Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

1.5p trailer extra beugel voor steun

 
Profiel   

Hoi allemaal

Ik heb een 1.5 paards trailer, super fijne trailer niks mis mee. Maar mijn paard loopt continu op en neer in de trailer kan geen moment stil staan opzich ook prima maar ben benieuwd of er ervaringen zijn met een soort van extra beugel/schot wat meer stevigheid geeft voor het paard. Dan niet in het midden want dan word het wel heel smal, maar meer naar rechts toe. Ik meen dit ooit een keer ergens gezien te hebben. Iemand hier bekend mee? En evt foto?

Bedankt alvast.

Groetjes Linda.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 09:48 



 
Profiel   

Veel paarden willen die ruimte om om te kunnen stappen juist.
Als je zeker weet dat je paard een smallere ruimte wel kan waarderen (ga een keer met 'm in een geleende 2-paardstrailer op pad en dan weet je dat), dan kun je een assymmetrisch tussenschot (laten) plaatsen in een anderhalfpaardstrailer. Eén vak op normale 2-paardstrailerbreedte (80 cm ongeveer) en daarnaast dan een vak van 40 cm ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:00 



 
Profiel   

Begrijp ik het goed als ik denk dat je eigenlijk de binnenkant van je trailer wilt 'verkleinen' zodat je paard meer steun heeft?
Is dat inderdaad wat jouw paard prettig vindt, heb je dat uitgeprobeerd? (meeste paarden zijn nl meer gebaat bij juist meer ruimte en leren om wijd te gaan staan) Want dan zou je bv ook kunnen denken aan steunkussens tegen je wanden. Ben je voor een relatief laag bedrag klaar.
Om te testen of je paard strakker staan inderdaad prettiger vindt, zou je 'm eens in een tweepaards met camera erin kunnen zetten om te zien of hij dan inderdaad steun vindt aan de wand en het tussenschot.

Wat je ook kunt doen om je paard te helpen om meer balans te vinden in de trailer, is met hem oefenen met balanskussentjes onder z'n voeten. Heel rustig opbouwen, zodat hij leert 'wiebelen' zonder zijn voeten te verzetten. Ga je tijdens het vervoer echt plezier van hebben. Die dingen kun je overigens gewoon voor een paar centen bij de Action kopen, dat scheelt je emmers geld tov de paardenmerken en ze werken net zo goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:02 



 
Profiel   

Eatshay schreef
Begrijp ik het goed als ik denk dat je eigenlijk de binnenkant van je trailer wilt 'verkleinen' zodat je paard meer steun heeft?
Is dat inderdaad wat jouw paard prettig vindt, heb je dat uitgeprobeerd? (meeste paarden zijn nl meer gebaat bij juist meer ruimte en leren om wijd te gaan staan) Want dan zou je bv ook kunnen denken aan steunkussens tegen je wanden. Ben je voor een relatief laag bedrag klaar.
Om te testen of je paard strakker staan inderdaad prettiger vindt, zou je 'm eens in een tweepaards met camera erin kunnen zetten om te zien of hij dan inderdaad steun vindt aan de wand en het tussenschot.

Wat je ook kunt doen om je paard te helpen om meer balans te vinden in de trailer, is met hem oefenen met balanskussentjes onder z'n voeten. Heel rustig opbouwen, zodat hij leert 'wiebelen' zonder zijn voeten te verzetten. Ga je tijdens het vervoer echt plezier van hebben. Die dingen kun je overigens gewoon voor een paar centen bij de Action kopen, dat scheelt je emmers geld tov de paardenmerken en ze werken net zo goed.


Ja in een 2 paards staat ze gewoon rustig hooi te eten. In 1,5 staat ze continu op en neer te lopen en naar achter te kijken een geen hap van het hooi. Heb er een camera in hangen inderdaad ;). Ben alleen op zoek naar ervaringen hiermee om het voor mijn paard zo comfortabel mogelijk te maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:13 



 
Profiel   

[TAO] Stang in de trailer. Laten zitten of eruit halen?
mooi eenvoudig voorbeeld in dit topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:16 



 
Profiel   

Barvrouwke schreef
[TAO] Stang in de trailer. Laten zitten of eruit halen?
mooi eenvoudig voorbeeld in dit topic


Thanks ! hier heb ik voldoende aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:24 



 
Profiel   

linny__93 schreef
Ben alleen op zoek naar ervaringen hiermee om het voor mijn paard zo comfortabel mogelijk te maken :)


Dan ben je met steunkussens inderdaad goed en niet al te duur al geholpen. Zie http://wescowebwinkel.nl/zijwand-kussens/ voor een voorbeeld.

Mocht je zelf een beetje handig zijn, dan kun je dit ook heel simpel zelf maken. Waarbij de mooiste oplossing die ik tot nu toe gezien heb, eigenlijk wel met een klittenbandconstructie was. Die had een stootkussen gemaakt met sterk klittenband, andere strook klittenband tegen de trailerwand. En als ze dan op de rijvereniging kwam en in de trailer wilde opzadelen, trok ze het kussen van de wand en gooide die voorin, zodat ze zelf de ruimte had om te zadelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:25 



 
Profiel   

Eatshay schreef
linny__93 schreef
Ben alleen op zoek naar ervaringen hiermee om het voor mijn paard zo comfortabel mogelijk te maken :)


Dan ben je met steunkussens inderdaad goed en niet al te duur al geholpen. Zie http://wescowebwinkel.nl/zijwand-kussens/ voor een voorbeeld.

Mocht je zelf een beetje handig zijn, dan kun je dit ook heel simpel zelf maken. Waarbij de mooiste oplossing die ik tot nu toe gezien heb, eigenlijk wel met een klittenbandconstructie was. Die had een stootkussen gemaakt met sterk klittenband, andere strook klittenband tegen de trailerwand. En als ze dan op de rijvereniging kwam en in de trailer wilde opzadelen, trok ze het kussen van de wand en gooide die voorin, zodat ze zelf de ruimte had om te zadelen.


Oh super! Dankjewel dit lijkt me zeker een goede oplossing inderdaad :D. Op welke hoogte had die gene het dan geplakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:32 



 
Profiel   

Halverwege de buik van haar paard, op het dikste punt zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:43 



 
Profiel   

Ik heb er een tussenschot d.m.v. een stang met flap eraan laten plaatsen bij de Kraaij in Nijkerk in een 1.5 paards trailer, was helemaal niet duur (€150,- incl. materiaal en arbeidstijd).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 10:58 



 
Profiel   

Grappig, om die reden heb ik nu ook een twee paard trailer. :)

Paard staat nu ook rustig te eten in de trailer. Voel haar nu ook amper.

In de anderhalve trapte ze nog net niet de klep aan gort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:00 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad aan het zelfde zitten denken, mijne staat (denk ik) graag liever klem dan dat ze de ruimte heeft. Ze is niet zo goed in haar balans. Wilde voor en volgende keer proberen om de achterstang 1 gaatje lager (en dus ook korter) te doen, kijken of dat helpt.
Heb ook l lopen kijken wat een 2p weegt en of dat dan ipv de 1,5 zou kunnen (met 1 paard max uiteraard)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:09 



 
Profiel   

maralyn schreef
Grappig, om die reden heb ik nu ook een twee paard trailer. :)

Paard staat nu ook rustig te eten in de trailer. Voel haar nu ook amper.

In de anderhalve trapte ze nog net niet de klep aan gort.

ah dus nog niet eens zo raar om voor een 2p te kijken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:09 



 
Profiel   

Barvrouwke schreef
[TAO] Stang in de trailer. Laten zitten of eruit halen?
mooi eenvoudig voorbeeld in dit topic


Ik zou juist denk ik liever bij de kont smaller in plaats van voor, als je hem schuin plaatst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:11 



 
Profiel   

Odysseus schreef
Ik heb er een tussenschot d.m.v. een stang met flap eraan laten plaatsen bij de Kraaij in Nijkerk in een 1.5 paards trailer, was helemaal niet duur (€150,- incl. materiaal en arbeidstijd).


Heb je misschien een foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:08 



 
Profiel   

maralyn schreef
Grappig, om die reden heb ik nu ook een twee paard trailer. :)

Paard staat nu ook rustig te eten in de trailer. Voel haar nu ook amper.

In de anderhalve trapte ze nog net niet de klep aan gort.


Precies dit dus :P , 2 paards trailer past helaas niet bij ons door de straat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:21 



 
Profiel   

linny__93 schreef
Odysseus schreef
Ik heb er een tussenschot d.m.v. een stang met flap eraan laten plaatsen bij de Kraaij in Nijkerk in een 1.5 paards trailer, was helemaal niet duur (€150,- incl. materiaal en arbeidstijd).


Heb je misschien een foto?


Zal er eentje sturen per PB!

Edit: Vind zojuist wat betere foto’s die ik hier wel kan plaatsen.
De stang kon schuin of recht gedaan worden.



[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:25 



 
Profiel   

Fijn topic
Ik zoek ook zoiets, mijn pony wil omdraaien en als ik hem in 2 paards heb is er niks aan de hand

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 18:58 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Veel paarden willen die ruimte om om te kunnen stappen juist.
Als je zeker weet dat je paard een smallere ruimte wel kan waarderen (ga een keer met 'm in een geleende 2-paardstrailer op pad en dan weet je dat), dan kun je een assymmetrisch tussenschot (laten) plaatsen in een anderhalfpaardstrailer. Eén vak op normale 2-paardstrailerbreedte (80 cm ongeveer) en daarnaast dan een vak van 40 cm ongeveer.


Ik had dit. Wij dachten ook dat die dan meer steun had en kalmer zou zijn. Keer toevallig zonder gereden. Paard echt veel kalmer en stabieler. Ging iets schuin staan. Dus ik zou het niet doen tenzij mss idd schuin schot, geen ervaring mee
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 20:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen