Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Oplossing gezocht, hooinet op voerbak in trailer

 
Profiel   

Ik heb een Hekra trailer (Aangepaste Henra). En heb jullie crea bea tips nodig wat betreft het hooinet :Y)

Het betreft een 1,5 paards trailer. Aluminium met polyester bodem en kap. Ik heb een zadelkamer en dus twee voerbakken in de trailer.

Als ik een hooinet ophang is de beperkte ruimte nog krapper. En het hooinet hangt mijn merrie ook in de weg. :7

Nu bedacht ik mij: kan ik niet een net maken op de voerbak waar ik dan het hooi in kan doen? :)*

En zo ja hoe maak ik dit op een veilige / verantwoorde manier?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 22:56 



 
Profiel   

Waar hang je nu dan het hooinet op? Als je hem helemaal in de punt hangt (aan tralies van raampjes ofzo) dan heb je er toch ook geen last van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 23:43 



 
Profiel   

Ik heb een extra haakje laten maken in mn trailer, leg dan het hooinet in de voerbak en knoop het vast aan dat haakje. Als ik m op zou willen hangen dan hangt ie ook vreselijk in de weg. Deze oplossing werkt prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 06:00 



 
Profiel   

Wij hebben ook haken op de bak bevestigd waar ik het hooinet aan vast kan maken. Hij ligt dus als ware op/in de bak (op de zadelkamer eigenlijk). Die haken hebben we gewoon door de bak heen geboord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 06:05 



 
Profiel   

Ik heb twee kleine gaatjes in de bovenkant van de zadelkamer (de voerkbakken) geboord. Door die gaatjes een touwtje gedaan en aan de uiteinden een musketonhaak. Het hooinet leg ik dus gewoon op de voerbak en klik ik dan vast met die twee musketonhaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 09:16 



 
Profiel   

Bowo schreef
Waar hang je nu dan het hooinet op? Als je hem helemaal in de punt hangt (aan tralies van raampjes ofzo) dan heb je er toch ook geen last van?


Ja zoals jij het omschrijft zo hangt het net nu. Dan kan ik het wel aardig ontwijken maar mijn merrie niet. Ze is niet zo rustig op de trailer

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 16:07 



 
Profiel   

Zeepsop schreef
Ik heb een extra haakje laten maken in mn trailer, leg dan het hooinet in de voerbak en knoop het vast aan dat haakje. Als ik m op zou willen hangen dan hangt ie ook vreselijk in de weg. Deze oplossing werkt prima.


Klinkt goed inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 16:08 



 
Profiel   

Debbie schreef
Wij hebben ook haken op de bak bevestigd waar ik het hooinet aan vast kan maken. Hij ligt dus als ware op/in de bak (op de zadelkamer eigenlijk). Die haken hebben we gewoon door de bak heen geboord.


Ja dit klinkt top!

Ligt het hooinet dan aan 1 kant vast? In de punt zeg maar?

Trekken ze het net dan niet los of omhoog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 16:09 



 
Profiel   

kaatjeJ schreef
Ik heb twee kleine gaatjes in de bovenkant van de zadelkamer (de voerkbakken) geboord. Door die gaatjes een touwtje gedaan en aan de uiteinden een musketonhaak. Het hooinet leg ik dus gewoon op de voerbak en klik ik dan vast met die twee musketonhaken.


Blijft het dan goed genoeg liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 16:10 



 
Profiel   

QueenBeeBee schreef
Debbie schreef
Wij hebben ook haken op de bak bevestigd waar ik het hooinet aan vast kan maken. Hij ligt dus als ware op/in de bak (op de zadelkamer eigenlijk). Die haken hebben we gewoon door de bak heen geboord.


Ja dit klinkt top!

Ligt het hooinet dan aan 1 kant vast? In de punt zeg maar?

Trekken ze het net dan niet los of omhoog?


Hij ligt aan de achterkant met meerdere klippen vast. Lostrekken lukt niet, ze zouden hem een stukje omhoog kunnen duwen maar daar schieten ze weinig mee op en hij blijft vastzitten aan de achterkant..

Hierbij een foto, hoop dat je het wat kunt zien, ze hebben er wat een puinhoop van gemaakt :+

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:56 



 
Profiel   

Ik hang hem aan de tralies van mijn raam en heb in de voorpunt een soort haakje zitten.
Onder aan mijn hooinet zit een musketonhaak en die klik ik daar vast zodat hij als een soort bal hangt en geen boksbal wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 11:07 



 
Profiel   

Debbie schreef
QueenBeeBee schreef


Ja dit klinkt top!

Ligt het hooinet dan aan 1 kant vast? In de punt zeg maar?

Trekken ze het net dan niet los of omhoog?


Hij ligt aan de achterkant met meerdere klippen vast. Lostrekken lukt niet, ze zouden hem een stukje omhoog kunnen duwen maar daar schieten ze weinig mee op en hij blijft vastzitten aan de achterkant..

Hierbij een foto, hoop dat je het wat kunt zien, ze hebben er wat een puinhoop van gemaakt :+

[ [url=m/ggVH4h.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super bedankt voor je foto! Dit is exact wat ik in mijn hoofd heb ja. Top

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 16:26 



 
Profiel   

Mando schreef
Ik hang hem aan de tralies van mijn raam en heb in de voorpunt een soort haakje zitten.
Onder aan mijn hooinet zit een musketonhaak en die klik ik daar vast zodat hij als een soort bal hangt en geen boksbal wordt.


Ik heb nu soort gelijk iets maar ik vind het te onhandig :o :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 16:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen