Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kosten Bovag keuring trailer

 
Profiel   

Omdat ik merk dat de prijzen voor een Bovag trailerkeuring hier in de omgeving nogal verschillen ben ik benieuwd wat jullie betalen voor je keuring. En ook hoe vaak jullie je trailer laten keuren.

Mijn trailer komt uit 2018 en ik heb hem nog niet laten keuren. Ik wil dit wel graag doen om de waarde te behouden, maar kosten hier in de buurt zijn 235 euro voor alleen de keuring. Het onderhoud komt er dan nog bovenop.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 15:33 



 
Profiel   

zuidzijde trailers bellen en vragen wat het kost bij hun

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 15:36 



 
Profiel   

Ik heb toendertijd, jaar of 2 terug, bij de Boer in Pesse rond de 100 euro betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 16:06 



 
Profiel   

Waarom zou je je trailer Bovag laten keuren? Zoiets doe je toch hooguit voordat je een trailer tweedehands koopt? Daar zijn Bovag keuringen toch voor bedoeld? Bovag-keuring is toch niet een soort van officieuze APK-voor-trailers (of auto's, for that matter)?

Ik heb altijd nieuwe trailers gekocht en doe dus nooit een Bovag keuring. Zou niet weten waarom.
Onderhoud doen we zelf, en mocht er iets kapot zijn dat we zelf niet kunnen repareren dan gaan we naar de dealer.

Als je zelf geen onderhoud kunt doen zou je je trailer regelmatig (iedere 2-3 jaar of zo) een keer kunnen laten nakijken bij een trailerboer. Maar dat lijkt mij echt wezenlijk iets anders dan een Bovag-keuring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 16:37 



 
Profiel   

Toen we onze trailer hebben op laten knappen zat er wel een bovag keuring op en die koste 85 euro meen ik zo te zeggen. Maar das zonder uurloon, tenminste dat staat apart op de rekening. En uiteraard ook zonder de onderdelen.
Maar dat komt omdat wij ook aan hadden gegeven, nieuwe bodem en wand en kijk hem voor de rest maar helemaal na. Wat moet gebeuren moet gebeuren.
En we idd twijfelde, deze houden of niet.
Voor de rest laten wij niet keuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 16:44 



 
Profiel   

Bij mijn trailerman kost de keuring excl reparaties etc € 150. Mijn houten trailer liet ik elk jaar nakijken. Mijn nieuwe aluminium trailer als hij 2 jaar oud is. En dan om het jaar denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 17:32 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Waarom zou je je trailer Bovag laten keuren? Zoiets doe je toch hooguit voordat je een trailer tweedehands koopt? Daar zijn Bovag keuringen toch voor bedoeld? Bovag-keuring is toch niet een soort van officieuze APK-voor-trailers (of auto's, for that matter)?

Ik heb altijd nieuwe trailers gekocht en doe dus nooit een Bovag keuring. Zou niet weten waarom.
Onderhoud doen we zelf, en mocht er iets kapot zijn dat we zelf niet kunnen repareren dan gaan we naar de dealer.

Als je zelf geen onderhoud kunt doen zou je je trailer regelmatig (iedere 2-3 jaar of zo) een keer kunnen laten nakijken bij een trailerboer. Maar dat lijkt mij echt wezenlijk iets anders dan een Bovag-keuring.


Met een Bovag keuring worden een X-aantal standaard punten nagelopen. Vind dit zelf wel een veilig idee, staat toch iets kostbaars op de trailer. Verbaasde mij alleen behoorlijk over de prijsverschillen. Uiteraard ga ik niet 100 km rijden om m'n trailer goedkoper te laten keuren, maar vind het voor mezelf wel interessant om een beetje een idee te hebben van wat normaal is in NL.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:46 



 

Bij Zuidzijde in Goudriaan betaal ik rond de €100 voor een Bovag onderhoudsbeurt. Ze sturen het bovag rapport met de factuur mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:45 



 
Profiel   

Waarom ga je dan niet voor een onderhoudsbeurt? Lijkt me zinvoller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 18:13 



 
Profiel   

minka schreef
Met een Bovag keuring worden een X-aantal standaard punten nagelopen. Vind dit zelf wel een veilig idee, staat toch iets kostbaars op de trailer. Verbaasde mij alleen behoorlijk over de prijsverschillen. Uiteraard ga ik niet 100 km rijden om m'n trailer goedkoper te laten keuren, maar vind het voor mezelf wel interessant om een beetje een idee te hebben van wat normaal is in NL.


Met regelmatig onderhoud heb je geen keuring nodig om te weten hoe veilig je trailer is. Ik begrijp het dus oprecht niet. Je wilt een veilige trailer, je weet niet of je trailer veilig is, en dan ga je 'm laten keuren ipv meteen naar een onderhoudstent te brengen.

Lang verhaal kort: met keuren haal je jezelf extra kosten op de hals die nergens nodig voor zijn. Kun je beter direct die kosten in een onderhoudsbeurt stoppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 18:15 



 
Profiel   

Even op mijn bon van vorig jaar gekeken. Ik betaalde 82,64 voor mijn bovag onderhoudsbeurt incl. rapport.

Ibbel, meestal is zo'n keuring meteen met een beurt. Of in iedergeval bij mij wel. Geen extra kosten dan de beurt dus en wel meteen alles nagelopen volgens de Bovag lijst. Dat papiertje is inderdaad niet meteen een garantie dat het veilig is of niet maar ik vind het wel fijn. De bovag sticker met jaartal en maand helpt mij ook herinneren dat het weer tijd is voor een keuring, ik dacht dit jaar dat ik nog tijd had maar ik was al een half jaar 'te laat'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 19:07 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik het zonde geld. Ik laat daar liever onderhoud voor uitvoeren.

Als ik hem kwijt wil lukt dat ook makkelijk zonder bovag, zelfs mijn trailer met rotte bodem (stond in netjes vermeld in de advertentie) had ik binnen een dag verkocht voor een prijs waarop ik niet durfde te hopen.
Dus veel meerwaarde heeft het niet voor de verkoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:39 



 
Profiel   

Inmiddels een aantal bedrijven in de regio gemaild en prijzen lopen uiteen van 50 tot 235 euro. Bij die van 235 euro worden de remmen gesmeerd, verder is alles zonder onderhoud. Ben het eens met bovenstaande dat simpel onderhoud ook volstaat. Voordeel van de Bovag-keuring vond ik voornamelijk dat ze een aantal vaste punten nalopen die waarschijnlijk bij trailers vaak problemen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:55 



 
Profiel   

Een goede garage of aanhangerboer zal deze punten ook altijd nalopen en de nodige reparaties uitvoeren. Ook zonder deze Bovag-erkenning.

Die Bovagsticker en het rapport zijn vaak voor bepaalde verzekeringen een vereiste, maar dat wordt dan ook altijd door je verzekering vermeld.

Wij hebben voor onze garage een gewone Bovag-erkenning, dus alleen voor reparaties/onderhoud/verkoop auto's. Wij keuren en repareren aanhangers, trailers en paardenvrachtwagentjes ook, maar dan altijd zonder de sticker en het rapport. Elke gerenommeerde garagist en/of monteur weet waar hij naar moet kijken en zal je trailer dus ook weer veilig de weg op kunnen sturen. Doodzonde om dat extra geld te betalen om een sticker en een rapport te krijgen.

Als garagist kan je verschillende Bovag-erkenningen krijgen, maar nooit meer dan een soort op hetzelfde adres. Dus als ik jou was zou ik met je trailer naar je vertrouwde garage gaan, die al dan niet Bovag erkend is, en hem daar aanbieden voor onderhoud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:12 



 
Profiel   

minka schreef
Inmiddels een aantal bedrijven in de regio gemaild en prijzen lopen uiteen van 50 tot 235 euro. Bij die van 235 euro worden de remmen gesmeerd, verder is alles zonder onderhoud. Ben het eens met bovenstaande dat simpel onderhoud ook volstaat. Voordeel van de Bovag-keuring vond ik voornamelijk dat ze een aantal vaste punten nalopen die waarschijnlijk bij trailers vaak problemen geven.

Dat lopen ze bij een onderhoud ook na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:14 



 
Profiel   

Ik laat het bij zuidzijde doen. Is een onderhoudsbeurt en bovag keuring bij elkaar, ze noemen het ook een BOVAG onderhoudsbeurt. De trailer wordt helemaal nagekeken en waar nodig onderhoud gepleegd in de vorm van nieuwe kit, remmen smeren etc etc. Geloof dat zuidzijde 100 euro is voor alleen de keuring en daar komen dan eventueel extra handelingen nog bij. Ik probeer het ieder jaar/ 1.5 jaar te doen. Mijn paard moet er mee vervoerd worden en ik wil dat hij dan technisch in orde is en alles goed loopt. Zelf heb ik daar geen verstand van, dus besteed alles graag uit.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen