Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard kopen maar maandelijks een deel van het bedrag betalen

 
Profiel   

Hallo, ik ben al een tijdje opzoek naar een paard maar ik heb inprincipe geen genoeg geld om het paard in 1 keer te kopen omdat ik ook een spaarpotje maak waar ik geld in doe voor dierenarts kosten en dat soort dingen. Dus nu bedacht ik me , is het ook mogelijk om maandelijks je paard af te betalen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:07 



 
Profiel   

Ik denk niet dat je verkopers zult vinden die met zo'n constructie akkoord gaan. Daarbij is het ook niet heel handig, want wat ga je doen als het paard ziek wordt? Heb je dan wel geld om dat te betalen? En als het paard onverwachts vroegtijdig moet worden ingeslapen, zit je nog wel met het afbetalen ervan.

Ik zou nog even doorsparen totdat je een paard in 1x kan betalen en je ook een spaarpotje hebt voor onvoorziene gebeurtenissen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:10 



 
Profiel   

Er is geen wet die het verbied. Dus als je dat met de verkoper kan afspreken kan je dat denk ik gewoon in het koopcontract opnemen. Het is dus alleen de vraag of er verkopers zijn die hier mee akkoord gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:10 



 
Profiel   

En wat als je meteen pech hebt en hoge DA kosten moet betalen? Weg potje en weg paard kunnen betalen.

Het is niet enkel de aankoop en potje dierenartskosten die erbij horen, er horen ook andere kosten bij die duur (kunnen) uitkomen.

Best nog even verder sparen dus, dat je zowel je spaarpot en aankoopbedrag hebt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:11 



 
Profiel   

Tsja er zal vast ergens een verkoper zijn die daarmee akkoord gaat. Maar dit moet je echt niet willen. Een lening of afbetalingsregeling om een paard te kopen is echt niet verstandig. Beter gewoon door sparen zodat je gewoon financieel veilig zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:21 



 
Profiel   

Idd, en stel paard heeft na een week koliek en overlijdt, dan mag je dood dier gaan afbetalen?
Niet aan beginnen, verder sparen tot je het in één keer correct kan betalen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:41 



 
Profiel   

Niet doen. Gewoon beter in 1 keer doorsparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:44 



 
Profiel   

Een lease paard of pony wellicht? Er zijn lease bedrijven waar je maandelijks een lease bedrag voor een paard kunt betalen en na een periode het paard over kunt nemen. Misschien een optie. Een gewone verkoper zal niet snel voor kopen op afbetalen gaan, zeker niet in deze markt waarin je een paard zo kwijt bent op het moment.

Verstandiger natuurlijk om eerst te sparen, paarden aankopen is al duur, maar onderhoud zeker ook!


Laatst bijgewerkt door MightyMike op 19-09-21 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:47 



 
Profiel   

Als particuliere verkoper zou ik dit nooit accepteren.
Wat als de koper in gebreke blijft?
Dat risico is toch best groot - want wie zegt mij dat de koper wel in het onderhoud kan voorzien??

Ook als ik het allemaal contractueel laat vastleggen weet ik niet hoe het in de praktijk gaat uitpakken. Er is er denk ik een grote kans dat er toch gedoe van komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:53 



 
Profiel   

Niet doen als je opeens je spaarpot nodig hebt dan kan je je paard niet afbetalen.Een paard koop je beter als je genoeg geld hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:55 



 
Profiel   

Zal zeker in deze tijd niet makkelijk zijn om zo'n constructie af te spreken met iemand als je al iemand kunt vinden. Verkopers hebben liever direct hun geld en willen geen gezeur achteraf nog met betalen lijkt me. Gewoon lekker door sparen tot je genoeg hebt voor de aanschaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:57 



 
Profiel   

Ik heb eerst jaren gespaard, maar dat kon ik ook gemakkelijk door zomer baantjes waar ik super veel uren draaide. Daarnaast veel spaargeld door duo en toen pas een paard gekocht. Eigenlijk was het toen nog niet de bedoeling maar het kwam zo op mijn pad. Kon daarna nog heel wat sparen dus als er een da moet komen kan dat.

Als je al niet het budget hebt om een paard in een keer te kopen is dat gewoon niet verstandig. Dan is een lease of bijrijdpaard beter geschikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:58 



 
Profiel   

Ik zou het best willen maar tot het dier is afbetaald bleef hij op mijn terrein en was je welkom om langs te komen.

Dat is vast niet,wat je in gedachten hebt

Overigens heb ik niks te koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:01 



 
Profiel   

Gewoon lekker doorsparen. Zet maandelijks minimaal het bedrag opzij wat je aan pensiongeld, hoefsmid + aanmaak reservepotje dierenarts nodig hebt. Als je dat minimaal een jaar kunt volhouden, dan weet je ook zeker dat je het paard dat je gaat kopen ook kunt onderhouden. Want geloof me, een paard kopen kan iedereen die ervoor spaart vroeg of laat wel, maar het beest onderhouden is iets anders. En een verkoper die met een constructie van kopen op afbetaling akkoord gaat, die wil dat beest kennelijk verdomd graag kwijt. En daar is dan een reden voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:05 



 
Profiel   

De constructie bestaat wel en ik heb hem aangeboden gekregen maar afgeslagen. Was een paard voor bruikleen waarbij je zelf alle kosten al betaalde voor het paard en dus ook op een eigen stal had. En dan kon je elke maand een deel aan de eigenaar betalen om hem af te betalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:07 



 
Profiel   

Eerst doorsparen.
Als het paard er eenmaal is heb je nog vaste lasten genoeg, stalgeld, hoefsmid, dierenarts, spullen, les...

Daar moet niet ook nog een maandelijks bedrag bij voor het afbetalen van het paard.
Als je al het geld dat je aan stalling en les ed kwijt gaat zijn per maand nu vast op de rekening voor de aanschaf zet (en ondertussen ook blijft sparen voor je buffer voor de dierenarts, etc) dan heb je het een stukje gemakkelijker financieel als je paard daadwerkelijk gekocht en ineens betaald is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:09 



 
Profiel   

Ik zou dit ook niet doen, een paard onderhouden kost veel geld. Kun je niet leasen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:09 



 
Profiel   

Ik zou mijn paard niet eens verkopen aan iemand die het bedrag niet gemakkelijk in 1 keer kan betalen. Naast de financiële onzekerheid getuigd het ook dat de nieuwe eigenaar financieel niet in staat lijkt te zijn een goed tehuis te bieden en dat is het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:12 



 
Profiel   

ik heb zelf al wel een shetlander dus ik weet wat een paard allemaal nodig heeft. Leasen is mogelijk maar dat kan alleen bij ons op de manege waar je 750 euro per maand en dan mag je max 3 dagen 1,5 uur in de week rijden wat ik teveel geld vindt voor wat je krijgt. Ik ga denk ik dan gewoon doorsparen totdat ik genoeg geld heb voor een rijpaard erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:13 



 
Profiel   

Kun je geen voldoening halen uit werken met je shetlander?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:14 



 
Profiel   

marleen_88 schreef
Kun je geen voldoening halen uit werken met je shetlander?


rijden is toch wat leuker dan een beetje mennen en vrijheids dressuur :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:15 



 
Profiel   

Ga eerst sparen tot je wel voldoende centen hebt en dan kijken voor een paardje. Dan heb je ook geen risico dat het ooit eens mis gaat. En paard is dan helemaal van jou.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:20 



 
Profiel   

Romy_SXOXO schreef
marleen_88 schreef
Kun je geen voldoening halen uit werken met je shetlander?


rijden is toch wat leuker dan een beetje mennen en vrijheids dressuur :)

Er zijn ook genoeg verhalen te vinden van paarden die kort na de aankoop niet meer te berijden zijn door een ongeluk of blessure..
Misschien zou rijden niet je eerste doel moeten zijn.
Kun je niet wekelijks (privé) les nemen bij een manege?
Of zo nu en dan een buitenrit boeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:20 



 
Profiel   

Romy_SXOXO schreef
marleen_88 schreef
Kun je geen voldoening halen uit werken met je shetlander?


rijden is toch wat leuker dan een beetje mennen en vrijheids dressuur :)


Daar ben ik het niet mee eens.

Maar als je alleen een paard wilt aanschaffen om te kunnen rijden, is sparen zeker noodzakelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:21 



 
Profiel   

Ik men nu al 8 jaar met mijn shetje en zie de plezier er wel een beetje van afgaan aan mijn kant. Shetje zelf vind het geweldig dus ik doe het alleen nog voor haar. Rijden is ook niet mijn eerste doel , maar het is wel een ding die ik vrij belangerijk vindt naast de gezondheid van het paard. Mijn tante had het zelfde verhaal. Paardje gekocht , paar maandjes werken aan vertrouwen en toen wou ze rijden maar dat kon niet omdat het paard niet geschikt was voor het rijden. Als ik dus geld genoeg heb voor het paard zelf zal ik meerdere keren gaan kijken en zeker ook met mijn VA om er zeker van te zijn dat het paard gezond is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 13:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen