Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Met trailer door rood verkeerslicht

 
Profiel   

Je moet t maar zo zien, je hebt iig de voorpagina gehaald bij de Olympische spelen.
En dat alles door met de trailer te rijden :Y)


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 11:44 



 
Profiel   

Tip voor de volgende keer .
Gewoon met 70 aankomen als hij op orange springt als jij al de 2e pijl gepasseerd bent kun je veilig doorrijden en red je het .
Ben je nog voor de laatste 2 pijlen heb je ruinte genoeg om te remmen .
Daar zijn verkeerslichten ook op afgesteld zodat je als je de juiste snelheid rijd je nooit een noodstop hoeft te maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 11:50 



 
Profiel   

Reed er toevallig een auto achter je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 11:58 



 
Profiel   

Ik snap niet zo goed waarom mensen terug gaan naar 50 ipv doorrijden met 70.

Ik rij zelf altijd de gevraagde snelheid indien dit natuurlijk veilig kan haha.

Maar zo te lezen zijn er best wat me een die al van het gas af gaan bij groen. Is dat zodat je een kortere remweg hebt?

Oprechte vraag hoor, ben zelf nog nooit in de problemen gekomen door de gevraagde snelheid te rijden. Dus vandaar de vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:00 



 
Profiel   

Oh vervelende situatie en zo herkenbaar die afwegingen! Blijft een lastig ding. Ik hoop altijd dat ze dan maar tijdig op oranje springen zodat je zeker weet dat je moet stoppen ipv groen blujven tot laatste moment. Dat laatste Hoop ik dan wel weer met alleen een auto haha.

Zo te lezen heb je weinig kans, maar niet geschoten is altijd mis toch? Voor 250 euro zou ik denk ik wel een poging willen wagen.

Ik hou bij veel stoplichten de zijwegen ook in de gaten. Als het op groen staat en daar komt iemand aan / staat iemand, ga ik uit dat het op rood kan gaan (als het al langer op groen staat) en ga alvast terug in tempo. Is het nog niet zo lang op groen en/of geen verkeer van andere kanten, gas ik door. Maar helaas veel situaties waar dit niet kan of niet werkt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:24 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Ik snap niet zo goed waarom mensen terug gaan naar 50 ipv doorrijden met 70.

Ik rij zelf altijd de gevraagde snelheid indien dit natuurlijk veilig kan haha.

Maar zo te lezen zijn er best wat me een die al van het gas af gaan bij groen. Is dat zodat je een kortere remweg hebt?

Oprechte vraag hoor, ben zelf nog nooit in de problemen gekomen door de gevraagde snelheid te rijden. Dus vandaar de vraag.

Dan is mijn tegenvraag: hoeveel km heb jij met een geladen paardentrailer gereden?

TS: Zolang je niet stil gaat staan op de weg, kan niemand je iets maken, al rijdt je 10km/h.

Ik anticipeer er ook op en de theorie van little_birdy gaat maar deels op als je meer dan 3500kg TMM bij je hebt. Vrachtwagens remmen niet zo hard.
Ik trek de wagen gerust van het gas af, trap de rem zo in dat in ieder geval de remlichten aan gaan en voor de rest zoekt de wereld het maar uit; ik weeg 8 ton leeg, succes met terug koppen }>
(er zijn Bokkers die dat geprobeerd hebben, niet succesvol)

Bij de vrachtwagenlessen werd het er elke keer in geramd: dwing je plek op de weg af!!
Geef in (rij)gedrag en signalen aan bij het overige verkeer wat je gaat doen en DOE DAT OOK!!

Tot slot: als die boete op de mat valt kun je altijd proberen om bezwaar aan te tekenen maar je kansen schat ik laag in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:36 



 
Profiel   

lies_sparkle schreef
Je moet t maar zo zien, je hebt iig de voorpagina gehaald bij de Olympische spelen.
En dat alles door met de trailer te rijden :Y)


[ [url=m/4EtApj.png]Afbeelding[/url] ]


Hahaha, ik zag het. Bijzonder :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:55 



 
Profiel   

Je zou bezwaar aan kunnen tekenen. Ik heb zelf geen trailer rijbewijs maar het lijkt me toch dat je een langere remweg zou hebben en dus op het kruispunt stil zou komen te staan. Dat zou je kunnen gebruiken in je verweer

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 12:58 



 
Profiel   

Ik moet iedere dag een paar x oversteken bij stoplicht om in het bos te wandelen . Ik kijk altijd voor ik druk wat er aan komt. Vrachtwagen en bij trailers wacht ik even zodat ze rustig door kunnen rijden. Ik vond het ook altijd een ramp om met de trailer hard te moeten remmen maar reed wel oplettend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 13:02 



 
Profiel   

Groningen toevallig?

Het is lastig om het goed te doen want wat zijn de omstandigheden?

Ga je langzamer rijden - is het rustig geen enkel probleem.
Is het drukker dan sjezen de auto's om je heen om vervolgens voor jou te gaan rijden en als dan het verkeerslicht verkleurd dan trappen die alsnog op de rem waardoor jou rem afstand ook erg klein wordt.

Geef je te vroeg gas , of is je auto niet zo snel met snelheid opbouwen dan krijg je weer meerdere scenario's...

Er is geen pasklaar antwoord wat op elke situatie correct is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 13:03 



 
Profiel   

Ik had het enkele maanden terug ook met de trailer. Tot op vandaag niks in de bus gekregen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 13:06 



 
Profiel   

Een flitspaal flitst toch altijd pas enkele seconden nadat het licht op rood staat? Ik dacht 3 seconden. Misschien heb je daardoor net mazzel

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 13:31 



 
Profiel   

Ik blijf altijd de normale snelheid rijden en kies voor mezelf een moment uit waarop ik zeg: en nu rem ik niet meer (paniek situaties uitgesloten natuurlijk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 13:36 



 
Profiel   

Ik had het een tijdje terug ook, druk kruispunt, driebaans, met een haakse bocht. Ik moest terug in snelheid en hij stond al een hele tijd op groen. Toch maar (langzaam) doorgereden en toen sprong hij op oranje. Met een schietgebedje doorgereden maar ik denk de trailer door rood. Zat in de rats erover maar heb er niks meer van gehoord. Maar het blijft een ding hoor, ben altijd weer blij als ik het gehad heb en daarna die 85 km. snelweg voor mijn neus heb zonder obstakels...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 13:37 



 
Profiel   

ZzzeiN schreef
Een flitspaal flitst toch altijd pas enkele seconden nadat het licht op rood staat? Ik dacht 3 seconden. Misschien heb je daardoor net mazzel


Hoe kom je hier nou weer bij!? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 15:07 



 
Profiel   

Daan13 schreef
Groningen toevallig?

Het is lastig om het goed te doen want wat zijn de omstandigheden?

Ga je langzamer rijden - is het rustig geen enkel probleem.
Is het drukker dan sjezen de auto's om je heen om vervolgens voor jou te gaan rijden en als dan het verkeerslicht verkleurd dan trappen die alsnog op de rem waardoor jou rem afstand ook erg klein wordt.

Geef je te vroeg gas , of is je auto niet zo snel met snelheid opbouwen dan krijg je weer meerdere scenario's...

Er is geen pasklaar antwoord wat op elke situatie correct is.


Klopt, Groningen-Vinkhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 15:08 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Ik snap niet zo goed waarom mensen terug gaan naar 50 ipv doorrijden met 70.

Ik rij zelf altijd de gevraagde snelheid indien dit natuurlijk veilig kan haha.

Maar zo te lezen zijn er best wat me een die al van het gas af gaan bij groen. Is dat zodat je een kortere remweg hebt?

Oprechte vraag hoor, ben zelf nog nooit in de problemen gekomen door de gevraagde snelheid te rijden. Dus vandaar de vraag.



Meen je dit serieus?
Als ik met 70 met de vrachtauto op een stoplicht afrijd die eventueel rood kan worden.
9 vd 10 x ligt eraan hoeveel im gelad heb kan ik niet normaal remmen..

Als ik met 60-50 op een stoplicht afrijd kan ik nog of gas geven of fatsoenlijk remmen..

Ik vind ts haar keuze goed.
Nadeel, dat ben ik en niet degene die de boetes uitdeeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 15:15 



 
Profiel   

Uppojono schreef
Klopt, Groningen-Vinkhuizen.


Jaa stom ding idd daar :P

Heuvel op.... Lastig soms om in te schatten.

Troost je,ik kwam ooit vanaf de Aduard kant richting Martini en ook redelijk erg door het "donkergroen" gegaan en niks van gehoord.

Geeft je uiteraard geen vrijbrief om het altijd te doen :+

Maar wel een rotstuk om te rijden met trailer want het is er erg druk en veel lichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 15:29 



 
Profiel   

Op een weg waar je 70 mag, is de oranje tijd 4,5 seconden.
Bij 70 rij je 19,4 m/s.. dat is dan 87.5 meter wat je nog kan afleggen in de oranje tijd.

Dus als je binnen die meters voor een groen stoplicht rijdt weet je zeker dat je gewoon door kan rijden met 70 ondanks dat hij daarna op oranje zou springen.

Bezwaar heeft geen zin, ze maken er geen uitzonderingen op; dan zouden heel veel vervoerders een uitzondering kunnen krijgen en wordt het er niet veiliger op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:05 



 
Profiel   

Brainless schreef
Op een weg waar je 70 mag, is de oranje tijd 4,5 seconden.
Bij 70 rij je 19,4 m/s.. dat is dan 87.5 meter wat je nog kan afleggen in de oranje tijd.

Dus als je binnen die meters voor een groen stoplicht rijdt weet je zeker dat je gewoon door kan rijden met 70 ondanks dat hij daarna op oranje zou springen.

Bezwaar heeft geen zin, ze maken er geen uitzonderingen op; dan zouden heel veel vervoerders een uitzondering kunnen krijgen en wordt het er niet veiliger op.

Je berekening klopt wel, maar de praktijk is weerbarstiger. Waar je met een paardentrailer nog een schijn van kans hebt om het te redden met een ervaren paard op de trailer en een chauffeur die snapt wat "aanremmen" betekend; als je 35 ton achter je reet hebt hangen, krijg je je combi niet meer stil.

Je ziet de factor "reactietijd" over het hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:10 



 
Profiel   

Tuurlijk zijn er meer omstandigheden en heb je ook te maken met andere weggebruikers die voor je rijden.

Ik heb ook een x een noodstop moeten maken omdat er een ander voor mij dook en remde voor oranje (prima voor een gewone auto, maar voor een auto met trailer was het best een flinke rem.
Is balen dat ze daar geen rekening mee houden, maar het is wel mijn probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:26 



 
Profiel   

Als ik de trailer er achter heb hangen kan ik echt niet op een 80 km weg stil staan binnen 300 meter zonder dat mijn paard daar last van heeft. En vaak is 300 meter de afstand dat je het stoplicht goed kan zien. Ik rem ook vaak van te voren af zodat ik als het nodig is op tijd kan stoppen. Soms schat je het verkeerd in en rij je toch net door rood. Vind het altijd super moeilijk want je wil dat je paard comfortabel op de trailer staat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:34 



 
Profiel   

Bismarck schreef
Als ik de trailer er achter heb hangen kan ik echt niet op een 80 km weg stil staan binnen 300 meter zonder dat mijn paard daar last van heeft.!

Heb jij meer dan 300 meter nodig als je 80 rijdt?
Dat is meer dan 13 seconden..als je 80 zou rijden.. dus incl vertraging die wel hebt, heb je het wel over 25-30 seconden om stil te staan van 80-0.
Dan kun je gewoon de weg niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:40 



 
Profiel   

Een noodstop kan altijd. Het gaat om hoeveel meter je nodig hebt om zonder dat je paard zich hoeft te verstappen stil staat van 80 naar 0. Ik weet niet hoe jij met je trailer rijdt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:47 



 
Profiel   

Veel, maar als ik gas loslaat en rustig wat bij rem sta ik met gemak binnen 300 meter stil.
Daar hoef ik geeneens "hard" voor te remmen.
Mijn paard hoeft zich echt te verstappen hoor, ook als ik wat meer moet bijremmen.

Hier met de bruggen moet je dat evengoed, want zodra het licht gaat knipperen kun je de brug al amper meer over.
Je kan het niet maken om bij elke brug terug te zakken naar de 30/40 want stel hij gaat open.

Rotondes neem ik wel stapvoets, want in scherpe bochten hebben ze wel meer moeite met hun evenwicht.
Maar rechtuit versnellen en vertragen kan vlotter.

Hoe snel trek jij op dan?
Voeg jij dan ook maar in met 60 op de snelweg?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 16:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen