Heb jij interesse in het huren van een B vrachtwagentje in Midden NL?
Poll eindigt op
Ja, dat lijkt mij handig! 56%  56%  [ 22 ]
Nee, daar heb ik geen interesse in. 43%  43%  [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 39

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Behoefte aan verhuur B paardenvrachtwagen Midden NL

 
Profiel   

Hi allemaal,

Wij zijn de mogelijkheden om een B-paardenvrachtwagen verhuur op te starten regio Midden NL (verhuurlocatie regio Hilversum). Er zijn namelijk wel vrachtwagentjes te huur maar allemaal in Noord, Zuid of meer het oosten van NL.

Ben erg benieuwd!

We zouden dan 125 euro per dag vragen, avond van te voren ophalen is mogelijk. Daarnaast ook korting bij meerdere dagen en een stempelkaart mogelijk. Bij de stempelkaart is 5 keer huren = 1 daghuur gratis. Er zit 100km inbegrepen bij de prijs, hierboven is het 0,25 CT per kilometer.
De borg is 250 euro contant en schoon weer inleveren. Wanneer dit niet wordt gedaan rekenen we 100 euro schoonmaakkosten.
De betreffende vrachtwagen is helemaal nieuw, bouwjaar 2021. En dus geschikt voor B rijbewijs. Eigen gewicht van de vrachtwagen is 2200kg en laadvermogen 1200kg.


Laatst bijgewerkt door Romeo2007 op 03-10-21 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:01 



 
Profiel   

Wat is het eigen gewicht en wat het laadvermogen van de wagen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:07 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Wat is het eigen gewicht en wat het laadvermogen van de wagen?

En de gegeven gewichten zijn die in theorie/op papier of in praktijk/nagemeten met een weegbrug?

Ik zou de contante borg een issue vinden, want ik heb geen zin om met zoveel geld over straat te gaan. Krijg ik voor de rest wel een factuur dan?

Belangrijk voor mij zou ook zijn wanneer ik de wagen terug kan brengen. Moet dat voor 17:00 dan wordt dat al snel lastig/haasten en zou ik dus een ander bedrijf zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:27 



 
Profiel   

Als ik een vrachtwagentje wil huren dan ga ik naar Anemone in Scherpenzeel, dus jouw stelling dat er in midden Nederland niks te huur is klopt niet. En bij Anemone heb je altijd een vrachtwagentje dat minder dan honderdduizend gelopen heeft, en piekfijn onderhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:33 



 
Profiel   

Ik ben laatst opzoek geweest naar vervoer voor mijn nieuw aangekochte paard en dat was echt moeilijk om iets te vinden. Eigenlijk; ik heb niks kunnen vinden daarom heb ik uiteindelijk (veel duurder) een paarden taxi ingehuurd. Dus daar zal vast wel animo voor zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:39 



 
Profiel   

Lijkt mij super handig maar een te hoge prijs. Voor minder kan ik een commerciƫle paarden taxi inhuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:39 



 
Profiel   

2200 kg, dat weegt onze bus al leeg zonder iets ingebouwd
Renault master hebben we

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:40 



 
Profiel   

Rytir schreef
Lijkt mij super handig maar een te hoge prijs. Voor minder kan ik een commerciƫle paarden taxi inhuren.

De prijs scheelt -zo uit mijn hoofd- niets met wat Vervloed rekent, of rekende. Mijn laatste huur is daar ook alweer 10 jaar terug. En ja, dan kan een paardentaxi goedkoper zijn en ook minder gedoe geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:41 



 
Profiel   

Ik zou zeker interesse hebben en ken aardig wat mensen in regio Hilversum die hier zeker interesse in zouden hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:42 



 
Profiel   

Laadvermogen van genoemd wagentje is te net te weinig voor 2 normale KWPN 'ers.
Heeft het wagentje een trekhaak en zij lader?
Hangt er trouwens ook vanaf wat de extra kilometers kosten, want met ophalen en wegbrengen zou ik al aardig richting 100 km komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:44 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties. Kan helaas alleen niet op alle vragen een antwoord geven omdat we zelf ook nog het een en ander aan het uitzoeken zijn en niet concreet is. Maar ik neem het zeker mee!

Qua prijzen: rond de 100/125 euro per 24 uur en 100km inbegrepen is vrij normaal. Eventueel zouden we rond de 150km kunnen gaan zitten, maar het zijn reguliere prijzen die wij willen hanteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:56 



 
Profiel   

Klinkt zeker interessant, maar vind het net wat te prijzig.... Qua laadvermogen kunnen de mijne er met gemak in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 10:02 



 
Profiel   

Laadvermogen is erg weinig.
Wil je met 2 paarden en dus ook 2 personen op pad, dan zit je er al dik overheen.
1200 kg voor alleen de paarden is al krap, maar bij zo'n vrachtwagen moet je het gewicht van alle spullen (hooinetten, jerrycan water, zadels, 2 personen, volle tank diesel etc) ook bij optellen.
En dan kom je echt te kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 10:14 



 
Profiel   

Romeo2007 schreef
Bedankt voor jullie reacties. Kan helaas alleen niet op alle vragen een antwoord geven omdat we zelf ook nog het een en ander aan het uitzoeken zijn en niet concreet is. Maar ik neem het zeker mee!

Qua prijzen: rond de 100/125 euro per 24 uur en 100km inbegrepen is vrij normaal. Eventueel zouden we rond de 150km kunnen gaan zitten, maar het zijn reguliere prijzen die wij willen hanteren.

Die prijs betaal je inderdaad bij iedereen, give or take een paar euro.

Echter (!!) die prijzen zijn ex BTW. Hoe hebben jullie dat bedacht?

Ik ga er vanuit dat jij goed navraagt bij je verzekeraar dat verhuur het doel is (vaak hogere premie) en dat je niet in aanmerking komt voor 1/4 tarief wegenbelasting.

Daarnaast verwacht ik dat je keuring op orde is https://www.rdw.nl/zakelijk/branches/be ... nde-dieren waar nodig.

Voor ons zit je te ver weg, er zitten er zeker twee dichterbij dus daarom "nee" ingevuld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 19:59 



 
Profiel   

@Ikke
Er zijn er genoeg die waarbij het incl BTW is (prijzen voor particulieren moet men altijd incl BTW aangeven).
voorbeeld:
https://www.barbaraeckstein.com/tarieven-en-info/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 07:55 



 
Profiel   

Er is een verhuur is opstart in midden Nederland die eerdaags van start gaat en ook ikzelf in midden nl heb naast mijn huidige auto er binnenkort een auto bij ;-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 08:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen