Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wat betaal jij voor paardentaxi

 
Profiel   

Afgelopen week heb ik een vriendin met haar paard weggebracht nadat ik de factuur van de taxi te zien kreeg..wat een geld!

Ik ben nu wel nieuwsgierig wat mensen normaal betalen voor welke afstand en denk ook doel?
Wat zijn een beetje normale prijzen in deze markt?

Met dat soort bedragen kan ik mij niet voorstellen dat je ze inhuurt voor een buitenrit oid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:26 



 
Profiel   

Ik heb eens een offerte opgevraagd. 108km enkele rit, dus 216 km in totaal. Offerte was 145 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:33 



 
Profiel   

Voor een buitenrit huurde ik geen taxi nee. Wel voor een lang weekend weg 1x per jaar. Ik deelde dan de taxi samen met een vriendin. Zo hebben wij 4 x de kosten gedeeld.

De laatste keer was dat 360 euro van Hellevoetsluis en Maasland naar Apeldoorn en weer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:34 



 
Profiel   

Als ik een weekendje weg zou willen van noordholland naar de veluwe zat ik met offerte op 400 euro.. best slikken maar opzich snap ik prima waar het vandaan komt. Bv 1.5 uur heen en 1.5 uur terug, brandstof, afschrijving wagen, je komt misschien met 2 man etc etc.

Dit is een retour overigens dus halen en brengen, dus 2x 3 uur reizen in totaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:34 



 
Profiel   

Ik heb een paardentaxi en heb een kilometerprijs, echter kijk ik wel altijd even naar de rit zeker bij een vakantie of langere afstand kan je dan wel iets met de prijs doen.

Ik heb ook diverse klanten die wel 1 keer in de 4 of 6 weken even naar het bos gaan en waar ik dan een prijs voor maak.

Het klinkt soms wellicht duur maar als je zelf de auto niet hebt, geen trailer en je gaat een paar keer per jaar weg is het een prima oplossing. Ik denk dat als je rekent wat je daarvoor kwijt bent je aardig wat keren een auto kan huren of een paardentaxi kan bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:41 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Ik heb een paardentaxi en heb een kilometerprijs, echter kijk ik wel altijd even naar de rit zeker bij een vakantie of langere afstand kan je dan wel iets met de prijs doen.

Ik heb ook diverse klanten die wel 1 keer in de 4 of 6 weken even naar het bos gaan en waar ik dan een prijs voor maak.

Het klinkt soms wellicht duur maar als je zelf de auto niet hebt, geen trailer en je gaat een paar keer per jaar weg is het een prima oplossing. Ik denk dat als je rekent wat je daarvoor kwijt bent je aardig wat keren een auto kan huren of een paardentaxi kan bellen.

Maar bij een bosrit kost het jouw meer tijd denk ik? Reken je dat dan ook? Blijf je dan onder de 200 euro of komt het daarboven? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:48 



 
Profiel   

Citaat
Maar bij een bosrit kost het jouw meer tijd denk ik? Reken je dat dan ook? Blijf je dan onder de 200 euro of komt het daarboven? :)


In mijn regio is het bos circa 30 min rijden, vaak rijden mensen een uur tot 1.5 uur met hun paard, gaan dan met ze tweetjes, en zijn ze tussen 50 en 60 euro p.p kwijt.

Wachttijd reken ik in dit geval niet, net als met een kliniek bezoek is het eerste uur gratis.

Ik probeer het een beetje leuk te houden, de kliniek waar ik het meest kom is vlakbij mijn stal. Als mensen daar een paar uur werk hebben ga ik even naar mijn paarden en bellen ze weer als ik hun op kan halen. Een beetje meedenken en goed samenwerken is leuk, ik ben daarin misschien een slechte ondernemer maar ach dat is dan maar zo haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:36 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Citaat
Maar bij een bosrit kost het jouw meer tijd denk ik? Reken je dat dan ook? Blijf je dan onder de 200 euro of komt het daarboven? :)


In mijn regio is het bos circa 30 min rijden, vaak rijden mensen een uur tot 1.5 uur met hun paard, gaan dan met ze tweetjes, en zijn ze tussen 50 en 60 euro p.p kwijt.

Wachttijd reken ik in dit geval niet, net als met een kliniek bezoek is het eerste uur gratis.

Ik probeer het een beetje leuk te houden, de kliniek waar ik het meest kom is vlakbij mijn stal. Als mensen daar een paar uur werk hebben ga ik even naar mijn paarden en bellen ze weer als ik hun op kan halen. Een beetje meedenken en goed samenwerken is leuk, ik ben daarin misschien een slechte ondernemer maar ach dat is dan maar zo haha.

Dat valt dan toch mee.
Ik heb een uur gereden voor die vriendin en dat bespaarde haar 150 euro. Dat vond ik toch flink.
Maar ik hoef er niet van te leven natuurlijk en doe het alleen voor vrienden. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:18 



 
Profiel   

Ik heb 1 keer gebruik gemaakt van een taxi in 2010, ik betaalde toen 50 cent per kilometer (gerekend vanaf de taxi standplaats) en 12,50 per uur wachttijd. Dit alles exclusief BTW. Het is pittig, maar omgerekend naar brandstof, afschrijving en uurloon valt het wel mee en wordt er niet zoveel verdiend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 17:59 



 
Profiel   

Neonlight schreef
Ik heb 1 keer gebruik gemaakt van een taxi in 2010, ik betaalde toen 50 cent per kilometer (gerekend vanaf de taxi standplaats) en 12,50 per uur wachttijd. Dit alles exclusief BTW. Het is pittig, maar omgerekend naar brandstof, afschrijving en uurloon valt het wel mee en wordt er niet zoveel verdiend.


Dat is het vaak, als ik naar een uurloon terug reken van moment dat ik thuis vertrek tot ik weer thuis kom en de auto netjes schoon gemaakt heb (ontsmet), is dat niet heel spectaculair hihi.

Gelukkig is het iets wat ons bedrijf erbij doet, vind ik het vooral erg leuk dus is het prima zo :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:26 



 
Profiel   

Ik betaalde laatst 150 euro van Raalte naar emst in een vrachtwagentje. Vond het wel meevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 19:22 



 
Profiel   

Wij konden tot een paar jaar terug voor 50,- per dagdeel een vrachtwagentje huren. Dikke prima voor als je eens naar de kliniek moet.
Erg jammer dat die niet meer te huur is.
Nu nog een in de buurt voor 75,- per dagdeel.

Maar goed, dat is zonder chauffeur.

Met chauffeur 104 km gereden voor een verhuizing. Dat is dan vanaf standplaats naar plek a, door naar plek b en terug naar de standplaats. Daar was ik 103,- voor kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 19:37 



 
Profiel   

Kijk eens voor de grap wat je voor een normale taxi zou betalen voor dezelfde ritjes waar je nu een paardentaxi voor belt (omdat je paard ook mee moet). Dan schrik je echt wel.

Als jij naar het strand wilt bijv dan moet de taxi wachten want heen en weer rijden gaat vaak niet.

De tijd die de taxi kwijt is wordt voor het gemak vaak vergeten. Inderdaad zoals mvdbijl zegt, het schoonmaken etc hoort er ook bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 22:48 



 
Profiel   

Een uur rijden voor 150,-
Was dat enkele reis?

Reken eens mee, de taxi moet voor komen rijden, dat zal ook minstens een kwartier zijn, is plusminus een kwartier kwijt op de locatie waar het paard geladen moet worden (in het gunstige geval dat het paard makkelijk laadt), rijdt een uur met paard naar locatie, op de afleverlocatie ook ca een kwartier voor parkeren/uitladen, etc.
Moet na de taxirit nog terug naar de standplaats, weer een uur, trailer schoonmaken zodat die weer gereed is voor de volgende klant.
Dat is bij elkaar opgeteld alleen al bijna 3 uur.
Heb ik de diesel en de verzekering, vergunning, afschrijving ed nog niet eens meegeteld.

150,- euro vind ik in dit geval een koopje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 07:20 



 
Profiel   

Enkele reis 102 km en betaalde daarvoor € 150

Maar taxi moest eerst naar de locatie toerijden (24 km)
Paard laden.
Paard 102 km vervoeren.
Paard uitladen.
Terug reis (126 km)
Dus enkel hiervoor heeft ze al 252 km gereden.
Terug op haar locatie, trailer schoonmaken etc.

En dan moet ze er zelf nog een uurloon van, auto + trailer combinatie zijn ook niet gratis

Als je alles bij elkaar op telt is het echt niet duur
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 07:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen