Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verzekering als bijrijder in Belgie

 
Profiel   

Ik heb nu al meermaals zien passeren dat als je valt als bijrijder, de eigenaar van het paard verantwoordelijk wordt gesteld. Ik ben namelijk een bijrijder van 2 paarden, beide in het bezit van een vriend en heb een C+I verzekering van Paardensport Vlaanderen (gelijkaardig aan de KHNS). De I verzekering is een uitbreiding op de C om ook buiten club verband verzekerd te worden.

Nu vroeg ik mij af of dit voldoende is om gedekt te zijn zonder dat de eigenaar aangesproken wordt.

Dit zijn de polisvoorwaarden, echter begrijp ik hier niet zoveel van. Op pagina 6, artikel 7.d staat er iets over gehuurde paarden maar voor zover ik dat begrijp, is dat als ik schade lever aan de dieren en niet omgekeerd.

https://paardensport.vlaanderen/userfil ... n-2020.pdf

Ik weet dat dit een zeer specifieke vraag is, dus hopelijk iemand die mij kan helpen.

edit: ik betaal maandelijks een bedrag om deze bij te rijden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 16:28 



 
Profiel   

Medebelg hier. Als je een C+I verzekering hebt, ben je verzekerd voor alle activiteiten die jij individueel met een paard onderneemt. Als jij dus je bijrijpaard staat te poetsen, maar je paardje schrikt van iets en springt op je teen waardoor die gebroken is, ben je verzekerd. Als je er af dondert terwijl je in je eentje in de piste aan het rijden bent, ben je evengoed verzekerd. Ik heb wel eens een vinger gebroken bij een paard dat niet van mij was, dit is gewoon keurig vergoed door mijn C+I verzekering.

Deze verzekering geldt voor jezelf, maar volgens mij dekt de verzekering ook algemene burgerlijke aansprakelijkheid (dus als je paard bv tegen een fiets springt en de fiets stuk maakt). Hier staat wel een maximumbedrag aan schade op, maar ik weet niet van buiten hoe veel dit is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 17:02 



 
Profiel   

Mijn verzorgsters hebben dit toen bij paardensport vlaanderen nagevraagd
En de uitleg die zij kregen was Idd dat zij verzekerd zijn rond alles wat met de paarden gebeurt.. ongeacht waar zij wonen of wat zij met de paarden doen

Het gedeelte BA gaat dus ook over schade aan andere en niet aan jou (eerste bladzijde met info)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-22 17:56 



 
Profiel   

super, bedankt voor jullie antwoord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 09:11 



 
Profiel   

Mijn twee "bijrijdsters" hebben die verzekering al nodig gehad, dus ongeluk met mijn paard (eentje voortanden gebroken na "kopstoot", andere polsbreuk na omverduwen).
In de twee gevallen is alles netjes afgehandeld door hun verzekering.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-22 09:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen