Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Waar halen handelaren hun paarden vandaan??

 
Profiel   

Babootje schreef
Een tip: begin met de handel in (sport)pony's; veel vraag naar en toch wat minder complex dan de paardenhandel.



En als je tenger bent, en niet zo lang, kan je best nog zelf op D en E pony's rijden. Er is flink vraag naar goed gereden pony's
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 11:53 



 
Profiel   

anjali schreef
Elisa2 schreef
Ligt er aan wat voor een handel het is, ken er genoeg die gewoon prof ruiters in dienst hebben die de paarden zadelmak maken/ doorrijden/ corrigeren.

Dat zal zeker waar zijn, maar handelaren in dat segment van de top-sportpaarden ken ik helemaal niet. Aangezien ik in het recreatieve segment zit. Daarom vroeg ik ook aan ts in wat voor soort paarden ze wil gaan handelen .

Eigenlijk bedoelde ik dat een handelaar niet zelf zijn paarden hoeft te rijden en trainen.In alle sectoren hebben ze daar ruiters voor die dat doen.Professioneel of hobbymatig.Betaald of vrijwilligerswerk.Personeel zul je wel nodig hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 14:07 



 
Profiel   

Maarja, dat allemaal gezegd hebbende blijft de vraag;
Waar halen die handelaren nou hun paarden vandaan???

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 14:23 



 
Profiel   

Popstra schreef
Maarja, dat allemaal gezegd hebbende blijft de vraag;
Waar halen die handelaren nou hun paarden vandaan???


Uit het topic maak ik dit ongeveer op

Particulieren
Buitenland
Andere handelaren
Fokkers

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 14:26 



 
Profiel   

Babootje schreef
Een tip: begin met de handel in (sport)pony's; veel vraag naar en toch wat minder complex dan de paardenhandel.

ik denk eigenlijk dat je moet gaan handelen in waar ook je eigen passie ligt.
Dat kunnen de sportdieren zijn.
Maar dat kunnen ook de super brave zijn. Als je bekend staat als de handelaar die eerlijk aangeeft dat een paard wel/niet fijn is voor de mindere goede ruiter is ook dat handel.

Maar als ts zelf meer van de sport is zijn die brave paardjes haar ding ook niet.
Waar ze zelf de passie in heeft, die paarden gaat ze ook tegen komen om te kopen en eventueel te trainen.

Dus blijf bij jezelf. Blijf eerlijk. Kies ook voor het paard, niet alleen voor de centen. Die eerlijkheid en daarmee goede naam komt uiteindelijk terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 14:27 



 
Profiel   

Eigen fok, andere handelaren, particulieren, via via, import, internet, scouting op wedstrijden, veilingen,...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 14:27 



 
Profiel   

Maar waar ligt jouw voorkeur/talenten?
Is dat zadelmak maken of juist doorrijden.
Je kan nl ook zadelmak maken en/of doorrijden voor anderen en daar leuk geld mee verdienen (stalgeld+tijd) en je loopt geen risico als het paard wat mankeert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 16:06 



 
Profiel   

Ik denk dat je het beste kunt werken met een fokker. Kijk of er iemand in de buurt zit die een paar paarden per jaar fokt. Dan koop je de groene 3-jarige op, rijd ze in en verkoopt ze door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 23:47 



 
Profiel   

Ik ben voornamelijk aan het kijken naar de jongere dressuurpaarden of paarden met gedragsproblemen. Heb al eerder paarden ingekocht en die beleerd en dan weer verkocht maar dat deed ik altijd 1 voor 1 aangezien ik op pensionstal stond. Heb (jaren, voor zover dat te zeggen is met mijn leeftijd) ervaring met beleren en grondwerk. Ook eerder winst kunnen maken met paarden alleen via mijn eigen kring kan ik niet genoeg van die paarden vinden. Vandaar dus ook die eerste vraag waar ik hier mee begon.

Heb ondertussen met de eerder gegeven tips al wat meer onderzoek kunnen doen en ook al wel een aardig idee waar ik ze vandaan kan halen allemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:53 



 
Profiel   

Yara101 schreef
Ik ben voornamelijk aan het kijken naar de jongere dressuurpaarden of paarden met gedragsproblemen. Heb al eerder paarden ingekocht en die beleerd en dan weer verkocht maar dat deed ik altijd 1 voor 1 aangezien ik op pensionstal stond. Heb (jaren, voor zover dat te zeggen is met mijn leeftijd) ervaring met beleren en grondwerk. Ook eerder winst kunnen maken met paarden alleen via mijn eigen kring kan ik niet genoeg van die paarden vinden. Vandaar dus ook die eerste vraag waar ik hier mee begon.

Heb ondertussen met de eerder gegeven tips al wat meer onderzoek kunnen doen en ook al wel een aardig idee waar ik ze vandaan kan halen allemaal

Als je paarden met gedragsproblemen kunt herscholen\heropvoeden dan zitten daar zeker mogelijkheden denk ik want die zijn er best veel en die zou je dan een nieuwe start kunnen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:03 



 
Profiel   

Klopt, en als je dat goed aanpakt is daar een grote markt voor. Ook voor eigenaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 20:18 



 
Profiel   

Er is een grote markt voor, maar ook veel en niet altijd ongevaarlijk werk..bovendien is het fijn als je dat kan combineren met de combinatie daarna les geven zodat ze op de goede weg blijven. Het klinkt simpeler dan het is. Qua handel zou je het wel kunnen doen, genoeg verreden paarden..maar ook zat met gezondheidsproblemen die daar aan ten grondslag liggen en als je dat allemaal ook uit moet zoeken dan loop je leeg financieel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 08:47 



 
Profiel   

Paarden met gedragsproblemen zijn dat niet voor niets geworden. Of ze hebben pijn, of ze hebben geen makkelijk karakter. Als je het al goed krijgt, gaat er veel tijd in zitten en vaak zijn ze dan ook nog niet voor iedereen geschikt. Dus je afzetmarkt is dan niet zo groot, je verdiensten zijn matig en er zijn veel risico's.

Voor de handel moet je makkelijke courant verkoopbare paarden hebben. Een vriendinnetje koopt haar paarden onbeleerd. Als het paard aan de longe loopt, dan gaat het in de knotten en de witte bandages en wordt het geadverteerd. Is het paard niet snel verkocht, dan wordt het zadelmak gemaakt en verder beleerd.
Vaak zijn de paarden aan de longe al verkocht. Ze koopt haar paarden bij de fokker of van sporthorses of gewoon via via. De paarden kennen het longeren soms al en dan is de eerste 1000 of paar 1000 al verdiend met het in de knotten zetten, witte bandages en mooi voorstellen met goede foto's.
Ze keurt alle paarden zowel RX als klinisch om zo min mogelijk risico te lopen een zeperd te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 09:26 



 
Profiel   

Is dat echt? Allez, lijkt me zo sterk dat in de knotten zetten bij ieder paard meteen (een paar) duizend euro oplevert? Terwijl die qua kennis/leeftijd niet heel erg verbeterd is. Of werkt ze samen met fokkers/eigenaars die niet weten wat ze hebben staan? Want een paar rondjes aan de lijn knuppen kan iedereen toch ook wel?
Allez, niet dat ik je verhaal compleet in twijfel wil trekken, maar je maakt het beroep van paardenhandelaar wel heel aantrekkelijk. Ik zou er bijna mijn fulltime job voor opgeven want vlechtjes maken en paarden borstelen kan ik nog wel. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 09:32 



 
Profiel   

Gini schreef
Is dat echt? Allez, lijkt me zo sterk dat in de knotten zetten bij ieder paard meteen (een paar) duizend euro oplevert? Terwijl die qua kennis/leeftijd niet heel erg verbeterd is. Of werkt ze samen met fokkers/eigenaars die niet weten wat ze hebben staan? Want een paar rondjes aan de lijn knuppen kan iedereen toch ook wel?
Allez, niet dat ik je verhaal compleet in twijfel wil trekken, maar je maakt het beroep van paardenhandelaar wel heel aantrekkelijk. Ik zou er bijna mijn fulltime job voor opgeven want vlechtjes maken en paarden borstelen kan ik nog wel. :D

Als ik ergens ga kijken dan wil ik juist het paard zien in zijn natuurlijke staat en niet getoiletteerd,niet geschoren,manen los om te zien of er geen zomereczeem is en zeker geen bandages om de benen want die kun je dan niet meer beoordelen.Ik begin met hem zelf te gaan borstelen om te zien of hij dat goed toelaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 09:46 



 
Profiel   

Gini schreef
Is dat echt? Allez, lijkt me zo sterk dat in de knotten zetten bij ieder paard meteen (een paar) duizend euro oplevert? Terwijl die qua kennis/leeftijd niet heel erg verbeterd is. Of werkt ze samen met fokkers/eigenaars die niet weten wat ze hebben staan? Want een paar rondjes aan de lijn knuppen kan iedereen toch ook wel?
Allez, niet dat ik je verhaal compleet in twijfel wil trekken, maar je maakt het beroep van paardenhandelaar wel heel aantrekkelijk. Ik zou er bijna mijn fulltime job voor opgeven want vlechtjes maken en paarden borstelen kan ik nog wel. :D


Je hebt echt geen idee hoe dat uitmaakt. Met goed voorstellen bedoel ik ook echt goed voorstellen en niet "een paar rondjes aan de lijn knuppen". Goede verkoopfilmpjes en foto's maken echt het verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 10:29 



 
Profiel   

Daarin ga ik wel met Babootje mee, maar weinig mensen die potentie kunnen zien in een (jong) dier vanaf advertenties met ongelukkige foto's van een nog verwilderd uitziend paard en dito beschrijving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:00 



 
Profiel   

Babootje schreef
Paarden met gedragsproblemen zijn dat niet voor niets geworden. Of ze hebben pijn, of ze hebben geen makkelijk karakter. Als je het al goed krijgt, gaat er veel tijd in zitten en vaak zijn ze dan ook nog niet voor iedereen geschikt. Dus je afzetmarkt is dan niet zo groot, je verdiensten zijn matig en er zijn veel risico's.

Voor de handel moet je makkelijke courant verkoopbare paarden hebben. Een vriendinnetje koopt haar paarden onbeleerd. Als het paard aan de longe loopt, dan gaat het in de knotten en de witte bandages en wordt het geadverteerd. Is het paard niet snel verkocht, dan wordt het zadelmak gemaakt en verder beleerd.
Vaak zijn de paarden aan de longe al verkocht. Ze koopt haar paarden bij de fokker of van sporthorses of gewoon via via. De paarden kennen het longeren soms al en dan is de eerste 1000 of paar 1000 al verdiend met het in de knotten zetten, witte bandages en mooi voorstellen met goede foto's.
Ze keurt alle paarden zowel RX als klinisch om zo min mogelijk risico te lopen een zeperd te hebben.


Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn zeker paarden die echt alleen slecht zijn gereden zonder medische oorzaak of gedragsproblemen. Ik heb zelf zo'n paard onder mijn kont gehad. Liefste dier wat je voor kan stellen en was door de vorige eigenaar inderdaad door de medische molen gehaald maar niets gevonden. Was vanwege het verleden niet geschikt voor een beginner (of andere met een dus niet zo beste rijstijl) omdat hij dus rijtechnisch nog wel de juiste begeleiding nodig had, maar hoeveel paarden zijn er niet ongeschikt voor beginners?
Wat alleen wel een probleem is, is dat het deel paarden met gedragsproblemen inderdaad voor een groot deel bestaat uit medische problemen en de paarden vinden waarbij dat niet het geval is, kan een uitdaging zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:26 



 
Profiel   

Babootje schreef
Gini schreef
Is dat echt? Allez, lijkt me zo sterk dat in de knotten zetten bij ieder paard meteen (een paar) duizend euro oplevert? Terwijl die qua kennis/leeftijd niet heel erg verbeterd is. Of werkt ze samen met fokkers/eigenaars die niet weten wat ze hebben staan? Want een paar rondjes aan de lijn knuppen kan iedereen toch ook wel?
Allez, niet dat ik je verhaal compleet in twijfel wil trekken, maar je maakt het beroep van paardenhandelaar wel heel aantrekkelijk. Ik zou er bijna mijn fulltime job voor opgeven want vlechtjes maken en paarden borstelen kan ik nog wel. :D


Je hebt echt geen idee hoe dat uitmaakt. Met goed voorstellen bedoel ik ook echt goed voorstellen en niet "een paar rondjes aan de lijn knuppen". Goede verkoopfilmpjes en foto's maken echt het verschil.


Ja, dat snap ik wel, dat ze dan alle moeite steekt in het goed voorstellen van de paarden. Maar je moet toch toegeven dat het heel gemakkelijk klinkt? Je koopt een paard, in sommige gevallen kan het zelfs al aan de longe lopen, in andere gevallen zal je dat nog moet leren, je geeft het een make-over en haalt je goede fotocamera boven en je verdient 1000 euro.
Wat ik overigens niet negatief bedoel, eerder juist positief verwonderd. Juist goed voor haar dat ze op deze manier haar business kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:41 



 
Profiel   

Wel weer beetje off topic maar kan ook toevoegen dat mijn eigen merrie toen ik haar kocht niet benaderbaar was door mishandeling en momenteel kan ik er alles mee. Met een half jaar compleet ander paard. Zal altijd een gebruiksaanwijzing houden maar als ik haar zou willen verkopen zou er wel winst mee gemaakt kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:43 



 
Profiel   

Een paard met een gebruiksaanwijzing of gedragsproblemen zal altijd risico blijven om te verkopen.
Je wilt niet weten hoeveel mensen zichzelf overschatten en jij na een paar maanden een vernaggeld dier terug kunt kopen en alle onkosten kunt vergoeden (zeker als je het op "handelsbasis" gaat doen).

Een paard met gedragsproblemen heeft immers al bewezen, slim genoeg te zijn om bepaalde dingen niet te accepteren en dus duidelijk te maken dat er iets dwars zit. Ook al rijd jij het er uit, dat geeft geen garantie dat de volgende ruiter die er op gaat zitten het er niet weer terug in krijgt.

Een paard met gedragsproblemen heeft over het algemeen zijn hele leven iemand nodig met kennis EN gevoel....en die mensen zijn er waarschijnlijk veel minder dan je hoopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:47 



 
Profiel   

Wat voor soort paarden wil je gaan trainen en verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:56 



 
Profiel   

Yara101 schreef
Wel weer beetje off topic maar kan ook toevoegen dat mijn eigen merrie toen ik haar kocht niet benaderbaar was door mishandeling en momenteel kan ik er alles mee. Met een half jaar compleet ander paard. Zal altijd een gebruiksaanwijzing houden maar als ik haar zou willen verkopen zou er wel winst mee gemaakt kunnen worden.



Maar wat heeft ze werkelijk dat half jaar gekost?

Als je als bedrijf start, weet je dat je ook kosten maakt en ook moet verdienen aan de uren die je in haar hebt gestopt.

Met gebruiksaanwijzing is toch een bepaalde doelgroep, dus zou in zo een geval eerlijk zijn. Verkopen als braaf en dat het mis gaat na verkoop, wil je niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 13:10 



 
Profiel   

Je hoeft niet altijd een paard met een probleem te kopen.
Je kan (als je handig bent) ook jezelf aanbieden als trainer voor een paard.
Dan krijg je wel betaald voor je tijd (en stalling), maar loop je geen financieel risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 13:15 



 
Profiel   

Yara101 schreef
Wel weer beetje off topic maar kan ook toevoegen dat mijn eigen merrie toen ik haar kocht niet benaderbaar was door mishandeling en momenteel kan ik er alles mee. Met een half jaar compleet ander paard. Zal altijd een gebruiksaanwijzing houden maar als ik haar zou willen verkopen zou er wel winst mee gemaakt kunnen worden.


Ik vraag me af of men hier wel voor naar een handelaar gaat. Straks sta je bekend met de paarden die allen wel een handleiding hebben. Verkijk je er niet op. Er zijn al genoeg particulieren waarbij paard "iets" heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen