Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kosten lease pony

 
Profiel   

Wij hebben een leuke Welsh pony, ze stond eigenlijk te koop, maar nu wil een vriendinnetje van onze dochter haar graag leasen. Ik heb echter geen idee wat een nette prijs hiervoor is... Pony staat bij ons aan huis, alle spullen zijn aanwezig, ze zijn dan de enige die er mee aan de slag gaan. Dierenartskosten e.d blijven ook gewoon voor mij.
Hoor graag wat een beetje normaal is qua prijzen!

Groetjes,
Renée
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 08:29 



 
Profiel   

Het is een vriendinnetje, ik zou gaan voor kostendekkend (hooi/ stro/ krachtvoer/ smid etc) en een beetje extra om een potje op te bouwen ivm slijtage tuig. Iets van 25 euro +kosten?

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik liever zou verkopen. De markt is gunstig en bij een blessure zal het leasen snel over zijn en zit je wel weer met de kosten en het werk.

Overigens verschillen gemiddelde (commerciële) lease prijzen enorm per regio. Daar kan ik niks over zeggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 08:48 



 
Profiel   

RTM schreef
Wij hebben een leuke Welsh pony, ze stond eigenlijk te koop, maar nu wil een vriendinnetje van onze dochter haar graag leasen. Ik heb echter geen idee wat een nette prijs hiervoor is... Pony staat bij ons aan huis, alle spullen zijn aanwezig, ze zijn dan de enige die er mee aan de slag gaan. Dierenartskosten e.d blijven ook gewoon voor mij.
Hoor graag wat een beetje normaal is qua prijzen!

Groetjes,
Renée

Drie dagen leasen kost bij maneges vaak iets van 165 tot 170 euro per maand, bovenop een leskaart. En dat is niet voor niets, als alle onderhoudskosten en dierenartskosten voor jouw rekening blijven. Gaat ze er wel mee lessen? Anders weet je niet of de fout aangeleerde hulpen gecorrigeerd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 08:54 



 
Profiel   

Volledige lease? Dan zou ik zelf denken aan 150 tot 200 per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 09:01 



 
Profiel   

Op commerciele stallingen betaal je meestal wat de pensionkosten voor een eigen pony zouden zijn.Soms ook nog hoefsmid+veearts voor gewone behandelingen en aandoeningen.Hele grote kosten zijn dan in overleg maar dat wordt van een leaser niet verwacht dat die dat gaat betalen.Dit is dan allemaal in geval van volle lease waarbij het paard niet gedeeld hoeft te worden met anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 09:13 



 
Profiel   

hey ts.

ik denk dat het heel situatie afhankelijk is. vind je het leuk, of is het echt om haar een plezier te doen.

ik denk als je het inderdaad wat meer officieel wilt doen dat je als snel op 150 per maand zit.
dan heb je kosten enigzins gedekt. risico met kreupel of ziek houd je altijd inderdaad

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:22 



 
Profiel   

25 euro is natuurlijk helemaal niks.
Zou zeker voor 100/125 euro gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:25 



 
Profiel   

Is dat meisje niet geinteresseerd in het gewoon kopen van die pony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:26 



 
Profiel   

Hoe ver gaat dat aan de slag gaan? Mag ze echt als eigen beschouwen en dus ook meenemen naar wedstrijden, ponykampen, clinicdagen, buitenritten,... of is het toch vooral bij jullie thuis rijden en voor de rest moet er steeds op voorhand toestemming gevraagd worden? Mag ze dan ook echt "binnenvallen" en "haar" pony komen doen wanneer ze wilt of zijn het toch vaste dagen en vaste uren?
Hoe meer vrijheid ze daarin heeft (en hoe meer het dus richting het gevoel van eigen pony gaat), hoe meer je dat in de prijs kan doorberekenen.

Ik vind die vergelijkingen met maneges altijd een beetje gek. Dat zijn commerciële bedrijven die hun brood ermee moeten verdienen. Als ik de paper van een vriendin nalees vraag ik daar ook niet dezelfde prijs voor als een commercieel communicatiebureau. Niet alles wat je 'vrijblijvend' als particulier doet moet meteen aan marktconforme prijzen gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:31 



 
Profiel   

Alja schreef
25 euro is natuurlijk helemaal niks.
Zou zeker voor 100/125 euro gaan

25+ kosten schreef ik. Zal dan ook rond dat bedrag zijn. Voer en stalbedekking is knap prijzig

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:38 



 
Profiel   

Ik vraag zelf 70, paard staat in volpension. Op basis van 3/4 x pw

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:40 



 
Profiel   

Pony mag als eigen beschouwd worden inderdaad. Hebben ook wel interesse in kopen, maar niet 123 het geld liggen en de tijd om alle verzorging zelf te doen.
Aanschaf+stallingskosten is dan net te veel op dit moment.

Ik hoef er ook niets op te verdienen hoor, maar kosten er uit is wel fijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:49 



 
Profiel   

Vergeet even niet hoeveel tijd je er dan alsnog in moet stoppen. En misschien kunnen ze voor huurkoop gaan? Elke maand kleine vergoeding en bedrag voor koop. Zo meteen hebben ze jaar twee jaar geleasd voor weinig en kopen ze een grotere pony en zit jij alsnog met een twee jaar of nog oudere pony. Ik houd niet zo van vriendendiensten met levende have.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 10:54 



 
Profiel   

Bel eerst je verzekering even. Zodra je er geld voor gaat vragen kan het zijn dat ze het als bedrijfsmatig zien en dat je je zakelijk moet gaan verzekeren. Omdat je pony dan niet meer onder je persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering valt. Veel mensen staan daar niet bij stil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 11:04 



 
Profiel   

bigone schreef
Vergeet even niet hoeveel tijd je er dan alsnog in moet stoppen. En misschien kunnen ze voor huurkoop gaan? Elke maand kleine vergoeding en bedrag voor koop. Zo meteen hebben ze jaar twee jaar geleasd voor weinig en kopen ze een grotere pony en zit jij alsnog met een twee jaar of nog oudere pony. Ik houd niet zo van vriendendiensten met levende have.


Dit dacht ik ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 11:04 



 
Profiel   

XXXX2015 schreef
Bel eerst je verzekering even. Zodra je er geld voor gaat vragen kan het zijn dat ze het als bedrijfsmatig zien en dat je je zakelijk moet gaan verzekeren. Omdat je pony dan niet meer onder je persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering valt. Veel mensen staan daar niet bij stil.


Dit is helemaal waar ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 11:04 



 
Profiel   

minimum 100€

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 11:07 



 
Profiel   

Hmmm dat is ook wel een goede van de verzekering...

Bedankt alvast voor alle tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 11:26 



 
Profiel   

Verkopen lijkt me persoonlijk beter. De risico's zijn voor jou als er wat met dat meisje of de pony gebeurt. Je bent er niet altijd bij en de eigenaar van de pony is en blijft aansprakelijk. En het valt niet onder je aansprakelijkheidsverzekering als je er geld voor krijgt inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 11:29 



 
Profiel   

bigone schreef
Vergeet even niet hoeveel tijd je er dan alsnog in moet stoppen. En misschien kunnen ze voor huurkoop gaan? Elke maand kleine vergoeding en bedrag voor koop. Zo meteen hebben ze jaar twee jaar geleasd voor weinig en kopen ze een grotere pony en zit jij alsnog met een twee jaar of nog oudere pony. Ik houd niet zo van vriendendiensten met levende have.


Slim!
Als het dier 3000 kost kan je bijv een jaar termijn nemen: 3000/12=250. Dat per maand +jouw vaste kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 12:31 



 
Profiel   

Ik betaal zelf voor volledige lease 140 euro per maand inclusief wekelijks les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 13:10 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
bigone schreef
Vergeet even niet hoeveel tijd je er dan alsnog in moet stoppen. En misschien kunnen ze voor huurkoop gaan? Elke maand kleine vergoeding en bedrag voor koop. Zo meteen hebben ze jaar twee jaar geleasd voor weinig en kopen ze een grotere pony en zit jij alsnog met een twee jaar of nog oudere pony. Ik houd niet zo van vriendendiensten met levende have.


Dit dacht ik ook

Vriendendiensten met levende have wordt heel vaak einde van de vriendschap met knallende ruzie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 13:43 



 
Profiel   

Je kunt op horsify ruim 400 verzorg- en leasepaarden vinden. Je kunt altijd even kijken wat de eigenaren van deze paarden vragen voor lease en zo leaseprijzen vergelijken :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 14:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen