Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

raadsel paspoort?

 
Profiel   

Heb je wellicht het volledige chipnummer van het paard. Ik kan voor je proberen om te zoeken, maar garantie kan ik natuurlijk niet geven.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 20:25 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Heb je wellicht het volledige chipnummer van het paard. Ik kan voor je proberen om te zoeken, maar garantie kan ik natuurlijk niet geven.

ja dat heb ik maar ik weet niet waar te beginnen met zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 16:27 



 
Profiel   

evita13 schreef
kyrkelover schreef
Heb je wellicht het volledige chipnummer van het paard. Ik kan voor je proberen om te zoeken, maar garantie kan ik natuurlijk niet geven.

ja dat heb ik maar ik weet niet waar te beginnen met zoeken


Daarom dat ik zeg dan moet je het nummer even sturen dan kan ik voor je kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:11 



 
Profiel   

Wat gek. Mijn tandarts zei juist dat ze vanaf een jaar of 7 moeilijk kunnen schatten hoe oud hij is, omdat dan de dingen waaraan je het goed kan aflezen al gewisseld zijn / uitgegroeid.
Ik heb overigens oook een schimmelbonte. Met buitenlands paspoort. Van 6 jaar :)
Nog iets donkerder


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:16 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Heb je wellicht het volledige chipnummer van het paard. Ik kan voor je proberen om te zoeken, maar garantie kan ik natuurlijk niet geven.

ja dat heb ik maar ik weet niet waar te beginnen met zoeken[/quote]

Daarom dat ik zeg dan moet je het nummer even sturen dan kan ik voor je kijken.[/quote]

oh sorry verkeerd gelezen ik stuur je pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:06 



 
Profiel   

Is het al gelukt om het chipnummer in je paard uit te laten lezen? Zodat je zeker weet dat je het juiste paspoort hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 20:20 



 
Profiel   

sandyjorgen schreef
Is het al gelukt om het chipnummer in je paard uit te laten lezen? Zodat je zeker weet dat je het juiste paspoort hebt?


Uit laten lezen heb ik nog niet kunnen doen,
er waren een paar mensen op bokt die chipnummers kunnen opzoeken maar tot op heden nog geen reactie terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 19:56 



 
Profiel   

Misschien kan je hier iets mee met betrekking tot het chipnummer: https://portal.nebih.gov.hu/documents/1 ... 493741404d .

Veel paarden die uit die hoek geïmporteerd worden/werden hebben geen paspoort, of ze krijgen/kregen hier in Nederland sowieso een nieuw paspoort. Soms bleef het oude paspoort er dan bij, soms werd dat ook weggedaan. Met een nieuw paspoort is het natuurlijk makkelijk sjoemelen met een geboortedatum, volgens mij mag dat tegenwoordig dan ook niet meer. Toch gebeurt het nog steeds, maar dan zijn ze lang niet altijd gechipt of is de oude chip niet te vinden.

Ik ben wel heel benieuwd of je er nog achter komt hoe en wat met jouw paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 10:43 



 
Profiel   

Jet schreef
Misschien kan je hier iets mee met betrekking tot het chipnummer: https://portal.nebih.gov.hu/documents/1 ... 493741404d .

Veel paarden die uit die hoek geïmporteerd worden/werden hebben geen paspoort, of ze krijgen/kregen hier in Nederland sowieso een nieuw paspoort. Soms bleef het oude paspoort er dan bij, soms werd dat ook weggedaan. Met een nieuw paspoort is het natuurlijk makkelijk sjoemelen met een geboortedatum, volgens mij mag dat tegenwoordig dan ook niet meer. Toch gebeurt het nog steeds, maar dan zijn ze lang niet altijd gechipt of is de oude chip niet te vinden.

Ik ben wel heel benieuwd of je er nog achter komt hoe en wat met jouw paard.



Ah super dankjewel voor je link! hier kan ik wat mee. ik was al aan het zoeken maar ik vond niks op internet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:26 



 
Profiel   

Weet je inmiddels al meer TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 23:42 



 
Profiel   

Ik heb een hongaar met Hongaarse chip en had een NL levensmummer gekregen met NL paspoort .
Klopte geen hout van
Hongarije wilde aanvankelijk niets aan me doorgeven want had een pas erbij dus t was goed
Heb hulp gekregen van opgelicht pagina op FB en hebben we origineel Hongaars duplicaat gekregen
Afstamming bekend nu en de juiste geboortedatum.
Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 00:58 



 
Profiel   

Maris_ schreef
Weet je inmiddels al meer TS?


nee helaas niet .. degene die me wouden helpen met chipnummer opzoeken heb ik pb gedaan maar nooit iets terug gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:04 



 
Profiel   

Zinzi_jewel schreef
Ik heb een hongaar met Hongaarse chip en had een NL levensmummer gekregen met NL paspoort .
Klopte geen hout van
Hongarije wilde aanvankelijk niets aan me doorgeven want had een pas erbij dus t was goed
Heb hulp gekregen van opgelicht pagina op FB en hebben we origineel Hongaars duplicaat gekregen
Afstamming bekend nu en de juiste geboortedatum.
Succes



waar heb je dat vandaan dan ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:05 



 
Profiel   

Ik heb wel nog in een aantal databasen gekeken, maar helaas weinig (of eigenlijk niks) te vinden. Moet je echt iemand hebben met contacten in Hongarije.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 21:31 



 
Profiel   

evita13 schreef
Zinzi_jewel schreef
Ik heb een hongaar met Hongaarse chip en had een NL levensmummer gekregen met NL paspoort .
Klopte geen hout van
Hongarije wilde aanvankelijk niets aan me doorgeven want had een pas erbij dus t was goed
Heb hulp gekregen van opgelicht pagina op FB en hebben we origineel Hongaars duplicaat gekregen
Afstamming bekend nu en de juiste geboortedatum.
Succes



waar heb je dat vandaan dan ?

Uit Hongarije
Ze moesten me helpen, paard was op deze manier onwettig ge-exporteerd
Maar de eigenaar bekend in Hongarije moest wel afstand tekenen anders had ik geen duplicaat gekregen.
En ben er dan zo achter gekomen dat mijn pony een volledige afstamming heeft
Ergens op bokt een topic over geopend ook .

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 11:20 



 
Profiel   

evita13 schreef
Maris_ schreef
Weet je inmiddels al meer TS?


nee helaas niet .. degene die me wouden helpen met chipnummer opzoeken heb ik pb gedaan maar nooit iets terug gehad


Ik heb je toch echt pb gestuurd maar die wordt niet geopend, dus denk dat de informatie dan ook niet enorm belangrijk is?
In ieder geval staat daar het emailadres van een medewerker van Hongaarse overheid in. Die kan je meer vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 08:32 



 
Profiel   

[/quote]

Ik heb je toch echt pb gestuurd maar die wordt niet geopend, dus denk dat de informatie dan ook niet enorm belangrijk is?
In ieder geval staat daar het emailadres van een medewerker van Hongaarse overheid in. Die kan je meer vertellen.[/quote]

sorry ik zit niet elke dag op bokt.. heb je inmiddels terug bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 19:55 



 
Profiel   

Ik heb bericht terug uit hongarije!

ze kon me vertellen dat na aanleiding van Zijn chipnummer er een paard omhoog kwam uit 2011, lijkt me niet dat er meerdere dieren lopen met hetzelfde chipnummer?

ze zei dat ik evt een duplicaat/paspoort aan kan vragen als ik dat wil maar hij heeft nu een nederlands paspoort dus dat lijkt me niet nodig?
iemand ervaringen mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 19:56 



 
Profiel   

evita13 schreef
Ik heb bericht terug uit hongarije!

ze kon me vertellen dat na aanleiding van Zijn chipnummer er een paard omhoog kwam uit 2011, lijkt me niet dat er meerdere dieren lopen met hetzelfde chipnummer?

ze zei dat ik evt een duplicaat/paspoort aan kan vragen als ik dat wil maar hij heeft nu een nederlands paspoort dus dat lijkt me niet nodig?
iemand ervaringen mee?


Zitten er hoge kosten aan dat duplicaat paspoort? Anders zou ik dat toch wel graag willen hebben, ook naast het Nederlandse paspoort. Dan krijg je misschien nog wel meer te zien, ik zou daar zelf altijd nieuwsgierig naar blijven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 21:24 



 
Profiel   

Jet schreef
evita13 schreef
Ik heb bericht terug uit hongarije!

ze kon me vertellen dat na aanleiding van Zijn chipnummer er een paard omhoog kwam uit 2011, lijkt me niet dat er meerdere dieren lopen met hetzelfde chipnummer?

ze zei dat ik evt een duplicaat/paspoort aan kan vragen als ik dat wil maar hij heeft nu een nederlands paspoort dus dat lijkt me niet nodig?
iemand ervaringen mee?


Zitten er hoge kosten aan dat duplicaat paspoort? Anders zou ik dat toch wel graag willen hebben, ook naast het Nederlandse paspoort. Dan krijg je misschien nog wel meer te zien, ik zou daar zelf altijd nieuwsgierig naar blijven...


zo ver ik heb berekend is dat ongeveer 40 euro dus dat is nog te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 21:47 



 
Profiel   

Op basis van zijn kleur zou ik deze absoluut geen 19 geven hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 21:52 



 
Profiel   

Matheno schreef
Op basis van zijn kleur zou ik deze absoluut geen 19 geven hoor.


Dat zegt niet alles hoor. De enen schimmelt al snel en de ander doet er "eeuwen" over.

Evaita13, in dat geval zou ik het wel doen, wie weet wat je daardoor nog verder wijzer wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 21:54 



 
Profiel   

Jet schreef
evita13 schreef
Ik heb bericht terug uit hongarije!

ze kon me vertellen dat na aanleiding van Zijn chipnummer er een paard omhoog kwam uit 2011, lijkt me niet dat er meerdere dieren lopen met hetzelfde chipnummer?

ze zei dat ik evt een duplicaat/paspoort aan kan vragen als ik dat wil maar hij heeft nu een nederlands paspoort dus dat lijkt me niet nodig?
iemand ervaringen mee?


Zitten er hoge kosten aan dat duplicaat paspoort? Anders zou ik dat toch wel graag willen hebben, ook naast het Nederlandse paspoort. Dan krijg je misschien nog wel meer te zien, ik zou daar zelf altijd nieuwsgierig naar blijven...


Heb iets van €40 betaald voor een duplicaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 06:59 



 
Profiel   

evita13 schreef
Ik heb bericht terug uit hongarije!

ze kon me vertellen dat na aanleiding van Zijn chipnummer er een paard omhoog kwam uit 2011, lijkt me niet dat er meerdere dieren lopen met hetzelfde chipnummer?

ze zei dat ik evt een duplicaat/paspoort aan kan vragen als ik dat wil maar hij heeft nu een nederlands paspoort dus dat lijkt me niet nodig?
iemand ervaringen mee?


Nou, die 40 euri zou ik wel investeren, alleen al omdat volgens jou NL passport paard geboren is in 2010 en in de hongaarse databank dus 2011

En tandarts schatting zegt niet zo veel... er zijn legio's "tandartsen " die behoorlijk ernaast zitten, plus dat in de Oostbloklanden niet echt op het gebit gelet wordt ,plus dat het kan zijn, dat je gewoon n paard met een slecht gebit gekocht hebt.

Dus ik zou het doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 08:57 



 
Profiel   

ik ben ook van plan het zeker te gaan doen! ik moet alleen ff fotos maken maar zit nu in quarantaine omdat mijn vriend en ik miss corona hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-21 11:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 65 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen