Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk verkoop contract voor paard pony gebruiken jullie?

 
Profiel   

Welk verkoop contract kan ik het beste gebruiken bij de verkoop van pony?

Wat moet je als verkoper vermelden buiten

Gegevens verkoper en koper
Gegevens pony
Prijs
En .......
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 15:46 



 
Profiel   

Ik weet niet of je lid bent van de KNHS? Anders kan je daar een voorbeeld contract aanvragen: https://www.knhs.nl/paardrijden/je-eige ... pcontract/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 15:49 



 
Profiel   

Ik gebruik een simpel contractje:

KOOPOVEREENKOMST Paard/Pony

De ondergetekenden:
(naam), wonende aan de (straat, huisnr., postcode te woonplaats)

Hierna te noemen ‘verkoper

en

(naam) wonende aan de (straat, huisnr., postcode te woonplaats)

Hierna te noemen ‘koper’

Verklaren te zijn overeengekomen als volgt:

1. Verkoper verkoopt aan koper, gelijk koper koopt van verkoper een paard/pony:
Ras:
Naam:
Naam moeder:
Naam vader:
Geboren:
Geslacht:
Levensnummer:
Chip barcode:

Hierna te noemen ‘het paard/de pony’

2. Deze overeenkomst is gesloten zonder een klinische en/of röntgenologische keuring van het paard/de pony.

Of

Deze overeenkomst is gesloten met een klinische en/of röntgenologische keuring van het paard/de pony, uitgevoerd op dd door dierenarts/kliniek te woonplaats. Er zijn wel/geen bemerkingen waargenomen, evt. benoemen bemerking indien van toepassing.

3. Verkoper verklaart dat het paard/de pony hem in eigendom toebehoort, dat er geen eigendomsvoorbehoud of beperkt recht van een derde op rust en dat het paard/de pony vrij is van beslag, huur en van andere beperkingen. Koper erkent het eigendomsrecht van verkoper.

4. Verkoper verbindt zich het paard/de pony te leveren aan koper. Koper is hiervoor een koopsom van EURO 0,00 verschuldigd aan verkoper te voldoen bij overdracht van het paard/de pony/vooraf te zijn overgemaakt op bankrekeningnummer ten name van verkoper.

5. De overdracht van het paard/de pony zal plaatsvinden op dd te ………….. (tegen gelijktijdige betaling van de onder 4 vermelde koopsom).

6. Koper verklaart het paard/de pony te kopen met de volgende bedoeling: doel. Koper is op de hoogte dat het paard/de pony op moment van aankoop: bijv. niet zadelmak is of bepaald niveau heeft (benoem specifieke kenmerken die van toepassing zijn voor het beoogde doel). Verkoper verklaart kennis te hebben genomen van de bedoeling van koper met betrekking tot de aanschaf van het paard/de pony.

7. Koper en verkoper constateren dat het paard/de pony op het moment van ondertekening van deze overeenkomst geen uiterlijke of duidelijk waarneembare gebreken of afwijkingen heeft.

Aldus overeengekomen op dd en in tweevoud getekend te ……………..


De naam verkoper met handtekening

De naam koper met handtekening


Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 04-11-21 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:04 



 
Profiel   

Geen. Samen naar de kliniek gegaan, daar laten keuren, goedgekeurd, betaald, opgeladen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:05 



 
Profiel   

Ik volg. ik ben wel benieuwd waar ik op moet letten bij het lezen/optellen van zo'n contract.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:14 



 
Profiel   

Wij hebben nu een aantal keer het KNHS koopcontract gebruikt en zijn daar erg tevreden over

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 16:57 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-21 17:23 



 
Profiel   

Vereniging Eigen Paard heeft ook een koopcontract dat je kan downloaden: https://verenigingeigenpaard.nl/kennisb ... reenkomst/ . Of die veel afwijkt van die van de KNHS weet ik niet, je kan ze beiden bekijken en er voor jou de belangrijkste zaken uit halen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 18:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen