Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard kopen maar maandelijks een deel van het bedrag betalen

 
Profiel   

Als het je echt om het rijden gaat kun je beter een paard leasen. Want als die ziek of kreupel wordt krijg je wel een vervangend paard ,of kun je stoppen.Met een eigen paard kan dat niet. Zoals hierboven al vermeld wordt zijn er veel mensen met een eigen paard die om een of andere reden niet meer berijdbaar is. En dan kun je dus niet rijden maar krijgt wel veel verdriet en torenhoge veeartskosten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:41 



 
Profiel   

Inderdaad een paard leasen is dan beter.
En wat je in een van jou Posts aangeeft dat het op jouw manege 750 euro kost voor 3x in de week 1.5 uur.
Dat lijkt me niet erg geloofwaardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 14:00 



 
Profiel   

Stripe000 schreef
Inderdaad een paard leasen is dan beter.
En wat je in een van jou Posts aangeeft dat het op jouw manege 750 euro kost voor 3x in de week 1.5 uur.
Dat lijkt me niet erg geloofwaardig.

Kan wel, sommige maneges eisen dat je de uren die je rijdt privé les neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 14:07 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Stripe000 schreef
Inderdaad een paard leasen is dan beter.
En wat je in een van jou Posts aangeeft dat het op jouw manege 750 euro kost voor 3x in de week 1.5 uur.
Dat lijkt me niet erg geloofwaardig.

Kan wel, sommige maneges eisen dat je de uren die je rijdt privé les neemt.


Precies dat , als ik zou leasen moet ik extra manege lessen erbij nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 14:16 



 
Profiel   

Romy_SXOXO schreef
ik heb zelf al wel een shetlander dus ik weet wat een paard allemaal nodig heeft. Leasen is mogelijk maar dat kan alleen bij ons op de manege waar je 750 euro per maand en dan mag je max 3 dagen 1,5 uur in de week rijden wat ik teveel geld vindt voor wat je krijgt. Ik ga denk ik dan gewoon doorsparen totdat ik genoeg geld heb voor een rijpaard erbij


Vergeet niet dat de kosten voor je shet heel anders zijn dan voor een groter paard. Afhankelijk waar je stalt en hoe ambitieus je zelf bent met les, clinics en wedstrijden, kunnen de kosten flink oplopen. Ik betaal 400,- voor stalling en daarbovenop les en wedstrijden, fysio, smid, supplementen, eigen voer noem maar op. Ik heb wel eens maanden dat ik op 800,- zit of hoger. Soms fysio, zadelmaker, bitfitter in dezelfde maand Ik weet niet hoe oud je bent en of je een vast inkomen hebt, maar ik zou zeker flink doorsparen en zorgen dat je een spaarpotje overhoud voor onvoorziene dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 14:22 



 
Profiel   

Romy_SXOXO schreef
ik heb zelf al wel een shetlander dus ik weet wat een paard allemaal nodig heeft. Leasen is mogelijk maar dat kan alleen bij ons op de manege waar je 750 euro per maand en dan mag je max 3 dagen 1,5 uur in de week rijden wat ik teveel geld vindt voor wat je krijgt. Ik ga denk ik dan gewoon doorsparen totdat ik genoeg geld heb voor een rijpaard erbij

750 euro? Meen je dit?

Maar idd, het advies doorsparen en pas een paard kopen als je alles daaromtrent financieel dan dragen is het beste en verstandigste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 14:24 



 
Profiel   

Padoertje schreef
Romy_SXOXO schreef
ik heb zelf al wel een shetlander dus ik weet wat een paard allemaal nodig heeft. Leasen is mogelijk maar dat kan alleen bij ons op de manege waar je 750 euro per maand en dan mag je max 3 dagen 1,5 uur in de week rijden wat ik teveel geld vindt voor wat je krijgt. Ik ga denk ik dan gewoon doorsparen totdat ik genoeg geld heb voor een rijpaard erbij


Vergeet niet dat de kosten voor je shet heel anders zijn dan voor een groter paard. Afhankelijk waar je stalt en hoe ambitieus je zelf bent met les, clinics en wedstrijden, kunnen de kosten flink oplopen. Ik betaal 400,- voor stalling en daarbovenop les en wedstrijden, fysio, smid, supplementen, eigen voer noem maar op. Ik heb wel eens maanden dat ik op 800,- zit of hoger. Soms fysio, zadelmaker, bitfitter in dezelfde maand Ik weet niet hoe oud je bent en of je een vast inkomen hebt, maar ik zou zeker flink doorsparen en zorgen dat je een spaarpotje overhoud voor onvoorziene dingen.


Ik hoef geen stallings geld te betalen en ook geen voer omdat ik bij me tante op stal sta dus gaat er sowieso €450 af

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 14:32 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
Romy_SXOXO schreef
ik heb zelf al wel een shetlander dus ik weet wat een paard allemaal nodig heeft. Leasen is mogelijk maar dat kan alleen bij ons op de manege waar je 750 euro per maand en dan mag je max 3 dagen 1,5 uur in de week rijden wat ik teveel geld vindt voor wat je krijgt. Ik ga denk ik dan gewoon doorsparen totdat ik genoeg geld heb voor een rijpaard erbij

750 euro? Meen je dit?

Maar idd, het advies doorsparen en pas een paard kopen als je alles daaromtrent financieel dan dragen is het beste en verstandigste.


Nu ik alles heb gelezen ga ik doorsparen en ja , ik meen het , het is al €75 per maand voor paardrijlessen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 14:34 



 
Profiel   

Romy_SXOXO schreef
Ik men nu al 8 jaar met mijn shetje en zie de plezier er wel een beetje van afgaan aan mijn kant. Shetje zelf vind het geweldig dus ik doe het alleen nog voor haar. Rijden is ook niet mijn eerste doel , maar het is wel een ding die ik vrij belangerijk vindt naast de gezondheid van het paard. Mijn tante had het zelfde verhaal. Paardje gekocht , paar maandjes werken aan vertrouwen en toen wou ze rijden maar dat kon niet omdat het paard niet geschikt was voor het rijden. Als ik dus geld genoeg heb voor het paard zelf zal ik meerdere keren gaan kijken en zeker ook met mijn VA om er zeker van te zijn dat het paard gezond is.
en als je het mennen uitdagender maakt?
Wedstrijden gaan doen bv?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:03 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Romy_SXOXO schreef
Ik men nu al 8 jaar met mijn shetje en zie de plezier er wel een beetje van afgaan aan mijn kant. Shetje zelf vind het geweldig dus ik doe het alleen nog voor haar. Rijden is ook niet mijn eerste doel , maar het is wel een ding die ik vrij belangerijk vindt naast de gezondheid van het paard. Mijn tante had het zelfde verhaal. Paardje gekocht , paar maandjes werken aan vertrouwen en toen wou ze rijden maar dat kon niet omdat het paard niet geschikt was voor het rijden. Als ik dus geld genoeg heb voor het paard zelf zal ik meerdere keren gaan kijken en zeker ook met mijn VA om er zeker van te zijn dat het paard gezond is.
en als je het mennen uitdagender maakt?
Wedstrijden gaan doen bv?

Zover ik weet zijn er amper tot geen wedstrijden hier bij mij inde omgeving en aangezien ik geen trailer heb kunnen we moeilijk weggaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:22 



 
Profiel   

Romy_SXOXO schreef
Hallo, ik ben al een tijdje opzoek naar een paard maar ik heb inprincipe geen genoeg geld om het paard in 1 keer te kopen omdat ik ook een spaarpotje maak waar ik geld in doe voor dierenarts kosten en dat soort dingen. Dus nu bedacht ik me , is het ook mogelijk om maandelijks je paard af te betalen?


Tipje van iemand die al wat ouder is (48 ;-)) Als je je iets niet kunt veroorloven, niet kopen.
Dus lekker verder sparen totdat je het wel kunt betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:24 



 
Profiel   

Ik zie op je profiel dat je nog jong bent. zoals velen hier al zeggen; eerst doorsparen. Straks ga je het ook heel druk krijgen met school en er komen meer kosten bij kijken dan alleen aanschaf. Denk aan voer, stalling, da kosten, verzorging spullen. en ik denk dat je ook geld wilt opsparen voor later, school, uitjes etc.

zoals koekie 73 ook zegt: als je het niet kan betalen, koop het dan niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:29 



 
Profiel   

Ik ben het helemaal met Koekie 73 eens, lekker doorsparen zodat je in 1 keer een paard kan betalen. Stel dat er onvoorziene uitgaves komen en je kan het maandelijkse bedrag niet meer ophoesten.Ben je in het ergste geval het paard kwijt en datgene dat je afbetaald hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:32 



 
Profiel   

Ik heb het wel eens vaker gehoord maar dan wel dat het paard bij de 'oude' eigenaar blijft tot het paard volledig is afbetaald, vind dat zelf niet meer dan logisch klinken. De vraagprijs werd dan wel hoger vanwege de onkosten die er gemaakt worden.

Zo heeft een kennis zijn paard betaald over 8 maanden, na de laatste betaling heeft hij het paard opgehaald. Hadden er wel een contractje tegenaan gegooid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:53 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 15:55 



 
Profiel   

Maar als je het paard bij je tante neer kunt zetten, ben je toch niet gebonden aan een paard leasen bij de manege? Er zijn verschillende lease bedrijfjes, zoals PK pony's, waar je een paard kan leasen en die mag plaatsen op je eigen plekje. Overigens voor een heel ander bedrag dan je manege er voor vraagt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:07 



 
Profiel   

Vroeger deed stal Jansen van den hout zulke constructies. En er zullen vast nog meer handelaren zijn die zulke dingen doen. Je moet alleen even weten wie en waar ze zitten. En je paard is wel ineens paar honderd euro duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:10 



 
Profiel   

Sommige handelaren doen dat, je betaald dan een flinke rente en uiteindelijk flink meer voor het paard. Logisch je leent..

Wat doe je als het paard in tussen tijd iets ernstigs krijgt of overlijd? Betalen moet je toch..

Lekker doorsparen, een paard kost geld, de aanschaf ervan is veel al nog het minst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:14 



 
Profiel   

Romy_SXOXO schreef
ik heb zelf al wel een shetlander dus ik weet wat een paard allemaal nodig heeft. Leasen is mogelijk maar dat kan alleen bij ons op de manege waar je 750 euro per maand en dan mag je max 3 dagen 1,5 uur in de week rijden wat ik teveel geld vindt voor wat je krijgt. Ik ga denk ik dan gewoon doorsparen totdat ik genoeg geld heb voor een rijpaard erbij



wow, dat is belachelijk duur.

Maar ik zou inderdaad doorsparen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:20 



 
Profiel   

Privee lening is mogelijk. Ik zeg niet dat het slim is. Maar ik vind bijv dat er een verschil is tussen alles lenen of de helft lenen. En afhankelijk in welke prijsklasse je een paard wil aanschaffen. Ik kan me voorstellen dat je een budget van 6000 euro al hebt daar het paard mee aankoopt. En nog een lening van bijv 5000euro afsluit voor een zadel op maat dekens hoofdstel etc... dan betaal je hier 150 euro voor af op 3j. Maar als je uitgaat van 400 euro stalgeld wekelijks lesgeld en de hoefsmid maandelijks opzij zet dan gaat het sparen ook hard. In mijn geval zou dat 650 euro per maand zijn. Succes met sparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:32 



 
Profiel   

MightyMike schreef
Maar als je het paard bij je tante neer kunt zetten, ben je toch niet gebonden aan een paard leasen bij de manege? Er zijn verschillende lease bedrijfjes, zoals PK pony's, waar je een paard kan leasen en die mag plaatsen op je eigen plekje. Overigens voor een heel ander bedrag dan je manege er voor vraagt..


Ja dat klopt , maar wij hebben geen trailer dus kunnen we geen paard ophalen voor het leasen en het dichtst bijzijnde van onze stal is de Manège. Maar bedankt voor het achterlaten van PK pony’s , ik zal er even kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:44 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Sommige handelaren doen dat, je betaald dan een flinke rente en uiteindelijk flink meer voor het paard. Logisch je leent..

Wat doe je als het paard in tussen tijd iets ernstigs krijgt of overlijd? Betalen moet je toch..

Lekker doorsparen, een paard kost geld, de aanschaf ervan is veel al nog het minst.


Nu ik alle comments heb gelezen denk ik dat ik ga door sparen of ga kijken voor leasen bij PK pony’s

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:46 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Romy_SXOXO schreef
ik heb zelf al wel een shetlander dus ik weet wat een paard allemaal nodig heeft. Leasen is mogelijk maar dat kan alleen bij ons op de manege waar je 750 euro per maand en dan mag je max 3 dagen 1,5 uur in de week rijden wat ik teveel geld vindt voor wat je krijgt. Ik ga denk ik dan gewoon doorsparen totdat ik genoeg geld heb voor een rijpaard erbij



wow, dat is belachelijk duur.

Maar ik zou inderdaad doorsparen


Ja klopt , onze manege vereist dat je elke keer dat je dan gaat rijden privé les neemt wat veel duurder is dan een normale groepsles

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:47 



 
Profiel   

De meeste lease bedrijven spelen er op in dat je voor het eerst aan een 'eigen' paard of pony wil proeven en zijn de mensen die leasen vaak nog beginnend op het gebied van het houden van paarden, dus vaker niet in het bezit van een trailer. Zij komen bij een match de pony brengen. Sophie Bella kan je ook op die manier leasen als bij PK Pony's, er zijn er vast nog wel meer, maar deze twee schieten me zo even te binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:48 



 
Profiel   

Er zijn wel meer bedrijven die leasen, ik zou even zoeken op bokt en google. Via Facebook heb je groepen voor verzorgpaarden waar ook lease paarden op staan die verplaatst mogen worden. Op marktplaats kun je ook een advertentie plaatsen en zelf zoeken.

Ik heb zelf een pony in bruikleen en die heb ik via marktplaats gevonden

Vaak kunnen ze ook gebracht worden, de eigenaar wil toch zien waar het paard terecht komt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen