Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Merrie en veulen 1,5 paards trailer ?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Binnenkort moet ik met mijn merrie naar de kliniek helaas.. er loopt nog een veulen bij die met dag naar de kliniek 4 maanden en 5 dagen oud is. Ik vind dit nog te jong om haar thuis te laten. Zelf heb ik alleen een 1,5 paards trailer, heeft iemand hier misschien ervaringen mee en/of tips?

Alvast bedankt.

Gr Linda.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 15:48 



 
Profiel   

Hoelang ben je met de merrie weg?

Ik ging namelijk gewoon naar de vereniging of wedstrijd met m'n merrie en veulen bleef op stal.

En anders zou ik ergens een 2-paards regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:21 



 
Profiel   

Maximaal 3 dagen… dat vind ik dan wel beetje te lang om alleen te laten helaas :(. 2 paards zou kunnen idd maar onze doorgang van de straat is maar 2,20m. Dilemma….

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:23 



 
Profiel   

2 paards trailer, absoluut zou ik niet over twijfelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:24 



 
Profiel   

Daan13 schreef
2 paards trailer, absoluut zou ik niet over twijfelen.

Jaa idd! Maar doorgang van de straat is maar 2,20 m

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:28 



 
Profiel   

Stukje lopen met merrie en veulen lukt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:29 



 
Profiel   

Paard of pony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:29 



 
Profiel   

Ik heb mijn merrie met haar veulen in de 1,5 paards trailer vervoert en dat ging helemaal perfect. Geen enkel probleem gehad. Nou was mijn veulen 2 maand wel flink aan de maat ) en mijn merrie 1,55.

Merrie stond vast, veulen los ernaast, rekje erachter en ging zonder enig probleem. Zag op de keuring ook meer en deels 1,5 paards trailers met merrie en veulen.


Laatst bijgewerkt door Melvern op 21-08-21 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:33 



 
Profiel   

Sanet schreef
Paard of pony?

Quarter flinke dame van 1,55 ongeveer. Veulen is ook groot voor haar leeftijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:33 



 
Profiel   

Mijn quarter dame ging met haar 5 maanden oude veulen prima in de 1,5 paards hoor. Wel zorgen dat de achterkant dicht kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:41 



 
Profiel   

Quarters staan er niet perse bekend om hun smalle lijf. Ik denk dus dat 1,5 paards misschien wel iets te gezellig gaat zijn voor moeder en kind.
Mijn trailer is idd 2,2m breed, dus dat is wel vervelend. Is er gewoon berm aan de zijkant of …?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:42 



 
Profiel   

Sanet schreef
Quarters staan er niet perse bekend om hun smalle lijf. Ik denk dus dat 1,5 paards misschien wel iets te gezellig gaat zijn voor moeder en kind.
Mijn trailer is idd 2,2m breed, dus dat is wel vervelend. Is er gewoon berm aan de zijkant of …?

Staan 2 huisjes tegen over elkaar daar tussen is het dus 2,20m die geven dan niet echt mee haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:47 



 
Profiel   

Apart vervoeren is geen optie natuurlijk? Eerst moeders en daarna je veulen? Weet niet of je ver weg moet. Dan zou je vast met je veulen kunnen oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:49 



 
Profiel   

Ook wij hadden vroeger een 1,5 - juist om merrie met veulen te kunnen vervoeren. Dat ging altijd prima. Merrie vast en veulen los er naast. Achterkant goed dicht. Nooit problemen gehad...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 16:56 



 
Profiel   

Let wel op hoe breed je 1 1/2 paards is.
Er zit nl best een verschil in binnen ruimte.

Mijn buurmeisje haar trailer is ruimer (breder/hoger/langer) dan de mijne.

Wil je ze in de 1 1/2 paards hebben moet je zeker weten dat je merrie redelijk stil staat.
Ik ben eens meegereden met het vervoer van merrie/veulen, helaas was het veulen gaan liggen (of gevallen.. dat weten wij niet), maar dat was wel het einde van het veulen helaas.
Sindsdien vervoer ik absoluut niets bij elkaar in zonder tussenschot. (uitgezonderd shetjes).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-21 17:09 



 
Profiel   

Ik zou gewoon een 2 paardstrailer regelen. En dat stukje naar de trailer lopen met ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 20:30 



 
Profiel   

Wij vervoeren de merries (KWPN) met veulens altijd in een 1,5 paards trailer. Wel een brede variant (1,40 binnenmaat).
Merrie en veulen staan allebei vast. Laden en direct rijden. Nog nooit gekke dingen meegemaakt op deze manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 20:42 



 
Profiel   

Ja, allemaal leuk, lief en aardig maar ik mis eigenlijk een cruciale vraag: is het veulen gewend om vervoert te worden?

Wij stopten ook 2 IJsco's in een smalle 1,5-paards. Twee tegelijk, aanloopje nemen en doorlopen tot ze erin stonden. Dan konden ze geen kant meer op, stonden klemvast tussen de wanden.
Maar die IJsco's waren dat gewend, zo ging je naar les, dus die maalden er niet om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 06:51 



 
Profiel   

ikke schreef
Ja, allemaal leuk, lief en aardig maar ik mis eigenlijk een cruciale vraag: is het veulen gewend om vervoert te worden?

Wij stopten ook 2 IJsco's in een smalle 1,5-paards. Twee tegelijk, aanloopje nemen en doorlopen tot ze erin stonden. Dan konden ze geen kant meer op, stonden klemvast tussen de wanden.
Maar die IJsco's waren dat gewend, zo ging je naar les, dus die maalden er niet om.


Nee veulen heeft nog nooit een trailer gezien, ga hem wel in de wei zetten dat ze er aan kan wennen. Heb liever dat ze eerst is afgespeend maar goed deze operatie moet helaas gebeuren voor de dat dat ze is afgepeend :(

Stuk lopen is niet te doen, merrie staat altijd in de wei , is een enorme stresskip als ze uit haar comfortzone komt, om dan nog ruim 2 kilometer te lopen zie ik niet zitten. Laden doet ze ook niet altijd in één keer sta je daar op de openbare weg met veulen en merrie stress stress, nee dank je. :P

Maar bedankt allemaal voor jullie reacties :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 16:01 



 
Profiel   

Ik zou het zelf gewoon in een 1,5p trailer doen.
Wel met een rekje achterop dat veulen er achter niet uit kan óf vast zetten als veulen dit gewend is.

Mijn shet en stevige e-pony zet ik ook samen in een 1,5 paard trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 23:45 



 
Profiel   

1.5 paards is toch juist bedoeld voor merrie en veulen? Meende ik tenminste :Y)
Ik had 2 volwassen pony's in een 1.5 trailer. Beide 1.45 hoog. Paste prima
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 05:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen