Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fautras trailer of soortgelijk

 
Profiel   

Ik stel deze vraag voor een stalgenoot zonder Bokt, maar eigenlijk ben ik zelf ook wel benieuwd (huidige trailer gaat tzt ook vervangen worden).

Ze zoekt een 1,5p trailer met een makkelijke instap, of zoals Fautras heeft zonder laadklep, dus met een lage instap.

Fautras zie je vlgs mij niet zoveel. Zijn er nog andere soortgelijke merken? Of weten jullie een betrouwbare importeur van Fautras?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:29 



 
Profiel   

Tegenwoordig heb je best wat trailers welke een Klep/Deur combinatie hebben :j

Enkele voorbeelden zijn:
Sirius
Cheval Liberte
Ifor Williams

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:36 



 
Profiel   

Ifor kent ze idd
Van Cheval Liberte hoor je zeer wisselende verhalen.

Is de Ifor nou echt de Mercedes onder de trailers? Bij ons op stal koopt ‘iedereen’ een Ifor tegenwoordig

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:41 



 
Profiel   

Sirius heeft ook een heel lage instap met een deur/klep combinatie.

Is volgens mij wel een goed degelijk merk ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 11:31 



 
Profiel   

Zou leuk zijn als er mensen hun ervaring willen delen. Met name wat betreft de Fautras

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 14:45 



 
Profiel   

Ik heb een Fautras gehad, echt een heerlijke trailer.
Ik wilde alleen graag een zadelkamer en daarom heb ik een andere trailer gekocht, maar daarvan heb ik wel eens spijt gehad ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:32 



 
Profiel   

Myca schreef
Ik heb een Fautras gehad, echt een heerlijke trailer.
Ik wilde alleen graag een zadelkamer en daarom heb ik een andere trailer gekocht, maar daarvan heb ik wel eens spijt gehad ;)


Kan jij vertellen waar jij deze trailer gekocht hebt? Of weet je ms een dealer/importeur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:59 



 
Profiel   

Altijd fautras gehad,heerlijke trailers.
Van Hoof in Drunen verkocht ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 16:06 



 
Profiel   

Ik had hem tweedehands gekocht, niet bij een dealer.
De dichtsbijzijnde dealer zit in Noord Frankrijk in Seclin (bij Lille):
https://www.fautras.com/fr?tid=2

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 16:30 



 
Profiel   

Ik heb nieuw gekocht bij van Hooff.
Kraay ergens midden in land was ook dealer

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 17:02 



 
Profiel   

Hoi hoi, ik zie het topic nu pas.
Ik heb een tweepaards fautras. Een provan. Tweedehands gekocht. Was erg lelijk verkleurd, maar deze trailers zijn echt oerdegelijk, dus gekocht en later zelf opnieuw in de verf gezet.
Ik heb de trailer voor mijn ijslander, maar omdat hij zo licht is (740 kg ledig) kon een tweepaards makkelijk. Dan kan de fiets van mijn vriend ook mee. Ik ben echt dol op de trailer. Mijn ervarig is dat alles er zó inloopt. Hij heeft achter twee deuren en voor de paarden die de opstap lastig vinden, heb ik ook nog een uittrekbaar klepje.
Daarnaast dus twee grote deuren aan de voorkant waar ze uitstappen. Op de bodem levenslange garantie en een superfijne, stabiele wegligging. Ik ben echt om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:15 



 
Profiel   

dems75 schreef
Hoi hoi, ik zie het topic nu pas.
Ik heb een tweepaards fautras. Een provan. Tweedehands gekocht. Was erg lelijk verkleurd, maar deze trailers zijn echt oerdegelijk, dus gekocht en later zelf opnieuw in de verf gezet.
Ik heb de trailer voor mijn ijslander, maar omdat hij zo licht is (740 kg ledig) kon een tweepaards makkelijk. Dan kan de fiets van mijn vriend ook mee. Ik ben echt dol op de trailer. Mijn ervarig is dat alles er zó inloopt. Hij heeft achter twee deuren en voor de paarden die de opstap lastig vinden, heb ik ook nog een uittrekbaar klepje.
Daarnaast dus twee grote deuren aan de voorkant waar ze uitstappen. Op de bodem levenslange garantie en een superfijne, stabiele wegligging. Ik ben echt om.

Dank voor je reactie! Heb jij hem bij een dealer gekocht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:49 



 
Profiel   

Nee hoor, gewoon particulier

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:58 



 
Profiel   

[ img ]. Ik ben fautras fan, super weg ligging en paarden lopen er zo in ( en er is niks om overheen te klimmen, dat is vooral met de jonkies geweldig

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 09:38 



 
Profiel   

Ik volg. Hebben jullie ook foto's van binnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:22 



 
Profiel   

https://www.youtube.com/watch?v=6D3m7WjpgJk

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 10:34 



 
Profiel   

Myca schreef
Ik wilde alleen graag een zadelkamer en daarom heb ik een andere trailer gekocht, maar daarvan heb ik wel eens spijt gehad ;)


Je kan er wel een zadelkast in laten bouwen als optie overigens. En in de 'Oblic' versie voor 2 paarden of meer zit ook een zadelkamer dacht ik.
In ieder geval geweldige trailers, allereerst voor het paard om in en uit te stappen en liggen als een huis op de weg.
Ook fijn als je ergens bent waar je niet veel ruimte hebt rondom de trailer zoals bijvoorbeeld op wedstrijd,dan is het heel handig dat je paard ook langs voor er uit kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 13:18 



 
Profiel   

Ik had zowel in de oude 2 paards als in het nieuwe model een zadelkast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 15:59 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is mijn Sirius met toevallig een paard dat de klep eng vond. Dus even gebruik gemaakt van de deur functie. Gebruik het verder alleen met schoonmaken of spullen meenemen. Vooruit erop vind ik prima zo, achteruit eraf heb ik de klep wel gebruikt. Heb een hekel aan als ze half op de rand staan en dan zwikken/eraf glijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 16:54 



 
Profiel   

Bonilla trailers kun je ook mee laden zonder klep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 17:06 



 
Profiel   

In mijn gewone tweepaards provan heb ik een zadelkamer hoor....

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 06:04 



 
Profiel   

Hoi,

Wij hebben zins kort een fautras trailer overgenomen en we willen hem op gaan knappen. Weet iemand hoe de knoppen werken om het raampje of het achter Luik te openen/ laten zakken?? Sommige zijn afgebroken maar de gene die er nog wel zitten geen idee hoe ze open moeten…….

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 16:46 



 
Profiel   

@Channie23d Bij die van mij waren het draaiclips. Als je die voor het achterluik weg draaide, kon je de achterpanelen boven de klep er uit halen. Ik legde ze dan achterin de auto.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-22 09:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen