Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke auto

 
Profiel   

Dag Bokkers,

We zijn opzoek naar een nieuwe auto.
We zoeken een auto die een 2 paardentrailer kan trekken maar ondertussen niet al te duur in verbruik/belasting.
Ik snap uiteraard dat een auto die een 2 paardentrailer kan trekken altijd duurder is in verbruik en wegenbelasting maar welke is hierin het goedkoopst?
Dit omdat we er ook gewoon best wel wat km mee gaan maken.
Liefst benzine omdat we net niet aan die grens komen.

Daarnaast is het een gezinsauto.

Groetjes!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:41 



 
Profiel   

Een auto die zo’n trailer kan trekken zijn niet bepaald zuinig in gebruik :')

Zelf ben ik aan het kijken voor een Kia Sorento. Die schijnen erg fijn te zijn. Al hebben wij thuis een hyundai santa fé staan en die trekt een trailer met gemak en rijd verder erg fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 15:45 



 
Profiel   

Mazda CX5 mag een 2 paards trekken en is er op benzine. Beter is het om een nog iets sterkere auto te nemen maar dan gaat je verbruik en wegenbelasting flink omhoog en kom je toch weer bij diesels uit.

De X-Trail vind ik een hele fijne auto. Rijdt als een zonnetje. Zou hem best zelf willen hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:46 



 
Profiel   

Er is een speciaal topic voor auto's voor de trailer.


Ik heb nu een Kuga gekocht die ga ik morgen halen

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=158&t=1402472&lr=654278430#unread

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:56 



 
Profiel   

Wij hebben een Ford Kuga, super fijne trekker en natuurlijk om te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 15:37 



 
Profiel   

Mando schreef
Er is een speciaal topic voor auto's voor de trailer.


Ik heb nu een Kuga gekocht die ga ik morgen halen

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=158&t=1402472&lr=654278430#unread


Deze auto had je vanuit het topic?
Ik ga eens even kijken naar een kuga thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 09:52 



 
Profiel   

In het andere topic stelde iemand precies dezelfde vraag. Dus hier ook hetzelfde antwoord:

Veel kunnen en goedkoop kan alleen met auto's in de klasse van Volvo V70.
Die mogen vanaf 2007 2000kg aan de haak hebben met een 6-pitter in het vooronder.

De Ford Kuga zit in dezelfde lijn; sterker nog, daar ligt dezelfde 2521cc 5-pitter in als in de V70. Zuipt ook net zo veel :9k

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 10:12 



 
Profiel   

Stttttt daar ben ik nu ook achter _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 10:39 



 
Profiel   

Mando schreef
Stttttt daar ben ik nu ook achter _O-

:D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 10:52 



 
Profiel   

Hyundai Santa Fe (diesel) vond ik een onding met trailer. Zonder trailer een heerlijke, snelle auto, maar een traag hok zodra ik er wat achter hing. Alsof je de hele weg met tegenwind rijdt zeg maar :+

Nissan X-trail (diesel) vond ik een fijne auto en ik snap niet waarom die handige koelvakjes niet gewoon in iedere auto zitten, briljant _/-\o_ Met trailer ook prima, ging alleen wel pas werken op 2000 toeren. Op zich geen ramp, wel wat lastiger als je op 22% helling staat met trailer :') Suuuper zuinig was ie ook, deed gemiddeld 1 op 13 denk ik met trailer. Geen idee hoe de benzine is natuurlijk. Heb er alleen wel vaak mee bij de garage gestaan....

Ik heb nu een Suzuki Grand Vitara (benzine) en dat gekke ding is mijn beste trekauto so far. Mega sterk onderin de toeren ook, en dat vind ik fijn rijden maar is misschien ook persoonlijk. Is het oudere model, geen idee hoe de nieuwere zijn natuurlijk (en in welke klasse je zoekt :D ). Qua verbruik staat er gecombineerd 1 op 11 voor geloof ik, maar dat reden alle auto's die voor mij een optie waren. Met trailer red ik 1 op 9. Enige is dat ie 'maar' 1850kg mag trekken. Voor mij geen probleem, ik heb sowieso maar 1 paard; een Arab. Áls ik er 2 mee moet nemen zijn dat ook arabs en dan blijf ik onder die 1850. Maar dat is net wat je mee moet nemen en wat het gewicht is natuurlijk, als je een iFor en 2 grote kwpn'ers hebt wordt het zeuren :+

Ik vond het aanbod wat een 2paards mag trekken en ook nog een soort van betaalbaar is in de wegenbelasting nog best tegenvallen, niet gek veel wat een beetje mag trekken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 12:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen