Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kudde verhuizen van BE naar FR

 
Profiel   

Als alles goed gaat verhuizen wij januari volgend jaar van België naar Frankrijk.

Heel de huisraad vervoeren zal al wat zijn maar heel de beestenboel zal nog wat anders worden. Het is dan ook geen ritje van 2/3 uur.

Wij hebben 10 pony's van onder een meter en eentje van 1m40 die allemaal mee moeten. Twee van de kleine pony's zijn drachtig, de een maak ik mij geen zorgen over maar de andere die dan wel al voor maart is uitgerekend wel. Zij is niet zo fan van trailers. Door haar opteer ik eerder om ze met een grote vrachtwagen te laten vervoeren dan dat wij 2/3 keer met de trailers over en weer moeten. Zo blijft iedereen samen en gaat het vervoer hopelijk iets stabieler en rustiger voor haar.

Enige is dat ik enkel maar transportfirma's in Nederland kan terugvinden die grotere hoeveelheden paarden kunnen vervoeren. Iemand weet van goede in België?

Ook vroeg ik mij af met welke papieren je nu allemaal in orde moet zijn om die overstap te maken? De meeste firma's kijken er wel zelf voor maar ben zelf ook graag op de hoogte.

Ik heb al tussen de oudere topics gekeken maar kon niet direct mijn antwoorden vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 11:41 



 
Profiel   

Ha leuk naar Frankrijk ! {:} :D
Nu ben ik benieuwd welke regio :o

Grotere transportfirma ken ik in België EHS ( European Horse Services ) in Meetkerke.
Misschien daar je licht eens opsteken of ze ook Frankrijk doen want ik ken ze enkel van luchttransport van paarden. Maar niet geschoten is altijd mis hé :P
En ze zijn echt wel heel goed met mooie luxe vrachtwagens.

Edit; en nog ééntje gevonden die Europa doet met grote vrachtwagens
https://horse-transport.eu/voertuigen/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 11:48 



 
Profiel   

Je zou ook gewoon contact op kunnen nemen met een Nederlands bedrijf natuurlijk. Onze 2 paarden kwamen met 1 ander paard samen in een 16 paards vrachtwagen aan dus op zo’n soort transport zou je zeggen dat een tussenstop in België prima moet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 11:55 



 
Profiel   

@Pandora2, ehs ken ik zeer goed maar doet volgens mij enkel vliegtransport en buiten Europa?

Deze in de link heb ik ook een offerte aan gevraagd. Wil toch wat kunnen vergelijken want vrees dat het een ferme patat zal zijn tegen dat ze daar staan.

@Lizy29, ja klopt, dat heb ik ook al gedaan. Weet alleen niet of er nog veel plaats over zal zijn tegen dat mijn kudde er in staat. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 11:56 



 
Profiel   

Ja zou kunnen hoor dat ze enkel vliegreizen doen en buiten Europa. Maar ik dacht misschien is het ondertussen al veranderd.
Ben er vroeger nog geweest toen ze pas in Meetkerke zaten. Zag net op hun site dat ze wat uitgebreid hebben :wow: :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 12:41 



 
Profiel   

Skyla schreef
@Pandora2, ehs ken ik zeer goed maar doet volgens mij enkel vliegtransport en buiten Europa?

Deze in de link heb ik ook een offerte aan gevraagd. Wil toch wat kunnen vergelijken want vrees dat het een ferme patat zal zijn tegen dat ze daar staan.

@Lizy29, ja klopt, dat heb ik ook al gedaan. Weet alleen niet of er nog veel plaats over zal zijn tegen dat mijn kudde er in staat. :=


Dit maakt toch niet uit als jou kudde de hele vrachtwagen vult?
Dat is alleen maar mooi voor jou want stel er komt een paard bij op die bijvoorbeeld wel drager is van een virus maar dit ivm de incubatietijd nog niet toonbaar is geweest, heb jij daar met jou hehele kudde incl drachtige merries geen last van.
Ik weet ook niet of de kudde in quarantaine moet voor deze reis...als dat wel moet dan zal dit bovenstaande niet kunnen gebeuren uiteraard.

Lekker een bedrijf inhuren die de combi groot genoeg heeft voor jou kudde en klaar, allemaal in 1 x over. Scheelt veel tijd, kost waarschijnlijk minder geld dan 2/3 x net trailers rijden en minder stress in de kudde doordat je ze niet uit elkaar haalt.

Succes met jullie overstap naar frankrijk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 12:54 



 
Profiel   

Hoeveel kms zijn er ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:16 



 
Profiel   

De bekende Nederlandse bedrijven rijden heel Europa door. Wel goed oprijd regelen want dan kunnen ze inplannen of ze nog paarden mee terug kunnen nemen.
Wij hebben Potijk gehad, pony naar Hongarije en keurig geregeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:49 



 
Profiel   

vrienden van mij hebben in 2015 hun 14 paarden van de belgische ardennen naar zuid frankrijk laten verplaatsen door Gelissen paardentransport.

Waren ze erg over te spreken

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 14:00 



 
Profiel   

Dank je voor de tips.
En idd ik heb eigenlijk ook liever enkel mijn paarden er op. Gaan ze eventueel ook niet stressen als ze een vreemd paard horen. Zeker de hengsten.

Ik zoek Gelissen transport en Potijk eens op. Moet al gaan bijhouden wie ik al aangeschreven heb zodat ik er geen dubbel doe. :+

Ik ben ook nog bij ehs langs geweest toen ze net daar zaten. Wel mooi complex en vriendelijke mensen. Kan wel altijd nog eens navragen, je weet idd nooit. Zie dat ze nog ergens een gaatje vrij hebben en denken waarom niet. _O-

Verder nog iemand op de hoogte van de nodige papieren en vaccinaties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 14:28 



 
Profiel   

Al je googlet op 'transport chevaux france belgique' komen er een aantal firma's op.
Van deze is de site de moeite : http://www.transportdechevaux.eu/
De foto's van vroeger zijn echt heel leuk :)
Als je toch een hele vrachtwagen kan vullen zou ik op zoek gaan naar een firma die ongeveer op de weg tussen je oude en je nieuwe huis zit, het is te gek (en te duur) dat die leeg vanuit NL zou moeten komen. Tenzij hij natuurlijk een rit NL-> B heeft met die vrachtwagen, maar dat zou al moeten lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 14:55 



 
Profiel   

Wij hebben onze 3 paarden net van Nederland naar Frankrijk laten vervoeren met World horse transport, is goed bevallen. Zij hebben ook alles geregeld kwa papier werk. En waren nog een stuk goedkoper dan andere ook. Ze reden met een grote vrachtwagen met Belgisch kenteken dus zullen ongetwijfeld ook naar België rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 17:01 



 
Profiel   

Vincent van Loo is een aanrader in België

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 17:24 



 
Profiel   

Dank je voor de reacties, ik had beide bovenstaande al aangeschreven. De Waalse hierboven met leuke oude foto's nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 18:26 



 
Profiel   

Tinka schreef
Wij hebben onze 3 paarden net van Nederland naar Frankrijk laten vervoeren met World horse transport, is goed bevallen. Zij hebben ook alles geregeld kwa papier werk. En waren nog een stuk goedkoper dan andere ook. Ze reden met een grote vrachtwagen met Belgisch kenteken dus zullen ongetwijfeld ook naar België rijden.


Ik heb oa van hen ondertussen een offerte teruggekregen maar jeetje als zij uiteindelijk de goedkoopste blijken weet ik niet of ik mijn paarden aan hen vertrouw.
Een oneindig lange vragenlijst moeten invullen, leek mij op zich wel normaal om de prijs goed te kunnen schatten maar toen kreeg ik een offerte voor 1 paard met vervoer voor volgende week :? Daarna gemeld dat het er niet 1 maar 11 zijn en een andere datum is. Krijg ik dan een offerte voor 10 pony's en moet ik de grote precies maar achterlaten. _-:( ook zit al het papierwerk er niet in gerekend. :roll:

Momenteel lijkt Vincent Van Loo de beste. Ook mooie deftige vrachtwagens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:09 



 
Profiel   

Ik ken iemand die een vrachtwagen heeft (wel max 6 paarden zie ik net op hun fb) en vervoer doet door de hele benelux dus ook naar frankrijk

Op fb heet ze Nathalie Droesbeke
Eigenaar van Paardentaxi.be maar de site ligt eruit. Dus wel te vinden via fb nog.
https://www.facebook.com/1531169670468958/

Is met alle documenten in orde.
Heeft vakbekwaamheid attest voor commercieel vervoer van paarden, internationaal transportvergunning, vergunning om met landbouwdieren te rijden, vakbekwaamheidsattest beroepschauffeur, etc etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:35 



 
Profiel   

Skyla schreef
Tinka schreef
Wij hebben onze 3 paarden net van Nederland naar Frankrijk laten vervoeren met World horse transport, is goed bevallen. Zij hebben ook alles geregeld kwa papier werk. En waren nog een stuk goedkoper dan andere ook. Ze reden met een grote vrachtwagen met Belgisch kenteken dus zullen ongetwijfeld ook naar België rijden.


Ik heb oa van hen ondertussen een offerte teruggekregen maar jeetje als zij uiteindelijk de goedkoopste blijken weet ik niet of ik mijn paarden aan hen vertrouw.
Een oneindig lange vragenlijst moeten invullen, leek mij op zich wel normaal om de prijs goed te kunnen schatten maar toen kreeg ik een offerte voor 1 paard met vervoer voor volgende week :? Daarna gemeld dat het er niet 1 maar 11 zijn en een andere datum is. Krijg ik dan een offerte voor 10 pony's en moet ik de grote precies maar achterlaten. _-:( ook zit al het papierwerk er niet in gerekend. :roll:

Momenteel lijkt Vincent Van Loo de beste. Ook mooie deftige vrachtwagens.


Bijzonder.
Herken wat je schrijft helemaal niet.
Ken de eigenaar en heb mijn 6 paarden incl veulens ook door World Horse transport laten verhuizen.
Zal dus waarschijnlijk ergens in de communicatie iets niet goed gegaan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 21:26 



 
Profiel   

Mijn Spanjaard is ook met World Horse Transport gereisd en geen problemen. Paard vind reizen nog steeds leuk ;) heb ook nog steeds contact met degene die hem heeft vervoerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 22:04 



 
Profiel   

Zowel met Vincent van Loo als met Gelissen ervaringen, beide nette vrachtwagens en gaan netjes met de paarden om. Als je geen directe datum hebt kun je kijken wanneer hun bv paarden moete ophalen ( rijden alleen voor ons al op maandelijkse basis van Italie naar Belgie toe) en kunnen ze ritten combineren
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 07:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen