Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefbevangen Shet van buurman, wat kun je nog?!

 
Profiel   

Een handvol jaren geleden liep de shet van de buurman bevangen.
Ik ben toen met hem gaan praten... gewoon vriendelijk. Ik heb aangegeven dat hij hem teveel voerde, dat het goed bedoeld was, maar dat de shet er ziek van werd.
Hem ook verteld hoe hij dit aan de hoeven kon zien en aan de manier van lopen. Hij heeft alles vriendelijk aangehoord en zich er vervolgens niets van aangetrokken.
Nog eens met hem gepraat, en zelfs aangeboden dat de shet bij mijn pony's mocht staan. Beestje staat namelijk alleen.
Maar nee, pony moest blijven staan voor kleinzoon..... die nooit komt en er geen interesse in toont.

Uiteindelijk toch de dierenbescherming gebeld. Zij zijn gekomen, hebben de buurman soortgelijke tips gegeven en het is lange tijd veel beter gegaan met de pony.

Tot ik hem vandaag zag lopen.... strompelen. Van een vriendelijk dier ook naar tamelijk agressief gegaan, niet heel vreemd... diertje moet veel pijn hebben.
Nog steeds alleen, teveel gras, stalletje propvol stront... overal jeuk. Tenenkrommend.

Wat kan ik nu nog doen? Dit is echt om moedeloos van te worden.
Die man wordt alleen maar ouder en doet er steeds minder aan, arme dier vergaat van de pijn.
Opnieuw de dierenbescherming bellen?

Ergens wil ik het diertje ook wel overnemen, maar heb voldoende patiëntjes om voor te zorgen.... dus ben er ook wel wat huiverig voor. Poeh....


Laatst bijgewerkt door Ninx op 19-09-21 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:55 



 
Profiel   

ja weer db bellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:57 



 
Profiel   

Idd weer bellen, hielp immers vorige keer ook.

Daarnaast zou ik wel weer aanbieden om hem over te nemen. Klinkt alsof hij de zorg niet meer aankan. Eventueel met toezegging dat kleinzoon welkom is bij jou om ermee te rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:00 



 
Profiel   

Arm dier, ik zou naar aanleiding van jouw kant van het verhaal hier de dierenbescherming voor bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:01 



 
Profiel   

Ja zonder twijfel weer bellen :j
En ook het verhaal erbij zeggen dat dit al eerder is gebeurt voordat ze dat niet in hun administratie hebben staan.

Bij een zwaar verwaarloosd hondje waar door instanties niet werd ingegrepen hebben we zo ooit een hondje gekregen toen op het gevoel: lees portemonnee van de eigenaar in werd gespeeld.
Daar was hij wel gevoelig voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:05 



 
Profiel   

Zo erg dit soort dingen, ik zou mij zo machteloos voelen, goed dat je je hier zo voor inzet! Ik zou weer de DB bellen, denk dat er niet zoveel anders op zit :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:06 



 
Profiel   

troi schreef
Idd weer bellen, hielp immers vorige keer ook.

Daarnaast zou ik wel weer aanbieden om hem over te nemen. Klinkt alsof hij de zorg niet meer aankan. Eventueel met toezegging dat kleinzoon welkom is bij jou om ermee te rijden?


Het is meer de hoop of het idee van die man zelf....

Die kleinzoon is er niet in geïnteresseerd en inmiddels een grote puber ;-)

Ik denk dat jullie gelijk hebben en dat ik maar weer moet bellen. Ik overleg nog even met de andere buren, die hebben er ook veel moeite mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:16 



 
Profiel   

Zonder enige twijfelen bellen. De man is hardleers en de pony lijdt. Welke andere oplossing zou er nog zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:34 



 
Profiel   

Hopelijk bel je direct want dat beestje heeft heel veel pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:40 



 
Profiel   

Eerste actie is aankomende week samen met de andere buurman bij deze buurman gaan praten.
Ze zijn, verre, familie.
Zij kwamen er al achter dat het beestje ook vaak geen water heeft. Het is echt schrijnend.
Iedereen vindt dat het zo niet langer kan.

Hopelijk is er nog iets aan te doen, ziet er niet erg goed uit. Hij staat rondom bevangen. En ik ben bang voor de zoveelste keer.

Dank voor jullie input. Moest het even kwijt…

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:17 



 
Profiel   

misschien kan die familie er op aansturen dat Shet naar jou gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:20 



 
Profiel   

Ik zou eerlijk gezegd niet wachten tot "aankomende week" maar nú actie nemen. Dat er met spoed een dierenaets moet komen en als dat niet gebeurt,aangifte doen van dierenmishandeling. Ontzeggen van broodnodige medische zorg aan een dier is strafbaar en als dit dier zo lijdt ala jij zegt, is direct ingrijpen door een dierenarts in mijn ogen hard nodig. De tijd van vriendelijk blijven is voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:27 



 
Profiel   

Of opnieuw eens met de buurman praten? Hij zal ook wel de link gelegd hebben met jouw raad en de db daarna, mss geeft hij nu zelf aan het niet meer in de hand te kunnen houden en kan je samen een oplossing zoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:33 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Of opnieuw eens met de buurman praten? Hij zal ook wel de link gelegd hebben met jouw raad en de db daarna, mss geeft hij nu zelf aan het niet meer in de hand te kunnen houden en kan je samen een oplossing zoeken?


Dat doen we ook, dat staat een paar posts hierboven als aanvulling.
Wachten tot maandag kweekt bij kerkelijke mensen denk ik meer goodwill.
Wanneer je nu instanties inschakelt zijn die er op z’n vroegst ook pas ergens aankomende week met een beetje geluk……

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:38 



 
Profiel   

Ach vreselijk. Ts, echt opnieuw bellen, dit gaat blijkbaar al lang door en buurman neemt niet (genoeg) actie. Niet blijven smeken dat er iets veranderd, er veranderd iets of pony word afgepakt\jij vangt het diertje op(?). Lijkt mij toch dat de db iets meer doet dan tips geven dit keer. Mag ik hopen tenminste.
Succes ts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:39 



 
Profiel   

Wellicht ook de kinderen van de buurman erbij betrekken? Kan zijn dat hij naar hen wel luistert of zij kunnen meer druk zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:57 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Wellicht ook de kinderen van de buurman erbij betrekken? Kan zijn dat hij naar hen wel luistert of zij kunnen meer druk zetten?

Zou het proberen met de eigenaar op te lossen, en als dit niet lukt externe hulp inschakelen (dierenbescherming, 144, politie).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:23 



 
Profiel   

Ik zou het diertje overnemen. Als de pony tot op dit punt gekomen is, dan is de man niet geschikt om voor dit dier te zorgen. En dat hoeft niet uit kwade wil te zijn, dat kan onwetendheid zijn, of lichamelijke grenzen. Maar deze man gaat niet opeens op een dag opstaan, het licht zien en dit diertje 100% optimaal verzorgen. In het beste geval wordt het een net wel, net niet-verhaal en daar is de pony ook niet echt mee gebaat. Een nieuwe eigenaar of iemand die de volledige zorg in handen neemt, lijken mij de enige oplossingen, waarbij de eerste mijn voorkeur heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 18:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen