Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Waar halen handelaren hun paarden vandaan??

 
Profiel   

Als je met probleempaarden wil werken zou ik je aanraden om een trainings/correctie/instructiestal te starten. Daar moet je echt niet in willen handelen want hoe braaf ze bij jou zijn zegt niets over hoe ze straks bij de nieuwe eigenaar zijn.

Wat babootje zegt klopt: goed voorstellen is een kunst. En zoals ze geprept worden voor keuringen heeft weinig te maken met hoe je een paard verder opleidt. Idem met rijden voor de verkoopfilmpjes: dat is echt niet hoe je ze dag in dag uit traint.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 13:39 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Yara101 schreef
Wel weer beetje off topic maar kan ook toevoegen dat mijn eigen merrie toen ik haar kocht niet benaderbaar was door mishandeling en momenteel kan ik er alles mee. Met een half jaar compleet ander paard. Zal altijd een gebruiksaanwijzing houden maar als ik haar zou willen verkopen zou er wel winst mee gemaakt kunnen worden.


Ik vraag me af of men hier wel voor naar een handelaar gaat. Straks sta je bekend met de paarden die allen wel een handleiding hebben. Verkijk je er niet op. Er zijn al genoeg particulieren waarbij paard "iets" heeft.


Je wil ten slotte straks wel bekend raken als handelaar die goede paarden verkoopt.
En je wil ook niet teveel risico lopen dat je een paard na verkoop weer terug krijgt omdat ie toch hervallen is in zijn bedrag. Een projectpaard is prima als je een eigen paard zoekt en dat avontuur wil aangaan. Maar voor de handel kleven er teveel risico's aan. Bijvoorbeeld op gezondheid, op verkoop en de tijd (en kosten) die je erin moet stoppen gaat af van je winst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:17 



 
Profiel   

Gini schreef
Is dat echt? Allez, lijkt me zo sterk dat in de knotten zetten bij ieder paard meteen (een paar) duizend euro oplevert? Terwijl die qua kennis/leeftijd niet heel erg verbeterd is. Of werkt ze samen met fokkers/eigenaars die niet weten wat ze hebben staan? Want een paar rondjes aan de lijn knuppen kan iedereen toch ook wel?
Allez, niet dat ik je verhaal compleet in twijfel wil trekken, maar je maakt het beroep van paardenhandelaar wel heel aantrekkelijk. Ik zou er bijna mijn fulltime job voor opgeven want vlechtjes maken en paarden borstelen kan ik nog wel. :D


Oja echt wel, eerste wat wij altijd deden op de handelstal als paarden binnen kwamen was volledig wassen, toiletteren, naar de smid, wormenkuur, chique dekentje er op en net halster erbij. Ik mocht dan ook nooit een paard terug zetten zonder dat deze er weer blinkend uit zag. Witte voeten wassen na training en zorgen dat het hoofd glanst, staart strovrij etc. Met de manier van knotten kun je ook de halzen beter uit laten komen. Als ze dik in het haar zaten werden ze geschoren.

Dan waren het soms echt al compleet andere paarden om te zien, zet ze dan goed op de foto of stel ze netjes voor en je hebt inderdaad al een paar duizend verdiend.

Voor de rest eens wbt de projectpaarden, daar moet je niet in willen handelen. Je hebt geen halfjaar de tijd bij een handelstal, tenzij je echt in het allerhoogste segment zit maar dan train je de paarden sport klaar en klasseert ze ook.
Projectpaarden kun je beter als trainer doen inderdaad, maar dan krijg je een heel ander beroep.

Oja en voordat je uberhaupt investeert, zorg dat ze rontgenologisch goed zijn (acceptabel goed genoeg voor de verkoop).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:47 



 
Profiel   

Ik denk dat er vooral geld en handel zit in de simpelere paarden een nette Z proef te laten lopen. paarden van particulieren die zelf wat minder talent hebben en het paard met l nivo verkopen. Het aller belangrijkste is koop alleen gezonde paarden met rug en hals foto s.

Voor hoeveel denk je een paard in te kopen? En voor hoeveel te verkopen? Hoeveel tijd denk je er voor nodig te hebben om een paard te verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:01 



 
Profiel   

Ik denk er vooral behoefte is aan een eerlijke verkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:38 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik denk er vooral behoefte is aan een eerlijke verkoper.

Precies dat ja.Van goedkope tot zeer dure paarden,van topsport tot simpele recreatie, je wilt eerlijk behandeld worden.Dat eerlijk gezegd wordt wat een paard wel of niet kan en hoe zijn gezondheidstoestand is.Voor elk type paard is een markt.Maar niemand wil bedrogen worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-21 13:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen