Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met trailer door rood verkeerslicht

 
Profiel   

Afgelopen donderdag reed ik met mijn paard op de trailer op de ringweg waar je 70km/u mag en waar heel veel verkeerslichten staan. Ik woon mijn hele leven al in deze buurt, dus ik weet dat er bij 1 verkeerslicht een flitspaal staat.

Nu stond het licht (met de flitser) al een tijd op groen, dus ik hield er al rekening mee dat hij op rood zou springen. Gas los, inmiddels met 50 km/u richting het verkeerslicht, langzamer was ook geen optie, want hij stond nog steeds op groen. Je raad het al, ik ben er bijna... ORANJE. Ik was inmiddels zo dicht genaderd dat remmen geen optie meer was, maar met mijn 50 km/u was ik ook net niet op tijd door oranje. Ik zag het licht nog net verspringen.

Nu mijn vraag.. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en bezwaar aangetekend tegen de bekeuring? Hoe is dit afgelopen.

Even voor de duidelijkheid:
Ik wist dat er een flitspaal stond, ik heb er bewust voor gekozen liever een boete te krijgen, dan met mijn paard op de trailer vol in de remmen te gaan. Ik ga dus ook niet kinderachtig doen, als ik de boete moet betalen, betaal ik hem. Maar ik schat graag mijn kansen in om die €250,- op mijn bankrekening te houden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:03 



 
Profiel   

Weet je zeker dat je geflitst bent ?
Hier bij ons in BE werken die flitspalen de helft van de tijd niet :D

Ik wil niet weten hoe dikwijls ik vroeger met de trailer door oranje gereden ben :=
Nooit wat van gehoord, maar ik heb ook geen idee waar flitspalen staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:05 



 
Profiel   

Ik ken iemand die bezwaar heeft aangetekend in eenzelfde situatie. Zij had er geen succes mee... Maar wie weet heb jij een beter persoon voor je. Bezwaar aantekenen kost niets, dus ik zou het gewoon proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:07 



 
Profiel   

Hier ook gehad. Keuze tussen hard remmen en doorrijden en helaas een fikse rood licht boete.
Niks tegen te doen, kan je niet tegen in bezwaar gaan. Geen nut. Dan zeggen ze dat je daar op had moeten anticiperen. Door rood is door rood en dus een gevaar voor de verkeersveiligheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:09 



 
Profiel   

Ik geef t ook weinig kans. Ik heb bij een transportbedrijf gewerkt waarbij de baas soms de boetes voor de chauffeurs betaalde. Ze reden dan met dusdanig lange combinaties dat de chauffeur nog groen had of t licht net op oranje zag springen en de achterkant van de combinatie door rood reed. In die gevallen echt niets aan te doen dus maar moet ook altijd gewoon betaald worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:12 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Weet je zeker dat je geflitst bent ?
Hier bij ons in BE werken die flitspalen de helft van de tijd niet :D

Ik wil niet weten hoe dikwijls ik vroeger met de trailer door oranje gereden ben :=
Nooit wat van gehoord, maar ik heb ook geen idee waar flitspalen staan.


Ik heb hem niet zien flitsen, dus er is inderdaad een kans dat ik me voor niets druk maak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:12 



 
Profiel   

Ik heb me dat ook regelmatig afgevraagd. Soms reed ik dan zelfs als een slak naar het verkeerslicht in de hoop dat deze op rood zou springen. Ik ben volgens mij daadwerkelijk 1 X door rood gereden maar daar stond geen fiitspaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:13 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Hier ook gehad. Keuze tussen hard remmen en doorrijden en helaas een fikse rood licht boete.
Niks tegen te doen, kan je niet tegen in bezwaar gaan. Geen nut. Dan zeggen ze dat je daar op had moeten anticiperen. Door rood is door rood en dus een gevaar voor de verkeersveiligheid.


Ja, dat stukje anticiperen vind ik dus het discussiepunt. Ik anticipeerde op de situatie door al flink terug te gaan in snelheid. Nog langzamer was ook niet verantwoord.
Maar ik schat mijn kansen ook klein in, ook al vind ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:16 



 
Profiel   

Uppojono schreef
Ik heb hem niet zien flitsen, dus er is inderdaad een kans dat ik me voor niets druk maak.


Vaste flitspalen flitsen tegenwoordig niet meer (en zeker niet bij daglicht) dus dat zegt niet zoveel helaas. Is allemaal digitale techniek geworden met veel hogere ISO's dan je vroeger met film had.

Ik denk dat je weinig kans maakt, tenzij bij controle blijkt dat het licht te kort op oranje staat om er heelhuids doorheen te komen met een combinatie. Maar als je het licht zelf nog hebt zien verspringen geef ik je daar ook weinig kans op, want dan was het echt al donkeroranje toen je met de neus van je auto over de streep ging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:17 



 
Profiel   

moi22 schreef
Ik geef t ook weinig kans. Ik heb bij een transportbedrijf gewerkt waarbij de baas soms de boetes voor de chauffeurs betaalde. Ze reden dan met dusdanig lange combinaties dat de chauffeur nog groen had of t licht net op oranje zag springen en de achterkant van de combinatie door rood reed. In die gevallen echt niets aan te doen dus maar moet ook altijd gewoon betaald worden.


Ja, vervelend zeg! Lijkt me ook heel lastig in te schatten voor vrachtwagenchauffeurs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:18 



 
Profiel   

Ja ook gehad.
Helaas, bezwaar heeft geen nut.
Dan moet je blijkbaar maar het verkeer ernstig belemmeren en 25 gaan rijden, want hun uitleg is dat je altijd moet kunnen stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:18 



 
Profiel   

Oh enorm vervelend die momenten! Ik heb het ook een keer gehad. Ik reed met de auto door oranje, en was al voorbij de ‘lus’ toen ik het nog net rood zag worden. Trailer moet in mijn beleving over de lus zijn gereden toen het rood was. Heb nooit een boete ontvangen. Zo te lezen hierboven heb ik dan ontzettend mazzel gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:18 



 
Profiel   

Dat verkeerslicht staat daar niet om je te pesten he. Het dient een doel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:21 



 
Profiel   

Inderdaad heb je toch nog te hard gereden met 50 en trailer bij een naderend verkeerslicht. Want dat was dus te hard om nog op tijd veilig te remmen. Beter rij je gewoon een stuk langzamer zodat je ook gewoon direct kunt remmen! En ja, jammer dat je het verkeer dan ophoudt, maar ja ik denk dan maar zo, zij gaan niet jouw bekeuring betalen als jij door rood rijdt!
Dus een dure les..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:24 



 
Profiel   

Uppojono schreef
Afgelopen donderdag reed ik met mijn paard op de trailer op de ringweg waar je 70km/u mag en waar heel veel verkeerslichten staan. Ik woon mijn hele leven al in deze buurt, dus ik weet dat er bij 1 verkeerslicht een flitspaal staat.

Nu stond het licht (met de flitser) al een tijd op groen, dus ik hield er al rekening mee dat hij op rood zou springen. Gas los, inmiddels met 50 km/u richting het verkeerslicht, langzamer was ook geen optie, want hij stond nog steeds op groen. Je raad het al, ik ben er bijna... ORANJE. Ik was inmiddels zo dicht genaderd dat remmen geen optie meer was, maar met mijn 50 km/u was ik ook net niet op tijd door oranje. Ik zag het licht nog net verspringen.

Nu mijn vraag.. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en bezwaar aangetekend tegen de bekeuring? Hoe is dit afgelopen.

Even voor de duidelijkheid:
Ik wist dat er een flitspaal stond, ik heb er bewust voor gekozen liever een boete te krijgen, dan met mijn paard op de trailer vol in de remmen te gaan. Ik ga dus ook niet kinderachtig doen, als ik de boete moet betalen, betaal ik hem. Maar ik schat graag mijn kansen in om die €250,- op mijn bankrekening te houden.


Exact de zelfde situatie hier ook gehad, op de N11.

Je mag er 70 voor de verkeerslichten. Ik kom met inmiddels 50 aan want idd licht staat al een tijd op groen. Springt op oranje. Te traag om er vlot door te gaan, te snel om te remmen. Echt kiezen uit twee kwaden vind ik het en iets wat je bijna niet kunt voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:31 



 
Profiel   

Sabri schreef
Inderdaad heb je toch nog te hard gereden met 50 en trailer bij een naderend verkeerslicht. Want dat was dus te hard om nog op tijd veilig te remmen. Beter rij je gewoon een stuk langzamer zodat je ook gewoon direct kunt remmen! En ja, jammer dat je het verkeer dan ophoudt, maar ja ik denk dan maar zo, zij gaan niet jouw bekeuring betalen als jij door rood rijdt!
Dus een dure les..


Helaas heb je dan de verkeershufters die voor je duiken en dan boven op de rem vliegen als het stoplicht op rood gaat, zit je er achterop want de remweg wordt weggenomen. Helaas werkt dat nog langzamer rijden vaak niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:32 



 
Profiel   

Sabri schreef
Inderdaad heb je toch nog te hard gereden met 50 en trailer bij een naderend verkeerslicht. Want dat was dus te hard om nog op tijd veilig te remmen. Beter rij je gewoon een stuk langzamer zodat je ook gewoon direct kunt remmen! En ja, jammer dat je het verkeer dan ophoudt, maar ja ik denk dan maar zo, zij gaan niet jouw bekeuring betalen als jij door rood rijdt!
Dus een dure les..

Het vervelende hiervan is dat ander verkeer je in gaat halen, hun auto voor jou combinatie gooit en dan flink remt voor rood als dat verkeerslicht op rood springt.

Dus om alsnog flink remmen te voorkomen moet je eigenlijk dan wat bijna stapvoets gaan rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:34 



 
Profiel   

ik heb het ook eens gehad, echter ging de auto voor mij wel vol op de rem en had ik weinig keuze om ook te remmen, hoop kabaal in de kar en later bleek een van de beesten onderuit te liggen (bij de eerste gelegenheid na het verkeerslicht gestopt).

Beter kan je gewoon met 70 doorrijden ipv afremmen, als hij dan op oranje springt op een punt waar je redelijkerwijs niet meer kan remmen haal je het vaak nog wel zonder dat je door rood reed, juist door je lage snelheid kon je het nu niet halen. Nog langzamer rijden heeft echt geen zin.
Zuur maar het is niet anders, bezwaar heeft geen zin in deze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:38 



 
Profiel   

Polly schreef
ik heb het ook eens gehad, echter ging de auto voor mij wel vol op de rem en had ik weinig keuze om ook te remmen, hoop kabaal in de kar en later bleek een van de beesten onderuit te liggen (bij de eerste gelegenheid na het verkeerslicht gestopt).

Beter kan je gewoon met 70 doorrijden ipv afremmen, als hij dan op oranje springt op een punt waar je redelijkerwijs niet meer kan remmen haal je het vaak nog wel zonder dat je door rood reed, juist door je lage snelheid kon je het nu niet halen. Nog langzamer rijden heeft echt geen zin.
Zuur maar het is niet anders, bezwaar heeft geen zin in deze.

Ik snap inderdaad ook niet zo goed te waarom je zou remmen als het licht groen is inderdaad mis je dan juist vaart. Dus óf doorrijden (en eerder gas bijgeven) óf remmen met de intentie echt tot stilstand te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:46 



 
Profiel   

Heb wel gehoord dat bezwaar geen zin heeft, je moet dan maar 30/40 tussen de lichten rijden. Heb ooit een bokker gesproken die zelfde is overkomen en geen gelijk kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:58 



 
Profiel   

Uppojono schreef
Suzanne F. schreef
Hier ook gehad. Keuze tussen hard remmen en doorrijden en helaas een fikse rood licht boete.
Niks tegen te doen, kan je niet tegen in bezwaar gaan. Geen nut. Dan zeggen ze dat je daar op had moeten anticiperen. Door rood is door rood en dus een gevaar voor de verkeersveiligheid.


Ja, dat stukje anticiperen vind ik dus het discussiepunt. Ik anticipeerde op de situatie door al flink terug te gaan in snelheid. Nog langzamer was ook niet verantwoord.
Maar ik schat mijn kansen ook klein in, ook al vind ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt :o


Waarom was langzamer rijden onverantwoord?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 10:21 



 
Profiel   

kimmie1 schreef
Sabri schreef
Inderdaad heb je toch nog te hard gereden met 50 en trailer bij een naderend verkeerslicht. Want dat was dus te hard om nog op tijd veilig te remmen. Beter rij je gewoon een stuk langzamer zodat je ook gewoon direct kunt remmen! En ja, jammer dat je het verkeer dan ophoudt, maar ja ik denk dan maar zo, zij gaan niet jouw bekeuring betalen als jij door rood rijdt!
Dus een dure les..


Helaas heb je dan de verkeershufters die voor je duiken en dan boven op de rem vliegen als het stoplicht op rood gaat, zit je er achterop want de remweg wordt weggenomen. Helaas werkt dat nog langzamer rijden vaak niet.


Soms heb je zulke hufters ja, maar 9 van de 10 keer dat ik zulke situaties had kon ik rustig tot stilstand komen voor het rode licht, zonder dat er een malloot voor me vloog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 10:24 



 
Profiel   

Vervelende situatie... Bezwaar indienen kan altijd... uitleg zoals je hierboven gedaan hebt.. misschien heb je geluk... misschien ook niet... ook altijd even de foto opvragen...

Ook daar kunnen fouten inzitten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 10:28 



 
Profiel   

CharleyT schreef
Waarom was langzamer rijden onverantwoord?


Omdat het snelheidsverschil met de andere weggebruikers te groot wordt. Achteropkomend verkeer gaat van 70km/u uit. Ik wil ook niet iemand achterop mijn trailer hebben.

Maar ik denk dat ik met alle antwoorden toch maar de €250,- ga reserveren :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 10:30 



 
Profiel   

CharleyT schreef
Uppojono schreef
Suzanne F. schreef
Hier ook gehad. Keuze tussen hard remmen en doorrijden en helaas een fikse rood licht boete.
Niks tegen te doen, kan je niet tegen in bezwaar gaan. Geen nut. Dan zeggen ze dat je daar op had moeten anticiperen. Door rood is door rood en dus een gevaar voor de verkeersveiligheid.


Ja, dat stukje anticiperen vind ik dus het discussiepunt. Ik anticipeerde op de situatie door al flink terug te gaan in snelheid. Nog langzamer was ook niet verantwoord.
Maar ik schat mijn kansen ook klein in, ook al vind ik dat ik de juiste keuze heb gemaakt :o


Waarom was langzamer rijden onverantwoord?


Omdat niemand verwacht dat je zo gaat trutten op een weg waar je 70 mag, als iemand dat niet verwacht heb je zo een aanrijding en met een beetje pech heb je dan een artikel 5 aan je broek omdat je het verkeer in gevaar brengt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 10:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen