Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Trailer uitlenen, verzekering?

 
Profiel   

Ibbel schreef
MariekeS_ schreef
Maar de bijrijder kan ook de trailer tegen een paaltje aan parkeren.
Dan neem ik echter aan dat haar eigen AVP dat wellicht dekt? Vraag is dus voor welke specifieke schadesoort TS dekking zoekt.


Nee. AVP dekt expliciet geen schade aan voertuigen.


Ah ja inderdaad, belangrijke nuance wat ik over het hoofd zag, bedankt voor het corrigeren.
Schade aan voertuigen kan wel gedekt worden door AVP maar dan zoals iemand boven mij al zegt: door iets externs (maar niet je eigen paard) en niet tijdens het rijden zelf.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:52 



 
Profiel   

En er is ook nog verschil tussen aansprakelijkheid en dekking op een polis. Er kan geen dekking zijn en iemand is toch aansprakelijk. Bijvoorbeeld bij opzet.

Of er is wel schade veroorzaakt en toch is de veroorzaker niet aansprakelijk. Soms is het op niemand te verhalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 22:54 



 
Profiel   

Bel gewoon even je verzekering waar je ook je auto hebt verzekerd.

Mijn aanhanger verzekering dekt ook gebruik van anderen die rijden met mijn toestemming. Is niet heel goedkoop en een nieuwe trailer zal je er niet voor kopen wanneer er uitgekeerd moet worden maar je bent dan wel verzekerd...

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen als je het bedrag voor een nieuwe trailer niet kan missen. Ik heb zelf regelmatig trailers geleend van stalgenoten maar die stonden hier ook heel relaxt in, als je van jezelf weet dat eventuele schade gedoe gaat geven in de relatie met je bijrijder is uitlenen misschien niet verstandig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 05:52 



 
Profiel   

Dee_Es schreef
Bel gewoon even je verzekering waar je ook je auto hebt verzekerd.

Mijn aanhanger verzekering dekt ook gebruik van anderen die rijden met mijn toestemming. Is niet heel goedkoop en een nieuwe trailer zal je er niet voor kopen wanneer er uitgekeerd moet worden maar je bent dan wel verzekerd...

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen als je het bedrag voor een nieuwe trailer niet kan missen. Ik heb zelf regelmatig trailers geleend van stalgenoten maar die stonden hier ook heel relaxt in, als je van jezelf weet dat eventuele schade gedoe gaat geven in de relatie met je bijrijder is uitlenen misschien niet verstandig.

Maakt voor mij niet uit bij wie het is, als ik het gevoel van te voren heb dat het gedoe gaat geven leen ik sowieso niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 06:55 



 
Profiel   

Gewoon niet doen. En als je het wel doet dan gaat het je veel geld kosten aan een goede aanhangerverzekering.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 10:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen