Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mutatiedocument

 
Profiel   

Bokt weet meer als ik alleen

Het mutatie document in Belgiƫ:
Is de staleigenaar verplicht dit in handen te hebben ?
Is de staleigenaar verplicht als houder op te staan als de eigenaar van het paard dagelijks langs komt ?

Volgens wat ik vind, moet de staleigenaar het paspoort hebben (of kopie, mits origineel binnen 3h aanwezig kan zijn).
En moet het paard als verblijfplaats daar geregistreerd staan, maar niet als houder.

Alleen vraag ik me dus af wat de ervaringen in realiteit is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 23:36 



 
Profiel   

Geen concreet antwoord, maar hoe ik het mij herinner van bij mij op stal.

Is het wel verplicht geworden dat zij het paspoort in handen hadden.
En hebben ze moeten doorgeven dat paard daar aanwezig was.

Dit hebben ze ook wel echt gedaan omdat er boetes op konden staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 23:48 



 
Profiel   

Maar staleigenaar had dus niet het mutatiedocument en stond dus niet als houder op dit document ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 23:49 



 
Profiel   

Op mutatiedocument staat de eigenaar, plaats waar eigenaar woont en dan het 'verblijfadres'. Dit verblijfadres spreekt voor zich indien het dier niet op eigen adres staat. De eigenaar van de stalling moet het paspoort bij zich hebben, maar in de databank staat en blijft het dier op jouw eigen naam staan. Zo is de papieren versie niet meer verplicht bij te houden in het paspoort, gezien alles tegenwoordig online kan gebeuren en/of aangepast worden met enkele muisklikken en uurtje geduld. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 23:51 



 
Profiel   

Jolynne schreef
Op mutatiedocument staat de eigenaar, plaats waar eigenaar woont en dan het 'verblijfadres'. Dit verblijfadres spreekt voor zich indien het dier niet op eigen adres staat. De eigenaar van de stalling moet het paspoort bij zich hebben, maar in de databank staat en blijft het dier op jouw eigen naam staan. Zo is de papieren versie niet meer verplicht bij te houden in het paspoort, gezien alles tegenwoordig online kan gebeuren en/of aangepast worden met enkele muisklikken en uurtje geduld. :)


Het gaat hier om een staleigenaar die niet alleen het boekje eist, maar echt het papieren mutatiedocument wat volgens staleigenaar bij het boekje zou zitten.
Waarop de staleigenaar ook genoteerd staat als zijnde houder (dus niet verblijfplaats).

Zelf geen last van, is voor een kennis die nu met dit dilemma zit en liever niet de staleigenaar tot houder maakt van zijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 23:54 



 
Profiel   

In mijn beleving heeft mijn stalbaas dit document niet. (Deze week eens id papieren duiken)
En is het online aangepast geweest via horse id.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 00:05 



 
Profiel   

Dan zeg ik tegen je kennis om naar de bcp een mail te sturen waarop ze dit beantwoorden, mailconversatie uitprinten en afgeven aan de staleigenaar. De staleigenaar heeft niets te maken met de houderschap van het dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 00:08 



 
Profiel   

Hartelijk dank voor jullie antwoorden
Dan geef ik hem dit door.
Met het advies dan toch eens te kijken voor een andere stal als de staleigenaar zo blijft aan dringen op het houderschap gedeelte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 00:10 



 
Profiel   

Ik zou het houderschap ook niet aanpassen hoor.

Toen ik nog in Belgiƫ op pension stond moest het paspoort in onze locker liggen (stalhouder had een loper om bij controle alle paspoorten te kunnen tonen). Mutatiedocument is nooit naar gevraagd, had ik overigens ook niet, want ik had alles online geregeld. Ik stond daar inderdaad als houder geregistreerd en adres pensionstal als verblijfplaats.
Bijzondere pensionhouder die het op die manier wil...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 16:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen