Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

vergoeding inrijden

 
Profiel   

belle_boef schreef
Werken met een contract vind ik als klant al direct bedrijfsmatig overkomen


Dat zou betekenen dat het (simpel) bijrijden van een paard ook bedrijfsmatig is, want dan werk ik ook met een contract.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 17:12 



 
Profiel   

Ik zou het toch even heel goed uitzoeken en er niet te licht over denken.
Zolang alles goed gaat is het allemaal leuk, maar als je met z'n tweeën achterover klapt en beide serieus schade hebt, wordt het een stuk vervelender..


https://equinerisk.com/hippische-beroep ... strainers/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 17:18 



 
Profiel   

Isabeaumin01 schreef
belle_boef schreef
Werken met een contract vind ik als klant al direct bedrijfsmatig overkomen


Dat zou betekenen dat het (simpel) bijrijden van een paard ook bedrijfsmatig is, want dan werk ik ook met een contract.

meestal word je daar dan weer niet voor betaald. Vaker andersom, dat jij de eigenaar betaald.

Denk dat daar de verschillen ook in zitten betreft aansprakelijkheid?
Mar nogmaals, ik ben geen jurist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 17:34 



 
Profiel   

Als jij tegen betaling gaat inrijden (maakt niet uit of het zwart is of niet) is de eigenaar van het paard natuurlijk niet verantwoordelijk als jij hier letsel aan overhoudt. Je bent een volwassene die er zelf voor kiest om dit risico te nemen.

Hier kost het inrijden zo'n 650 euro per maand, inclusief alle verzorging, op mooie accommodatie door zeer ervaren trainers. Elke dag wordt iets met het paard gedaan, niet alleen inrijden maar alles wat nodig is inclusief vaststaan, voetjes geven, trailer laden, longeren etc. En ik geloof dat het in het algemeen 2-3 maanden duurt.

Eigenaar krijgt filmpjes en mag komen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:00 



 
Profiel   

Kijk ook uit met termen als vrijwaring of een contract waarbij je aansprakelijkheid wilt regelen. Vaak gaat de wet gewoon voor en gelden eigen opstellingen van dit soort contracten helemaal niet. Wellicht beter om met een verzekeraar of jurist contact op te nemen hoe dat zit. Het klinkt voor mij (maar natuurlijk geen jurist) als beroepsmatig wanneer je betaling ontvangt voor je dienst.

Lochsong, een volwassene kiest zeker zelf wat hij/zij wil doen of niet, maar wettelijk ligt de aansprakelijkheid toch echt bij de eigenaar van het dier. Daarbij lijkt mij dat er wel verschil wordt gemaakt in beroepsmatige dienst of niet. Zo zie je ts, veel verschillende meningen, vraag het aan een professional, als jij arbeidsongeschikt raakt en het komt voor eigen rekening, is het natuurlijk een hard gelach.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:09 



 
Profiel   

Verzekering niet van uitgaan dat die ven de eigenaar vergoedt. Heeft mn vriend destijds gehad, kwam met paard van een ander ondersteboven in de sloot, zadel kapot, cap, mobiel, rijbroek. Verzekering vond het 'eigen risico' als je op een paard gaat zitten. Dat was gelijk het laatste paard van een ander.

Ik heb mn eigen paardje met behulp van een bekende zadelmak gemaakt. Zelf voorbereid en op de grond geholpen. Geloof ook iets van 30 euro per keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:12 



 
Profiel   

Als verzekeringsadviseur kan ikje iig meegeven dat de wet altijd voor gaat op een contract.

In principe is de eigenaar risicoaansprakelijk voor het dier. Als je op de manege/ paard van een ander van het paard valt, is de manegehouder/ eigenaar aansprakelijk, al zet je er 100 contracten op.

Wat wel vaak gebeurd, is dat de schadevergoeding niet 100% bij de eigenaar van het paard wordt gelegd als zo'n zaak voorkomt. Als jij een paard van een ander inrijdt, neem jij bewust een risico. Een rechter kan dan besluiten dat de kosten dan bijvoorbeeld 50/50 verdeeld worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 18:16 



 
Profiel   

Isabeaumin01 schreef
Bedankt allemaal voor het meedenken! Veel verschillende meningen en bedragen, maar denk dat ik wel een conclusie kan trekken dat €12,50 te weinig is voor de risico's die het meebrengt. Ik heb nu €25,- per keer voorgesteld aan de eigenaar en gevraagd wat zij daarvan vinden.

Over de verzekering weet ik niet beter dan hoe Rizette het zegt. Wettelijk gezien is de eigenaar van het dier altijd verantwoordelijk voor de schade die het dier aan een ander of ander zijn eigendom toebrengt. Maar ik ga zeker nog even bellen naar mijn verzekering over hoe dat precies zit. (Ook wordt er nog een contract opgesteld zodat alles zwart op wit staat en voor beide partijen duidelijk is)

Bodyprotector wordt zeker aangeschaft, net als dat mijn cap elke twee jaar wordt vervangen. :)


Zou dit ook even heel goed nakijken, want jij doet dit professioneel. Of het nou zwart is of niet. Dat kan nog een pittige discussie worden als jou wat overkomt. Eigenaar mag verwachten dat iemand die hij betaalt professional is, en dat doet de verzekering ook.
En jouw verzekering kan het een bewust genomen risico vinden.
En zonder enig diploma?
Dus tenzij je echt een bedrijf hebt en dito verzekering, bevind je je op glad ijs.
Dat gaat 12,50 of 25 euro niet oplossen ‍♀️

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 19:06 



 
Profiel   

Esther schreef
Uhm nee, jij kiest er voor om er op te kruipen en daarbij wordt je er nog eens voor betaald (dus werk).

Er is verschil tussen aansprakelijk zijn (als eigenaar zijnde) en op moeten draaien voor de kosten van een vrijwillig gemaakte keuze (ruiter).
Als de TS haar nek breekt en arbeidsongeschikt raakt, is het nog maar de vraag of ze hier voor verzekerd is en vooral of er uitbetaald wordt.

In geval van dieren blijft de eigenaar aansprakelijk, ook als je je dier uit handen geeft aan een professional. Heb dat uitgezocht voor mijn uitlaatservice, eigenaren blijven aansprakelijk voor schade veroorzaakt door hun hond als ze hun hond aan mij meegeven, ook al heb ik een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering.[/quote]

Tav derde klopt dit idd niet voor de relatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:39 



 
Profiel   

Tango1979 schreef
Als verzekeringsadviseur kan ikje iig meegeven dat de wet altijd voor gaat op een contract.

In principe is de eigenaar risicoaansprakelijk voor het dier. Als je op de manege/ paard van een ander van het paard valt, is de manegehouder/ eigenaar aansprakelijk, al zet je er 100 contracten op.

Wat wel vaak gebeurd, is dat de schadevergoeding niet 100% bij de eigenaar van het paard wordt gelegd als zo'n zaak voorkomt. Als jij een paard van een ander inrijdt, neem jij bewust een risico. Een rechter kan dan besluiten dat de kosten dan bijvoorbeeld 50/50 verdeeld worden.


Is betaald inrijden een situatie die onder ‘in principe’ valt?
Ik ben geen jurist, maar ik vind meerdere sites die zeggen dat je als trainer risico aansprakelijk bent voor de schade die het paard tijdens je training aanricht. Dat is nogal wat anders..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 21:53 



 
Profiel   

Dochterlief heeft de afgelopen jaren al heel wat pony’s Zadelmak gemaakt.
En inderdaad ooit begonnen omdat iedereen wist dat ze bekend stond als die kleine met lijm aan dr kont.

Ze is met haar lengte en gewicht met 18 jaar nog steeds in staat om de kleintjes Zadelmak te maken en omdat dat vaak toch snel van mond op
Mond gaat had ze hier echt een fulltime baan van kunnen maken.

Er is bijna geen pony hier in het dorp te vinden die geen kennis heeft gemaakt met haar plakbillen :-).

De kleintjes zijn vaak lastiger dan de grote. Ze draaien best snel! Als moeder vind ik het niet altijd even leuk dat ze dagelijks risico loopt geblesseerd te raken.

Nu geeft ze heel wat van deze ponyruitertjes les. Ze weet tenslotte hoe ze voelen. Wel zo handig. Zij is ook begonnen hoor, met 10 euro per keer. Dat is nog altijd meer dan een krantenwijkje. Niet dat je daar zo snel je nek mee breekt.

Omdat ze het netjes doet, wordt ze enorm veel gevraagd. Tussen zadelmak maken en helemaal vanaf 0 beginnen zit ook best veel verschil.

Mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten zien liever jou je nek breken dan hun eigen kids.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 22:16 



 
Profiel   

kamsel schreef
Tango1979 schreef
Als verzekeringsadviseur kan ikje iig meegeven dat de wet altijd voor gaat op een contract.

In principe is de eigenaar risicoaansprakelijk voor het dier. Als je op de manege/ paard van een ander van het paard valt, is de manegehouder/ eigenaar aansprakelijk, al zet je er 100 contracten op.

Wat wel vaak gebeurd, is dat de schadevergoeding niet 100% bij de eigenaar van het paard wordt gelegd als zo'n zaak voorkomt. Als jij een paard van een ander inrijdt, neem jij bewust een risico. Een rechter kan dan besluiten dat de kosten dan bijvoorbeeld 50/50 verdeeld worden.


Is betaald inrijden een situatie die onder ‘in principe’ valt?
Ik ben geen jurist, maar ik vind meerdere sites die zeggen dat je als trainer risico aansprakelijk bent voor de schade die het paard tijdens je training aanricht. Dat is nogal wat anders..


Dan nog kan een deel van de schade bij de eigenaar gelegd worden maar wrs geen 100%

https://www.compensa.nl/nl/artikelen/pa ... tal-haasje

Maar ik persoonlijk zou een hele dikke ongevallenverzekering afsluiten met daarop een vermelding dat je jonge paarden inrijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 01:51 



 
Profiel   

Tango1979 schreef
[
Maar ik persoonlijk zou een hele dikke ongevallenverzekering afsluiten met daarop een vermelding dat je jonge paarden inrijdt.

En dat is ongetwijfeld een vrij dure verzekering, kosten die je naar je klanten moet doorberekenen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 08:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen