Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuwe trailer, hoe beveiligen?

 
Profiel   

Ik heb een nieuwe trailer besteld, die wordt ergens met een week of 6-8 geleverd. Een Sirius S45.
Ik heb er een voor verzekeraars goedgekeurd disselslot bij besteld, die er ook op kan wanneer de trailer is aangekoppeld.

Nu vroeg ik me af of dat voldoende is?

Onlangs is er in het Montferland een trailer achter een auto weg gehaald op een parkeerplaats, naar ik begrepen heb stond die wel op slot.
Is dan een wielklem bv nog aan te bevelen voor als je je trailer in het bos op een P achterlaat en bijvoorbeeld om er op stal standaard nog op te doen?

En is een verzekering zinvol?

Met mijn oude houten Henra maakte ik me nooit zo'n zorgen, die zet ik in het bos wel altijd op slot met zo'n overzetslot en daar staat die op stal ook altijd mee weg.
Maar dat is niet zo'n aantrekkelijk ding meer om te jatten.
Mijn nieuwe aluminium trailer is denk ik een stuk gewilder.

Wat is wijsheid?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:00 



 
Profiel   

Trailer verzekeren tegen diefstal. Uiteraard met een goedgekeurd slot neerzetten. Niet dat ze hem dan niet kunnen stelen maar als het gebeurd dan is het verzekerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:13 



 
Profiel   

Ik heb 10 jaar geleden ondertussen alweer een nieuwe alu trailer gekocht en die altijd alleen maar met een disselslot in het bos achtergelaten. Hij is er nog steeds, dus hier in de buurt lijkt een disselslot wel voldoende te zijn.
Thuis staat-ie binnen, als we weg gaan en hij staat toevallig wel buiten, dan zet ik 'm ook op slot. Wielklem lijkt mij een hoop gedoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:44 



 
Profiel   

Wielklem is eigenlijk super makkelijk erop te zetten en niet eens zo gek duur. Voor een splinternieuwe trailer zeker een goede tip! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 10:46 



 
Profiel   

KimD schreef
Wielklem is eigenlijk super makkelijk erop te zetten en niet eens zo gek duur. Voor een splinternieuwe trailer zeker een goede tip! :j


Eens, een wielklem is eigenlijk best makkelijk erop te zetten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 11:14 



 
Profiel   

Er zijn ook gps trackers te koop voor als hij gestolen wordt, wij hebben op het werk er eentje op al onze aanhangers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 22:32 



 
Profiel   

Weet niet of het hier mag, maar hebben jullie tips voor een kopslot waarbij de trailer nog achter de auto vast zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:07 



 
Profiel   

Ik heb mijn trailer op een openbare parkeerplaats staan voor lang parkeren met disselslot en wielklem. Er zit ook een hoes omheen, scheelt ook Miss

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:37 



 
Profiel   

dems75 schreef
Ik heb mijn trailer op een openbare parkeerplaats staan voor lang parkeren met disselslot en wielklem. Er zit ook een hoes omheen, scheelt ook Miss


Mag dat op een openbare parkeerplaats?
Die van mij stond er net geen week en toen had ik de handhaving Al op de stoep staan dat ie binnen een paar dagen daar weg moest...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:57 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
dems75 schreef
Ik heb mijn trailer op een openbare parkeerplaats staan voor lang parkeren met disselslot en wielklem. Er zit ook een hoes omheen, scheelt ook Miss


Mag dat op een openbare parkeerplaats?
Die van mij stond er net geen week en toen had ik de handhaving Al op de stoep staan dat ie binnen een paar dagen daar weg moest...



Ja deze mag dat op, het is ook voor lange voertuigen. Is overigens in een dorp....

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:16 



 
Profiel   

robert45 schreef
Trailer verzekeren tegen diefstal. Uiteraard met een goedgekeurd slot neerzetten. Niet dat ze hem dan niet kunnen stelen maar als het gebeurd dan is het verzekerd.


Allemaal leuk maar als je bent gaan rijden in het bos en je komt terug en je trailer is weg, is dat toch een hoop gedoe.
Als een wielklem makkelijk aan te brengen is, zou ik idd daarvoor kiezen. (Naast verzekeren en een slot :D :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:31 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
dems75 schreef
Ik heb mijn trailer op een openbare parkeerplaats staan voor lang parkeren met disselslot en wielklem. Er zit ook een hoes omheen, scheelt ook Miss


Mag dat op een openbare parkeerplaats?
Die van mij stond er net geen week en toen had ik de handhaving Al op de stoep staan dat ie binnen een paar dagen daar weg moest...


Nee maximaal 3 dagen op een plek. Alleen handhaven ze op veel plaatsen niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:08 



 
Profiel   

Babootje schreef
robert45 schreef
Trailer verzekeren tegen diefstal. Uiteraard met een goedgekeurd slot neerzetten. Niet dat ze hem dan niet kunnen stelen maar als het gebeurd dan is het verzekerd.


Allemaal leuk maar als je bent gaan rijden in het bos en je komt terug en je trailer is weg, is dat toch een hoop gedoe.
Als een wielklem makkelijk aan te brengen is, zou ik idd daarvoor kiezen. (Naast verzekeren en een slot :D :D )


Ik had een slot wat aan de trailer vastzit en ook vast kon met de auto ervoor. Zette m altijd vast bij bosritjes of wedstrijden oid. Gebeurt te vaak dat trailers verdwijnen.

[ img ]

In de koppeling zit zo'n roodballetje waardoor je er geen pin in kunt doen om trailer mee te nemen.
Als de auto ervoor staat kun je het onderste deel van het slot naar voren klappen over de trekhaak en dan vastzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 20:55 



 
Profiel   

Wist je dat niet met slot er op mag rijden? Dan ben je strafbaar. Bij een ongeval moeten ze ten alle tijden meteen je aanhanger er af kunnen halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 22:15 



 
Profiel   

Ik heb dat vaker gehoord, maar kan daar nergens een officiële bron van vinden.
Ik vind wel een uitspraak van de ANWB:
https://www.anwb.nl/experts/auto/90/mag ... 0belemmert.

Maar goed, dat is ook nog geen officiële wetgevende bron.

Ben wel benieuwd waar nu precies staat of dat wel of niet mag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 05:40 



 
Profiel   

Ik ben er eens om aangehouden en meerdere kennissen ook. Had te maken met veiligheid als er iets gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 06:19 



 
Profiel   

Wie zegt dat er mee gereden wordt? Vraag is toch of er een slot om kan terwijl auto er voor staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 06:53 



 
Profiel   

Je zal eens moeten zien hoevaak er gewoon mee gereden wordt en in sommige gevallen de sleutels gewoon op stal laten... Krijg je hem dus niet er af bij nood.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 06:55 



 
Profiel   

Een verzekering lijkt mij zeker zinvol.
Het voorkomt niet dat je trailer verdwijnt maar voorkomt wel de financiële kater.
Ik heb mijn trailer vorige week nieuw gekocht en dus verzekerd. Betaal ongeveer € 10 per maand zonder eigen risico.


Ik heb twee sloten op mijn trailer, een ingebouwd in de dus wel maar die is niet goedgekeurd door de verzekering. Heb er dus nog een extra slot bij die wel is goedgekeurd.
Mocht iemand beide los krijgen wil die de trailer dus blijkbaar erg graag hebben..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 07:17 



 
Profiel   

Spenk schreef
Ik ben er eens om aangehouden en meerdere kennissen ook. Had te maken met veiligheid als er iets gebeurt.

Ik kan dus alleen geen wettelijke grond vinden die dit onderschrijft.
Ik rijd met mijn huidige slot sowieso niet omdat die dus wel de oplooprem belemmert, maar ik kan dus nergens met wetgeving onderbouwd vinden dat het echt niet mag.

Tussen niet aan te bevelen en verboden zit imo nog wel een flink verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:30 



 
Profiel   

Ik heb de agent niet om een wetsartikel gevraagd nee. Maar ze waren daar heel stellig in mag niet en wordt op veiligheid gegooid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:33 



 
Profiel   

Het is inderdaad niet bij wet geregeld. Neemt niet weg dat het in geval van calamiteiten onderweg erg onhandig is als de boel niet te ontkoppelen is.
Bij veel sloten wordt daarom een borgpen meegeleverd welke tijdens het rijden gebruikt kan worden. Bij parkeren kan dan vervolgens het slot worden gemonteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:55 



 
Profiel   

Wij hebben op de trailer een disselslot en een wielklem, en op de veewagen een stuurslot en wielklem. Beide gebruiken wij ook op locatie als we bv ergens in een bos gaan rijden. Ligt er zo om, en kan een hoop gedoe voorkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:04 



 
Profiel   

We zijn al eens onze trailer kwijtgeraakt op de markt in Hedel. Dus dat ze gestolen worden is een feit, ook als ze op slot staan want dat was bij ons ook zo.

Verzekeren geeft je in elk geval die zekerheid.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 17:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen