je het zo bont gemaakt dat het enigszins begrijpelijk is van haar kant? In dat laatste geval zou ik het persoonlijk laten zitten en mijn verlies nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:35 



 
Profiel   

miereneter schreef
Maar wat liep er niet lekker. Heb jij je werk niet gedaan? Ben je niet komen opdagen?

Blijft dan nog zo dat ze eigenlijk je geld moet terugkrijgen als zij cancelt. Maar heb je het zo bont gemaakt dat het enigszins begrijpelijk is van haar kant? In dat laatste geval zou ik het persoonlijk laten zitten en mijn verlies nemen.


Ik ben er altijd geweest en heb altijd gezorgd dat de paarden het goed hadden. Echter was ik altijd de gehele dag alleen, er was niemand. Zij werkt daarnaast nog gewoon en had een blessure aan haar arm dus ik was altijd alleen. Dus bij de 5de dag in de week werd ik het langzaam wel een beetje zat. Dus ondanks dat zorgde ik wel gewoon voor alles maar was ik misschien wat laks in extra klusjes doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:39 



 
Profiel   

Dit is zo’n topic waarbij de mening van de andere kant ook heel nuttig zou zijn, want je versie van wat er is gebeurd op stage en/of daarna rijmt niet met de acties van de ander.

Ik vraag me af of de eigenaresse tijdens je stage schade heeft geleden door jou? En niet alleen kapotte spullen bvb, maar eventueel ook dat ze iemand extra moest inhuren omdat jij niet kwam opdagen of je afspraken niet na kwam bvb? Alles goed verzorgd maar iets laks in extra (ongevraagde?) klusjes rijmt niet met een escalatie en buiten gegooid worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:43 



 
Profiel   

dheemskerk24 schreef
ingvdh schreef
Ik zou me er nog iets kunnen voorstellen als jij ervan had afgezien je had moeten betalen, maar omdat zij nu aangeeft je liever niet mee te hebben moet ze gewoon het geld terug geven. Je moet nu voor een dienst betalen die je, door haar schuld, niet kan afnemen. Dat klopt niet.

Haar keuze dat je niet mee mag, maar dan ook netjes jou je geld teruggeven.

Wat geeft ze als reden om je niet terug te betalen?


‘als je aanmeld moet je het inschrijf geld voldoen’ Haar woorden. En dat ben ik nu gewoon kwijt en als ik vraag of ik het terug krijg, krijg ik steeds hetzelfde berichtje



Dat is een mooie, er is plek voor bij wijze van spreken 5 mensen, 10 mensen schrijven in en betalen €75 en dan zijn er 5 hun geld kwijt?

Als zij een keuze maakt wie er mee mochten dan moet ze degenen die niet mee mogen hun geld terug betalen.
Zij bied een dienst aan en wil deze niet leveren, dan moet ze de aanbetaling op deze dienst terug betalen. Jij was immers van plan deze dienst nog steeds af te nemen.

Als ze zo stellig is zou ik naar haar toegaan en haar vertellen dat je juridisch advies hebt ingewonnen en aangezien zij heeft bepaald dat je niet mee kan ze het geld moet teruggeven of je de mogelijkheid geven om alsnog mee te doen.
Zo niet, stap naar het juridisch loket en laat daar een brief opstellen.

Hoe jij je stage daar het gelopen doet er in feite niet toe, zij vraagt geld voor iets dat ze niet levert.
Dat de stage reden voor afzegging is betekend niet dat ze dan het geld zo maar mag houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:45 



 
Profiel   

Als zij je het geld niet teruggeeft, dan zou ik daar dus zaterdag staan voor mijn kamp. Je hebt betaald, je hebt niet zelf geannuleerd, dus je mag deelnemen.
Als zij je er niet bij wil hebben kan ze je het geld teruggeven en klaar.

Ik zou haar dus ook bellen en zeggen dat je zonder geld retour verwacht zaterdag gewoon deel te kunnen nemen en er dan dus ook te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:45 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Dit is zo’n topic waarbij de mening van de andere kant ook heel nuttig zou zijn, want je versie van wat er is gebeurd op stage en/of daarna rijmt niet met de acties van de ander.

Ik vraag me af of de eigenaresse tijdens je stage schade heeft geleden door jou? En niet alleen kapotte spullen bvb, maar eventueel ook dat ze iemand extra moest inhuren omdat jij niet kwam opdagen of je afspraken niet na kwam bvb? Alles goed verzorgd maar iets laks in extra (ongevraagde?) klusjes rijmt niet met een escalatie en buiten gegooid worden.


Nee dit alles is niet van toepassing. Ik heb niks kapot gemaakt en ben geen 1 keer afwezig geweest. Ik was na een tijdje gewoon wat laks in extra klusjes doen, ook omdat ik de hele dag in me eentje was. Ik deed uiteraard altijd de belangrijke dingen, ik zorgde altijd dat de paarden goed verzorgt werden maar een klusje zoals de ehbo schoonmaken of de kasten muizenpoep vrij te maken vergat ik dan, of had ik geen tijd meer voor ect, Ik was niet meer gemotiveerd maar heb het niet bond gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 10:53 



 

dheemskerk24 schreef
Poekkie schreef
Dit is zo’n topic waarbij de mening van de andere kant ook heel nuttig zou zijn, want je versie van wat er is gebeurd op stage en/of daarna rijmt niet met de acties van de ander.

Ik vraag me af of de eigenaresse tijdens je stage schade heeft geleden door jou? En niet alleen kapotte spullen bvb, maar eventueel ook dat ze iemand extra moest inhuren omdat jij niet kwam opdagen of je afspraken niet na kwam bvb? Alles goed verzorgd maar iets laks in extra (ongevraagde?) klusjes rijmt niet met een escalatie en buiten gegooid worden.


Nee dit alles is niet van toepassing. Ik heb niks kapot gemaakt en ben geen 1 keer afwezig geweest. Ik was na een tijdje gewoon wat laks in extra klusjes doen, ook omdat ik de hele dag in me eentje was. Ik deed uiteraard altijd de belangrijke dingen, ik zorgde altijd dat de paarden goed verzorgt werden maar een klusje zoals de ehbo schoonmaken of de kasten muizenpoep vrij te maken vergat ik dan, of had ik geen tijd meer voor ect, Ik was niet meer gemotiveerd maar heb het niet bond gemaakt.
Nog los daarvan lijkt me dat allemaal gewoon totaal irrelevant. Laat je alsjeblieft niet gek maken door de Boktdetectives, of jij je stage wel of niet naar behoren hebt gedaan, staat los van die aanbetaling die je gewoon terug zou moeten krijgen.

Ik zou ook gaan voor een face-to-face gesprek, desnoods neem je een van je ouders mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:02 



 
Profiel   

5 dagen achter elkaar helemaal alleen bij de paarden zijn klinkt inderdaad alsof het wat zwaar wordt. Als er dan nog iemand anders zou zijn dan zou het al anders voelen.

Die 75 euro aanbetaling terwijl zij afzegt (en niet jij) zou ze terug moeten geven. Het zou inderdaad iets anders zijn als jij afzegt (dan heb je inderdaad een plek bezet gehouden). Nogmaals contact met haar opnemen, misschien even bellen of langs gaan op een tijdstip dat je weet dat zij er ook is. Ik zou dit niet per app afhandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:08 



 
Profiel   

Mkango schreef
Nog los daarvan lijkt me dat allemaal gewoon totaal irrelevant. Laat je alsjeblieft niet gek maken door de Boktdetectives, of jij je stage wel of niet naar behoren hebt gedaan, staat los van die aanbetaling die je gewoon terug zou moeten krijgen.

Ik zou ook gaan voor een face-to-face gesprek, desnoods neem je een van je ouders mee.


Daar heb je gelijk in hoor, Mkango, het is inderdaad niet relevant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:12 



 
Profiel   

Hm lastig TS, klinkt ook een beetje alsof die persoon dit zwart erbij doet? Anders zou je nog kunnen dreigen de belastingdienst op haar dak te sturen, als ze je geld niet terug geeft. Of aangifte te doen van oplichting bij de politie. Niet zo netjes, maar zij is ook niet netjes bezig :+ . Los van alle omstandigheden heb je gewoon recht op je geld terug als zij jouw weekend annuleert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:15 



 
Profiel   

Heeft ze je stagevergoeding betaald?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:20 



 
Profiel   

Marriefloor schreef
Heeft ze je stagevergoeding betaald?


nee

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:21 



 
Profiel   

Dan best gewoon langs gaan en geld terug vragen idd. Als je kan iemand meenemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:23 



 
Profiel   

miereneter schreef
Mkango schreef
Nog los daarvan lijkt me dat allemaal gewoon totaal irrelevant. Laat je alsjeblieft niet gek maken door de Boktdetectives, of jij je stage wel of niet naar behoren hebt gedaan, staat los van die aanbetaling die je gewoon terug zou moeten krijgen.

Ik zou ook gaan voor een face-to-face gesprek, desnoods neem je een van je ouders mee.


Daar heb je gelijk in hoor, Mkango, het is inderdaad niet relevant.


Ook eens met Mkango. Ik vind het ook behoorlijk onprofessioneel en onvolwassen van deze dame. Dat ze jou afzegt, oké kan, maar wees dan eerlijk en geef netjes het geld terug.

Succes! Ik hoop dat je je geld terugkrijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:26 



 
Profiel   

miereneter schreef
Mkango schreef

Ik zou ook gaan voor een face-to-face gesprek, desnoods neem je een van je ouders mee.


Daar heb je gelijk in hoor, Mkango, het is inderdaad niet relevant.


Ook eens met Mkango. Ik vind het ook behoorlijk onprofessioneel en onvolwassen van deze dame. Dat ze jou afzegt, oké kan, maar wees dan eerlijk en geef netjes het geld terug.

Succes! Ik hoop dat je je geld terugkrijgt.[/quote]


Bedankt! En toevallig een heel beleefd appje gestuurd met dat het ik het graag terug wil. Voordat ik langs ga bijv. En heeft ze me geblokkeerd. Erg volwassen he….

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:39 



 
Profiel   

Erg onvolwassen en triest. Alsof ze hiermee dit probleem oplost. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 12:13 



 
Profiel   

Ik denk dat je in je recht staat, maar of je het gaat krijgen is vraag 2.

Als de eigenaresse niet meewerkt zul je er een zaak van moeten maken en dan ben je honderden euros verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 12:29 



 
Profiel   

Ja en de stress die je ervan krijgt…

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 12:35 



 
Profiel   

Als je het durft natuurlijk en verwacht niks meer met de vrouw te maken hebben in de toekomst.
Gewoon gaan op de dag dat kamp begint. Gaat ze er zelf een hoop ruzie van maken voor haar kamp klanten, dan maakt ze geweldige reclame voor zichzelf. Met een beetje geluk kiest ze voor eieren voor haar geld en geeft ze je die 75,- euro ter plekke terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:14 



 
Profiel   

Ts, laat je niet opnaaien door al die vreemde reacties hier. Je moet dit helemaal los zien van de paarden.

Feitelijk is zij degene die zich terugtrekt en heb jij recht op je geld terug. Ik zou haar dat eerst gewoon aanzeggen, dan een brief opstellen en dan het juridisch loket benaderen.

Ze heeft simpelweg het recht niet je geld te houden, klaar. De rest zijn allemaal emotionele gedachtes van mensen, maar juridisch totaal onjuist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:17 



 
Profiel   

Jij hebt betaald voor een dienst die niet geleverd gaat worden door annulering van haar kant af. Dan heb je in mijn ogen recht op geld terug, zij komt haar afspraken niet na en zegt vrij op het laatste moment af. Wat er verder vooraf aan is gegaan wat betreft stage enzovoorts moet niet uitmaken. Zakelijk is zakelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:22 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Ts, laat je niet opnaaien door al die vreemde reacties hier. Je moet dit helemaal los zien van de paarden.

Feitelijk is zij degene die zich terugtrekt en heb jij recht op je geld terug. Ik zou haar dat eerst gewoon aanzeggen, dan een brief opstellen en dan het juridisch loket benaderen.

Ze heeft simpelweg het recht niet je geld te houden, klaar. De rest zijn allemaal emotionele gedachtes van mensen, maar juridisch totaal onjuist.


Dit dus.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:23 



 
Profiel   

Je moet beide situaties echt los zien van elkaar TS; jij kunt geen gebruik maken van een dienst waar je een aanbetaling voor hebt gedaan en dat betekent dat jij je geld terug moet krijgen. Probeer dit eerst op te lossen via een rustig gesprek, maar als de eigenaresse weigert het geld terug te geven kun je andere manieren verzinnen. Ik zeg eigenlijk precies hetzelfde als Sunnda en Mkango lees ik nu; zie dit als een overtuiging om het zo aan te vliegen. Stiekem weet die eigenaresse zelf ook wel dat ze niet goed zit dus als ik haar was zou ik me wel twee keer achter de oren krabben jou geld te onthouden met alle gevolgen van dien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 13:28 



 
Profiel   

De leeftijd van de andere partij zag ik niet zo aankomen door wat jij verteld hoe ze reageert. Vandaar dat ik ernaar vroeg.

ik ga verder mee met wat castilja zegt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 15:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen