Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Paard kopen maar maandelijks een deel van het bedrag betalen

 
Profiel   

En iets van een verzorgpaard of leasepaard maar dan niet op een manege? Ik heb een verzorgpaard gehad, betaalde ik €75 in de maand en mocht het paard zowat als eigen beschouwen.

En inderdaad eerst goed doorsparen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:52 



 
Profiel   

Veraaaaah schreef
En iets van een verzorgpaard of leasepaard maar dan niet op een manege? Ik heb een verzorgpaard gehad, betaalde ik €75 in de maand en mocht het paard zowat als eigen beschouwen.

En inderdaad eerst goed doorsparen.


Elke zomer ga ik de hele straat af van onze stal , de straat waar wij staan is echt een paarden straat maar er is bijna nooit iemand die een paard wilt laten verzorgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:55 



 
Profiel   

Romy_SXOXO schreef
Veraaaaah schreef
En iets van een verzorgpaard of leasepaard maar dan niet op een manege? Ik heb een verzorgpaard gehad, betaalde ik €75 in de maand en mocht het paard zowat als eigen beschouwen.

En inderdaad eerst goed doorsparen.


Elke zomer ga ik de hele straat af van onze stal , de straat waar wij staan is echt een paarden straat maar er is bijna nooit iemand die een paard wilt laten verzorgen


Ik zou dan je zoekgebied vergroten, houd je marktplaats en facebookgroepen al in de gaten?


Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 19-09-21 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:14 



 
Profiel   

Romy_SXOXO schreef
MightyMike schreef
Maar als je het paard bij je tante neer kunt zetten, ben je toch niet gebonden aan een paard leasen bij de manege? Er zijn verschillende lease bedrijfjes, zoals PK pony's, waar je een paard kan leasen en die mag plaatsen op je eigen plekje. Overigens voor een heel ander bedrag dan je manege er voor vraagt..


Ja dat klopt , maar wij hebben geen trailer dus kunnen we geen paard ophalen voor het leasen en het dichtst bijzijnde van onze stal is de Manège. Maar bedankt voor het achterlaten van PK pony’s , ik zal er even kijken :)


En hoe denk je dat een paard wat je koopt bij jou op stal komt ? Lang niet alle kopers komen het paard brengen dus dan moet je ook een trailer regelen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:24 



 
Profiel   

Een trailer kun je huren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:29 



 
Profiel   

Voor iedereen die nog gaat commenten over dat ik beter kan gaan sparen , ik zie nu in dat dat ook handiger is dus ga ik gewoon sparen. Maar nu heb ik nog wel een ander vraagje , hoe kan je mennen spannender maken? Ik doe al buitenritten , ik rij gewoon in de bak met of zonder pionnetjes maar ik kan nergens op komen dat het wat leuker zou maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:33 



 
Profiel   

Romy_SXOXO schreef
Voor iedereen die nog gaat commenten over dat ik beter kan gaan sparen , ik zie nu in dat dat ook handiger is dus ga ik gewoon sparen. Maar nu heb ik nog wel een ander vraagje , hoe kan je mennen spannender maken? Ik doe al buitenritten , ik rij gewoon in de bak met of zonder pionnetjes maar ik kan nergens op komen dat het wat leuker zou maken

Je kunt lange afstanden gaan doen. Misschien wel met overnachting in het weekend. Je hebt verschillende apps waarmee je route kunt plannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:00 



 
Profiel   

Ik heb wel eens een soort leasecontract gezien waarbij je uiteindelijk na x aantal betalingen, de eigenaar word.
Maar zo blijft de oude eigenaar wel verantwoordelijk tot hij de volledige som heeft ontvangen.

Schriktraining met de menwagen? Een vlag of paraplu meebemen bvb. Wapperende zakjes, ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:03 



 
Profiel   

BillyJ schreef
Ik heb wel eens een soort leasecontract gezien waarbij je uiteindelijk na x aantal betalingen, de eigenaar word.
Maar zo blijft de oude eigenaar wel verantwoordelijk tot hij de volledige som heeft ontvangen.

Schriktraining met de menwagen? Een vlag of paraplu meebemen bvb. Wapperende zakjes, ..


Schriktraining hoef ik niet eens meer aan te beginnen ik kan met een zak gaan zwaaien in de bak en ze zou er niks van aantrekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:05 



 
Profiel   

Romy_SXOXO schreef
Voor iedereen die nog gaat commenten over dat ik beter kan gaan sparen , ik zie nu in dat dat ook handiger is dus ga ik gewoon sparen. Maar nu heb ik nog wel een ander vraagje , hoe kan je mennen spannender maken? Ik doe al buitenritten , ik rij gewoon in de bak met of zonder pionnetjes maar ik kan nergens op komen dat het wat leuker zou maken



Goed dat je hebt besloten door te gaan sparen!

Qua mennen; heb je al les? je zou bv 2x per maand menles kunnen pakken. dan heb je huiswerk en dingetjes om aan te werken! Ook zou je kunnen kijken om aangespannen wedstrijdjes te gaan starten. Dressuur/vaardigheid vond ik zelf altijd super leuk om te doen, en als je pony het mennen zo leuk vind doe je er haar ook vast een plezier mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:11 



 
Profiel   

Renee_S schreef
Romy_SXOXO schreef
Voor iedereen die nog gaat commenten over dat ik beter kan gaan sparen , ik zie nu in dat dat ook handiger is dus ga ik gewoon sparen. Maar nu heb ik nog wel een ander vraagje , hoe kan je mennen spannender maken? Ik doe al buitenritten , ik rij gewoon in de bak met of zonder pionnetjes maar ik kan nergens op komen dat het wat leuker zou maken



Goed dat je hebt besloten door te gaan sparen!

Qua mennen; heb je al les? je zou bv 2x per maand menles kunnen pakken. dan heb je huiswerk en dingetjes om aan te werken! Ook zou je kunnen kijken om aangespannen wedstrijdjes te gaan starten. Dressuur/vaardigheid vond ik zelf altijd super leuk om te doen, en als je pony het mennen zo leuk vind doe je er haar ook vast een plezier mee!


Zij vindt het geweldig, oortjes naar voren, veel rondkijken, vaak blij hinniken en ze wordt gelijke enthousiast als ze hoort dat ik het tuig pak. Wedstrijden zijn er maar 1/2 keer per jaar bij mij in de omgeving en van onze men vereniging heb ik al sinds corona niks meer van gehoord

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:14 



 
Profiel   

Mendurance, MenTREC, Mountain Trail (is wel grondwerk) grondwerk, schrikparcours (kan je ook ingewikkelder maken dan alleen zwaaien met een plastic zakje)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:28 



 
Profiel   

Je kunt ook dressuur aan de lange lijnen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:24 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Je kunt ook dressuur aan de lange lijnen proberen.


Ik ben zelf niet echt van het dressuur , het is mooi om naar te kijken maar om het zelf te doen is een nee voor mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:26 



 
Profiel   

Niet perse mennen, maar een andere invalshoek misschien is dit iets voor je: https://www.thehorseagilityclub.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:34 



 
Profiel   

Leasen bij PK zal ik niet doen, dan kan je beter dat bedrag maandelijks sparen. De kwaliteit is niet top. Je kan geluk hebben en pech, paarden komen daar met medische mankementen terug in de lease en die worden zonder pardon verder verleased. Dus gelukfactor. Vind dat zelf te veel geld.

SophieBella staat een stuk beter aangeschreven, maar daar is niet veel beschikbaar. Misschien mede daarom.

Ik denk dat je inderdaad beter kan sparen, voor 5.000/ 5.500 kom je echt een heel eind. Op het moment zijn de prijzen ook absurd en worden er ook veel paarden met mankementen aangeboden. (Hij rent toch rond, keuren niet nodig! Als het niet goed was, rende hij niet zo! Right.)
Beter even wachten tot de markt wat minder sky high is en dan via via.

Wij wilden ook gaan leasen. Ponylease slechte ervaringen mee. PK zijn we gaan kijken, paarden hadden allemaal wat. Toen uit het contract bleek dat jij verantwoordelijk bent voor alle kosten , je kan de lease wel beëindigen, dacht ik dan ga ik dat maandelijkse geld niet uitgeven aan lease maar liever aan een eigen paard. SophieBella kwamen pony's beschikbaar, geen paarden.

Ook hier de tip: beter sparen.
Let wel: een paard kost veel tijd. Als je nog zal studeren, houd er rekening mee dat je paard dan praktisch naast de deur moet staan en dat je er echt tijd aan kwijt bent.
Wij hebben nu een jonkie van 3,5 waar we zeker 5/6 dagen per week zijn en dan minimaal een uur kwijt zijn. Het is wezenlijk anders dan even een paard bijrijden want je bent verantwoordelijk voor je eigen beestje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 14:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen