Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Emigratie Duitsland

 
Profiel   

Ik zit een beetje te twijfelen…

Keuring aanvragen bij het NVWA of niet…wij gaan emigreren naar Duitsland en er gaan 5 pony’s en 1 paard mee….ik vind het zo’n geldklopperij voor zoiets…

Als ik er twee op vakantie mee nam dan deed ik dit nooit….ben ook nooit aangehouden…

Iemand ervaring hiermee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 06:59 



 
Profiel   

Toen wij ( 15 jaar geleden) naar Duitsland verhuisde hebben we inderdaad zo'n NWVA keuring laten doen, dat moest toen omdat de paarden met een transport bedrijf naar ons huis vervoerd werden, maar alle paarden die daarna hierheen gekomen zijn , zijn nooit gekeurd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 08:30 



 
Profiel   

SaskiaE schreef
Ik zit een beetje te twijfelen…

Keuring aanvragen bij het NVWA of niet…wij gaan emigreren naar Duitsland en er gaan 5 pony’s en 1 paard mee….ik vind het zo’n geldklopperij voor zoiets…

Als ik er twee op vakantie mee nam dan deed ik dit nooit….ben ook nooit aangehouden…

Iemand ervaring hiermee?


Ik heb het wel gedaan, maar het ging maar om 1 paardje en met een transportbedrijf. Het kost inderdaad best wat geld en de DA die de keuring deed keek even de stal in en checkte zijn chipnummer, verder niets.
Ik begrijp je afweging dus heel goed, zeker voor 6 dieren en de kans dat je aangehouden wordt is heel klein. Maar goed er zit wel een verschil tussen 1 paardje in een trailer en 6.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 08:42 



 
Profiel   

Ik heb het niet gedaan :o
Paard en pony's ingeladen en gaan.
Ook de paarden die we in de opvolgende jaren kochten (en verkochten) ook niet.

Wel een aantal weken voor vertrek met mijn da er over gehad.
Maar die vond het toen ook een beetje onzinnig. :')
Nou verhuisden wij hemelsbreed naar slechts een km over de grens.
Dus ik durfde de gok wel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 08:48 



 
Profiel   

Toen wij in 2003 naar Duitsland verhuisd zijn, zijn die van mij niet gekeurd door de NVWA. Maar ik heb ze zelf getransporteerd. En zelfs vorig jaar toen we terug zijn verhuisd naar NL heb ik ze niet laten keuren. Ze zijn op 1 na allemaal met pensioen en komen dus nergens anders dan bij mij thuis. En die laatste komt ook nergens anders aangezien ik niet eens de tijd heb om te rijden. Van NL naar Duitsland wordt er ook niet zo moeilijk over gedaan. Alleen als er besmettelijke ziektes rondgaan wordt er meer gecontroleerd, en dus nu met de Corona zou ik ook laten keuren. Er wordt veel gecontroleerd aan de grens, en als je dan 1 treft die op de hoogte is van de regels hang je wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 08:49 



 
Profiel   

Wij hebben de mijne ook niet laten keuren, sterker nog, ik wist niet dat dat moest :')
Wij hebben hem hier een 20 minuutjes over de grens in Duitsland gehaald en paard staat in eigen beheer dus zie ook niet in waarom het zou hebben gemoeten :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 09:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen