Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eigenaren laten paarden verwaarlozen

 
Profiel   

Maar wat willen ze bereiken met dit gedrag? Blijkbaar zijn die paarden ook niet zo belangrijk, anders zouden ze wel vaker langs komen en er beter voor zorgen. Nu betalen ze geld voor wat weide decoratie waar ze zelf niet eens naar kijken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:44 



 
Profiel   

Bowo schreef
Maar wat willen ze bereiken met dit gedrag? Blijkbaar zijn die paarden ook niet zo belangrijk, anders zouden ze wel vaker langs komen en er beter voor zorgen. Nu betalen ze geld voor wat weide decoratie waar ze zelf niet eens naar kijken.

Weet jij het, weet ik het. :?
Blijkbaar zijn dit mensen die graag paarden houden (ze hebben er nog meer op andere plekken, weten we inmiddels), maar zal wel iets met status zijn? 'Kijk, ik heb paarden.' Ofzo... vreemd volk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:45 



 
Profiel   

Ik zou juridische bijstand inroepen, dus juridisch loket of rechtsbijstand verzekering.

Er zijn best wel methoden om ze van je erf af te krijgen, maar het is wel eentje van dossieropbouw en consequent doorzetten en communiceren.

Wel een les voor de volgende keer helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:52 



 

Ik zou zelf juridisch advies inwinnen. Bij sommige advocaten heb je gratis inloop spreekuren waar je juridisch advies kan vragen. Ik zou eens kijken of zij je kunnen vertellen wat de juiste weg is. Of rechtsbijstand mocht je die hebben.

144 gaat helaas niks doen zolang je vriendin de paarden van water blijft voorzien. Heb zelf ook eens een keer 144 gebeld voor situatie waarbij de paarden broodmager 24/7 in een donkere stal gehouden werden maar zolang ze iets van eten en drinken kregen deden die helaas niks.

Lastige situatie. Succes ermee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:07 



 
Profiel   

Pff, wegsturen is één maar dat ze 3 paarden nog houden vind ik erg... Mocht de mogelijkheid er zijn; zorgen dat ze in de gaten gehouden worden door de dierenbescherming en het liefst dieren weg bij die mensen.
Ts, ik hoop dat je vriendin toch echt wel op haar grenzen gaat staan... Fijn dat sommige instanties al zijn ingeschakeld maar he, zoals hierboven al word gezegd, zo serieus kijken ze ook weer niet..
Succes, erg lastig situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:19 



 
Profiel   

Duke schreef
Blijkbaar heeft ze geen adres en niet eens volledige namen. Dus een aangetekende brief wordt lastig. Deze mensen hebben dit duidelijk vaker gedaan, dus weten hoe ze dit moeten vermijden. Door dus niks op papier te laten zetten en geen volledige NAW-gegevens achter te laten. En met een mooi praatje, zijn ze weer heel ver gekomen. Triest zulke lui. Echt triest.


Heeft ze geprobeerd die gegevens wel te achterhalen? Soms is er over mensen meer te vinden dan ze zelf realiseren. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 16:20 



 
Profiel   

Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe het er nu voor staat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 08:58 



 
Profiel   

Shae schreef
Duke schreef
Blijkbaar heeft ze geen adres en niet eens volledige namen. Dus een aangetekende brief wordt lastig. Deze mensen hebben dit duidelijk vaker gedaan, dus weten hoe ze dit moeten vermijden. Door dus niks op papier te laten zetten en geen volledige NAW-gegevens achter te laten. En met een mooi praatje, zijn ze weer heel ver gekomen. Triest zulke lui. Echt triest.


Heeft ze geprobeerd die gegevens wel te achterhalen? Soms is er over mensen meer te vinden dan ze zelf realiseren. :)


Inderdaad, en als het mensen die gekend zijn in de paardenwereld, is er wel ergens iemand die een adres heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:15 



 
Profiel   

Als vriendin adres kan achterhalen, paarden daar met hooinet en emmer water (ivm netjes afleveren en juridisch afgedekt) aan hek/deur/lantaarnpaal knopen daar incl. brief in de bus dat wegens einde huur zoals afgesproken de paarden weer onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar vallen.
Zal wel politie bij komen dan (buren die bellen oid), maar dan zal er toch eerder een instantie wat moeten gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:21 



 
Profiel   

ze blijven betalen schrijf je.
Hoe dan?
Contant? Dan direct een brief overhandigen dat ze per de 1e weg moeten zijn dat er anders andere matregelen genomen worden en de wijkagent op de hoogte gebracht word.
per bank, stort 1 cent terug en geef in de omschrijving aan dat de huur os opgezegd, meer informatie bel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:24 



 
Profiel   

Wat een ellende zeg... als ze ook echt niks om die paarden lijken te geven kan je ook weinig qua dwang....ik zou zeggen geef aan dat de wei vanaf 1 november niet meer gebruikt kan worden en dan daadwerkelijk de boel afzetten tot een piepklein stukje bij het hek.

Maarja de ellende is natuurlijk weer dat je die paarden daar mee hebt als zulke figuren ze dan niet weg komen halen. En je zou die dieren ook wel willen helpen....

Kan je niet overleggen met de instanties over hoe erg het eerst moet worden voordat ze de dieren in beslag nemen? Of zou het zou zijn dat ze bij gebrek aan gegevens van de eigenaar, dan maar de eigenaar van het landje verantwoordelijk gaan houden voor slechte huisvesting / verzorging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 09:32 



 
Profiel   

Het verbaast mij dat deze mensen wel betalen! Dergelijke situaties komen nl. best vaak voor maar dan wordt er ook niet meer betaald.Waardoor een staleigenaar met paarden zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:16 



 
Profiel   

Da's dus het slimme van deze mensen: ze betalen de huur voor de weide dus je kunt ze er al niet af krijgen vanwege wanbetalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 10:28 



 
Profiel   

Weer wat nieuwe reacties. Ik zal proberen zo goed en zo kwaad te reageren.

Situatie onveranderd. Er zou iemand van de dierenpolitie zijn langs geweest voor het weekend, heb alleen nog niet gehoord hoe dat is afgelopen.

anjali schreef
Het verbaast mij dat deze mensen wel betalen! Dergelijke situaties komen nl. best vaak voor maar dan wordt er ook niet meer betaald.Waardoor een staleigenaar met paarden zit.

Dat is het vervelende aan dit verhaal. Daarom kan je ze niet zomaar van het terrein afkrijgen, zoals Maflinger al opmerkte. Ze hebben blijkbaar wel geld genoeg, maar geen aandacht voor hun paarden. Kan ze gewoon niks schelen, lijkt het wel. Ze blijken dit al jaren zo te doen, dus zijn behoorlijk gehaaid.

DuoPenotti schreef
ze blijven betalen schrijf je.
Hoe dan?
Contant? Dan direct een brief overhandigen dat ze per de 1e weg moeten zijn dat er anders andere matregelen genomen worden en de wijkagent op de hoogte gebracht word.
per bank, stort 1 cent terug en geef in de omschrijving aan dat de huur os opgezegd, meer informatie bel!

Bankoverschrijving. Via app heeft ze al de huur opgezegd, dus via rekening zou het ook niet lukken, want ze reageren er gewoon niet op.

tamary schreef
Als vriendin adres kan achterhalen, paarden daar met hooinet en emmer water (ivm netjes afleveren en juridisch afgedekt) aan hek/deur/lantaarnpaal knopen daar incl. brief in de bus dat wegens einde huur zoals afgesproken de paarden weer onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar vallen.
Zal wel politie bij komen dan (buren die bellen oid), maar dan zal er toch eerder een instantie wat moeten gaan doen.

Ze heeft zelf geen trailer o.i.d. dus zou ze paardentaxi moeten regelen, en betalen... dat kost ook wel het e.e.a.

Kortom: vriendin zit met handen in het haar en kan er slecht van slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 13:55 



 
Profiel   

Als de paarden zo verwaarloosd zijn komt de dierenbescherming hen toch in beslag nemen?
Ze heeft contactgegevens, doorgeven aan de dierenbescherming dan moet de eigenaar zich daar melden.
En de huur terugstorten vanaf het moment dat de paarden opgehaald zijn.
Dan is het verder tussen de eigenaar en de dierenbescherming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:03 



 
Profiel   

Kan de bank in deze niks betekenen? Die heeft toch wel enig idee op welk adres deze mensen ingeschreven staan? Of mogen ze die informatie niet vrijgeven, ook niet in zulk soort situaties?
Kan ze niet iig via de bank regelen dat betalingen van de rekening van die mensen niet meer geaccepteerd worden?

Verder dacht ik mss aan de dierenpolitie idd; dat zij de dieren in beslag nemen? Dus ik ben zeer benieuwd wat die heeft gezegd. Ik hoop in elk geval dat de dierenpolitie heeft kunnen adviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:05 



 
Profiel   

Jeetje wat een ontzettend vervelende situatie. Onze weide buurvrouw heeft zo'n soortgelijke situatie. Er staan 3 paarden, twee van haarzelf en een van iemand anders. De persoon die haar paard daar heeft staan betaald niks meer en negeert alle pogingen van contact. Rechtsbijstand is ingeschakeld maar ondertussen duurt het al meer dan een jaar en heeft onze buurvrouw wel kosten want je kan een paard niet zo maar niks meer te eten geven of op kromme tenen laten lopen.

Een tijd terug kwam zelfs de oude eigenaar van het paard langs omdat er blijkbaar achterstallige betalingen waren van de koop van het paard. Die is ook meegegaan in de procedure. Erg lastig want er zijn geen huur of koop contracten maar wel heel veel nare kosten, de dame in kwestie heeft het paspoort en zadel van het paard en weigert elk contact.

Voor jou vriendin zou ik ook gaan kijken of rechtsbijstand iets kan doen als ze niet meer reageren. Het kan wel allemaal lang duren en in de kosten lopen dus ik hoop dat ze er zo nog uit kan komen met de eigenaren van de pony's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 14:07 



 
Profiel   

Nee ze reageren er niet op, maar als ze het wel gelezen hebben sta je sterker in vervolgstappen.
daar ging mijn bericht om.

Zou de wijkagent eens bellen, vragen hoe het dan zit met mensen/dieren die ongevraagd op je erf zijn.
want de overeenkomst dat ze er wel mogen zijn is voorbij als ze een einddatum heeft aangegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-21 17:38 



 
Profiel   

Er is eindelijk een update. Na maandenlang contact met dierenbescherming, dierenpolitie, LID te hebben gehad, hebben ze waarschijnlijk nattigheid gevoelt en eindelijk de paarden weggehaald vanochtend.

Ze staan bekend bij de genoemde instanties, maar weten echt de grens te zoeken tot wat officieel verwaarlozing is. Eens per jaar de hoeven bekappen, gewoon in een groot weiland dumpen en niet meer naar omkijken. Mijn vriendin heeft ze uit eigen zak wat hooi bijgevoerd, want ze kon het niet langer aanzien, en gezorgd dat ze bij vers water konden.

Het is fijn dat ze weg zijn, maar deze paarden gaan gewoon weer ergens anders verder wegteren. Waarom houden zulke mensen paarden? Als ze er niet voor willen en kunnen zorgen? Wel geld betalen, maar niet komen kijken hoe het met ze is of ze de nodige verzorging geven. Ik heb geen goed woord over voor deze mensen. Als mijn vriendin contact zocht, reageerden ze niet of met een hoop asociaal gescheld. Dat ze zich er niet mee moest bemoeien, want zij hielden hun paarden nu eenmaal 'natuurlijk'.

Ik hoop dat ze nergens meer terecht kunnen en dus de paarden moeten afstaan of verkopen, want deze dieren verdienen veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 16:47 



 
Profiel   

Wat erg zeg en dan weg halen en ergens anders dumpen, die zijn geen dieren nut.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 21:14 



 
Profiel   

Jezus wat een verschrikking.. Maar jullie hebben gedaan wat jullie konden. Je hebt de instanties nodig om actie te ondernemen, jammer dat ze de critiria voor verwaarlozing zo hoog hebben.. Zie vaak genoeg plekken en paarden waar echt wel een sanctie boven mag hangen, maar ik heb het nog nooit gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 21:20 



 
Profiel   

Fijn voor je vriendin dat de paarden verhuisd zijn, niet zo fijn voor de paarden waarschijnlijk.

Als deze manier van paarden houden natuurlijk is, dan blijf ik die van mij wel gewoon niet natuurlijk houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-22 21:39 



 
Profiel   

Pfft wat een asociale mensen..ik hoop wel dat ze onder de radar blijven van de instanties. Echt zo sneu voor die dieren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 09:48 



 
Profiel   

Gaat dat om dezelfde mensen die op een postzegel stonden in voorburg en waar de dierenpolitie ze ook al een keer heeft weggehaald.?
Zag zo'n verhaal rondgaan op FB

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 09:59 



 
Profiel   

Op zich fijn voor je vriendin dat de situatie bij haar ten einde is.
Voor de paarden is het natuurlijk jammer, wat een verhaal ... Dat gaat gewoon weer op een andere plaats verder waarschijnlijk. Hopelijk kunnen de instanties op een bepaald moment toch wat doen, want de paarden zijn de dupe van dit alles.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-22 12:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen