Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Met trailer door rood verkeerslicht

 
Profiel   

ZzzeiN schreef
Een flitspaal flitst toch altijd pas enkele seconden nadat het licht op rood staat? Ik dacht 3 seconden. Misschien heb je daardoor net mazzel

bij ons ging de auto door oranje en de trailer door rood en toch een vette boete.

Daar moet je op anticiperen word er gewoon gezegd.

Hier op de 80km weg, moet je bij de verkeerslichten naar 50. En doe het maar, want hij flitst ook op die 50....
Zit ook nog een drempel voor het verkeerslicht, dus met een trailer moet je nog langzamer gaan rijden, anders klettert je paard op onderuit.
Om vervolgens als je net over die drempel komt, een oranje licht te krijgen en het geheel met een trailer niet meer tot stilstand kan krijgen, omdat je een duw van die drempel na krijgt.

Daar is over nagedacht denk ik dan maar.

En aanvechten heeft geen zin. Moet je nog maar langzamer aan komen rijden.
Mijn man ging met 40km het licht onderdoor.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 13:50 



 
Profiel   

Heb je al een bekeuring binnen TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 14:46 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Heb je al een bekeuring binnen TS?


Nee, wonderbaarlijk genoeg nog niet. Dus ik blijf duimen dat ik er goed mee weg kom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 20:16 



 
Profiel   

996981 schreef
Polly schreef
ik heb het ook eens gehad, echter ging de auto voor mij wel vol op de rem en had ik weinig keuze om ook te remmen, hoop kabaal in de kar en later bleek een van de beesten onderuit te liggen (bij de eerste gelegenheid na het verkeerslicht gestopt).

Beter kan je gewoon met 70 doorrijden ipv afremmen, als hij dan op oranje springt op een punt waar je redelijkerwijs niet meer kan remmen haal je het vaak nog wel zonder dat je door rood reed, juist door je lage snelheid kon je het nu niet halen. Nog langzamer rijden heeft echt geen zin.
Zuur maar het is niet anders, bezwaar heeft geen zin in deze.

Ik snap inderdaad ook niet zo goed te waarom je zou remmen als het licht groen is inderdaad mis je dan juist vaart. Dus óf doorrijden (en eerder gas bijgeven) óf remmen met de intentie echt tot stilstand te komen.


Ik denk meer dat TS afremmen bedoeld in dat ze het gaspedaal losgelaten of teruggeschakeld heeft (remmen op de motor). Zeker als je een route goed kent, kun je ongeveer inschatten hoe lang een bepaald stoplicht op groen blijft staan afhankelijk van de drukte op het kruispunt/in het verkeer.

Ik merk het ook wel wanneer ik een verkeerslicht in de verte al op groen zie staan en wachtend verkeer aan de andere zijden, dan verwacht ik dat ik waarschijnlijk moet stoppen en laat ik het gas al los, vaak schakel ik terug zodat de auto al terug komt op de motor. Ik hoop altijd dat het dan oranje wordt voordat ik in de buurt ben, maar ja, soms blijft die toch groen en op een gegeven moment moet je toch de keuze maken om door te rijden en geef je weer extra gas bij. Regelmatig schiet het licht dan net op dat moment op oranje. Tot nog toe zijn mijn inschattingen niet zo slecht geweest dat ik een bekeuring in de bus heb gekregen. Toch heb ik liever een bekeuring dan flink moeten remmen op het laatste moment.

Nou heb ik nog geluk dat mijn ruin een autist is en door het voorraam van de trailer (Ifor) mijn middelste remlicht in de gaten houdt. Zodra ik de rem ook maar iets intrap, voel ik hem gelijk een stap zetten, dus wanneer ik rem, dan heb ik verder geen gestuiter. Ik waarschuw hem ook vaak als ik twijfel of dat ik moet gaan remmen door even de rem lichtjes in te trappen zodat het remlicht even gaat branden. Zelfs bij dan toch even iets wat flinker moeten remmen, staat hij stevig genoeg. Mijn jonge merrie is helaas niet zo slim, dus bij haar kies ik vaak om door te rijden bij oranje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 00:04 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ja ook gehad.
Helaas, bezwaar heeft geen nut.
Dan moet je blijkbaar maar het verkeer ernstig belemmeren en 25 gaan rijden, want hun uitleg is dat je altijd moet kunnen stoppen.

Wat een onzin. Alsof door rood rijden onontkoombaar is. Als je zó rijd dat je niet kunt vermijden door rood te rijden, dan moet je eens ernstig je (blijkbaar bloedlinke) rijstijl herzien....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 00:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen