Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verzekeringen pensionstalhouder

 
Profiel   

Hi bokt,

Ik zit met de volgende vraag (en weet niet zeker of dit het juiste subforum is, dus modjes het mag uiteraard verplaatst worden):

Iemand wil graag een paar boxen bij mij huren (met weidegang, bak en verzorging) om hier voor haar klanten jonge paarden zadelmak te gaan maken. Ik word dan eigenlijk pensionstalhouder, denk ik. Op zich kan dit best maar ik zit een beetje met het aansprakelijkheidsgeheel mocht er iets gebeuren met de paarden, mensen of spullen op mijn terrein. Moet ik me daar speciaal voor verzekeren? Weet iemand hier iets over?

edit± had m´n onderschrift eer aan gedaan :o


Laatst bijgewerkt door irmaz op 29-08-21 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:25 



 
Profiel   

irmaz schreef
Hi bokt,

Ik zit met de volgende vraag (en weet niet zeker of dit het juiste subforum is, dus modjes het mag uiteraard verplaatst worden):

Iemand wil graag een paar boxen bij mij huren (met weidegang, bak en verzorging) om hier voor haar klanten jonge paarden zadelmak te gaan maken. Ik wordt dan eigenlijk pensionstalhouder, denk ik. Op zich kan dit best maar ik zit een beetje met het aansprakelijkheidsgeheel mocht er iets gebeuren met de paarden, mensen of spullen op mijn terrein. Moet ik me daar speciaal voor verzekeren? Weet iemand hier iets over?


Jazeker.. daarvoor heb je een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven voor nodig.
Ik zou even schakelen met je bank/verzekeringsagent voordat je toestemt. Ben te lang uit het vak om te weten aan welke eisen een pensionstal tegenwoordig moet voldoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:39 



 
Profiel   

Je zou eens bij Univé kunnen informeren.
Wij hebben daar een (bedrijfs/agrarische) verzekering lopen, voor het geval de paarden ontsnappen en schade aanrichten bv.
Weet de deals er ook niet van. Maar jezelf informeren bij een verzekeraar kan nooit kwaad!
Ik neem niet aan dat zo’n verzekering verplicht is als jij een paar boxen verhuurd (en geen keurmerk oid hebt), maar wellicht wel verstandig te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 13:17 



 
Profiel   

Dank jullie wel, ik ga daar ook eens mijn licht op steken.
Het gaat in eerste instantie maar om 2 boxen, dus wellicht is het allemaal een beetje overdreven van mij :o . Ik ken de persoon in kwestie en die is best voorzichtig maar het gaat niet om haar eigen paarden maar om jonge paarden van andere mensen en die ken ik niet. Vandaar dat ik me wat zorgen maakte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 14:34 



 
Profiel   

Als iemand als bedrijf zijnde plek bij jouw huurt en alles regelt (mesten enz) ben jij verhuurder en hoef jij geen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering te hebben.
Net als een particulier die zijn schuur verhuurt aan een garage bedrijf.

Verhuur jij alleen boxen + verzorging aan een bedrijf, dan heb je alleen een aansprakelijkheidsverzekering hebben betreffende de verhuur (verzorging).
De aansprakelijkheid van de training en de persoon die dat doet valt onder degene die dat doet.
Zij moet dan wel officieel onder een bedrijf werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 14:43 



 
Profiel   

Brainless schreef
Als iemand als bedrijf zijnde plek bij jouw huurt en alles regelt (mesten enz) ben jij verhuurder en hoef jij geen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering te hebben.
Net als een particulier die zijn schuur verhuurt aan een garage bedrijf.

Verhuur jij alleen boxen + verzorging aan een bedrijf, dan heb je alleen een aansprakelijkheidsverzekering hebben betreffende de verhuur (verzorging).
De aansprakelijkheid van de training en de persoon die dat doet valt onder degene die dat doet.
Zij moet dan wel officieel onder een bedrijf werken.

Ah dank je wel, dat brengt me weer een stapje verder :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 15:23 



 
Profiel   

Als je alleen verhuurt en verder niets, dus niet voeren of binnen en buiten zetten, en het bedrag wat je er voor krijgt is laag, dan is het misschien mee te verzekeren op je avp. Neem even contact op met je tussenpersoon of adviseur. Die kan je vast verder helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 16:04 



 
Profiel   

Brainless schreef
Als iemand als bedrijf zijnde plek bij jouw huurt en alles regelt (mesten enz) ben jij verhuurder en hoef jij geen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering te hebben.
Net als een particulier die zijn schuur verhuurt aan een garage bedrijf.

Verhuur jij alleen boxen + verzorging aan een bedrijf, dan heb je alleen een aansprakelijkheidsverzekering hebben betreffende de verhuur (verzorging).
De aansprakelijkheid van de training en de persoon die dat doet valt onder degene die dat doet.
Zij moet dan wel officieel onder een bedrijf werken.


Idd bij een pensionstal ben je niet verantwoordelijk voor de training maar een paard z’n been breekt omdat hij door BV een veerooster valt weer wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 22:09 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 23:22 



 
Profiel   

Toevallig kwam ik deze blog vanochtend tegen: https://www.agradi.nl/blog-kwpn-voor-wi ... elijkheid/

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 09:08 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Idd bij een pensionstal ben je niet verantwoordelijk voor de training maar een paard z’n been breekt omdat hij door BV een veerooster valt weer wel.

Dit is dus voor mij van toepassing, denk ik. Gelukkig heb ik geen veeroosters maar mijn zorg is wel dat zo'n paard iets raars uithaalt en zichzelf blesseert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:11 



 
Profiel   

irmaz schreef
SjonnieZ schreef
Idd bij een pensionstal ben je niet verantwoordelijk voor de training maar een paard z’n been breekt omdat hij door BV een veerooster valt weer wel.

Dit is dus voor mij van toepassing, denk ik. Gelukkig heb ik geen veeroosters maar mijn zorg is wel dat zo'n paard iets raars uithaalt en zichzelf blesseert.


Was idd maar een voorbeeld maar in de essentie gaat het bij jou om de verhuur van de locatie. Als dat gehuurd wordt door een bedrijf / als daarin bedrijfsmatige activiteiten plaatsvinden dan valt dit niet zonder meer onder jouw aansprakelijkheidsverzekering particulieren.
Jouw verzekeringsagent kan je aangeven of je hiervoor een aparte verzekering nodig hebt of dat een aantekening op jouw particuliere polis volstaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 13:46 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Was idd maar een voorbeeld maar in de essentie gaat het bij jou om de verhuur van de locatie. Als dat gehuurd wordt door een bedrijf / als daarin bedrijfsmatige activiteiten plaatsvinden dan valt dit niet zonder meer onder jouw aansprakelijkheidsverzekering particulieren.
Jouw verzekeringsagent kan je aangeven of je hiervoor een aparte verzekering nodig hebt of dat een aantekening op jouw particuliere polis volstaat

Dan ga ik dat zo bespreken, dank.

Of zou een goede rechtsbijstandverzekering hierin handiger zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 18:11 



 
Profiel   

irmaz schreef
SjonnieZ schreef
Was idd maar een voorbeeld maar in de essentie gaat het bij jou om de verhuur van de locatie. Als dat gehuurd wordt door een bedrijf / als daarin bedrijfsmatige activiteiten plaatsvinden dan valt dit niet zonder meer onder jouw aansprakelijkheidsverzekering particulieren.
Jouw verzekeringsagent kan je aangeven of je hiervoor een aparte verzekering nodig hebt of dat een aantekening op jouw particuliere polis volstaat

Dan ga ik dat zo bespreken, dank.

Of zou een goede rechtsbijstandverzekering hierin handiger zijn?

Een goede rechtsbijstand is altijd nuttig.

Waar je, naast alle bovenstaande adviezen, ook even oog voor moet hebben is een stukje veiligheid.

In detail zal het afhangen van de wijze waarop je het regelt maar iets algemener is het ophangen van een bord waarin je aansprakelijkheid afwijst volstrekte onzin in de context dat je als eigenaar/beheerder wel degelijk je verantwoording hebt voor een veilige locatie.
Als er ongelukken gebeuren die verwijtbaar zijn aan eigenaar/beheerder vanwege onveilige situaties, heb je alsnog een probleem, al hang je 100 borden op.

Als je dus adviezen inwint, wat heel verstandig is, voel ze hier dan ook even over aan de tand. Ook over waar welke grens/verantwoordelijkheid ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 20:30 



 
Profiel   

irmaz schreef
SjonnieZ schreef
Was idd maar een voorbeeld maar in de essentie gaat het bij jou om de verhuur van de locatie. Als dat gehuurd wordt door een bedrijf / als daarin bedrijfsmatige activiteiten plaatsvinden dan valt dit niet zonder meer onder jouw aansprakelijkheidsverzekering particulieren.
Jouw verzekeringsagent kan je aangeven of je hiervoor een aparte verzekering nodig hebt of dat een aantekening op jouw particuliere polis volstaat

Dan ga ik dat zo bespreken, dank.

Of zou een goede rechtsbijstandverzekering hierin handiger zijn?


Een rechtsbijstand verzekering keert geen schade bedrag uit. Deze geeft alleen advies/ondersteuning

Hoe het tegenwoordig staat met de voorwaarden van een rechtsbijstand weet ik niet maar tot 2011 was er op het gebied van verhuur weinig gedekt. Dat moet je dus echt even navragen als je deze naast een avb of aant op jouw aansprakelijkheidsverzekering particulieren wilt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 22:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen