Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

geld terug?

 
Profiel   

hoi! Ik heb een vraagje, ik wil namelijk wel graag sterk in mijn schoenen staan en met feiten komen.
Ik heb bijna 2 jaar een groepje paarden verzorgt en bijgereden. Ik heb hier toen ook mijn stage van gemaakt. Hierna ging het mis, ik kreeg een hele andere band met de eigenaar en het liep niet zo lekker maar goed me stage was voorbij en ik hoopte dat we gewoon weer verder konden gaan waar we gebleven waren, gewoon weer als verzorgster en niet als ‘stagaire’. Want we waren nogsteeds dol op elkaar. Uiteindelijk heeft ze hierdoor alsnog besloten me eruit te gooien, maar goed haar paarden haar keuze. Ze organiseert dus ook ruiterweekendjes, waaronder ik me ook had aangemeld, ik had netjes een aanbetaling gedaan van 75,-. 2 dagen later gooide ze me eruit en was ik niet meer welkom, ook niet op dat weekendje dus. Dus ik wilde graag mijn geld terug, want ik vond dit niet eerlijk aangezien zij mij afgezegd. Maar ze wilt dit me absoluut niet terug geven, waardoor ik nu voor een hap lucht heb betaald omdat zij me niet meer wil zien.. wat moet ik hiermee!? Kan ik het terug eisen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 00:33 



 
Profiel   

Lastig! Heb je op papier of ander bewijs dat je de aanbetaling hebt gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 00:35 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Lastig! Heb je op papier of ander bewijs dat je de aanbetaling hebt gedaan?


Enkel via mijn bankafschriften.. Ze is maar een klein bedrijfje, dus zo zakelijk gaat het allemaal niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 00:40 



 
Profiel   

Gewoon flink stampij gaan maken en niet weggaan tot jij je geld terugkrijgt!!! Zeggen je geeft nu geld terug anders plaats ik vanaf nu overal slechte recensies op internet! Beste nog waar klanten bijzijn en dat kunnen horen, dan geeft ze het geld mogelijk wel terug. En daarna nooit meer heengaan!
Verder misschien je bank bellen om de situatie uit te leggen en de betaling zsm ongedaan laten maken??

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 01:02 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar transport, afspraken en overige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 07:34 



 
Profiel   

Aangetekende brief sturen waarin je je geld terugvraagt. Voorbeeldbrieven zijn te vinden op internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 07:39 



 
Profiel   

Ik weet niet.. ik mis de andere kant van dit verhaal. Ik vraag me af wat er is gebeurd waardoor je in eerste instantie bent weg gestuurd. Misschien is je wel heel duidelijk gemaakt dat je niet meer welkom was en probeerde je het langs deze weg alsnog. Ik vind wel dat je je geld terug zou moeten krijgen, maar de reden waarom ze zo reageren kan daarmee te maken hebben (denken ze misschien nog geld van jou tegoed te hebben ergens voor?). Ik bedoel het zeker niet vervelend, maar ik vind het te éenzijdig zo om er iets over te kunnen zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 07:40 



 
Profiel   

Je hebt recht op je geld terug. Maar vraag me af of het makkelijk gaat zijn om dit terug te eisen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 07:40 



 
Profiel   

Muronia schreef
Ik weet niet.. ik mis de andere kant van dit verhaal. Ik vraag me af wat er is gebeurd waardoor je in eerste instantie bent weg gestuurd. Misschien is je wel heel duidelijk gemaakt dat je niet meer welkom was en probeerde je het langs deze weg alsnog. Ik vind wel dat je je geld terug zou moeten krijgen, maar de reden waarom ze zo reageren kan daarmee te maken hebben (denken ze misschien nog geld van jou tegoed te hebben ergens voor?). Ik bedoel het zeker niet vervelend, maar ik vind het te éenzijdig zo om er iets over te kunnen zeggen.


Ik had echt een enorm goede band met de eigenaar, ze heeft nogsteeds vertelt dat ze dol op me is. Ze wilt het zelfs nog een keer proberen na de vakantie.. Ze werd opeens mijn stage begeleider en mijn hobby werd opeens een verplichting en dat vond ik moeilijk. Dus ik raakte na een tijdje ongemotiveerd. Maar we hadden een goed gesprek gehad dat het gewoon niet goed ging maar we nu weer lekker verder konden. Bij aanmelding moet je het geld betalen, dit heb ik toen naar haar overgemaakt. Toen liet zij afgelopen maandag weten dat ze het toch niet zo ziet zitten en ben ik nu mijn geld kwijt omdat zij heeft aangeven mij er niet meer bij te willen. Ik heb nooit eerder gehoord dat ze me weg wilde hebben, anders had ik ook nooit betaald. Het kwam onverwachts, was er dan ook erg kapot van en dat heeft ze gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:18 



 
Profiel   

Ga nog eens face to face het gesprek aan en leg rustig uit wat je dwars zit.
Ik denk dat je dan de meeste kans hebt dat je je geld terug krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:36 



 
Profiel   

In principe heb jij denk ik recht op je geld terug

Maar mag ik vragen hoe oud jullie zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:42 



 
Profiel   

Je hebt gewoon recht op je geld terug.
Je hebt voor iets betaald wat zij niet kan/wil leveren. Zou lekker zijn, als het hele kamp niet doorgaat dat ze dan van iedereen het geld in haar zak houdt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:43 



 
Profiel   

trustHim schreef
In principe heb jij denk ik recht op je geld terug

Maar mag ik vragen hoe oud jullie zijn


Ik ben 19. Ik studeer nog gewoon en werk maar 1 dag in de week. Die 75,- is voor mij dus best veel… Zij is zelf hmm misschien rond de 40. Ze heeft een kleinschalig bedrijf van 3 paarden waar ze ritten begeleid en die paarden verzorgde ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:46 



 
Profiel   

Wijsje schreef
Je hebt gewoon recht op je geld terug.
Je hebt voor iets betaald wat zij niet kan/wil leveren. Zou lekker zijn, als het hele kamp niet doorgaat dat ze dan van iedereen het geld in haar zak houdt!


Precies dit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 08:46 



 
Profiel   

Ik zou me er nog iets kunnen voorstellen als jij ervan had afgezien je had moeten betalen, maar omdat zij nu aangeeft je liever niet mee te hebben moet ze gewoon het geld terug geven. Je moet nu voor een dienst betalen die je, door haar schuld, niet kan afnemen. Dat klopt niet.

Haar keuze dat je niet mee mag, maar dan ook netjes jou je geld teruggeven.

Wat geeft ze als reden om je niet terug te betalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:03 



 
Profiel   

Ik zou een aangetekende brief sturen. Lijkt mij de enige optie als pratend niet is gelukt en escaleert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:06 



 
Profiel   

dheemskerk24 schreef
Muronia schreef
Ik weet niet.. ik mis de andere kant van dit verhaal. Ik vraag me af wat er is gebeurd waardoor je in eerste instantie bent weg gestuurd. Misschien is je wel heel duidelijk gemaakt dat je niet meer welkom was en probeerde je het langs deze weg alsnog. Ik vind wel dat je je geld terug zou moeten krijgen, maar de reden waarom ze zo reageren kan daarmee te maken hebben (denken ze misschien nog geld van jou tegoed te hebben ergens voor?). Ik bedoel het zeker niet vervelend, maar ik vind het te éenzijdig zo om er iets over te kunnen zeggen.


Ik had echt een enorm goede band met de eigenaar, ze heeft nogsteeds vertelt dat ze dol op me is. Ze wilt het zelfs nog een keer proberen na de vakantie.. Ze werd opeens mijn stage begeleider en mijn hobby werd opeens een verplichting en dat vond ik moeilijk. Dus ik raakte na een tijdje ongemotiveerd. Maar we hadden een goed gesprek gehad dat het gewoon niet goed ging maar we nu weer lekker verder konden. Bij aanmelding moet je het geld betalen, dit heb ik toen naar haar overgemaakt. Toen liet zij afgelopen maandag weten dat ze het toch niet zo ziet zitten en ben ik nu mijn geld kwijt omdat zij heeft aangeven mij er niet meer bij te willen. Ik heb nooit eerder gehoord dat ze me weg wilde hebben, anders had ik ook nooit betaald. Het kwam onverwachts, was er dan ook erg kapot van en dat heeft ze gezien


Daar komt al een deel van het andere verhaal: je hobby werd een verplichting en dat vond je niet meer leuk, je egt zelfs dat je gedemotiveerd raakte. Ik denk dat je daar ergens in de fout bent gegaan en dat het daarom fout is gelopen tussen jou en de eigenaresse.

Iedereen die nu zomaar roept "je hebt recht op je geld terug:, dat weet je helemaal niet. Er kan wel een voorwaarde zijn dat je je aanbetaling niet terugkrijgt. We weten niet wat er is gebeurt, maar iedereen staat achter TS. TS, ik denk dat je even eerlijk naar jezelf moet zijn wat er fout is gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:10 



 
Profiel   

ingvdh schreef
Ik zou me er nog iets kunnen voorstellen als jij ervan had afgezien je had moeten betalen, maar omdat zij nu aangeeft je liever niet mee te hebben moet ze gewoon het geld terug geven. Je moet nu voor een dienst betalen die je, door haar schuld, niet kan afnemen. Dat klopt niet.

Haar keuze dat je niet mee mag, maar dan ook netjes jou je geld teruggeven.

Wat geeft ze als reden om je niet terug te betalen?


‘als je aanmeld moet je het inschrijf geld voldoen’ Haar woorden. En dat ben ik nu gewoon kwijt en als ik vraag of ik het terug krijg, krijg ik steeds hetzelfde berichtje

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:17 



 
Profiel   

[/quote]

Daar komt al een deel van het andere verhaal: je hobby werd een verplichting en dat vond je niet meer leuk, je egt zelfs dat je gedemotiveerd raakte. Ik denk dat je daar ergens in de fout bent gegaan en dat het daarom fout is gelopen tussen jou en de eigenaresse.

Iedereen die nu zomaar roept "je hebt recht op je geld terug:, dat weet je helemaal niet. Er kan wel een voorwaarde zijn dat je je aanbetaling niet terugkrijgt. We weten niet wat er is gebeurt, maar iedereen staat achter TS. TS, ik denk dat je even eerlijk naar jezelf moet zijn wat er fout is gegaan.[/quote]


Daar heb je inderdaad gelijk in, ik raakte ongemotiveerd als stagaire. Ik heb dit ook toegegeven en vertelt dat ik het jammer vond hoe het was gegaan. We hebben een gesprek gehad, waar ze ook alles heeft ondertekend. Het afgesloten, knuffel gegeven en weer naar huis gegaan, alweer doorgegeven wanneer ik er was aankomende week en hier gewoon reactie op gehad. En na het weekend liet ze weten dat die stage periode haar toch niet lekker zat. Ik zag dit ook niet aankomen. Ik heb niks op papier staan dat ik me geld niet terug krijg bij annuleren. In mijn ogen zegt zij mij af en betaal ik nu voor een dienst die zij mij niet kan leveren. Ongeacht hoe onze band was

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:21 



 
Profiel   

*sprry onze post kruisten elkaar* Maar wat is er nu precies gebeurt? Want daar maak je je in een paar regeltjes vanaf. Het viel tegen, je was niet meer gemotiveerd. Wie weet heeft de eigenaresse wel schade geleden door jouw houding en ziet ze het indd niet meer zitten om met jou een weekend door te brengen. Pas als je vertelt wat er speelt, kan er ook zinnig advies worden gegeven.


Laatst bijgewerkt door chevax op 15-07-21 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:21 



 
Profiel   

Ik lees nergens dat je het geld hebt terug gevraagd? Wat zei ze daarop?

Want zij annuleert, dus dan heb je recht op je geld terug. Recht hebben en recht krijgen is helaas niet altijd gelijk. Maar ik zou eerst eens in gesprek gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:22 



 
Profiel   

Lieke schreef
Ik lees nergens dat je het geld hebt terug gevraagd? Wat zei ze daarop?

Want zij annuleert, dus dan heb je recht op je geld terug. Recht hebben en recht krijgen is helaas niet altijd gelijk. Maar ik zou eerst eens in gesprek gaan.


‘Zoals overal staat aangegeven ben je door je in te schrijven verplicht het inschrijf te voldoen. Zo zat ze ook 4 maanden al in de groepsapp en hield ze een plek voor een ander bezet’

gekopieerd van whatsapp, dit was haar reden. Terwijl zij canceld mij…

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:24 



 
Profiel   

Ze moet je geld teruggeven als zij jou na de aanbetaling de toegang ontzegt. Maar er lijkt wel belangrijke informatie te missen in je verhaal. Jullie waren 'dol op elkaar', maar er is van alles misgegaan en ze heeft je eruit gegooid? Dat rijmt niet met elkaar.

Hoe oud ben je? Heb je ouders die je kunnen helpen om het geld terug te krijgen? Anders kan het juridisch loket je misschien helpen met de te volgen stappen en/of een voorbeeldbrief. Een officieel uitziende brief maakt misschien wat meer indruk dan dat ge-app.

https://www.rechtstelefoon.nl/juridisch ... WAEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:24 



 
Profiel   

chevax schreef
*sprry onze post kruisten elkaar* Maar wat is er nu precies gebeurt? Want daar maak je je in een paar regeltjes vanaf. Het viel tegen, je was niet meer gemotiveerd. Wie weet heeft de eigenaresse wel schade geleden door jouw houding en ziet ze het indd niet meer zitten om met jou een weekend door te brengen. Pas als je vertelt wat er speelt, kan er ook zinnig advies worden gegeven.


Zo kan je het zeggen ja. Maar hoe dan ook heb ik betaald voor een dienst die zij mij niet meer kan leveren omdat zij mij er niet meer bij wou hebben, ik wou gewoon gaan hoor… Dus ik vind dat ik het dan moet terug krijgen ongeacht de reden waarom ze me er niet meer bij wil hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:27 



 
Profiel   

Je bent ergens als stagiaire gaan werken en kreeg een relatie met 'de baas'. Interpreteer ik dat goed?
Dat je dan stopt als stagiaire is werktechnisch gezien niet onverstandig, relaties met werkgevers zijn niet handig.

Relatie is een knipperlichtrelatie, toen het weer aan was, heb je dat ruiterkamp geboekt.

Ex-werkgever/ruiterkamporganisator is ondertussen op haar initiatief ook weer ex-vriendin en wil daarom jou niet op ruiterkamp mee. Kan ik inkomen.

Zakelijk gezien moet ze je terugbetalen, relationeel gezien lijkt me dat eigenlijk ook de snelste manier om van je af te komen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 09:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen