Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar spullen paard verzekeren

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik lees dat er momenteel in mijn omgeving opvallend veel inbraken zijn op stallen en dat alles wordt leeggeroofd. Helaas ook echt verhalen uit eerste hand en zeker niet enkel via via. Nu wil ik graag mijn spullen voor m’n paard verzekeren mocht er zoiets gebeuren.

Ik kwam de buiten de deur verzekering tegen van oa Interpolis en FBTO maar die verzekeren niet als spullen langer dan een dag in een openbare ruimte liggen (kast op manege werd ook expliciet genoemd). Zag wel iets van Centraal Beheer maar dan zal ik een inboedelverzekering plus extra verzekering voor spullen buitenshuis moeten afsluiten want die doet geen losse.

Hebben jullie je spullen buitenshuis verzekerd, ik doel dan echt op de spullen voor je paard, en zo ja waar? Zadel en harnachement verzekering ken ik maar die keren echt weinig uit, daar heb ik niet zo veel aan := Momenteel ben ik bij Aegon verzekerd voor enkel inboedel (niet allrisk), ga morgen even bellen om te kijken wat daar de mogelijkheden zijn. Word niet veel wijzer van hun site.

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 23:02 



 
Profiel   

Ik heb het gewoon onder gebracht bij mijn inboedelverzekering. Heb een lijst moeten aanleveren van wat er in mijn kast ligt met de prijzen. Volgens mij is het verzekerd voor 3000euro. Daar kom ik best een eind mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 23:49 



 
Profiel   

Bedankt voor je reactie. Waar ben je verzekerd? Ik heb zojuist met mijn eigen verzekeraar gebeld en het valt niet onder onze allrisk verzekering, plus dat een aanvullende verzekering voor een dergelijke situatie bij hen niet bestaat. Dus ik zoek nog even verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 08:11 



 
Profiel   

Wij zitten bij de VVAA, hebben het nagevraagd en onze spullen zijn ook buitenshuis verzekerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 08:12 



 
Profiel   

Ik heb het ook gewoon verzekerd onder de inboedelverzekering met de vermelding sportuitrusting op een andere locatie. Was hier geen enkel probleem. Betaal geloof ik 30,- per jaar ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 08:13 



 
Profiel   

Upendo, heb jij dan ook de speciale buitenshuis dekking afgesloten? Ik zit even op de site te kijken nl.

Dat klinkt goed pluisje88, weet jij waar je bent aangesloten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 08:17 



 
Profiel   

Bij ons zijn de spullen die op stal liggen ook verzekerd.
Wij hebben alleen een verzekeringsmannentje die het allemaal regelt, dus kan je helaas niet helpen met het hoe, wat, waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 08:37 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik heb het ook gewoon verzekerd onder de inboedelverzekering met de vermelding sportuitrusting op een andere locatie. Was hier geen enkel probleem. Betaal geloof ik 30,- per jaar ofzo


Zo hebben wij dit ook inderdaad. Moest alleen de locatie van de sportuitrusting doorgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 08:38 



 
Profiel   

ilaan schreef
pluisje88 schreef
Ik heb het ook gewoon verzekerd onder de inboedelverzekering met de vermelding sportuitrusting op een andere locatie. Was hier geen enkel probleem. Betaal geloof ik 30,- per jaar ofzo


Zo hebben wij dit ook inderdaad. Moest alleen de locatie van de sportuitrusting doorgeven.


Ik ook idd. Adres van de stal
Staat in de polis. Gewoon bij onze verzekering (owm aalten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 08:49 



 
Profiel   

beegee schreef
Upendo, heb jij dan ook de speciale buitenshuis dekking afgesloten? Ik zit even op de site te kijken nl.

Dat klinkt goed pluisje88, weet jij waar je bent aangesloten?

Ja! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 11:43 



 
Profiel   

Heel eerlijk nee,niet verzekerd en dat is een bewuste keuze

want als je de premie in de loop der jaren optelt betaal je het zelf...dan kan ik beter zelf sparen voor als ik pech heb ...brand, diefstal, breuk.

En ja dan gaat het best om heel wat marathonwagen, antiek rijtuig, antieke werktuigen, tuigen, garelen sulky, voltigesingels, zadels. echt dat kan bij ons wel onder de inboedel omdat het op eigen erf is, de antieke waardevolle spullen staan op de bedrijfsverzekering mee.
Maar natuurlijk krijg je dan slechts de dag waarde, tja het is niet anders .Anders ben ik elk jaar een bak verzekeringsgeld kwijt terwijl dat nu al 20 jaar goed gaat de spullen zijn ondertussen al lang afgeschreven van boekwaarde!.

Dus hier een bewuste keuze voor een beperkte vergoeding, Ook toen ik nog op stal elders stond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 12:08 



 
Profiel   

Ik heb jaren de sportuitrusting verzekering van de Europeesche gehad. Maar inmiddels al een aantal jaar geleden overgestapt naar CB en daar inderdaad een buitenhuisdekking op de inboedelverzekering. Voor zover ik kon nagaan de goedkoopste mogelijkheid en een fatsoenlijke dekking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 12:11 



 
Profiel   

Klopt Kwita, maar ik heb mijn paard pas een jaar en vrijwel alle spullen zijn nieuw. Ben van plan weer een ander nieuw zadel te lopen en ik durf het risico gewoon niet echt te lopen gezien alle gebeurtenissen afgelopen weken hier in de omgeving. Zou natuurlijk anders zijn als ik spullen van bijv 3/4/5 jaar oud hè. Maar dat is dus op dit moment niet aan de orde… Wel bedankt voor je reactie!

En de rest ook bedankt! Ik neig nu naar centraal beheer maar ga ze nog even bellen voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 12:39 



 
Profiel   

Ik heb toendertijd mijn zadel etc meeverzekerd bij mijn paardenverzekering. kostte me een paar euro's extra per maand, maar toen er werd ingebroken en alles gejat werd, was ik er toch wel heel erg blij mee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 12:42 



 
Profiel   

Ik heb destijds een speciale verzekering afgesloten voor mijn zadel (€3000) en hoofdstel (€500).
Met merk, foto's , bonnen etc erbij. De rest maakte me niks uit als het gestolen werd maar mijn westernzadel / hoofdstel waren me toch echt te duur...Na 10 jaar opgezegd....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 15:25 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd in welke omgeving jij zit. En met alles leeggeroofd bedoel je dat ze niet alleen zadels pakken, maar gewoon alles uit de kasten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 15:30 



 
Profiel   

Ondanks dat je spullen zoals zadel verzekerd hebt is het wel zaak om de kleine lettertjes goed na te pluizen. Je zal niet de eerste zijn die denkt goed verzekerd te zijn en dan komt de aap uit de mouw, de kast was niet op slot bvb .

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 15:34 



 
Profiel   

bigone, je hebt gelijk daarin!! juist met je "gewone" inboedel gaat het vaak mis om dat deze spullen niet thuis liggen. Zadelkamers gaan vaak niet op slot ( terwijl je kast dat wel is) of je moet een extra slot om je zadel ín je kast....
De kasten op de stal waar ik vroeger stond zijn zelfs met een laser beveiligd nu, zodra er 1 opengaat wanneer het alarm erop staat gaat ie af.... moest ook van de verzekeringen na 2x een diefstal.
Daarom heb ik het helemaal apart laten doen, een verzekering alleen voor zadel/hoofdstel destijds bij de Hippozorg , geen idee of dat bedrijf nog bestaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 07:13 



 
Profiel   

Hoi allemaal even een recente aanvulling: centraal beheer dekt allleen zadel als je bv tussen rijden door koffie drinkt ofzo. Niet(meer)als je zadel uit kast gestolen wordt op stal! Dit is specifiek benoemt aan de telefoon gisteren nadat er een uitgebreid teamoverleg over gevoerd is nav vele zadeldiefstallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 11:15 



 
Profiel   

Mijn zadel is vorige week gestolen :(
Nu hebben wij een inboedelverzekering met buitenshuis clausule bij SNS, al jaren, maar evengoed is het de vraag of de schade wordt vergoed, omdat gestolen zadels bijna niet voorkomen bij SNS, alles moet daardoor langs de acceptatie afdeling. En dat kan nu 20-25 werkdagen (!) duren.

Nu verwacht ik dat ze de komende tijd wel meer schades mbt zadels zullen krijgen daar, aangezien de zadeldieven gewoon door lijken te gaan met hun “werk”

Stalgenootje, die ook 1 zadel kwijt is, heeft van Centraal Beheer te horen gekregen dat de buitenshuis clausule nu nog wel zadels vergoed, maar dat dat kan veranderen als er veel zadels gestolen blijven worden %)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-22 21:32 



 
Profiel   

Stom eigenlijk zeg.... Elektrische fietsen worden toch ook te pas en onpas gestolen, of gereedschap. Of moet dat ook allemaal met een aanvullende worden gedaan omdat het veel voorkomt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 08:02 



 
Profiel   

Vind ik ook.
Een laptop die in de trein is vergeten (zelfs door een kind <28 jaar) wordt wel vergoed vanuit de buitenshuis clausule, is mij uitgelegd bij het afsluiten van die clausule. We hebben daarnaast een tijdje een opslagruimte gehuurd vanwege onze verhuizing en alles dat daarin lag was daarmee automatisch tot €5000 verzekerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 08:14 



 
Profiel   

Ik had Unive daarover gebeld 2 jaar geleden, koste voor hun wat uitzoekwerk waar het onder viel maar mijn zadel en trailer waren toen apart verzekerd + bedragen van aanschaf en adres van locatie. Trailer moest wel met een trailer slot staan en zadel achter slot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 08:21 



 
Profiel   

Ook mijn spullen verzekerd via de inboedelverzekering met een schriftelijke aanvulling van de spullen op stal en de geschatte waarde met het staladres. Voorwaarde is dat alles achter slot en grendel ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 09:26 



 
Profiel   

Toevallig ben ik zoekende naar de (on)mogelijkheden van verzekeren.
Bij Xcellent horse insurance staat dit:
Artikel 4 Aanvullende uitsluitingen
Voor vergoeding komt niet in aanmerking schade:
b. ontstaan door het niet nemen van beveiligingsmaatregelen.

Maar er staat niet specifiek bij wat voor slot oid ze goedkeuren. Of te wel: alles kunnen ze afkeuren.

Weet iemand of zadels in de trailer (nieuwe Bockmann met zadelkamer) te verzekeren zijn?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-22 15:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen