Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tips voor trailer huren/kopen voor groot paard

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar tips en ideeën voor het vinden van een juiste trailer voor mijn grote vriendelijke reus.
- verhuuradres rondom Zwijndrecht, Loon op Zand of Zundert
- Evt. tweedehands trailer om over te nemen, maar mijn budget is niet heel groot op het moment

Eisen:
- Liefst 1,5 paards, aangezien we daarmee geoefend hebben en voor het trekgewicht van de auto
- Laadvermogen minimaal 750 kilo
- TMM liefst onder de 1500 kilo, maar evt. tot 2200 kilo
- Hoogte >225 cm
- Trailer moet ook lang genoeg zijn: >190 cm tussen de stangen en dan nog >1 m voor de voorstang voor zijn lange nek

Na maanden oefenen gaat mijn grote vriend nu eindelijk rustig de trailer op, maar nu heb ik moeite met het vinden van een goede 1,5 paards trailer waar hij in past om op pad te gaan. Soms vind ik de perfecte trailer om te huren, maar is deze weer teruggekeurd in gewicht waardoor hij er niet meer in mag met zijn 750 kg.

Wie heeft de tip voor een trailerverhuurder die zo een grote trailer verhuurt??

En kent iemand 10trailers in Simonshaven? Ik zie hier op MP leuke trailers voorbij komen voor leuke prijsjes, maar ik kan niet echt reviews vinden en denk dan al gauw dat het te mooi is om waar te zijn.. (wat helaas dan vaak ook zo is)



De trailer waarmee we mochten oefenen was een vrij nieuwe Humbaur Single Alu van een stalgenoot. Deze is 190 cm tussen de stangen en paste hij in. (precies, zoals je op de foto ziet haha)
[ img ]


Laatst bijgewerkt door Oriotti op 13-10-21 22:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:26 



 
Profiel   

Terugkeuren maakt geen bal uit. Die kan je gewoon weer om laten zetten (betalen) naar het oorspronkelijke gewicht.
Waarom kijk je niet voor een 2 paardstrailer, lijkt me comfortabeler en een logische keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:41 



 
Profiel   

Onali schreef
Terugkeuren maakt geen bal uit. Die kan je gewoon weer om laten zetten (betalen) naar het oorspronkelijke gewicht.
Waarom kijk je niet voor een 2 paardstrailer, lijkt me comfortabeler en een logische keuze.


Ik kan moeilijk aan een trailerverhuurder vragen of ze even de trailer op ander gewicht laten zetten ;)

Tweepaards is qua auto rot, dan moet ik altijd iemand regelen die hem kan rijden. En hij laadt nu eindelijk in een 1,5 paards, 2-paards is dan toch weer anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:43 



 
Profiel   

Oriotti schreef
Na maanden oefenen gaat mijn grote vriend nu eindelijk rustig de trailer op, maar nu heb ik moeite met het vinden van een goede 1,5 paards trailer waar hij in past om op pad te gaan. Soms vind ik de perfecte trailer, maar is deze weer teruggekeurd in gewicht waardoor hij er niet meer in mag met zijn 750 kg.



Vanwege dit stukje.


E rijbewijs halen en bij een 2 paardstrailer tussenschot weghalen zodat je paard meer ruimte heeft, dan is het gewoon een 1 paardstrailer.

Niet zo moeilijk denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 21:59 



 
Profiel   

Onali schreef
Oriotti schreef
Na maanden oefenen gaat mijn grote vriend nu eindelijk rustig de trailer op, maar nu heb ik moeite met het vinden van een goede 1,5 paards trailer waar hij in past om op pad te gaan. Soms vind ik de perfecte trailer, maar is deze weer teruggekeurd in gewicht waardoor hij er niet meer in mag met zijn 750 kg.



Vanwege dit stukje.


E rijbewijs halen en bij een 2 paardstrailer tussenschot weghalen zodat je paard meer ruimte heeft, dan is het gewoon een 1 paardstrailer.

Niet zo moeilijk denken.


Ja, ik zoek dan ook een trailer om te huren, dus dat gaat over trailers die te huur zijn. Dan hebben ze ze laten terugkeuren naar 1300 kilo zodat meer mensen ermee kunnen rijden met alleen B-rijbewijs. Snap ik, maar wat heb je aan een extra grote trailer als een groot paard er niet meer in mag :P

Eventueel wil ik kopen, maar ik heb weinig budget dus dat is bijna geen optie.

Edit: heb voor de duidelijkheid even m'n post aangepast dat het om huren gaat :)

2-paards is geen fijne optie, want de auto mag dat niet trekken dus moet ik weer lastig vervoer regelen. Ook als ik een E-rijbewijs haal. Ik heb al 2 weken lang alle opties uitgezocht, dus het 'niet te moeilijk denken' levert helaas geen optie op. Ik hoop dat hier iemand nog een speld in de hooiberg heeft waar ik nog niet aan gedacht heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 22:01 



 
Profiel   

Weet niet of je ergens een Sirius S45 kunt huren?
Die zijn ook extra ruim en de standaard tmm is 1600 kg. En eigen gewicht is rond de 750 kg dus genoeg laadvermogen voor jouw grote paard.
De exacte maat tussen de stangen weet ik (nog) niet, ik ben aan t wachten op mijn nieuw bestelde trailer, maar ik weet wel dat ik die ruimte eigenlijk helemaal niet nodig heb, met mijn haflinger, voor mij waren we andere redenen om voor deze trailer te kiezen dan de lengte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 06:04 



 
Profiel   

De Sirius s45 heeft veel ruimte. Mijn grote vriend van 1.76 heeft ruimte zat qua hoogte en lengte.
Ik weet de ruimte tussen de stangen niet maar mijn lange paard heeft zelfs aan de achterkant nog ruimte over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 06:47 



 
Profiel   

Hier staan de maten van de S45:
https://sirius-trailers.com/nl/trailers ... -aluminium

Verder geen huurtips. Wbt kopen van een 2-paards: die kun je zelf natuurlijk ook terug laten keuren naar een gewicht waarbij jij er zelf wel mee mag rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 06:56 



 
Profiel   

Thanks allemaal! De sirius S45 had ik al eens zien staan, maar zo’n mooi plaatje met afmetingen nog niet. Het wordt sparen en die uiteindelijk kopen denk ik haha!

Heb ook 1 plek gevonden om te huren maar dat ligt flink uit de route. Maar dan moet ik mijn chauffeur maar zo gek zien te krijgen dat we die toch ophalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 07:33 



 
Profiel   

Je hebt 1,5 Ifor trailers ook die extra hoog zijn, heb alleen geen idee hoe die zitten qua gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 07:49 



 
Profiel   

Mijn grote reus is 1.84 en past heel goed in de Hotra Elegance, ik heb m wel zonder de zadelkamer, dat geeft meer ruimte voor. Hij heeft genoeg ruimte in alle opzichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 07:57 



 
Profiel   

Je kunt ook kijken naar een B rijbewijs vrachtwagentje huren, deze zijn sowieso ruimer voor grote paarden en bijna alle paarden laden veel makkelijker op een vrachtwagen dan op een trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:23 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Je kunt ook kijken naar een B rijbewijs vrachtwagentje huren, deze zijn sowieso ruimer voor grote paarden en bijna alle paarden laden veel makkelijker op een vrachtwagen dan op een trailer.


Ik weet niet hoe dat in NL zit, maar in België mag je daar vaak maar 200 - 300 kg gewicht meer in laden.

Voor mijn reus (1.83) kocht ik indertijd de Ifor Williams HB510. Ik geloof dat die wel verbreed of verzwaard of iets is. Maar da's dus BE (bij ons toch)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:28 



 
Profiel   

Hier ook een Sirius voor mijn paard (1.77). Die zijn gewoon standaard hoger. Wij hebben de S75.
Bockmann heeft ook trailers die hoger zijn. Bockmann valt wel vaak wat duurder uit, maar als je wilt huren weet ik niet of het verschil maakt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen